Jeszse 08.05.2013 21:34:32 | |
---|
DooMTroopeR: Sulla oli muistaakseni se Bugera 6260 Infinium,olenko väärässä?Todella mystinen juttu sinäänsä)) Joo, se.   |
DooMTroopeR 08.05.2013 21:40:35 | |
---|
Hynkel Belzepop: Ei ole vissiin pitkää matikkaa käyty? :)
Allright,korjaus:Bugeroita myydään tuhansittain,joten niiden VIRHEKAPPALEMÄÄRÄT ovat suuret. Aina parhaat välineet eivät takaa parasta lopputulosta. |
Jucciz 08.05.2013 21:42:33 | |
---|
beliel: Basisti voi olla tyytyväinen, jos kitaristi ei voi soittaa haluamallaan saundilla. Djent-bändeissä tämä on varmaan enemmän totta kuin missään muualla. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Vetehinen 08.05.2013 22:01:39 (muokattu 08.05.2013 22:02:20) | |
---|
J.Nikkanen: Enpä oo heittänytkään. Mutta tikissä oleva JCM on melkonen kone, munsta. Mutta hyvä että olet saundisi löytänyt, mulla se ei ole niin tarkkaa. Saundihan tunnetusti lähtee sormista, hehe! Oon kuullut JCM800:aa. Ja Mesan dual rectoa. Minusta näistä kahdesta ensinmainittu poni hallitsee vähemmän temppuja. Enpä minäkään mitenkään ehdoton vahvistinsaundien suhteen ole. Lähinnä tykkään perusterveestä saundista ilman isoja korostuksia, ja harvasta säröstä, joka yltää high gain -tonteille asti. Marshallista saamani mielikuva kertoo siinä olevan vähän turhan tunnusomainen saundi ainakin tämän hetken mieltymyksiini. Toki sillä saundilla on paikkansa ja historiallinenkin arvonsa mutta minulle se ei tunnu Graalin maljalta. Paskaksi en sitä omalla nimelläni tarkoittanut sanoa, vaan lähinnä tuoda esille pointin että jos Mesan saundia hakee, vintage-Marsun hankkiminen ei vie perille asti. "When I die, I want you to bury me upside down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass!" -Red |
Twinkle 08.05.2013 22:04:18 | |
---|
DooMTroopeR: Tarkoitan sellaisia käyttäjiä(löytyy pari jopa meikäläisen tuttavapiiristä),jotka rupeavat soittaa putkinupilla antamatta sille aikaa kuumentua))On nimittäin nähty... No ei kyllä ole, standby ja putkien lämmittäminen on turhaa ja kyseisestä toimesta on enemmän haittaa kuin hyötyä. Standby juontaa juurensa 60-luvulle, jolloin sitä käytettiin suojelemaan kondensaattoreita, jotka oli halpoja ja huonosti mitoitettu kestämään vain käyttöjännitteen mutta ei käynnistyksen virtapiikkiä. Moderneissa vahvareissa ei moista tarvita, koska kondesaattoreiden tehokesto on riittävä. Jos se oikeasti hajoaa sen takia ettei standbyä renkutettu niin sitten siinä styrkkarissa on jotkin muut asiat pahasti vialla. |
Jucciz 08.05.2013 22:09:31 | |
---|
Twinkle: No ei kyllä ole, standby ja putkien lämmittäminen on turhaa ja kyseisestä toimesta on enemmän haittaa kuin hyötyä. Standby juontaa juurensa 60-luvulle, jolloin sitä käytettiin suojelemaan kondensaattoreita, jotka oli halpoja ja huonosti mitoitettu kestämään vain käyttöjännitteen mutta ei käynnistyksen virtapiikkiä. Moderneissa vahvareissa ei moista tarvita, koska kondesaattoreiden tehokesto on riittävä. Jos se oikeasti hajoaa sen takia ettei standbyä renkutettu niin sitten siinä styrkkarissa on jotkin muut asiat pahasti vialla. Tästä löytyy asijantuntijan tekstiä esim. täällä: http://www.valvewizard.co.uk/standby.html Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Twinkle 08.05.2013 22:15:40 | |
---|
Jucciz: Tästä löytyy asijantuntijan tekstiä esim. täällä: http://www.valvewizard.co.uk/standby.html Hyvä sivu tuo, semmoinen joka kandee kyllä lukea läpi. Moneen kysymykseen on löytynyt tuolta vastaus eikä teksti perustu mihinkään määrittämättömään voodooseen vaan kaikki johdetaan oikeasti jostakin. |
aristoteles666 08.05.2013 23:42:05 | |
---|
Jucciz: Tätä tää on kun puolet olennaisesta informaatiosta katoaa matkan varrelle pelkässä tekstipohjaisessa viestinnässä. edelleen jaksat valittaa täällä vaikka et ole koskaan kokeillut, ja vasta veit huoltoon marsun jota on 40 vuoden aikana kiikutettu sinne useasti, ja nytkin irronneen #maajohdon" lisäksi vaihdettiin konkkia. se ei ollut edes keikalla kun se laukesi. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Hynkel 08.05.2013 23:53:35 | |
---|
aristoteles666: edelleen jaksat valittaa täällä vaikka et ole koskaan kokeillut, ja vasta veit huoltoon marsun jota on 40 vuoden aikana kiikutettu sinne useasti, ja nytkin irronneen #maajohdon" lisäksi vaihdettiin konkkia. se ei ollut edes keikalla kun se laukesi. Olisi kivaa kun kaikki rakastaisivat, eivätkä olisi niin ilkeitä. Kirjoitat usein ilkeään sävyyn, sitä on surullista lukea :( Oikein tulee paha mieli. Kehotan ihmisiä hymyilemään enemmän ja halaamaan useammin. Myös peiliin katsominen, itsensä ja muiden hyväksyminen sekä sisäinen rauha ovat hyviä asioita, jotka johtavat kohti onnellisuutta. Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají. |
Jucciz 08.05.2013 23:54:47 (muokattu 09.05.2013 00:01:35) | |
---|
aristoteles666: edelleen jaksat valittaa täällä vaikka et ole koskaan kokeillut, ja vasta veit huoltoon marsun jota on 40 vuoden aikana kiikutettu sinne useasti, ja nytkin irronneen #maajohdon" lisäksi vaihdettiin konkkia. se ei ollut edes keikalla kun se laukesi. On muuten aivan uskomattoman omaperäistä toisiinsa MILLÄÄN TAVALLA liittymättömien asioiden nivomista yhteen jonkinlaiseksi järjelliseksi kokonaisuudeksi, jonka pohjalta sitten ruvetaan laatimaan väittämiä. :D Totta puhuen: mää odotan edelleen sulta ensimmäistä asiallista postausta tällä foorumilla, ikinä. Kaivakaa nyt joku mulle edes yksi asiapitoinen postaus tältä kaverilta. Sun mielestä on siis tosi typerää vaihtaa tuon ikäisestä vahvistimesta elkot tuoreisiin, tai ylipäätään tehdä rutiinihuolto mihinkään laitteeseen milloinkaan? Jos tuota kyseistä vahvistinta muuten oli koskaan tarvinnut ennen tuota tapausta viedä huoltoon, siellä on tehty ainoastaan jotain, mikä ei ole vaatinut juotostöitä. Juotokset nimittäin olivat alkuperäiset. Putkia on luultavasti vaihdettu matkan varrella - sinusta sekin on mitä todennäköisemmin typerää. "Hui kauheaa, 60-luvun vahvistimeen vaihdettiin alkuperäisten konkkien tilalle uudet." :D Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
aristoteles666 09.05.2013 00:01:29 | |
---|
luotettavuudesta en kauheasti alkaisi puhumaan jos sun "ei edes keikka vahvistin" laukeaa. sehän on vain kotivahvarina ollut ja pätkii. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Jucciz 09.05.2013 00:02:02 | |
---|
aristoteles666: luotettavuudesta en kauheasti alkaisi puhumaan jos sun "ei edes keikka vahvistin" laukeaa. sehän on vain kotivahvarina ollut ja pätkii. Nyt oikeesti. Nukkumaan tai jotain. :D Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
aristoteles666 09.05.2013 00:04:24 | |
