Aihe: Suhr Pro Series
1 2 3 4 5 6 7 8
Jucciz
14.05.2013 18:12:55 (muokattu 14.05.2013 18:17:54)
Minä en oo syyttänyt ketään musiikillisesti rajoittuneeksi. Itse asiassa oon varmaan itse paljon rajoittuneempi kuin monet muut täällä. Tai no, itse puhun toki mieluummin laatutietoisesta kuin rajoittuneesta. Valikoin melko tarkkaan, mikä kelpaa. ;)

Tai sitten ymmärrämme tuon termin eri tavalla. Mulle on ihan sama, millä perusteella joku tykkää tai jättää tykkäämättä jostain musiikista. Se on vaan epäreilua, että jotain musaa sanotaan huonoksi tai tyhjänpäiväiseksi, jos (mitä todennäköisemmin) syynä on se, että siinä oleva juju menee kuulijalta ohi. Aika monesti musaa arvioidaan epäreiluin perustein: hevi on huonoa jatsia koska se ei kuulosta jatsilta, klassinen on huonoa bluesia koska se ei kuulosta bluesilta.

Mutta joo, hevosen EKG on muuttunut viivaksi jo ajat sitten.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Decadetroll
14.05.2013 18:57:56 (muokattu 14.05.2013 19:03:58)
Jucciz: Minä en oo syyttänyt ketään musiikillisesti rajoittuneeksi. Itse asiassa oon varmaan itse paljon rajoittuneempi kuin monet muut täällä. Tai no, itse puhun toki mieluummin laatutietoisesta kuin rajoittuneesta. Valikoin melko tarkkaan, mikä kelpaa. ;)

Tai sitten ymmärrämme tuon termin eri tavalla. Mulle on ihan sama, millä perusteella joku tykkää tai jättää tykkäämättä jostain musiikista. Se on vaan epäreilua, että jotain musaa sanotaan huonoksi tai tyhjänpäiväiseksi, jos (mitä todennäköisemmin) syynä on se, että siinä oleva juju menee kuulijalta ohi. Aika monesti musaa arvioidaan epäreiluin perustein: hevi on huonoa jatsia koska se ei kuulosta jatsilta, klassinen on huonoa bluesia koska se ei kuulosta bluesilta.

Mutta joo, hevosen EKG on muuttunut viivaksi jo ajat sitten.

Joten heti alat huutelemaan ymmärtämättömyydestä ja niinpoispäin, jos nyt ei satu samasta tuotoksesta pitämään kuin sinä? Voin kertoa, että kyllä minä tajuan mitä siinä videolla tapahtuu, se vaan ei meikäläistä hetkauttanut sen kummemmin. Ei mitään uutta auringon alla ollut se. Ei kaikki muut mnettiläiset ole niitä perus heviperttejä, jotka kuuntelevat vain burzumia, eivätkä pidä mistään muusta. Joten ehkä voit ensikerralla jättää arvuuttelut ainakin meikäläisen musiikkitietoudesta ja tajuamisesta ihan omaksi tiedoksesi, kun et minua tunne. Asia saa mun puolesta nyt olla, ajattelin vaan puuttua tähän epäkohtaan, kun ei herralla kuitenkaan ole mitään haisua millä tasolla tässä muut kulkevat musiikillisesti ja itseä henkilökohtaisesti vituttaa lukea elitistien kätinöitä ja itsensä jalustalle nostelua.

Ja jottei kenelläkään tule paha mieli, niin tässä on diskopingviini. https://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/aEvrnBG_700b.jpg
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Lancelot
14.05.2013 20:43:41
Jos Jucciz ei pidä jostain, niin se on laatutietoisuutta. Kun joku toinen ei pidä jostain, niin silloin menee juju ohi. Menikö multa joku juju ohi tästä?
Lancelot
14.05.2013 20:51:48
Jucciz: Luultavasti, jos et pysty asialle nauramaan. ;)

No ehkä ihan pikkuisen hymähdin:)
Jucciz
14.05.2013 20:53:02 (muokattu 14.05.2013 20:53:56)
Lancelot: No ehkä ihan pikkuisen hymähdin:)

Se on suurta viisautta. Vähemmällä murjotuksella pääsee, jos osaa nauraa - mulle ja muille

Asiasta kukkaruukkuun, onpa hervottoman hieno kansi tuossa sun Flaikkarissa.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Lancelot
14.05.2013 21:00:50
Jucciz: Se on suurta viisautta. Vähemmällä murjotuksella pääsee, jos osaa nauraa - mulle ja muille

Asiasta kukkaruukkuun, onpa hervottoman hieno kansi tuossa sun Flaikkarissa.

Hieno vai? Mää en tajua sen hienoutta, siksi se onki myytävänä.. :)
AngieRainbow
23.05.2013 12:03:08 (muokattu 23.05.2013 12:04:23)
AngieRainbow: Nyt se on mullakin. Suhr GAS. Perhana.

Mission accomplished.

Sain himoitsemani Suhr Classicin kaikilla herkuilla. Stainless steel nauhat, noisless single coil tsydeemit jne.

Siinä pari huonolla kameralla ja huonolla valokuvaustaidolla otettua kuvaa:

https://www.dropbox.com/sh/l35a9p0zgn68rdn/ZRDtc7vBCi

Kitara on todellinen unelma. Ainoana pienenä miinuksena on se, että kitara ei ollut ihan niin kevyt kuin toivoin. Oma vaaka näytti noin 3,9 kg. Kitarassa on kuitenkin lightweight body. Oli miten oli, paino on jakautunut mukavan tasapuolisesti ja kitara tuntuu hyvältä ja saundi on uskomaton.

Ko yksilöllä esiteltiin Mad Professor pedaaleita tämän vuodn NAMM tapahtumassa.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
JeKo
23.05.2013 14:49:15

AngieRainbow: Mission accomplished.

Sain himoitsemani Suhr Classicin kaikilla herkuilla. Stainless steel nauhat, noisless single coil tsydeemit jne.

Siinä pari huonolla kameralla ja huonolla valokuvaustaidolla otettua kuvaa:

Kitara on todellinen unelma. Ainoana pienenä miinuksena on se, että kitara ei ollut ihan niin kevyt kuin toivoin. Oma vaaka näytti noin 3,9 kg. Kitarassa on kuitenkin lightweight body. Oli miten oli, paino on jakautunut mukavan tasapuolisesti ja kitara tuntuu hyvältä ja saundi on uskomaton.

Ko yksilöllä esiteltiin Mad Professor pedaaleita tämän vuodn NAMM tapahtumassa.

Onnea! Itellä on aika samanhenkinen Suhrin strato ja on kyllä ihan mieletön kitara. En usko että koskaan tarttee enää uutta stratoa katella.
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia
Gabe
23.05.2013 18:08:02
AngieRainbow: Sain himoitsemani Suhr Classicin kaikilla herkuilla.

Upea on, sulla on hyvä maku.
jniska
23.05.2013 19:07:55
AngieRainbow: Mission accomplished.

Sanoisin että mission impossible. Laitetaan tuopista vetoa että alle puolen vuoden on torilla . ;-)
EI vainen, hieno on ja onnea.

Suhri kummittelee jossain takaraivossa, mutta ei ole listalla vielä, kun Härveli on NIIN hyvä.
Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !!
antnis
23.05.2013 22:34:04
Pähee vehje, tosin tuolla tallan juuressa on joku tunnistamaton musta laatikko...
Jucciz
24.05.2013 00:50:03 (muokattu 24.05.2013 00:51:23)
Onnea Anssille uudesta kitarasta. Täytyypä ottaa tyypit kun seuraavan kerran törmätään! :)

P.S. Ehditkö pelastamaan Weber MASS:in vai veikö joku nenän edestä?
Hynkel
24.05.2013 00:58:22
Onnea ponnea Suhrista, komia on!
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
AngieRainbow
24.05.2013 10:24:31
Jucciz: Onnea Anssille uudesta kitarasta. Täytyypä ottaa tyypit kun seuraavan kerran törmätään! :)

P.S. Ehditkö pelastamaan Weber MASS:in vai veikö joku nenän edestä?

Kiitoksia vaan kaikille kehuista. En ehtinyt Weberiä ostamaan, mutta en tiedä onko sille niin tarvetta. Olin alkuviikosta Valkeakoskella soittelemassa ja aika isolle laitoin Bluetonen eikä kaiuttimet olleet moksiskaan.

Mitä Suhr:iin tulee, niin sen saundi on tosiaan mieletön. Kun tuota kitaraa kaasuttelin, niin alkoi kiinnostamaan myös Pro S3, mutta niissä oli lähes aina se silm kaula. Tässä mun Classicissa on vähän paksumpi, mikä sopii itselleni paremmin.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
AngieRainbow
24.05.2013 11:05:56 (muokattu 24.05.2013 11:06:39)
Annoin Suhrin juuri kaverilleni säädettäväksi, kun haluan siihen paksummat kielet enkä ymmärrä tremolon jousien säädöstä hölkäsen pöläystä. Mulla on tremolotalloista traumoja, kun vire on mennyt monesti päin vittua ja olen sitten blokannut kaikki kelluvat tallat. Haluaisin nyt kuitenkin yhden kitaran, jossa kampea voi käyttää.

Kun mainitsin ystävälleni traumoistani, niin hän sanoi, että voi laittaa siihen mulle tremsetterin, jos haluan. Onko tästä kenelläkään kokemusta? Onko sillä jotain haittapuolia vai parantaako se ainoastaan vireen pysymistä ja niin kuin jotkut sanoo jopa sustainia? Onko se tremsetter mielestänne niin hyvä kuin monet nettikirjoitukset antavat ymmärtää?
julkke
24.05.2013 11:09:42 (muokattu 24.05.2013 11:14:33)

Pyydä sitä kaveria näyttämään miten se säädetään, osaat sitten säätää itsellesi sopivaksi. Mä en ylipäätään ymmärrä miksei kaikki säädä kitaroitaan itse, ei se säätäjä voi tietää mitkä säädöt ovat sulle parhaat.

En lähtis tollasta tremsetteriä turhaan laittamaan, vintagetremolo pitää vireen ihan hyvin kun satula on kunnossa ja kielet hyvin laitettu ja venytetty. Jos yberkampisekoilla pitää niin sitä varten on floikat.
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
250768
24.05.2013 11:58:42 (muokattu 24.05.2013 12:46:07)
AngieRainbow: Annoin Suhrin juuri kaverilleni säädettäväksi, kun haluan siihen paksummat kielet enkä ymmärrä tremolon jousien säädöstä hölkäsen pöläystä. Mulla on tremolotalloista traumoja, kun vire on mennyt monesti päin vittua ja olen sitten blokannut kaikki kelluvat tallat. Haluaisin nyt kuitenkin yhden kitaran, jossa kampea voi käyttää.

Kun mainitsin ystävälleni traumoistani, niin hän sanoi, että voi laittaa siihen mulle tremsetterin, jos haluan. Onko tästä kenelläkään kokemusta? Onko sillä jotain haittapuolia vai parantaako se ainoastaan vireen pysymistä ja niin kuin jotkut sanoo jopa sustainia? Onko se tremsetter mielestänne niin hyvä kuin monet nettikirjoitukset antavat ymmärtää?

Heitä tusq satula hemmettiin ja teetä uusi satula luusta.Mulla on auttanut Suhrien kohdalla .Ja älä käytä kuin floikkaa.Tosiaan ei toi jousien säätäminen vaikeaa ole kun kaikki on kunnossa.Itte tykkään pitää tallan hiukan kelluvana.Tossa video esim. http://www.youtube.com/watch?v=Jdinjw5V2bksim.
Onhan noita. Kamat vaihtuu ja vain harvat jää.
Lancelot
24.05.2013 12:39:54
julkke: Pyydä sitä kaveria näyttämään miten se säädetään, osaat sitten säätää itsellesi sopivaksi. Mä en ylipäätään ymmärrä miksei kaikki säädä kitaroitaan itse, ei se säätäjä voi tietää mitkä säädöt ovat sulle parhaat.

En lähtis tollasta tremsetteriä turhaan laittamaan, vintagetremolo pitää vireen ihan hyvin kun satula on kunnossa ja kielet hyvin laitettu ja venytetty. Jos yberkampisekoilla pitää niin sitä varten on floikat.

Näin se menee, nuorelta mieheltä viisaita sanoja!
jniska
24.05.2013 14:46:52
Julkke puhuu ASIAA.
Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)