Vladi 16.01.2013 10:29:50 (muokattu 16.01.2013 10:31:32) | |
---|
s8na: On, todella magea. Vetääkö tolla miten paksumpia säröjä. Tuleeko enempi kiertoja kuin umpilankkusilla? Hyvin tuntuis isompiakin säröjä handlaavan, soundi on peruslespaa "ilmavampi" paremman sanan puutteessa, ehkä jopa hieman SG-vivahteinen. Middleä tuntuisi olevan enemmän ja bassopuolta hieman vähemmän. Paha sanoa vielä tuosta kierrosta, kun on tullut vasta kotioloissa soiteltua. Tämähän ei ole täysin puoliakustinen, vaan keskellä on kiinteä pala mahonkia. Ehkä tuolla on jotain vaikutusta asiaan. Asiaan vaikuttaa toki myös hyvin muu tekijä, joten absoluuttista vastausta on paha antaa. :) E: Pakko mainita vielä sellainen jännittävä dynamiikkajuttu, että tällä kitaralla kevyesti pikatessa yksittäinen sävel on mukavan pyöreä ja puoliakustis-henkinen, mutta kun plekuun laittaa vähän kulmaa ja pikkaa agressiivisemmin, kitara alkaa ulvomaan hyvin Les Paul-henkisesti. Oikein mukavata. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
pappasfin 16.01.2013 10:58:12 (muokattu 16.01.2013 10:59:35) | |
---|
Vladi: ... Pakko mainita vielä sellainen jännittävä dynamiikkajuttu, että tällä kitaralla kevyesti pikatessa yksittäinen sävel on mukavan pyöreä ja puoliakustis-henkinen, mutta kun plekuun laittaa vähän kulmaa ja pikkaa agressiivisemmin, kitara alkaa ulvomaan hyvin Les Paul-henkisesti. Oikein mukavata. Noi 335 malliset (myös varmaan 339) kuin oma JSM eli 335 mallisen Ibanezin kopsu on todellakin taipuisa soundiltaan, on tästä joskus jossain ollut mainintaa ja itse sanosin, että jos hakee soundiltaan taipuvaa ja monipuolista kitaraa niin juurikin nämä on hyvä pistää harkintaan. Omallani taipuu ihan mikä vaan musatyyli aina jazzista ihan metalliin asti niin kliineillä kuin mättösärölläkin ja mitä Vladi tuossa kertoikin on kanssa oikein hyvä piirre näissä eli dynamiikka vastaa kivasti soittajan tekemiin asioihin. PappaSFin |
altec 17.01.2013 10:11:27 | |
---|
Congrats Vladille, siistin näkönen kepukka ;) |
clash 31.01.2013 08:33:03 | |
---|
Hey...tein noin viikko sitten kaupat kyseisestä kitarasta....ja pienen "säädön" jälkeen se alkoi käyttäytyä erinomaosesti...eli Gibbon kokoelma sai uuden "broidin" |
pliksu 02.02.2013 11:02:28 | |
---|
Eilen tuli Gibson Midtown Custom VSB-värityksellä kotiin. Pikkaisen tuli sika säkissä ostettua, sillä kaupan hyllyllä olleen yksilön säätöihin ei oltu tehtaan jälkeen (oltiinkohan tehtaallakaan?) enää koskettu. Kaula oli komeesti jouskarilla, mutta pakkohan se oli silti saada. Viimeistely oli muutoin moitteetonta ja Deluxe reverbin kautta soitettuna saundit lupailivat jo kauan haussa ollutta rouhetta. Lähempi tutustuminen säätöihin osoitti, että kaularautaa ei ilmeisesti oltu pyöritelty mihinkään suuntaan valmistuksen jälkeen. Pikasäädön jälkeen siitä tuli kylläkin ehkä nopeasoittoisin peli, mitä olen koskaan omistanut. Kitaran mukana tulleeseen checklistiin oltiin toki merkattu kaularaudan säädöt ym. hienosäätötoimenpiteet, mutta näistä säädöistä ei kyllä ollut mitään viitteitä kun kaupassa tuota testailin. Vielä ei ole ostomorkkikset iskeneet, onneks luotin että pikkusäädöllä siitä vielä soittopeli saadaan. Soundin, ulkonäön ja tatsin lisäksi hinta tämän kitaran kohdalla on myös parhautta. And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind. |
Vladi 02.02.2013 11:12:10 | |
---|
pliksu: Lähempi tutustuminen säätöihin osoitti, että kaularautaa ei ilmeisesti oltu pyöritelty mihinkään suuntaan valmistuksen jälkeen. Pikasäädön jälkeen siitä tuli kylläkin ehkä nopeasoittoisin peli, mitä olen koskaan omistanut. Kitaran mukana tulleeseen checklistiin oltiin toki merkattu kaularaudan säädöt ym. hienosäätötoimenpiteet, mutta näistä säädöistä ei kyllä ollut mitään viitteitä kun kaupassa tuota testailin. Mulla meni reilu viikko, ennenkuin koko soitin asettui. Jouduin kans säätämään kaularautaa ja vielä pitäisi intonaatio pistää kohdalleen. Meikäläisenkin kitarassa oli kaikki säädöt chekattu tehdyksi, mutta heti laatikosta otettaessa kaularauta kaipasi kiristystä. Nyt kun kitara alkaa asettua, tuosta alkaa paljastua aika komea kepakko myös soittomielessä. :) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
fox 02.02.2013 11:18:54 | |
---|
Vladi: Mulla meni reilu viikko, ennenkuin koko soitin asettui. Jouduin kans säätämään kaularautaa ja vielä pitäisi intonaatio pistää kohdalleen. Meikäläisenkin kitarassa oli kaikki säädöt chekattu tehdyksi, mutta heti laatikosta otettaessa kaularauta kaipasi kiristystä. Nyt kun kitara alkaa asettua, tuosta alkaa paljastua aika komea kepakko myös soittomielessä. :) Onhan sitä kostutettu ja kuivattu jonkun aikaa tehtaalta lähdön jälkeen, luulen. ;) Ja kun ei taida enää sitä "säätöhenkilökuntaa" olla edes Into Lurkmannilla.. |
Vladi 02.02.2013 11:20:37 | |
---|
fox: Onhan sitä kostutettu ja kuivattu jonkun aikaa tehtaalta lähdön jälkeen, luulen. ;) Ja kun ei taida enää sitä "säätöhenkilökuntaa" olla edes Into Lurkmannilla.. Juu ja omani tuli vielä briteistä todennäköisesi laivarahdilla. Kyllähän siinä mukavasti tulee noita lämpötilavaihteluita ja ties mitä... :) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
fox 02.02.2013 11:24:23 | |
---|
Vladi: Juu ja omani tuli vielä briteistä todennäköisesi laivarahdilla. Kyllähän siinä mukavasti tulee noita lämpötilavaihteluita ja ties mitä... :) Ja eiköpä brittilässä ollut kanssa ennätys-kosteaa.. Ei ne siellä tehtaallakaan niitä sen timmimpiin säätöihin laita, luulen. Kun ne ei siellä tiedä, mikä skeba lähtee arktisille maille, ja mikä sitte johonkin trooppilaan. Tehdas tekee, sitte tukkuportaat ja aluetoimistot jakelee. Ja joka välissä rahhoo kuluu ja kepille hintaa kasvaa.. :I |
pliksu 02.02.2013 11:35:49 | |
---|
Vladi: Mulla meni reilu viikko, ennenkuin koko soitin asettui. Jouduin kans säätämään kaularautaa ja vielä pitäisi intonaatio pistää kohdalleen. Joo, kylläpä taas täälläkin muutaman nauhan kohdalta särisi aivan eri tavalla kuin eilen, eli eihän se säätäminen tähän lopu :) Ei se mitn, mielelläänhän tuota vielä toistaiseksi tekee. And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind. |
Vladi 02.02.2013 11:43:58 | |
---|
pliksu: Joo, kylläpä taas täälläkin muutaman nauhan kohdalta särisi aivan eri tavalla kuin eilen, eli eihän se säätäminen tähän lopu :) Ei se mitn, mielelläänhän tuota vielä toistaiseksi tekee. Kyllä se siitä asettautuu. Mulla heitteli vire ensimmäisen viikon aikamoisesti, kun kitaraan tarttui seuraavana päivänä. Nyt reilun parin viikon omistuksen jälkeen soitin on tismalleen samassa vireessä, kun sen edellisellä kerralla jätti. Vielä kun jaksais säätää tuon "lopullisesti" kuntoon... Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Muovinen 02.02.2013 23:19:46 | |
---|
Tuntuu olevan nämä puoliakustiset, avokoppaiset tai miksikä näitä nyt sanois, kovaa huutoa tällä hetkellä. Täällä mnetissäkään ei oikein tiedä, että mihin ketjuun näistä huutelis. Mutta kun nyt on Midtowneista kyse, niin mitenhän tuo uusi P90-versio, onko kellään vielä ensikäden kokemuksia noista? Mun ostoslistalla kamppailee tällä hetkellä Guild Starfire IV ja tää Midtown P90 - eikä kumpaakaan pääse missään vielä testaamaan :( -General Petrovsky |
johanssen 08.05.2013 17:23:55 | |
---|
Nyt niitä saa taas ainakin Tompalta ja hintaan 999. Ja nimenomaan myös mustana. Ite jätän väliin, kun tuli toi ES-335 hommattua, ku nää oli loppu (hyvä että oli), mutta tiedoksi muille kiinnostuneille... asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
Lancelot 08.05.2013 20:29:46 | |
---|
johanssen: Nyt niitä saa taas ainakin Tompalta ja hintaan 999. Ja nimenomaan myös mustana. Ite jätän väliin, kun tuli toi ES-335 hommattua, ku nää oli loppu (hyvä että oli), mutta tiedoksi muille kiinnostuneille... Perkules! Kiinnostaa kyllä kovasti, tällä hetkellä vakaakupissa myös Ibanez AS sarjan semi hollowit. Pitänee harkita! |
Hynkel 09.05.2013 15:26:18 | |
---|
Vladi: Juu ja omani tuli vielä briteistä todennäköisesi laivarahdilla. Kyllähän siinä mukavasti tulee noita lämpötilavaihteluita ja ties mitä... :) Laivalla tuleepi Suomeen miltei kaikki, mm. Thomannin kamat. Siellä ne semitrailerin päällä heiluu pitkin Itämerta. Eipä siellä sen kosteampaa ole kuin rannikolla asuessa, kuivia ovatten lastitilat. Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají. |
Muistaako kukaan mikä oli hinta tuolloin aiemmin kun näitä oli myynnissä? |
Vladi 10.05.2013 11:42:05 | |
---|
Boogierooster: Muistaako kukaan mikä oli hinta tuolloin aiemmin kun näitä oli myynnissä? Omastani maksoin 1200e + toimituskulut briteistä. Eli aika tuntuva alennus Tompalla. |
Lancelot 10.05.2013 15:46:44 (muokattu 10.05.2013 15:47:47) | |
---|
Tietääkö kukaan onko näitä Tampereen kivijaloissa, vai onko kyseessä Thomannin sivuillakin mainittu special run? Itsellä enempi ehkä semi-hollow hakusessa, mut toi Midtown vois olla juuri hyvä sekoitus lankku- ja onttokoppakitaraa. |
kaamio 25.06.2013 22:05:46 | |
---|
Midtownin omistajat: millainen kaulaprofiili tuossa kitarassa on? Kiinnostaisi päästä testaamaan laitetta, mutta eipä ole tullut stadin liikkeissä vastaan. En ole kovin sinut Gibsoneiden kanssa ja olen viimeaikoina soitellutkin lähinnä Ibanezin Jemillä, jossa on melko ohut kaula, johon olen tottunut. Jos Midtownissa on Lespaul-tyypinen "paksu" kaula (sellainen muistikuva minulle on LP:stä jäänyt, mutta en ole kyllä vuosiin testannut), niin se saattaa olla no-go minulle. Muutoin vaikuttaa todella kiinnostavalta laitteelta! |
kaamio 19.07.2013 12:00:37 | |
---|
|