Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Dean dime kepit
1 2
vilpor79
15.05.2013 19:33:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisko joku valasta tyhmää noiden Deanin Dime keppien eroista? Eli ajattelin ostella Itselle hevi-vehkeeksi jonkun Dime mallin mutta ku ei nuista ny ota erkkikään selvää. Eli mitkä on käytännön erot noiden Deanin USA mallien ja normi dime ml mallien välillä? Siis muu kuin että ilmeisesti nuo USA Dean dime series jutut on tehty jenkeissä ja tuo toinen sarja jossain muualla. Korea? Lähinnä kiinnostais nuo tallat ja kaulojen väliset erot ja muutenkin laatuerot. Eli ajattelin ensin että vain noissa USA malleissa on orkkis floikat, mutta sitten ainakin joku nettikauppa väitti että myös nuissa halvemmissa ois Floyd Rose originaalit? mikäs juttu tuo nyt on? Lähinnä mua kiinnostaisi tuo Dixie Rebel malli.
 
Jeszse
15.05.2013 19:46:50 (muokattu 15.05.2013 19:48:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaa halvemmista olla ainoo toi ML79 jossa on orkkis, enkä kyl varmaks tiä onko niitä OFR-versioita enää uutena missään. Muuten se nyt on sitte jenkkilaatu vs. korealaatu mikä nyt pätee brändillä ku brändillä. Dixie rebelissä on todennäkösesti sama lisenssifloikka mikä mun vanhassa razorbackissa oli, ja se nyt ei oo mikään häävi. Jostain syystä Dean on pistäny useimpiin noihin yli tonnin OVH:n torrakoihinki sen saman tallan.
 
e: http://www.deanguitars.com/dimebag_seriesML.php#dxr Tuolla ainaki sanotaan, että Floyd rose special. Ulkoisesti vastaa orkkista, mutta materiaali on eri.
 
Vittu mitä paskaa pistetään sleijeriä. » The Jasser Arafats «
vilpor79
15.05.2013 20:00:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

siis mit vit... Miksi tossa ml79:ssä on orkkis ja nuissa kaks kertaa kalliimmissa on nuo korean ihmeet? Mitäs vikaa tossa ml79:ssä sitten on ku on nuin halpa? Mikit?
 
sarkain
15.05.2013 20:40:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläisellä on tuo ML 79, loistava kitara. Koreassa tehty, eli hyvinkin laadukas. Nämä vintage-Deanit, kuten 79-sarja ja vuoden '77 speksien mukainen Chicago-sarja eivät toki ole mitään Dimebag-signatureja. Ei ihan kannata verrata Dean USA:han, joiden taso on lähempänä jo custom shop-kamaa. Dime-skebat on väännetty eri paikoissa Aasiaa ja niitä saa erilaisilla spekseillä hintaluokassa 400-1500 e. Yleisesti ottaen Deanit ovat hyvin laadukkaita.
 
Suomessa Deanin virallinen maahantuoja on SMI-Music.
 
Entropia666
15.05.2013 20:47:42 (muokattu 15.05.2013 20:48:14)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itelläni on kanssa korealainen ML79 orkkisfloiderilla. Maksoin pari vuotta sitten 600€. Nykyään taitaa SMI-Musicilla olla hinta n. 640€.
 
Vaihdoin tosin itse mustan floiderin, potikanhatut ja mikit tuohon (ulkonäöllisesti aika lähellä dimesigua). Laadullisesti hyvä kitara, ei ole nauhanpäät alkaneet törröttämään, ei tunnu lelulta, suht kevytkin vielä. Soundaa hyvältä mikkien vaihdon jälkeen ja kiva soittaa. Useampi kitara on mulla käynyt läpi käsien ja ainoo mikä tuosta on kirkkaasti vetäny ohite on japanin Grover Jackson RR, mutta se onkin ovh:ltaan ollut aikanaan melkein kolme kertaa kalliimpi.
 
Toisaalta taasen japanilaiseen Jackson Fusion Prohon ja Charvelin 475 verrattuna aika samoissa mennään laadun osalta.
 
Fiksuimpia hankintoja on ko. keihäs ollut meikäläisen kitarauralla.
Kuva: http://muusikoiden.net/dyn/articles/1147.jpg
 
Täysin uudet sivut: H A J E . F I
Jeszse
15.05.2013 21:27:51 (muokattu 15.05.2013 21:27:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vilpor79: siis mit vit... Miksi tossa ml79:ssä on orkkis ja nuissa kaks kertaa kalliimmissa on nuo korean ihmeet? Mitäs vikaa tossa ml79:ssä sitten on ku on nuin halpa? Mikit?
 
Seiskaysiä myytiin joku erä orkkisfloikalla pari vuotta sit tai jotain. Ei siinä mitään vikaa oo, oikein kiva keppi.
 
Vittu mitä paskaa pistetään sleijeriä. » The Jasser Arafats «
Entropia666
15.05.2013 23:39:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Seiskaysiä myytiin joku erä orkkisfloikalla pari vuotta sit tai jotain. Ei siinä mitään vikaa oo, oikein kiva keppi.
 
SMI:ltä löytyy vieläkin.
 
Täysin uudet sivut: H A J E . F I
Jeszse
16.05.2013 07:09:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: SMI:ltä löytyy vieläkin.
 
Aijaa, noniin.
 
Vittu mitä paskaa pistetään sleijeriä. » The Jasser Arafats «
vilpor79
16.05.2013 12:25:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Aijaa, noniin.
 
Ja myös topsoundista 575€, Kokkeilen ensin jos löytyis käytettynä
 
J.Nikkanen
16.05.2013 16:40:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäpä väliä kummoisia ovat, ei tuommonen kahta kuukautta pidempään sulla vanhene! ;-P
 
...mutta kivempihän näissä itsetehdyissä on se, että vituttaa vielä vuosienkin päästä tehdyt virheet. -Karlsson
Jeszse
16.05.2013 18:10:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Mitäpä väliä kummoisia ovat, ei tuommonen kahta kuukautta pidempään sulla vanhene! ;-P
 
Tuotam.
 
Viititkö vähän perustella väitettä? Jos alottaja tommosen haluaa, ja se kuitenkin on oikein hyvä kitara.
 
Vittu mitä paskaa pistetään sleijeriä. » The Jasser Arafats «
sarkain
16.05.2013 18:48:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän offarina näistä Dime-kepukoista. Ois kyllä kovuutta jos Dean laittais taas markkinoille kiinteätallasen Stealthin. Tällä hetkellä Custom Run-sarjassa ois yks, mutta ainoastaan floikallisena.
 
RaskasMielinen
16.05.2013 19:24:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli Koreassa tehty ML 79 (tehdäänköhän nykyään halvemmat missä??). Oikein laadukas viimeistely ja actionin sai tosi matalalle ilman särinöitä. Tyhmänä myin pois kaverille, joka vaihtoi siinä olleen lisenssifloikan orkkikseen (its en olis ehkä nähnyt syytä moiseen mutta empä juuri dive bombeja harrastelekaan). Mulla oli tallassa (jälkiasennettu - mun keppi ei ollut signature) Dimebucker ja kaveri vaihtoi kaulalle myös jonkun SD:n mikin, olisko ollut JB:n.
 
J.Nikkanen
16.05.2013 19:45:11 (muokattu 16.05.2013 19:48:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Tuotam.
 
Viititkö vähän perustella väitettä?

 
Koska se vain nyt on niin. Kitaraa tulee, kitaraa menee. Saman kaupungin miähiä ollaan.
 
Jos alottaja tommosen haluaa, ja se kuitenkin on oikein hyvä kitara.
 
