hallu 08.05.2013 09:52:18 | |
---|
Numb: Nooh... Citröen C5 oli mukavin auto mitä mulla on ollut (8 erilaista). Mutta siinä oli niitä vikoja... :) Citroeniin tulee vikoja siksikin että niitä ei tule korjattua kun se on niin perhanan hankalaa ja kallista. Sellainen auto joka on helppo ja halpa huoltaa kuten vaikka mersu ja toyota tulee pidettyä paremmassa kunnossa ja viat korjattua eivätkä viat saa niin paljoa huomiota koska ne eivät yleensä ole ongelma kuten ranskalaisissa. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Numb 08.05.2013 09:58:11 | |
---|
hallu: Citroeniin tulee vikoja siksikin että niitä ei tule korjattua kun se on niin perhanan hankalaa ja kallista. Sellainen auto joka on helppo ja halpa huoltaa kuten vaikka mersu ja toyota tulee pidettyä paremmassa kunnossa ja viat korjattua eivätkä viat saa niin paljoa huomiota koska ne eivät yleensä ole ongelma kuten ranskalaisissa. Ei se sitikan huoltaminen mun mielestä erityisen kallista ollut, mutta korjaaminen tietty maksoi. Niin kuin kaikissa autoissa. Toyota mulla oli pari vuotta, eikä siinä ollut yhtään vikaa. Mutta asiaan: Mulla ei ole Bugeeroista mitään kokemusta, mutta mainehan niillä ei tosiaan erityisen hyvä ole. Yleensä semmoinen perustuu johonkin. Mut veikkaan, että Bugeran ostajalle ei ole sellaista käytännön vaihtoehtoa, että kannattaa vastata "Osta plexi-Marsu tahikka 70-luvun alun Hiwatt". Tai että "säästä viiden Bugeran hinnan verran rahaa, ja osta joku kunnollinen peli". |
Tawsky 08.05.2013 10:06:31 | |
---|
Numb: Bugeran ostajalle ei ole sellaista käytännön vaihtoehtoa, että kannattaa vastata "Osta plexi-Marsu tahikka 70-luvun alun Hiwatt". Tai että "säästä viiden Bugeran hinnan verran rahaa, ja osta joku kunnollinen peli". Mulla ois esim. nyt varaa ostaa vaikka kuinka kallis pönttö mutta ei ole tullut semmosta eteen minkä haluaisin. Jos jotain Ceriatonen Chupacabraa pääsis kokeilemaan niin se vois olla. Bugera gonna Bugera. Ainakin nyt näin jonkin aikaa vielä. Tänään voisinkin lähteä nuppeja katselemaan jos vaikka löytys jotain jänskää. "Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
Vallu-Veke 08.05.2013 10:14:29 | |
---|
hallu: Käytin Toytotaa esimerkkinä koska se on jokseenkin päinvastaisessa mielessä hyvä kuin vaikkapa rellu. Muuttaisin vuosikausien twingo-kokemusten ja rav4:een siirtymisen jälkeen tuon muotoon: "Käytin Rellua esimerkkinä koska se on jokseenkin päinvastaisessa mielessä hyvä kuin vaikkapa Toyota" ;) Twingolla ajelin 150tkm, jarrupalat ja öljyt vaihdoin. Maksoi uutena 9999eur. Olin sitten omaishoitaja ja piti saada varma auto. Ostin Rav4:sen, kun se on sentään tojota. Maksoi muuten maltaita tämä rav4. Rav4:seen pitikin vaihtaa koko moottori 120tkm kohdalla. Suunnitteluvika, jota ei voi korjata, kuin vahtamalla koko moottori uuteen. Ko. moottorilla varustetuissa avensiksissa ja corolloissa sama juttu. Vain ajan kysymys, kun pamahtaa. Tehdastakuu moottorille 8 vuotta onneksi. Naapuri kyllästyi scodillacin vikoihin. Osti tilalle 2kpl varmoja yariksia. Molempien vaihdelaatikot meni vaihtoon, ennen kuin sisäänajo oli ajettu. Aika isoja vikoja tojotoissa. Ei näy katsastustilastoissa, kun et voi ajaa katsastukseen ilman moottoria tai vaihdelaatikkoa ;) ==> vale, emävale, tilasto. Autojutut ja huhut on yhtä potaskaa, varmaan kuin bugerajutut suuntaan tai toiseen. Joo en tunne ko. merkkiä, eli Bugeraa, mutta varman päälle luotettavuutta ja hyvää soundia hakisin ostamalla esim. 5W kunnon putkivahvistimen. Keikolla ottaisin mikrofonilla soundit talteen, mikserin kautta PA-laitteisiin, jos tehoja tarvitsee. Halapaa ja hyvää soundia. |
Osteri 08.05.2013 10:30:10 | |
---|
hallu: Kielteiset käyttäjäkokemukset ......paisuvat kun jokaisesta rikkoutuneesta bugerasta raportoivaan nettikirjoitukseen yhtyy aina isojoukko hienojen merkkien omistajia kommentoimaan Bugeran surkeutta. Siten se yksi rikkoutunut bugera näyttää ulkopuolisen silmään tuhannelta rikkoutuneelta bugeralta. Tuo kyllä vaikuttaa. Mun mielestäni minkä tahansa musiikkilaitteen (niin ja auton) teknisen kestävyyden ja soundin kommentoimiseen pitäisi kommentoijalla olla omakohtainen kokemus. Se on tietysti lukijoiden vastuulla huomioida tämä kun niitä moitteita lukee. Ulkonäköseikkoihin sopii kyllä kommentoida ihan fiilispohjaltakin, koska siihenhän jokaisella on kykyä. Bugera V22 on mun makuuni kiinnostavan näköinen ja voisin ajatellakin kokeilla. Aikaisempa kokemusta ei ole, joten eipä aiheesta tällä kertaa enempää. Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
Laulava Kylätohtori 08.05.2013 10:38:27 | |
---|
Osteri: Tuo kyllä vaikuttaa. Mun mielestäni minkä tahansa musiikkilaitteen (niin ja auton) teknisen kestävyyden ja soundin kommentoimiseen pitäisi kommentoijalla olla omakohtainen kokemus.. Ja tässäkin kohtaa pitäisi ymmärtää kommentoida vain sitä omaa laitetta, ei kaikkia maailman laitteita. Mielestäni saa olla jopa aika tyhmä, jos tosissaan kuvittelee, että se itselle sattunut kokemus (tai jopa kaksi) voidaan yleistää koskemaan vaikkapa 100000 vahvistinta tai autoa. Yhden hajotessa, niiden kaikkien muiden 100000 täytyy myös hajota, koska minä jne... Ja kuten jo todettiin, niin jos tuotetta X myydään 1000 kertaa enemmän kuin tuotetta Y, niin vaikka tuotteesta X olisi tuhat tarinaa yhtä Y:tä kohti, niin silti ollaan vasta tasoissa. Ja sitli ne ovat vain nettitarinoita.. Ihmettelen myös itse, miksi juuri Bugera aiheuttaa tällaista tunnekuohuntaa. Ei tällaista taida olla muualla kuin Gibson-ketjuissa... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Numb 08.05.2013 10:45:41 (muokattu 08.05.2013 10:47:01) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ihmettelen myös itse, miksi juuri Bugera aiheuttaa tällaista tunnekuohuntaa. Ei tällaista taida olla muualla kuin Gibson-ketjuissa... Bugera, tuo vahvistinmaailman Gibson... Suurin osa kuohunnasta lienee kuitenkin sitä, että väki täysin rinnoin heittäytyi Jucciz:n pikku provoiluun :) |
Jucciz 08.05.2013 11:47:18 (muokattu 15.05.2013 01:37:27) | |
---|
