Aihe: Valetanssimuusikko/-muusikko yleensä,-onko tälläkin palstalla?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
musamies
16.01.2012 02:06:10 (muokattu 16.01.2012 02:30:42)
Kaipa tässä muusikkoudessa omalla kohdalla kyse on siitä, että tätä voi itsekseen yön pimeinä tunteina opiskella omaan rauhalliseen tahtiin.

Ensin alkoi tekniikkatouhut, periaatteessa ääni- ja valomiehen hommiin pääsin jo ihan ala-asteella koulun juhlissa ja yleisöä oli enempi kun mun touhuis nykyjään. Rippikoulussa tais tulla esiinnyttyä jollain syntikalla vasuribassoa ja oikealla kädellä jotain sointukomppausta soittaen.

Hammond innostus tuli 1980-luvun lopulla meikäläisel ja naapurilta sai hankittua ekat Hammondit joka oli kummallinen Hammond N-312, mutta siitä puuttui genis ja drawbarssit. Sellaisen Hammondin sai vasta kun pääsi palkkatöihin, samalla tuli ostettua heti samoihin aikoihin Rhodes ja Clavinetti. Progeinnostus oli mukana myös kun oli siihen sopivat soittovehkeet. Pitkä tukka kuului myös progeasenteeseen.

Piano on mukana itseopiskelussa aina silloin tällöin samoin kuin bassokitara ja haitari.

Kouluajoilta muistona on kun me oltaisiin kaverin kanssa haluttu harjoitella pianonsoittoa välitunnilla, meitä ajettiin ulos luokasta ;-) Kaverin pääammatti on nykyisin musiikki.

Itseopiskelu jatkuu edelleen.

PS: Kirjastokortilla olen saanut lainattua levyjä ja nuotteja!
KanttoriPiiparinen
10.05.2013 09:02:24
jon lord: Olen jäsen numero 3 ja aina kun mahdollista paita on päällä. Suositukset ja jäsenyyden oikeuttava suoritus oli minulla seuraava. Olin tullut kirkosta ja silloin 5 vuotias nuorin tyttäreni kysyi minulta; soititko iskä päin persettä tänään? Ilmeisesti oma ilmeeni kavalsi että näin tuli tehtyä.

Hyvä. Minulle teki poikani saman kysymyksen viisivuotiaana. -Iskä. Tuos siun soitossas ei oo päätä eikä häntää.
Nuotin vieressä on aina tilaa...
Sir Henry
10.05.2013 21:29:56
Olin valetanssimuusikko ja sen jälkeen valestudioyrittäjä, ja nyt jälkeenpäin olen itselleni senverran armollinen, että en ota noita vuosia hirvittävänä häpiänä, eihän kaiketi kukaan kuollut.

Mutta muutamaa asiaa häpeän; liksat aikoinaan työstäni suhteessa ammattitaitoon oli aivan kohtuuttomia, samoin ne prosentit mitä valkoiset orjakauppiaat tästä työn välittämisestä saivat. Olisi edes eläkemaksut hoidettu niinkuin kansanedustajilla mutta ei.

Edelleen harmittaa ja hävettää, että tämä sama show jatkuu, varsin monella alalla alkaen maamme hallinnosta , terveyden reseptimaakareista, auton tuonnista eu-maista. Valetta on enemmän nyt, kuin mitä aikoinaan neljällä kielellä sai aikaiseksi.
Anonymous-jazz
10.05.2013 21:45:24

Mähän olen oikeasti myös valetoimittaja bloggaajana.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)