Joo joo, vaikka.
 
edit: ML-modifier kasikielisenä olis kova, täysin turha mulle mutta oishan moinen hauska omistaa. Washburnin Dime Rebel olis kyllä kova ja.
 
...mutta kivempihän näissä itsetehdyissä on se, että vituttaa vielä vuosienkin päästä tehdyt virheet. -Karlsson
vilpor79
16.05.2013 20:05:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo, ei tuo Herra Nikkanen ny ehkä ihan metikössä ole :P Ei varsinkaan nuo floiderilla varustetut yleensä hirveen kauaa oo viihtyneet mun luona, eipä kyllä kaikki muutkaan. Mut täytyyhän sitä nyt kaikki kokkeilla että sitten tietää mikä on hjuva.
 
Mulla oli joooskus muinoin joku halpis ML, mallia en muista mutta sillä tallalla ei kyllä kovin pitkälle pötkitty. Tosiaan toi Dixie rebel ois kyllä nuista komein mutta myös kallein ja tolla paskalla floikalla. Kyyl tuo ML79 melkkein on se valinta.
 
sarkain
16.05.2013 20:50:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vilpor79: No joo, ei tuo Herra Nikkanen ny ehkä ihan metikössä ole :P Ei varsinkaan nuo floiderilla varustetut yleensä hirveen kauaa oo viihtyneet mun luona, eipä kyllä kaikki muutkaan. Mut täytyyhän sitä nyt kaikki kokkeilla että sitten tietää mikä on hjuva.
 
Mulla oli joooskus muinoin joku halpis ML, mallia en muista mutta sillä tallalla ei kyllä kovin pitkälle pötkitty. Tosiaan toi Dixie rebel ois kyllä nuista komein mutta myös kallein ja tolla paskalla floikalla. Kyyl tuo ML79 melkkein on se valinta.

 
Loistava valinta onkin, jos siihen päädyt. 79-sarja on kyllä kovimpia Deaneja tässä hintaluokassa. Kiinteetallasenakin kyllä tosiaan saa, jos floikkakeihäät ei tuppaa miellyttämään pitemmän päälle.
 
Jeszse
17.05.2013 06:02:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Koska se vain nyt on niin. Kitaraa tulee, kitaraa menee. Saman kaupungin miähiä ollaan.
 
Mjaa, no jos tuttuja tyyppejä ja tuttuja tilanteita ni ei siitä sit sen enempää. :)
 
Vittu mitä paskaa pistetään sleijeriä. » The Jasser Arafats «
Bf109
17.05.2013 11:55:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Laadullisesti hyvä kitara, ei ole nauhanpäät alkaneet törröttämään, ei tunnu lelulta, suht kevytkin vielä.
 
Ihan kiinnostuksesta, mitä tuo suht kevyt on kiloina? Mulla painaa korealainen ML79F 5.2kg ...toki sustain sen mukainen.
 
Entropia666
17.05.2013 12:09:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bf109: Ihan kiinnostuksesta, mitä tuo suht kevyt on kiloina? Mulla painaa korealainen ML79F 5.2kg ...toki sustain sen mukainen.
 
Mitä vittua? :D
 
Tää on on vissiin kevyin kitara mitä mulla on. Jacksonin superstrato painaa enempi. Nopealla mittauksella jäi painoksi 3,7kg.
 
Täysin uudet sivut: H A J E . F I
sarkain
17.05.2013 13:57:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Mitä vittua? :D
 
Tää on on vissiin kevyin kitara mitä mulla on. Jacksonin superstrato painaa enempi. Nopealla mittauksella jäi painoksi 3,7kg.

 
On kyllä tosiaan uskomattoman kevyt skeba. Meikäläisellä on pienikokoinen Charvel, jossa on vielä ohut runkokin. ML 79 tuntuu vaan vieläkin kevyemmältä. Kaulakin on mukavan ohkanen, ei oo ees Jaska/Charvel-osastolta kovin paljoa totuttelemista.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «