Aihe: Deep Purple
1 2 3 4 5130 131 132 133 134167 168 169 170 171
Ben63
13.05.2013 22:38:34

Yksi juttu on nyt unohdettu täysin...
dP on nykyään helvetin hyvässä vedossa ja ovat nähtävästi itse innoissaan siitä! Blackmorea ei haluta takaisin bändiin koska hän pilasi täysin kaikkien muitten fiiliksen! Jo heti kun Satriani tuli kehiin niin muu bändi oli innoissaan soittamisesta taas kun ties että lavalle voi mennä turvallisin mielin ja että kaikki todella ilmestyy lavalle :-)
Morsen tulon jälkeen fiilis senkun pareni.
Blackmore oli mulle jonkunlainen jumala kun aloitin kitaran soiton mutta petyin hirveästi hänen soitoon kun näin livenä viimeiset keikat Suomessa sekä Rainbowin että Purplen kanssa. Arvostan häntä todella paljon ja hän on nähtävästi onnelinen Robin Hood bändissään, ja hyvä näin! Soittaa nykyään paremmin kun koskaan vaikkakin eri musaa.
Morse on ihan erillainen soittaja ja henkilö ja toimii Purplessa loistavasti sekä soittajana että bändin jäsenenä mikä takaa sen että bändi on vielä kasassa ja kiertää mailmaa ja julkaisi just helvetin hyvän levyn.
Tää on nyt mun mielipide asiasta... Aura sinne tai tänne ei auta asiaa yhtään!
BMW ei ole Audi eikä Porsche Lamborhgini mutta kaikilla mennään lujaa eteenpäin JA taksepäin jos halutaan....

Beni
Ben63
13.05.2013 22:46:56

....ja hmmmm, Morsella on vissin omat hiukset :-)
BigPapa
13.05.2013 23:01:46 (muokattu 13.05.2013 23:13:30)

Ben63: Yksi juttu on nyt unohdettu täysin...
dP on nykyään helvetin hyvässä vedossa ja ovat nähtävästi itse innoissaan siitä! Blackmorea ei haluta takaisin bändiin koska hän pilasi täysin kaikkien muitten fiiliksen! Jo heti kun Satriani tuli kehiin niin muu bändi oli innoissaan soittamisesta taas kun ties että lavalle voi mennä turvallisin mielin ja että kaikki todella ilmestyy lavalle :-)
Morsen tulon jälkeen fiilis senkun pareni.
Blackmore oli mulle jonkunlainen jumala kun aloitin kitaran soiton mutta petyin hirveästi hänen soitoon kun näin livenä viimeiset keikat Suomessa sekä Rainbowin että Purplen kanssa. Arvostan häntä todella paljon ja hän on nähtävästi onnelinen Robin Hood bändissään, ja hyvä näin! Soittaa nykyään paremmin kun koskaan vaikkakin eri musaa.
Morse on ihan erillainen soittaja ja henkilö ja toimii Purplessa loistavasti sekä soittajana että bändin jäsenenä mikä takaa sen että bändi on vielä kasassa ja kiertää mailmaa ja julkaisi just helvetin hyvän levyn.
Tää on nyt mun mielipide asiasta... Aura sinne tai tänne ei auta asiaa yhtään!
BMW ei ole Audi eikä Porsche Lamborhgini mutta kaikilla mennään lujaa eteenpäin JA taksepäin jos halutaan....

Beni

Tätähäm mä tässä ja jotain muutakin oon sanonu, eri sanoilla vuan, ehkä osin samoillakin, ottia tuota.
balanced1
14.05.2013 07:31:10
Ben63: ....ja hmmmm, Morsella on vissin omat hiukset :-)

Toivottavasti, koska muuten peruukin valinnassa Ritciellä on tyylitajua enemmän.
tottakai mielipiteet ovat mielipiteitä ja varmasti on totta, että Ritchie osasi olla hankala työkaverina, mutta samalla myös ajoi tyylillään asioita eteenpäin.
Loppujen lopuksi usein Blackmoren suivaantuminen johtui juuri siitä ettei saanut asioita mieleisekseen ja esim Gillanin juopotteluun ja surkeaan kondikseen lavalla.
Ian Paicen sanoin: Ritchie voi olla maailman helpoin tai maailman hankalin tyyppi riippuen siitä miten päivä on mennyt.

Tuohon aikaan asiat oli hyvin ja henkilökemiat toimi ja se näkyi musiikissa.
Tosin Gloverin mukaan lähes kaikki ideat perfect strangers levylle oli Ritchien kynästä ja muut vain myötäilivät, joo tuo on hyvä :)

http://www.youtube.com/watch?v=gZ_kez7WVUU&list=PL9C0A1C7ED7839EEB
Tawsky
14.05.2013 07:48:13
balanced1: Loppujen lopuksi usein Blackmoren suivaantuminen johtui juuri siitä ettei saanut asioita mieleisekseen ja esim Gillanin juopotteluun ja surkeaan kondikseen lavalla.

Ja kaikkihan tietää ettei bändiin sovi semmoiset "kaikkimullenytheti"-tyypit. Onko toisen heikko kondis syy sitten itekkin vetää päin persettä?
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Regalis Apertura
14.05.2013 12:49:35
Niinpä. On helpompi nähdä se malka toisen silmässä kuin omassa... Kyllähän Blackmorekin veteli livenä välillä aika "hällä väliä"-tyylillä kompit. Joitain livepätkiä katsellessa tulee väkisinkin sellainen tunne ettei herraa olisi kiinnostanut olla lavalla ollenkaan.

PS. Olikos muuten niin että Blackmore ei loppuaikoinaan suvainnut että Gillan olisi tullut lähellekään häntä lavalla? Muistelisin jostain lukeneeni näin...
Isotalo
15.05.2013 13:10:55
http://www.youtube.com/watch?v=0VTVrCOixC0

Näin vanhetaan arvokkaasti.
Metall1n JuudaS
15.05.2013 15:04:26
Mikään ei päihitä Smoke On The Wateria, klassikko jo syntyessään.
"Smoke on the water, fire in the sky"
"Long Live Rock 'N' Roll", Rainbow
Decadetroll
16.05.2013 02:57:08
Mitä ihmettä täällä tapahtuu? Viimeiset kymmenisen sivua on kuin parasta THV:tä, eisss... sai ihan ääneen hymyillä. Ensin tapellaan kitaristien parhaudesta ja sen jälkeen heti perään samojen ukkojen hiustyyleistä ja peruukeista. Tämä on sitä oikeaa mnettiä, johon oon tottunu tässä viimeisen kymmenen vuoden aikana. Eli jatkaka samaan malliin, poijaat...

Ja sitten itse asiaan: uusi levy. Se on hyvä. Kerran vasta kerenny kunnolla kuuntelemaan, mutta kyllähän nuo papat jaksaa vielä purplen biisejä tehä. Hienoa! Hankala sanoa, tuleeko tästä nyt sentään purpendicularin veroista räiskälettä ajankaan kanssa, mutta samapa tuo.
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
sirdickyj
16.05.2013 10:05:31 (muokattu 16.05.2013 11:32:58)
mlehtinen: Ihan totta kun vaan vielä soittaisivatkin noita vanhempana tehtyjä biisejä. Ongelmana onkin (ainakin minulle) se että jokaisella keikalla soitetaan noin 16 biisiä joista noin 11 on tehty 70-luvulla ja 1 (Perfect Strangers) 80-luvulla. Bändi alkaa tuntumaan jukeboxilta jolla on erittäin suppea valikoima vaikka levytettyä materiaalia on melkoinen määrä. Nyky Purplelle (etenkin Gillanille) sopisi erittäin hyvin setti joka koostuisi Morsen ajan biiseistä ja sekaan sitten 5-6 pakollista klassikkoa (niitäkin voisi välillä vaihdella). Varmasti toimisi ja ainakin minä haluaisin sen nähdä livenäkin. Näitä nykyisen konseptin mukaisia Purple-keikkoja en halua enää nähdä.

Samaa mieltä.

Lisäksi, toki tää on makuasia, mutta Blackmoren aikaisista biiseistäkin mukana roikkuu ne sysipaskuudet, kuten Black Night ja Strange Kind of Woman....

Siitä oon eri mieltä kuin jotkut kirjoittajat, että Blackmore olis soittanut huonosti sillä viimeisellä Purple-keikallaan Helsingissä. Soitti hyvin ja oli Lordin kanssa hienossa vuorovaikutuksessa myös ulospäin näkyvästi. Muistan olleeni hämmästynyt siitä kuinka verevästi Ricardo soitti, kun odotukset oli jotain ihan muuta.

Ymmärrän Blackmoren vittuuntumisen Gillaniin, hänhän on perustellut sitä omaa spedeilyään sillä ettei huvita soittaa huvin kun ei Gillaninkaan tarvitse laula hyvin. Mene, tiedä.....lapsellista kuitenkin, menee Axl Rose-osastolle.

Jokatapauksessa Mark 3-aikaisilla liveillä Blackmore soittaa helvetin hyvin, kuten myös Stormbrib0ngerillä jolla omien puheidensa mukaan soitteli mitä sattuu. Jossain oli juttua et inhosi "Hold on"-biisiä ja soitti siks ykkösellä jonkun räpellyksen peukalolla pikaten.....lopputulos on mielestäni tosi hieno, paljon parempi kuin esim. Knockin at your backdoor-soolo. Joka mulle kuulostaa siltä et pakko olla vaan jotaibmekkalaa.

Seison korjattuna; Knockin at your backdoor-soolo on asiallinen. Muistin väärin.
It's the singer, not the song.
Regalis Apertura
16.05.2013 10:59:50
Voi olla että Gillanin huono "kunto" äänenkäytön suhteen oli osasyy miksi Blackmore veti hälläväliä-tyylillä mutta muistaakseni jostain luin että äijillä oli ihan kunnon välien selvittelyitäkin... Jossain bäkkärillä oli joku tehnyt jäynän Blackmorelle. Oli kaatanut kunnon korkean kasan ketsuppia äijän spagettilautaselle (tjsp) ja Richie veti siitä herneen nenuun. Richie laski päässään tietysti että syyllinen ei voinut olla kukaan muu kuin Gillan, meni heti äijän luokse ja vetäsi turpaan. Myöhemmin joku roudari paljastui tekijäksi;)...
sirdickyj
16.05.2013 11:38:43
http://www.youtube.com/watch?v=1zBWA0ecWPs

Kovinta kamaa, Ricardo ei ensin tuu edes lavalle, sit soittaa vähän sinnepäin mut silti paremmin ku suurin osa kitaristeista ikinä, sit lentää vesipullo. Ai saatana....The Original Man in Black
Isotalo
16.05.2013 11:41:25
sirdickyj:. Ai saatana....The Original Man in Black

Johnny Cash?
Tawsky
16.05.2013 11:52:04
sirdickyj: http://www.youtube.com/watch?v=1zBWA0ecWPs

Kovinta kamaa, Ricardo ei ensin tuu edes lavalle, sit soittaa vähän sinnepäin mut silti paremmin ku suurin osa kitaristeista ikinä, sit lentää vesipullo. Ai saatana....The Original Man in Black

En näe tässä mitään kovaa tai hienoa. Porukka maksaa keikasta ja tää "Man in black" jättää ihan huvikseen puolet biisistä soittamatta, vetää jonkinnäkösen soolon ja heittää vesikupilla laulajaa/kameramiestä.
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
BigPapa
16.05.2013 12:44:54 (muokattu 16.05.2013 12:52:04)

Mitenkään kenenkään kirjoituksiin viittaamatta - Strange Kind Of Woman on erittäin hyvä Purple -biisi.

Varsnkin tämä veto:

http://www.youtube.com/watch?v=mCWeTdT2tnI
sirdickyj
16.05.2013 14:15:57
BigPapa: Mitenkään kenenkään kirjoituksiin viittaamatta - Strange Kind Of Woman on erittäin hyvä Purple -biisi.

Varsnkin tämä veto:

http://www.youtube.com/watch?v=mCWeTdT2tnI

...paitsi mun mielestä se on urpo lasten shuffle-rallatus.

Suorempana biisi muuttaa luonnettaan, diggaan.

http://www.youtube.com/watch?v=4aVtmJo0lXo

...mut ei aloteta tästä sotaa.
BigPapa
16.05.2013 17:31:25 (muokattu 16.05.2013 17:31:57)

sirdickyj: ...paitsi mun mielestä se on urpo lasten shuffle-rallatus.

Suorempana biisi muuttaa luonnettaan, diggaan.

http://www.youtube.com/watch?v=4aVtmJo0lXo

...mut ei aloteta tästä sotaa.

Diggaile sinä Kotzenia, niin minä pidän edelleen tuosta Purplen BBC live -72 vedosta.
Hienoo oli aikoinaan Ylen BBC live hommasta äänittää -72 tuo konsertti c-kassulle ja kuunnella, että mitäs loistokamaa tää oikein on. Nyt se on hyllyssä CD:nä:

http://www.progarchives.com/album.asp?id=12603
EvilDead
16.05.2013 17:39:39
Uskomattoman tasokasta keskustelua täällä. Ei voi kuin itkeä ja nauraa, onnea teille pahimmille sankareille! Kyllä, tämä oli pakko sanoa.

Mikä muute siinä Morsessa niin perkeleesti ärsyttää? Miten olisi jos Morse ja Blackmore molemmat olisivatkin loistavia soittajia?

Hehem juu, heippa.
Oh by the way, which one's Pink?
T-Stag
17.05.2013 00:51:23
EvilDead: Uskomattoman tasokasta keskustelua täällä. Ei voi kuin itkeä ja nauraa, onnea teille pahimmille sankareille! Kyllä, tämä oli pakko sanoa.

Mikä muute siinä Morsessa niin perkeleesti ärsyttää? Miten olisi jos Morse ja Blackmore molemmat olisivatkin loistavia soittajia?

Hehem juu, heippa.

Aamen. Kirjoitus ei ole liian lyhyt.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)