Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Latebeat-blogi
1
Country Larry
10.05.2013 16:04:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällaista olen kirjoitellut viime aikoina ihan harrastusmielessä. Käykää tsekkaamassa ja kommentoidakin saa. Tarkoitus olisi lisätä sinne jatkossa myös omia videoita ja bändimme äänitteitä. Pääpaino on kuitenkin tekstillä, treenaan samalla englanninkielistä ilmaisua.
 
http://latebeat.blogspot.fi/
 
Nimi tulee mun lempinimestä ja siitä että olen tällainen myöhään herännyt beatin takoja. Ei ehkä omaperäisin maailmassa, mutta kun kuulin siitä positiivista palautetta yhdeltä copywriterilta, päätin heti pitää sen!
 
Kengät joihin mahdun, ovat mulle liian pienet.
Speedy
10.05.2013 17:44:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Country Larry: Tällaista olen kirjoitellut viime aikoina ihan harrastusmielessä. Käykää tsekkaamassa ja kommentoidakin saa. Tarkoitus olisi lisätä sinne jatkossa myös omia videoita ja bändimme äänitteitä. Pääpaino on kuitenkin tekstillä, treenaan samalla englanninkielistä ilmaisua.
 
http://latebeat.blogspot.fi/

 
Mukava "harrastus"..=) Nuotti esimerkit on kyllä aika vaikeaselkoiset, voisi kirjoittaa selvemminkin.. ja yrittää käyttää "standardisoituja" merkintä tapoja.. Mutta paljon vaan harjoituksia yms. matskua niin varmasti lukijoita löytyy..
 
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
Country Larry
10.05.2013 18:53:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Speedy: Nuotti esimerkit on kyllä aika vaikeaselkoiset, voisi kirjoittaa selvemminkin.. ja yrittää käyttää "standardisoituja" merkintä tapoja..
 
Tiedätkö mitään helppokäyttöistä nuotinnusohjelmaa? Latasin netistä MuseScoren ja sitä olen opetellut käyttämään, mutta se ei ajattele niinkuin rumpali ajattelee, siksi olen joutunut kirjoittamaan pisteellisiä kahdeksasosia ym.
 
Kiitos kannustuksesta. Hitaasti hyvä tulee!
 
Kengät joihin mahdun, ovat mulle liian pienet.
dumbass
10.05.2013 20:57:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta noista saa hienosti selvää. Keep up!
 
Speedy
10.05.2013 21:15:58 (muokattu 10.05.2013 21:16:27)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Country Larry: Tiedätkö mitään helppokäyttöistä nuotinnusohjelmaa? Latasin netistä MuseScoren ja sitä olen opetellut käyttämään, mutta se ei ajattele niinkuin rumpali ajattelee, siksi olen joutunut kirjoittamaan pisteellisiä kahdeksasosia ym.
 
Kiitos kannustuksesta. Hitaasti hyvä tulee!

 
Eikö niitä voi kirjoittaa samoille varsille, kaikkia ylös? Ei tarvitseisi erikseen kirjoittaa toista riviä, säästyy tauoilta jne.. Joidenkin mielestä se on helpompaa lukea, toisten taas noin.. Mutta nuo pisteelliset 1/8-nuotit ovat kyllä aika hämärän näköisiä kun niitä harvemmin tommosessa tilanteessa näkee..=) No Sibeliushan on tietysti paras.. mutta ei ole ilmainen.. En tiiä miten Finalella sais.. Tai sitten old-school meininkiä ja teet käsin..;)
 
dumbass: Minusta noista saa hienosti selvää. Keep up!
 
Joo no sitä en tarkoittanut ettei saisi selvää, onhan tuo selvempää tekstiä kun lähestulkoon kenen tahansa käsin kirjoittama.. Mutta ei ole selkeää lukea.. Minusta nuoteilla on tarkoitus ilmaista joku asia, mikä olisi vaikeaa ilman soittamista, tai sanoilla selittämistä. Jos se on vaikea selkoista, turhaa vaivaa menee ensin sen selvittämiseen.. Vähän niinkuin salakirjoitus, joka pitää ensin purkaa että tietää ohjeen miten pelastaa itsensä autiolta saarelta tyyppisesti.. Nuotinlukuharjoitukset sitten erikseen, joissa on tarkoituksella kimurantteja ja "outoja" ratkaisuita.. Mutta eihän noita ole tarkoituskaan soittaa primavistana keikalla..=I Mutta pitääkö asiasta silti tehdä vaikeampaa kuin tarvitsee?
 
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
Country Larry
10.05.2013 21:59:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän jumppasin sen Musescoren kanssa ja vihdoin keksin miten saan kaikki samaan stemmaan, niin että ei tarvi laittaa taukoja (ellei koko setti pidä taukoa).
 
Voi olla että pitää duunata noi kaksi pätkää vielä uudestaan. Kiitti palautteesta!
 
Kengät joihin mahdun, ovat mulle liian pienet.
Vallu-Veke
11.05.2013 11:09:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannustan. 10 pistettä.
Mutta laita jotain iisimpääkin settiä joukkoon, meille pöljemmille.
Nuotit on aina kovasana, kun on hankalampaa matskua tai vähän helpompaakin.
Kehitä vaan nuottikirjoitusta, jos haluat, mutta mulle passaa tuo tyylikin.
Eri asia lähteekö kulkemaan ihan heti. Pitää kokeilla.
Olen aina innoissani, jos tube-jutuissa on ensin nuotinpätkä ja sitten alkaa itse video pyörimään. On edes pieni mahdollisuus saada menemään kaaliin.
 
Epämuusikko
11.05.2013 21:49:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseltänikin ääni stems down-Overlord-kirjoitusasulle.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Country Larry
13.05.2013 14:04:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kommenteista. Tosi kiva kuulla ajatuksianne. Mun mielestä kans on kiva kun on sekä nuottikuva että ääninäyte, varsinkin jos on kyse koko setin kompista. Oon miettinyt noita pisteellisiä nuotteja ja toisaalta niistä kyllä puhutaan ainakin meidän bändin treeneissä basistin ja kitaristien kanssa, joten sikäli niiden käyttö on perusteltua. Questloven Lady-komppi on musta selkeä noin mutta Tony Allen-beat pitää kirjoittaa uusiksi, siinä ne pisteelliset on vähän hankalia.
 
Seuraavaksi jotain Steve Jordania niin saadaan enempi perusmeininkiä!
 
Kengät joihin mahdun, ovat mulle liian pienet.
Dr. Funkenstein
15.05.2013 07:56:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvää settiä ja hieno asenne harjoitteluun. Täytyy alkaa seuraamaan tätä. Thumbs up!
 
Rockarolla
12.06.2013 15:58:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Inspiroi ja rohkaisee todella paljon, kiitos! Kokemuksesi liippaa aika läheltä, vaikka itselleni kävikin niin, että bändin hiipuessa tahdoin opetella rumpujen soittoa perustaakseni yhden miehen projektin ja hoitaa kaiken itse. :)
 
Country Larry
12.06.2013 22:52:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rockarolla: Inspiroi ja rohkaisee todella paljon, kiitos! Kokemuksesi liippaa aika läheltä, vaikka itselleni kävikin niin, että bändin hiipuessa tahdoin opetella rumpujen soittoa perustaakseni yhden miehen projektin ja hoitaa kaiken itse. :)
 
Kiitos kannustuksesta! Kirjoitin tänään uuden tekstin ja mukana on myös kaksi pientä näytettä omasta soitostani. Käykää tsekkaamassa:
 
http://latebeat.blogspot.fi/2013/06/supra-vs-acro.html
 
Kengät joihin mahdun, ovat mulle liian pienet.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «