Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lyriikat padista?
1
Dreamer79
14.05.2013 13:30:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys!
 
Mulla on tollanen Asuksen padi.
 
Mikähän olis paras ohjelma siihen padiin lyrikoiden lukemista varten keikoilla?
 
Rallattelija
14.05.2013 23:45:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon joskus tehnyt lyrikka kirjaston itselleni nettisivuperiaatteella ja selannu niitä sitten yllätys yllätys nettiselaimella. Mun mielestä aika näppärä ja loppujen lopuksi helppo tehdä kun käytännössä ei tartte käyttää ku html tageja. Vasempaan laitaan biisilista joissa biisin nimeä klikkaamalla tulee siihen listan viereen. netissä on paljon ohjeita tosta htmllästä ja pienellä perehtymisellä sen oppii nopeesti jos ei vielä osaa.
 
On varmasti parempiakin tapoja mutta ite tykkäsin tosta.
 
-My opinion can be change but not that fact I'm right-
sepisti
15.05.2013 06:29:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla on keskustelua iLaitteista, mutta taisi siellä joku sivuta Android-tablettejakin.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=6&t=214951
 
dewil
16.05.2013 12:54:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiks ihan PDF tiedostot olis kätsyimpiä?
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
ÄM
16.05.2013 21:32:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Eiks ihan PDF tiedostot olis kätsyimpiä?
 
Semmosina kai ne helpoiten tuo padille.
Mutta jos siis haetaan kätevää app:ia, jolla hallita noita lyriikkalappuja, ni siitä lienee kyllä hyötyä, esim PDF:iä hallitessa.
Siis jotain jolla, luoda settilistoja, jolloin keikalla vaan sutii sormella vasemmalle ja setin seuraava ralli tulee esiin.
 
Itsellä on nuottikäytössä semmonen, kun ForScore, joka on helvetin hyvä laitos. Tuo on Ipadille, en tiedä löytyykö Androidille. Varmaan vastaavaa kyllä löytyy.
 
Mut tuolla yllä mainitussa ketjussa on juttua siitä. Vaikkei löytyisikään Androidille, ni voi olla ihan kiinnostavaa tsekkaa toi, mitä ajatuksia moinen padi-nuottikasio on herättänyt.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
sammakko54
17.05.2013 10:53:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs noista lyriikka ja nuotinnos padi/ipadi ohjelmista on muodostunut yleiseksi standartiksi? Olen kuullut että jossain olisi mahdollisuus muokata nuotteja ja samaan aikaan muutokset näkyisivät koko bändille.
 
Hippien kaveri.
Dreamer79
18.05.2013 11:46:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset kommenteista!
 
Juu pdf:nä mulla on ne biisit ja haluisin just simppelisti sormella vaihtaa sivuu ilman et se liikuttais vaan sitä kyseistä sivua :) Eipä ainakaan pikasesti löytynyt androidille tota Forscore ohjelmaa, mut pitää tutkia tarkemmin.
 
Toi "nettisivu" tyyli on varmaan loistava ratkaisu, mut ei taida omat taidot riittää siihen puuhaan :)
 
Oon kuullu kans tosta et yks bändin jäsen pystyis hallitsemaan koko porukan sivun vaihdot, miten lie mahtaa moinen onnistua :)
 
Jatkampa tutkimista :)
 
Loistavat Kesät ja Keikat kaikille! :)
 
Dreamer79
18.05.2013 12:10:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksinkertasin ja helpoin tapa taitaa olla se et luo lyrikoille oman kansion tiedostonhallintaan ja avaa niitä sieltä Kingsoft Officella. Biisin vaihto onnistuu helposti "backspacella" joka vie suoraan siihen lyriikka kansioon. :)
 
Niq
22.05.2013 13:42:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://play.google.com/store/apps/ … soft.songbook&feature=search_result
 
Tuo on itsellä android-tabletissa. Toki tarkoitettu soittajien sointulappuihin, mutta miksei toimisi myös ilman sointuja. Paljon helpompi käyttää lavalla, kuin yksittäiset pdf:t tai office-sovellukset. Tonne saa tehtyä vaikka biisilistan jolloin automaattisesti tulee laput oikeassa järkässä peräkkäin. Osaa myös vierittää pidempää tekstiä automaattisesti jos niin on tarvis.
 
Marzi
06.06.2013 23:51:39 (muokattu 06.06.2013 23:52:39)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OnSong. Saat mm. transponoitua sointulaput, voi värkätä biisilistoja, eri kielisoittimille apuja, scrollaa biisin mukana jos enemmän tekstiä yms. Käytössä monella tutulla, varsinkin trubaihmiset rakastaa.
 
http://www.indiegogo.com/projects/onsong-for-android
 
Tarpeeksi on aivan liian vähän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «