Tumez 05.05.2004 16:29:21 | |
---|
Ostin Fenderin Straton Texas Special-mikeillä. Hyvä kitara,mutta Texas Specialit antaa hirveetä häiriöö. Onko muilla ollu samaa ongelmaa ko.mikkien kanssa |
Eemil 05.05.2004 16:32:33 | |
---|
Ostin Fenderin Straton Texas Special-mikeillä. Hyvä kitara,mutta Texas Specialit antaa hirveetä häiriöö. Onko muilla ollu samaa ongelmaa ko.mikkien kanssa Oon testannu myös stratoa jossa oli nuo. Todella häiriökkäät mikit. Mutta mitä voi odottaa single coileista jotka ovat ikivanhaa mallia. Jotkut tykkää siitä vintage saundista, jotkut ei. Mä en. |
Härski 05.05.2004 16:33:27 | |
---|
Minkälaisella määrällä säröä soitat? Ykskelaiset tunnetusti ovat hurisevia suurilla säröillä, joten... mutta jos tässä jotain muuta häiriötä haettiin, niin muut vastatkoon. |
Eemil 05.05.2004 16:37:35 | |
---|
Minkälaisella määrällä säröä soitat? Ykskelaiset tunnetusti ovat hurisevia suurilla säröillä, joten... mutta jos tässä jotain muuta häiriötä haettiin, niin muut vastatkoon. Kyllä nuo mikit ihan puhtaillakin pitävät melkoista pihinää. |
Tumez 05.05.2004 16:43:13 | |
---|
Minkälaisella määrällä säröä soitat? Ykskelaiset tunnetusti ovat hurisevia suurilla säröillä, joten... mutta jos tässä jotain muuta häiriötä haettiin, niin muut vastatkoon. No soitan aika kovilla säröillä.Ne kyllä pihisee jo cleaneillaki. Taitaa mikit mennä vaihtoo. |
Härski 05.05.2004 16:49:06 (muokattu 05.05.2004 16:49:30) | |
---|
Täytyy kyllä sanoa, että teillä on harvinaisen paskat Texasit viulussa kiinni, jos kerran pihisee jo puhtailla. Vika on kyllä todellakin muualla, kuin mikeissä, veikkaisin. Itelläni eivät hurise, kuin kovalla metelillä + suurella säröllä. |
Ville81 05.05.2004 17:03:55 | |
---|
Lienee maadoitus pielessä, jos surisee. Ei ykskelaset tietenkään tapposäröjä kestä, mutta se tuskin oli yllätys. Bluesmiehelle mikit ovat ainoat oikeat ja sopivassa styrkkarissa sekä säädöillä saundi on tosi hyvä. *wink wink* |
Dr. Muff 05.05.2004 17:13:15 | |
---|
Nooh, ei ne juur sen häiriökkäämmät ole kuin muutkaan single-coilit. Ehkä karvan verran voivat olla koska käämiä on jonkun verran enemän joten pinta-ala johon häiriö indusoituu on suurempi. Kun häiriönsuojaus on kunnossa ei erota onko päällä humppari vai kaulamikki yksinään, kunhan ei nyt missään näytön/tv:n edessä soita.. Näin siis mulla ;-) Irtileikatusta sukkahousun kärkiosasta saat
kätevän kuonokopan erittäin heikkoleukaiselle koiralle. |
kalkkuna 05.05.2004 17:16:41 | |
---|
No mulla on yhdessä stratossa specialit ja ei ne mitään hurise. Tietenkin jos tapposäröllä soittaa, niin ne hurisee. Mutta mulla tuon Marsun kautta saundit ovat aivan käsittämättömän hyvät. Sulla on kyllä nyt kitarassa tai soittajassa vika jos hurisee. Onko sulla töpseli maadoitettu? |
Lilli 05.05.2004 17:43:29 | |
---|
Lienee maadoitus pielessä, jos surisee. Ei ykskelaset tietenkään tapposäröjä kestä, mutta se tuskin oli yllätys. Bluesmiehelle mikit ovat ainoat oikeat ja sopivassa styrkkarissa sekä säädöillä saundi on tosi hyvä. Totta tuhiset! - Putkivahvistimen pääte'säröllä' Texas Specialien soundi on melkoisen murea, ilman kovin häiritsevää hurinaa - just blues! - kun säröpedaalia laittaa väliin, hurina voimistuu, muttei kovin kauheaksi. Joskus olen ittekin kiroillut yksikelaisten suhinoiden kanssa mutta kun opettelin kunnon maadoituksen salat, on nyt asia kutakuinkin pulukassa. - Minne hoppu, poju ? |
Keppi 05.05.2004 18:04:11 | |
---|
Tottakai ykskelaset on hieman häriöllisemmät, ku humpparit. Itseä ei oo ikinä oikeen häirinny toi seikka, enkä ymmärrä, miten se voisikaan häiritä... Mulla on kans Texasit ja oon tosissaan tykänny. Aikoinaan oli Lace Sensorsit(?), jotka on nyt sitt häiriöttömät, mutt niihin verrattuna noi Specialsit on taivaanlahja! ...no ei vaineskaan;) |
Jucciz 05.05.2004 18:15:58 | |
---|
Monenlaisia yksikelaisia olen omistanut, mutta ei Texas Specialit yhtään häiriöisempiä ole olleet kuin muutkaan. Sen sijaan niissä on aivan uskomaton soundi. Aika isollakin säröllä häiriöiden osuus on ainakin omissa kitaroissani vielä aivan siedettävissä rajoissa. Ja ne puhtaat! Ah ihanuutta. Veikkaisin, että kitaran häiriösuojauksessa tai elektroniikoissa on häiriötä, jos Texas Specialit poikkeuksellisen pahasti pörisevät. Loistomikit, sanon minä. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Eemil 05.05.2004 18:21:00 | |
---|
Täytyy kyllä sanoa että ihmettelen nyt kosolti. Testasin levytukussa tosiaan fenkun stratoa jossa nuo oli ja samalla äänentoistolla testasin myös muita kitaroita. Tarkoituksena oli selvittää noiden ykskelaisten saundeja. Texas special mikit todellakin suhisivat reilusti enemmän kuin Dimarzion uudemmat sinkkarit. En kyllä usko että levytukun stratossa olisi tekniikassa mitään vikaa. |
Jormaz 05.05.2004 18:21:29 | |
---|
Ihan helvetin hyvät blues-soundit. Mun stratossa on kaulassa ja keskellä Texas specialit. Ei pitäs hurista puhtailla. So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov. |
Härski 05.05.2004 18:28:32 | |
---|
Texas special mikit todellakin suhisivat reilusti enemmän kuin Dimarzion uudemmat sinkkarit. Etteivät vain olisi olleet virtual vintaget, jotka käsittääkseni ovat hurinattomat singlet? |
Etteivät vain olisi olleet virtual vintaget, jotka käsittääkseni ovat hurinattomat singlet? Testasin siis kaupan jokaista single coilia. Jokaista. Edit: siis jokaista erilaista, jotka olivat kiinni kjossain kitarassa...:) |
Härski 05.05.2004 18:32:52 | |
---|
Testasin siis kaupan jokaista single coilia. Jokaista. Jaa-a. Paska nakki sulla sitten. |
Eemil 05.05.2004 18:40:40 | |
---|
Jaa-a. Paska nakki sulla sitten. Voihan tässä jotain mätää olla...Ei se mitään, tykkäsinkin enemmän eräistä toisista mikeistä. |
Hytne 05.05.2004 20:10:37 | |
---|
Mulla on kepissä tuollaiset mikit ja tykkään saundista julmetusti. Eikä ne mitään erityisempää hurinaa pidä, ellei sitten särje lujaa. Deere on kone, muut on leluja! |
Shaft 05.05.2004 20:40:53 | |
---|
En kyllä usko että levytukun stratossa olisi tekniikassa mitään vikaa. Ei varmaankaan vikaa, mutta eivät maadoitukset välttämättä silti ole ensiluokkaiset. Kannattaa huomata myös että hurinoiden määrä riippuu ympäröivistä häiriölähteistä. Joskus pelkkä kääntyminen hieman toiseen suuntaan auttaa. |