---|
Jucciz: Nyt oikeesti. Nukkumaan tai jotain. :D olen soittanut yhtä vanhoilla ilman että ne pimenee, mutta se on vaatinut sen että myös juotokset käydään läpi, nim "pleksimarsu ollut, modattu ja myyty" eikä olisi tullut mieleenkään olettaa että nyt on niin hyvin tehty vahvistin että tähän voi luottaa. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Jucciz 09.05.2013 00:19:11 | |
---|
aristoteles666: olen soittanut yhtä vanhoilla ilman että ne pimenee, mutta se on vaatinut sen että myös juotokset käydään läpi, nim "pleksimarsu ollut, modattu ja myyty" eikä olisi tullut mieleenkään olettaa että nyt on niin hyvin tehty vahvistin että tähän voi luottaa. Kuulehan aristospedes. Odotan sulta edelleen sitä suurta ajatusta, joka toivon mukaan pääkopassasi on, mutta jota et vaan näytä saavan puettua sanoiksi. Onhan se varmaan jokaiselle päivänselvää, että minkä tahansa valmistajan mikä tahansa yksittäinen vahvistin voi pätkiä ihan mistä tahansa syystä, olipa se ollut käytössä tai käyttämättä, olipa se huollettu tai sitten ei. Sen takia ammattisoittaja ei koskaan lähde keikalle yhden vahvistimen varassa. Kertoisitko siis, mihin pyrit - paitsi takertumaan siihen, että joku yksittäinen vahvistin on joskus käynyt huollossa? Suurin osa vahvistimista käy elinikänsä aikana huollossa, jotkut ihan säännöllisesti ja se on monesti erittäin hyväkin ajatus. Kun sua asia nyt niin vaivaa, tuo kiistanalainen Marshall on hyvinkin voinut olla jonkun (joidenkuiden) keikkakoneena yli 40 vuoden ajan ennenkö se edes päätyi mun omistukseen. Mullahan se ei ole ollut kuin vasta vuodesta 2009, siistillä sisäkäytöllä. Ihan turha sun on arvailla, mitä tuolla kyseisellä koneella on sitä ennen tehty tai ei ole tehty. En minäkään tiedä, joten ihan varmasti sinä tiedät vielä vähemmän. Olennaista on se, että se on kunnossa. Yhtä olennaista on se, että jos siihen joskus tulee vika, se on helposti korjattavissa. Missä on ongelma? Toisaalta: mitään muutahan mää en ole sun kynästä tällä keskustelufoorumilla koskaan lukenutkaan kuin pelkkiä oletuksia muiden foorumilaisten laitteista tietämättä juuri kyseisistä vempeleistä yhtään mitään: et ole ikinä nähnyt, kuullut tai kokeillut, mutta silti kummasti tunnut tietävän joka ainoasta yksilöstä kaiken - ja yleensä ne kaikki ovat myös paskoja, mikä mistäkin syystä. Ainoat järkevät kamat tuntuvat löytyvän sun omasta kamalistauksesta. Jätkällä on kyllä käynyt uskomaton säkä: muut ovat haalineet pelkkää roskaa ja sulle on sattumalta päätynyt voittajan kalusto. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
aristoteles666 09.05.2013 00:22:25 | |
---|
älä tukehdu kiukkuusi, en tietenkään pidä mitään kamaa hyvänä tai luotettavana vain siksi että siinä lukee jotain. ja oikeastaan, siinä se ero meillä on. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Jucciz 09.05.2013 00:46:28 | |
---|
aristoteles666: älä tukehdu kiukkuusi, en tietenkään pidä mitään kamaa hyvänä tai luotettavana vain siksi että siinä lukee jotain. ja oikeastaan, siinä se ero meillä on. Mikä ero? Muistathan nyt: mulla on edelleen aina varavahvistin mukana keikalla. Luetun ymmärtäminen? Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Ssyba 09.05.2013 01:39:11 | |
---|
Jucciz: Toisaalta: mitään muutahan mää en ole sun kynästä tällä keskustelufoorumilla koskaan lukenutkaan kuin pelkkiä oletuksia muiden foorumilaisten laitteista tietämättä juuri kyseisistä vempeleistä yhtään mitään :D oletko itse koittanut koskaan bugeraa? Karhu III, elämän nektariini... |
Jucciz 09.05.2013 01:45:57 (muokattu 09.05.2013 01:47:04) | |
---|
Ssyba: :D oletko itse koittanut koskaan bugeraa? Olen, muutamaakin mallia. Älä nyt sano, että semmoinen pitää vielä ostaakin ennenkö saa olla jotain mieltä. Mulla on periaatteeni, joiden takia en osta Bugeraa, vaikka saisin kaikkien maailman vahvistimien kaikki soundit yhdessä laatikossa sen firman koneesta. Mua vaan kovasti kummastuttaa se, että spederisto tietää kaikkien meidän muiden kitarakamat ja sen, miten huonoja ne on. Enkä nyt puhu tästä ketjusta erityisesti vaan kaikista ketjuista, joissa mies kirjoittelee. Aina on kaikki huonoa, kakkoslaatua, vääntynyttä, pilallista ja milloin mitäkin. Paitsi tietty omat kamat. Haluaisin samanlaisen tuurin. ;) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Jucciz: Olen, muutamaakin mallia. Älä nyt sano, että semmoinen pitää vielä ostaakin ennenkö saa olla jotain mieltä. Mulla on periaatteeni, joiden takia en osta Bugeraa, vaikka saisin kaikkien maailman vahvistimien kaikki soundit yhdessä laatikossa sen firman koneesta. Mua vaan kovasti kummastuttaa se, että spederisto tietää kaikkien meidän muiden kitarakamat ja sen, miten huonoja ne on. Enkä nyt puhu tästä ketjusta erityisesti vaan kaikista ketjuista, joissa mies kirjoittelee. Aina on kaikki huonoa, kakkoslaatua, vääntynyttä, pilallista ja milloin mitäkin. Paitsi tietty omat kamat. Haluaisin samanlaisen tuurin. ;) Joo ei mulla mitään muuta erityistä mielipidettä tähän koko aiheeseen ole, muutakun se että kaikki laitteethan periaatteessa aina voi hajota millon vaan. Että jos ite keikkailisin niin varmaan perfektionistina pitäs olla kaikkea vähintään kaks kappaletta. Mietin vaan että kuinkahan törkeen paljon noita bugeroita on myyty. Johan siinä sopii viallisiakin olla. Itse monia laitteita googlettanut niin varsinkin amerikan mantereella ihmiset tuntuu löytävän ihan ihme vikoja laitteista. Siis muistakin kun bugeroista. Behringereillä itse soitellut aika paljon, bassokamojen puolella ja ne ainakin toimineet aina kovin hyvin, vaikka ne olikin trankkuvehkeitä. Karhu III, elämän nektariini... |
JaaGeRMaisTeR 09.05.2013 01:58:09 | |
---|
Jucciz: Olen, muutamaakin mallia. Älä nyt sano, että semmoinen pitää vielä ostaakin ennenkö saa olla jotain mieltä. Mulla on periaatteeni, joiden takia en osta Bugeraa, vaikka saisin kaikkien maailman vahvistimien kaikki soundit yhdessä laatikossa sen firman koneesta. Mua vaan kovasti kummastuttaa se, että spederisto tietää kaikkien meidän muiden kitarakamat ja sen, miten huonoja ne on. Enkä nyt puhu tästä ketjusta erityisesti vaan kaikista ketjuista, joissa mies kirjoittelee. Aina on kaikki huonoa, kakkoslaatua, vääntynyttä, pilallista ja milloin mitäkin. Paitsi tietty omat kamat. Haluaisin samanlaisen tuurin. ;) Onko joskus bugera räjähtäny silmille, vai muuten vaan tullu tuollanen periaate? Yleisesti vahvistimista. Joskus käy tuuri ja se muutaman huntin laitos toimii ongelmitta. Ja joskus ne vaan mystisesti paukahtaa. Sellasta se on. Välillä tuntuu ettei se ole merkistä ja mallista kiinni. Joskus käy säkä ja joskus sitten ei :) V |