Numb: Bugera, tuo vahvistinmaailman Gibson... Suurin osa kuohunnasta lienee kuitenkin sitä, että väki täysin rinnoin heittäytyi Jucciz:n pikku provoiluun :) Ei provoa ilmassa tällä kertaa. Mua vaan keikkailevana muusikkona huolestuttaa se, että markkinoille syydetään toinen toistaan heikompilaatuisia vahvistimia, joiden käyttö pahimmillaan voisi johtaa siihen, että se työ, josta mulle maksetaan, saattaa jäädä tekemättä. On eri homma, jos sängynlaitatilutus keskeytyy kuin että synttäreille/häihin/firman pikkujouluihin tilatun bändin keikka menee kuralle sen takia, että Bugeraa kiukuttaa. Kommenteista päätellen ensiksi mainittua ryhmää on paikalla runsaasti kun ammattimaisempi näkökulma halutaan leimata elitismiksi yms. Vaikka samapa tuo: jos haluan, että edes suurella todennäköisyydellä työkaluni kestävät käyttöä ja se on elitismiä, olkoon sitten niin. Sanojen merkitykset ovat monesti subjektiivisia. Pitäväthän jotkut djenttiäkin musiikkina. ;) Tilastoihin kun päästiin, tähän mennessä mulla on ollut keikkakoneena monen merkkisiä laitteita, mutta en silti koskaan lähde keikalle ilman varavahvistinta. Alla on lista niistä koneista, jotka ovat saaneet "peliaikaa" enemmän kuin yhden-kahden keikan verran ja näin ollen niistä on edes jonkinlaista henkilökohtaista luotettavuusdataa. Joukossa on monen hintaisia ja monen ikäisiä koneita täysin sulassa sovussa, on piirilevyä ja käsinjuotettua. Yksikään näistä koneista ei ole lauennut mulla kesken keikan: Tech 21 Trademark 60 Peavey Classic 50 Orange AD30TC Budda Superdrive 30 Bogner Duende Kingsley D32C Vox AC4 '64 Fender Princeton Reverb '65 Fender Princeton '62 Siitä huolimatta säläcasessa kulkee aina Electro-Harmonix Caliber 22, jonka voi kytkeä käyttöön, mikäli ykkösvahvistin pimenee. Never gig without a backup. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Twinkle 08.05.2013 11:56:08 | |
---|
Jucciz: Kommenteista päätellen ensiksi mainittua ryhmää on paikalla runsaasti kun ammattimaisempi näkökulma halutaan leimata elitismiksi yms. Johtuu varmaan siitä, että kommentointi perustuu kuulopuheisiin ja mutuiluun. |
Socialite 08.05.2013 11:57:55 | |
---|
Siitä huolimatta säläcasessa kulkee aina Electro-Harmonix Caliber 22, jonka voi kytkeä käyttöön, mikäli ykkösvahvistin pimenee. Never gig without a backup. Tässäpä hyvä neuvo kaikille ja varsinkin bugeramiehille... Mutta niin, mikä tahansa (putki)vahvistin voi sanoa sopimuksensa irti keikalla. Pitäisi itsekin hankkia tuollainen Caliber niin ei tarvitsisi raahata line6-lankkua mukana varavahvistimen ominaisuudessa. Toinen vaihtoehto on alkaa vaan kylmästi soittamaan sillä podilla suoraan linjaan ja jättää vahvistimet kotiin. |
Laulava Kylätohtori 08.05.2013 11:58:00 | |
---|
Jucciz: Ei provoa ilmassa tällä kertaa. Mua vaan keikkailevana muusikkona huolestuttaa se, että markkinoille syydetään toinen toistaan heikompilaatuisia vahvistimia, joiden käyttö pahimmillaan voisi johtaa siihen, että se työ, josta mulle maksetaan, saattaa jäädä tekemättä. On eri homma, jos sängynlaitatilutus keskeytyy kuin että synttäreille/häihin/firman pikkujouluihin tilatun bändin keikka menee kuralle sen takia, että Bugeraa kiukuttaa. Em. tilanteessa luotettavuus on ehdoton vaatimus, joten silloin siihen tosiaan kannattaa panostaa. Backupin muodossa, luotettavalla vahvistimella tai mielellään molemmilla. Mutta kuten totesit, sängynlaita- ja sunnuntaikitaristit ovat erikseen. Ja he, joilla ei yksinkertaisesti ole rahaa ostaa 1500 euron luotettavaa vahvistinta. Heitä varten pitää olla halvempia vaihtoehtoja ja silloin joutuu väkisinkin tekemään kompromissejä, jolloin laatu ja luotettavuus saattavat heiketä. Ei sekään hyvä olisi, jos köyhät eivät voisi harrastaa, koska kaikki vahvarit olisivat huippulaadukkaita ja kalliita. Ymmärrän suuttumuksesi, jos pitäisi valita, että maailmassa on vain Bugeroita tai laatupelejä. Mutta nyt, kun tilaa on molemmille, niin annetaan jokaisen tehdä ne omat valintansa omien resurssien ja tarpeiden mukaan - myös ne huonot valinnat... Vapaassa maailmassa jne... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
s8na 08.05.2013 12:06:55 (muokattu 08.05.2013 12:10:09) | |
---|
Turkin reissulla rokkibaarissa näin paikallisen pumpun, jossa sällit veivasivat melko uskottavaa rokkia bugeroilla. Varmaan näillekkin kavereille on mukava juttu, että hyväsoundsia vehkeitä saa myös edullisesti. Varsinkin tuolla rokkipuolella missä isot rahat ei liiku, on mukavaa, että on valinnanvaraa. Voisi ajatella myös niin päin, että monesti kaikkiin keikkamestoihin ei raaski kalliimpia vehkeitään edes viedä, kun ei tiedä pudottaako toveripändin jurrikitaristi sen lattiaan tai joku paikallinen piripää kantaa kainalossa kotiansa. |
aristoteles666 08.05.2013 12:07:00 | |
---|
toi jukkiksen juttu oli silkkaa duubadaabaa siltä osin että putkivahvistimissa menee yleensä putket/sulakkeet, ja se ei ole kiinni siitä mikä vahvistin. jos haluaa toimintavarmuuden maksimoida, soittaa transistorivahvistimella. kaikki muu on selittelyä. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Jucciz 08.05.2013 12:10:01 | |
---|
aristoteles666: toi jukkiksen juttu oli silkkaa duubadaabaa siltä osin että putkivahvistimissa menee yleensä putket/sulakkeet, ja se ei ole kiinni siitä mikä vahvistin. jos haluaa toimintavarmuuden maksimoida, soittaa transistorivahvistimella. kaikki muu on selittelyä. Olisi varmaan pitänyt erikseen mainita, että ainakin mulla varaputket ja -sulakkeet kulkevat keikoilla aina mukana. Vaan siinä erittäin epätodennäköisessä tilanteessa, että jotain muuta hajoaa, on hyvä pitää mukana myös kokonaan toinen vahvistin - vaikka juuri tuollainen pedaalimallinen pikku-Caliber. Kiitos viestisi (ja itse asiassa kaikkien muidenkin tähänastisten viestiesi) asiallisesta sävystä. Olet tämän keskustelufoorumin valopilkku, joka pitäisi ehdottomasti palkita jollain tapaa. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
aristoteles666 08.05.2013 12:12:31 (muokattu 08.05.2013 12:14:03) | |
---|
Jucciz: Olisi varmaan pitänyt erikseen mainita, että ainakin mulla varaputket ja -sulakkeet kulkevat keikoilla aina mukana. Vaan siinä erittäin epätodennäköisessä tilanteessa, että jotain muuta hajoaa, on hyvä pitää mukana myös kokonaan toinen vahvistin - vaikka juuri tuollainen pedaalimallinen pikku-Caliber. Kiitos viestisi (ja itse asiassa kaikkien muidenkin tähänastisten viestiesi) asiallisesta sävystä. Olet tämän keskustelufoorumin valopilkku, joka pitäisi ehdottomasti palkita jollain tapaa. kellä ei olisi, se ei muuta asiaa. sävy? vedän ihan samalla sävyllä kuin sinä. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Twinkle: Johtuu varmaan siitä, että kommentointi perustuu kuulopuheisiin ja mutuiluun. Jos kaikki netissä oleva teksti on vain mutuilua ja kuulopuhetta, mistä tiedät, etten minäkin oikeasti soita Bugeralla ja kaikki muu kertomani on vain keksittyä? Ts. Pää pois pyllystä, vaikka kevään kunniaksi. Aurinkokin paistaa. :) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Jucciz 08.05.2013 12:14:56 | |
---|
aristoteles666: kellä ei olisi, se ei muuta asiaa. sävy? vedän ihan samalla sävylllä kuin sinä. Et vedä. Sun suurin piirtein jokainen kommentti on pohjalta "oot väärässä, paskapuhetta, näin se asia oikeasti on: blahblahblah". Harvoin tulee edes mitään perusteluja, kunhan vaan kerrot, että vastapuoli on väärässä. Siinäpä se. Lisäksi et näytä osaavan edes isoja alkukirjaimia, mistä syystä tekstiäsi on entistä rasittavampi lukea. Suurin vika on silti asiasisällössä - tai pikemminkin sen puutteessa. Harmittaa sinänsä, että alennun väittelykumppanini tasolle, mutta se oli tällä kertaa ainoastaan alleviivatakseni pointtiani. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
aristoteles666 08.05.2013 12:19:06 (muokattu 08.05.2013 12:27:51) | |
---|
Jucciz: Et vedä. Sun suurin piirtein jokainen kommentti on pohjalta "oot väärässä, paskapuhetta, näin se asia oikeasti on: blahblahblah". Harvoin tulee edes mitään perusteluja, kunhan vaan kerrot, että vastapuoli on väärässä. Siinäpä se. Lisäksi et näytä osaavan edes isoja alkukirjaimia, mistä syystä tekstiäsi on entistä rasittavampi lukea. Suurin vika on silti asiasisällössä - tai pikemminkin sen puutteessa. Harmittaa sinänsä, että alennun väittelykumppanini tasolle, mutta se oli tällä kertaa ainoastaan alleviivatakseni pointtiani. sanoo tyyppi joka ketjusta toiseen arvostelee vahvistimia mistä ei itse tiedä mitään muuta kuin mitä on lukenut netistä ja kuitenkin julistaa niitä totuutena. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Jucciz 08.05.2013 12:19:07 | |
---|
Hieman sivuraiteille, mutta sekin on sinänsä kiinnostava ja huomionarvoinen seikka, että edellä mainitut Fenderin Princetonit ja oikeastaan vielä enemmän Voxin AC4 ovat alun perin nimenomaan makuuhuone- ja treenikäyttöön tehtyjä vahvistimia, joita ei varsinaisesti ollut tarkoitettu keikkakäyttöön: siihen oli isommat koneet (Deluxet, Vibroluxit, Twinit, AC30:t jne). Nyt kun lavavolumeja monissa keikkapaikoissa pienennetään jatkuvasti, nämä makkarivahvistimet ovat nousseet arvoon arvaamattomaan. 5-15 watin vahvistimet puoltavat monissa tilanteissa paikkansa ja niiden etuja ovat sopivan mökän lisäksi helppo roudattavuus ja mukavan pieni koko. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Jucciz 08.05.2013 12:21:11 | |
---|
aristoteles666: sanoo tyyppi joka on ketjusta toiseen arvostelee vahvistimia mistä ei itse tiedä mitään muuta kuin mitä on lukenut netistä ja kuitenkin julistaa niitä totuutena. Älä arvostele mun arvostelemista. Oot vaan lukenu netistä, että mää arvostelen. Et ees tiedä, arvostelenko oikeesti, joten lopetapa se arvailu. Äläkä julista totuutena sitä, mitä luulet mun sanoneen - jonkun joutavan nettikirjoittelun perusteella. Oikeesti oon tälläkin hetkellä hiljaa enkä sano mitään. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |