Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 521 22 23 24 25215 216 217 218 219
blues guitar
09.05.2013 20:12:18 (muokattu 09.05.2013 20:15:23)

jniska: Hehhee. Ensi viikolla uudet kujeet ;-).
Niitä nappuloita saa pyöritellä, ei niille ole oikeaa asentoa olemassa. Siinä missä saundaa parhaalta on oikea kohta.

Itse olen tullut siihen tulokseen, että hyväsoundinen vahvistin kuulostaa hyvältä nappuloiden asennosta riippumatta, sekä myös toisinpäin.

Tuo 5e3 on hyvä esimerkki siitä että tervesoundinen peli ei kaipaa erityisesti äänenvärin säätöjä.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
AngieRainbow
09.05.2013 20:17:30 (muokattu 09.05.2013 20:23:03)
jniska: Kiitos, tuo oli mukava kuulla, että jopa kaivattiin :-D.
Työ pirulainen häiritsee harrastustoimintaa. Kerkesin onneksi pari tuntia tuossa välissä soittaa kitaraa.

Olin yllättynyt, kun tuo pirulainen keksi ottaa boost-kytkimen pois päältä. Siitä lähti sellaista old school rock n' rolli:a, että en ollut tullut edes ajatelleeksi.

E: Harry ja jotkut muutkin kyseli mielipiteitä WGS Green Beret ämyreistä. Laitoin noita 2 kpl Bluetone 2x12 kaappiin ja otin Celestion V30 komootit pois. Itse kyllä tykkään. Saundi on paljon enemmän sellainen vintage 70-luvun rock. V30 kaiuttimet sopii paremmin modernimpaan saundi-maailmaan näin parempien adjektiivien puuttuessa.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
jniska
09.05.2013 20:37:22
AngieRainbow: Olin yllättynyt, kun tuo pirulainen keksi ottaa boost-kytkimen pois päältä. Siitä lähti sellaista old school rock n' rolli:a, että en ollut tullut edes ajatelleeksi.

E: Harry ja jotkut muutkin kyseli mielipiteitä WGS Green Beret ämyreistä. Laitoin noita 2 kpl Bluetone 2x12 kaappiin ja otin Celestion V30 komootit pois. Itse kyllä tykkään. Saundi on paljon enemmän sellainen vintage 70-luvun rock. V30 kaiuttimet sopii paremmin modernimpaan saundi-maailmaan näin parempien adjektiivien puuttuessa.

Olen itsekin tykästynyt kovasti WGS Green Bereteihin Ceriatone JMP '72-kloonissa.
Paljon keskiäänivoittoisemmat kuin alkuperäiset kiinan Greenbackit
Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !!
TTV
09.05.2013 20:38:32
AngieRainbow:

Mulla on kans ollu Harryn kanssa kaappiprokkiksesta juttua ja WGS:n Veteraneja kaavailtiin 2x kaappiin, kokona joko 10" tai 12".
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Laulava Kylätohtori
10.05.2013 11:23:39
Ziggy Bubba: Pistäkääs ihmeessä lisää soundi-pätkää Bluetoneilla. Kyllä nämä yhä vaikuttavan varsin kiinnostavilta laitteilta.

Pistettäisi kyllä, jos olisi kunnon äänitysvehkeet ja osattaisiin soittaa sillä tavalla, että kehtaa rämpytykset julkiseen jakoon laittaa... ;)

Itse asiassa harmittaa vähän, kun ei pysty tekemään kunnon nauhoituksia. Zoomilla nauhottanut treenejä ja viime keikan, mutta ne nyt on tasoltaan vähän sitä sun tätä, kun on vain lavan reunasta narulle pistetty.

Mutta oli kyllä viime keikalla (eka Bluetonen kanssa) hyvät soundit. Ensimmäistä kertaa basistikin yltyi pyytämättä oikein kehumaan soundeja. ;) Sitä ei ole koskaan ennen tapahtunut...

stratomaster: Harry tuntuu olevan aidosti kiinnostunut siitä, mitä soittajat hänen vahvistimistaan pitävät. Hän tarjoaa niitä mielellään viikoksi lainaan ilman sen kummempia myyntipuheita.

Jep. Ja Harry pystyy antamaan suosituksia myös oman soittotyylin perusteella, mikä on mielestäni hieno asia. Saa juuri omaan soittotyyliin sopivia suosituksia ja ehdotuksia.

Itse pidän myös Harryn myyntipuheista, koska ne eivät ole myyntipuheita. Eli niistä puuttuu sellainen asiakasta aliarvioiva yletön hypetys ja ylistäminen. Tosiasiat kerrotaan tosiasioina ja tuote puhukoon puolestaan. Siinä se. Itseä ärsyttää muutenkin kaiken maailman myyntikurssit käynteet yli-innokkaan liehittelijät, jotka kuvittelevat saavansa myytyä minulle jotain kehumalla ja mielistelemällä minua sekä ylistämällä omaa tavaraansa vailla perusteita...

blues guitar: Itse olen tullut siihen tulokseen, että hyväsoundinen vahvistin kuulostaa hyvältä nappuloiden asennosta riippumatta, sekä myös toisinpäin.

Itse allekirjoitan tämän täysin. Napit klo 12 ja testi, jos ei miellytä, niin ei siinä equn ruuvauskaan auta. Kyllä se on se perussoundi, joka ratkaisee, eikä sitä equlla muuksi muuteta...

AngieRainbow: Olin yllättynyt, kun tuo pirulainen keksi ottaa boost-kytkimen pois päältä. Siitä lähti sellaista old school rock n' rolli:a, että en ollut tullut edes ajatelleeksi.

Ainakin itse olen huomannut, että säröllä usein vähemmän on enemmän. Eli mitä vähemmän säröä, niin sen paremmalta kuulostaa. Tosin se usein vaatii tarkempaa ja huolellisempaa soittoa, mutta kuulostaa paremmalta. Bluetonella varsinkin homma tuntuu toimivan pienemmillä säröillä ihan eri tasolla kuin aikasemmat ratkaisut. Toki se vaati/vaatii soittopuolella vähän totuttelua, mutta maksaa monin verroin itsensä takaisin...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
slapvete
10.05.2013 11:39:41
Laulava Kylätohtori: Eli mitä vähemmän säröä, niin sen paremmalta kuulostaa. Tosin se usein vaatii tarkempaa ja huolellisempaa soittoa, mutta kuulostaa paremmalta.

Karpon tosi. Jos soitto taittuu, niin särön määrä on hyvä laittaa tyylilajin vaatimusten raameissa minimiin.
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
jyrkalt
10.05.2013 15:36:53
Laulava Kylätohtori:
Ainakin itse olen huomannut, että säröllä usein vähemmän on enemmän. Eli mitä vähemmän säröä, niin sen paremmalta kuulostaa. Tosin se usein vaatii tarkempaa ja huolellisempaa soittoa, mutta kuulostaa paremmalta.

Juurikin näin. Värsinkin kun bändissä soittelee. Koko bändin tzaundi on niin helppo kitaristin munia tai kullata.
Se jos basisti sun tonea kehuu, kannattaa ottaa varauksella. Se on joko perseen nuolentaa tai raakaa vittuilua :)
When im dead, i want to be buried face down. So anybody who doesn't like me can kiss my ass.
Gabe
10.05.2013 16:40:11
jyrkalt: Se jos basisti sun tonea kehuu, kannattaa ottaa varauksella. Se on joko perseen nuolentaa tai raakaa vittuilua :)

Minä taas olen huomannut että asiansa osaavat basistit hahmottavat kokonaisuuden hyvin usein hieman kitaristeja paremmin. Eli varauksella uskaltaisin ainakin itse ottaa tuollaiset kehuina. :)

..Hitto tuo Bluetonen uusi Barfly on söpö pikku combo. :)
jyrkalt
10.05.2013 16:49:24 (muokattu 10.05.2013 16:51:17)
Gabe: Minä taas olen huomannut että asiansa osaavat basistit hahmottavat kokonaisuuden hyvin usein hieman kitaristeja paremmin. Eli varauksella uskaltaisin ainakin itse ottaa tuollaiset kehuina. :)

Mä yritin olla hauska. Ei tainut osua :D

edit: Muute tuo BarFly mätsäis kivasti tuon mun t-sytlen kanssa :)
http://muusikoiden.net/dyn/users/110430.jpg
When im dead, i want to be buried face down. So anybody who doesn't like me can kiss my ass.
Gabe
10.05.2013 17:24:56
jyrkalt: Mä yritin olla hauska. Ei tainut osua :D

edit: Muute tuo BarFly mätsäis kivasti tuon mun t-sytlen kanssa :)
http://muusikoiden.net/dyn/users/110430.jpg

Huumoritutka pätkii. :)

Niin muuten mätsäis.. melkein pakko ostos. :)
humppahanuristi
10.05.2013 22:00:44

Ziggy Bubba: Pistäkääs ihmeessä lisää soundi-pätkää Bluetoneilla. Kyllä nämä yhä vaikuttavan varsin kiinnostavilta laitteilta.

Ei ehkä suurimmalle osalle Bluetone-käyttäjiä kerro mitään, kun ei ehken ihan siihen suurimpaan kohderyhmään osu.
Sonyn videokameralla rouva kuvannut.

http://youtu.be/sirlaU-agoY

http://youtu.be/bie9-_Rz2lk

kompissa Bluetone Deluxe reverb mutta ei taida juuri kuulua. DR tuli Harryn pajalta Red Fangilla mutta tehtiin radikaali tempaus ja vaihdettiin siihen kiinanvoxeista tuttu Wharfedale GSH12-30

Soolossa (minulla) Harryn rakentama Vox Cambridge klooni. Tai ulkokuori on minun omaa tekoa vahvistin Bluetone, löytyy jousikaiku ja tremolo, putket ECC83:sta ja EL84 pari, niin kaikua ohjaa ECC81 tai 82 en nyt muista. Kaiuttimina Celestionin siniset.
Kitarassa (kiinan squier modattuna) mikkeinä vintagetyyppiset aavistuksen ylikäämityt alnico t mikit. Kitaran perässä on El capistan, ei mitään muuta härpäkettä.
Humpasta rautalankaan...
Hynkel
10.05.2013 22:35:04
Helvetin hienoa musiikkia HYVÄ JÄTKÄT!
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
AngieRainbow
10.05.2013 22:49:20
Vittu kunnon jytinät! Rautalankaa isolla R:llä.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Hynkel
10.05.2013 23:05:52
Space Erection, mahtavaa :D
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
Laulava Kylätohtori
11.05.2013 10:33:35
Jos nyt on oikein kova ja epätoivoinen tarve kuulla Bluetonea, niin Maihinnoususta löytyy muutama keikkatallenne Bluetonella vedettynä. Omaan käyttöön tarkoitettu, mutta josko sitä uskaltaisi täälläkin vihjata. Basistin zoomilla nauhoitettu lavan reunasta, joten laatu on, mitä on, mutta kai siitä nyt jotain käsitystä saa...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
TTV
14.05.2013 19:28:41
OMG ja kääk, Harry soitti ja kertoi uuden Bluetone Express Jr. nuppini olevan testi- ja noutokunnossa torstaina. Samalla testiin lähtee myös uusi "tolex matching" 2x10" slanted kaappi, jossa keraamiset WGS:n Veteranit. Saattaapi olla että kaappikin siirtyy omistukseeni, jahka pääsen saundcheckaamaan sen noilla muillakin nupeilla. Sääh, taas ei malttais millään odottaa . . . Nuppi ja kaappi ovat tumman sinisellä tolexilla, kultaisella Bluetone logolla, . . . ai ai sentään :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Jii-Gee
14.05.2013 19:35:13

AngieRainbow: ..Rautalankaa isolla R:llä.

http://hs11.snstatic.fi/webkuva/sarjis/560/1305677738761?ts=863
stratomaster
16.05.2013 11:59:03 (muokattu 16.05.2013 12:02:31)

TTV: OMG ja kääk, Harry soitti ja kertoi uuden Bluetone Express Jr. nuppini olevan testi- ja noutokunnossa torstaina. Samalla testiin lähtee myös uusi "tolex matching" 2x10" slanted kaappi, jossa keraamiset WGS:n Veteranit. Saattaapi olla että kaappikin siirtyy omistukseeni, jahka pääsen saundcheckaamaan sen noilla muillakin nupeilla. Sääh, taas ei malttais millään odottaa . . . Nuppi ja kaappi ovat tumman sinisellä tolexilla, kultaisella Bluetone logolla, . . . ai ai sentään :-)

Satuinpa näkemään tuon sun Express Jr:n + kaapin, kun palautin lainassa olleen Bassmanin Harrylle. Komean näköinen kokonaisuus, ja tuo 2 x 10 kaappi vaikuttaa todella fiksulta ja roudattavalta vehkeeltä.

Ensi viikolla tulee kokeiltavaksi sitten Barfly...
iec
16.05.2013 12:34:22

Laulava Kylätohtori: Jos nyt on oikein kova ja epätoivoinen tarve kuulla Bluetonea, niin Maihinnoususta löytyy muutama keikkatallenne Bluetonella vedettynä. Omaan käyttöön tarkoitettu, mutta josko sitä uskaltaisi täälläkin vihjata. Basistin zoomilla nauhoitettu lavan reunasta, joten laatu on, mitä on, mutta kai siitä nyt jotain käsitystä saa...

On kyllä makeat soundit sun Dusty Roadissa ja hyvin vedät :) Laulatko ite (minkä voisi päätellä nimimerkkisi perusteella ?) Jos laulat ja soitat samalla noin hyvin, niin respektii respektii...

-iec
Ja niin päin pois...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)