Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uusi kitara
1 2 3 4
pippu
07.05.2013 21:54:58 (muokattu 07.05.2013 23:05:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen hankimassa uutta kitaraa, soitan lähinnä metallimusiikkia drop C vireessä.
 
Olen katsellut kolmea eri kitaraa:
ESP LTD MH-1000FR/STBLK EMG
ESP LTD EC-1000/VB
Schecter HELLRAISER SPECIAL C-1 FR, BCH
 
Schecter vaikuttaa noista parhaalta, en ole mitään viellä kokeillut.
 
onko nuo hyviä? Muita ehdotuksia? Tallassa saisi olla EMG 81, hintaa max 950€ ja en halua käytettyä kitaraa.
En siis etsi mitää tilulilu keppiä..
Vahvistimeksi tulee luultavasti Peavey Vypyr 15 ja Vox Tonelab ST.
 
ancci
07.05.2013 22:40:47 (muokattu 07.05.2013 22:41:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ehdottaisin tutustumaan myös joihinkin Jacksonin keppeihin. Niitten kaulat on mun mielestä täydellisiä.
 
EDIT: Ylläolevista ei ole kokemuksia.
 
JaaGeRMaisTeR
07.05.2013 22:53:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on LTD :D
 
Suosittelen myös testaan jacksonia :) on hyviä
 
V
pippu
07.05.2013 23:04:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ESP LTD joo, ei kellään noista Schectereistä oo kokemuksia?
 
lavaamo
07.05.2013 23:19:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja joululahjaksihan nää tulee?
 
✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡
J.Nikkanen
07.05.2013 23:20:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Ja joululahjaksihan nää tulee?
 
~ repeilyä ~
 
...mutta kivempihän näissä itsetehdyissä on se, että vituttaa vielä vuosienkin päästä tehdyt virheet. -Karlsson
Gabe
08.05.2013 00:21:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pippu: Schecter vaikuttaa noista parhaalta, en ole mitään viellä kokeillut.
 
Kannattaa kokeilla. :) Vanha ja tylsä vinkki.. mutta niin totta. Itse osaat muodostaa parhaan käsityksen siitä mikä sinulle sopii.
Hynkel
08.05.2013 00:28:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pippu: en halua käytettyä kitaraa
 
Mikset? Saisit tuohon rahaan hitosti paremman.
 
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
Decadetroll
08.05.2013 00:39:39 (muokattu 08.05.2013 00:41:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pippu: Olen hankimassa uutta kitaraa, soitan lähinnä metallimusiikkia drop C vireessä.
 
Olen katsellut kolmea eri kitaraa:
ESP LTD MH-1000FR/STBLK EMG
ESP LTD EC-1000/VB
Schecter HELLRAISER SPECIAL C-1 FR, BCH
 
Schecter vaikuttaa noista parhaalta, en ole mitään viellä kokeillut.
 
onko nuo hyviä? Muita ehdotuksia? Tallassa saisi olla EMG 81, hintaa max 950€ ja en halua käytettyä kitaraa.
En siis etsi mitää tilulilu keppiä..
Vahvistimeksi tulee luultavasti Peavey Vypyr 15 ja Vox Tonelab ST.

 
Jos mitään noista et ole kokeillut, niin millä perusteella se schecteri on paras? Mikset halua käytettyä? Kai nyt ymmärrät sen, että tonnin lykkäämällä käytettyyn saat oikeasti ihan pirun paljon parempaa laatua, kuin yksikään noista korealisista, joita olet listannut? Minkälainen on tilulilukeppi ja miten sen erottaa tavallisesta sähkökitarasta? Mun mittapuulla nuo ltd:t ja schecterit ovat aivan yhtä tilulilukeppejä, kuin muutkin, koska sepä lieneekin soittajasta kiinni soitetaanko sillä kitaralla tilulilua :D vai onko stratocasterit tilulilukeppejä, kun ynkkä vetää niillä tilua? Tai onko onttokoppainen vintaaki-ipaneesi tilulilukeppi, kun Gilbertin Paulin olen moisella nähnyt tiluttavan? :)
 
Myöskin bassot lienevät tilulilukeppejä, kun Sheehanin Billy tiluttaa niillä kovemmin ku suurin osa kitaristeista...
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
JaaGeRMaisTeR
08.05.2013 01:08:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korjataan sen verran että indonesian keppejä... Ltd:t siis.. Mutta osta lespa.. studioita sais uutena halvimmillaan n.700€
 
V
Jeszse
08.05.2013 05:55:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olis tossa Ltd valmiiks viritetty drop-ceehen.
 
Vittu mitä paskaa pistetään sleijeriä. » The Jasser Arafats «
ReBeat
08.05.2013 08:06:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olis kolhuton hanneman LTD jossa tallassa EMG 81. Se on komppikitara. Voin vaihtaa siihen vielä uudet kullitetut kielet ja virittää drop-C:hen. Voisit pistää säästyneet rahat sitten vaikka pykälää parempaan vahvistimeen.
 
jhlamm
08.05.2013 09:13:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Schecterissä on ainakin hellraiserissa semmonen sopivan pyöreä kaulaprofiili ja hieman paksumpi kuin jacksoneissa ja ibanezeissa eli jos on käsi tottunut tuohon les paul tyyppiseen profiiliin niin tuolla on mukavampi soitella. Itse kuitenkin suosittelen tutustumaan jacksonilta ainakin dkmg:hen. Soitettavuudeltaan tähän asti paras peli ja omaa EMG-aktiivit. Itse en ole tilulilulililililiiii-kitaristi, vaan pelkkää komppia vetelen ja siihen tuo on jäänyt ykköskitaraksi saman tien. Itsellä kanssa skebassa c-droppi ja tuon 25,5 skaalan puolesta sopii tuohon moitteettomasti. Turun f-musiikista tuollainen löytyy ja tulee kova laukku mukaan http://www.f-musiikki.fi/kitarat_ja … kmgt_tbk_dinky_emg_w/case_/_jackson
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Decadetroll
08.05.2013 09:23:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: Korjataan sen verran että indonesian keppejä... Ltd:t siis.. Mutta osta lespa.. studioita sais uutena halvimmillaan n.700€
 
Tjaa, onko nykyiset deluxet indoja? Ennen olivat korealaisia. :)
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
ancci
08.05.2013 15:23:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Tjaa, onko nykyiset deluxet indoja? Ennen olivat korealaisia. :)
 
Viimeisimmän tiedon mukaan ne tehdään Pohjois-Koreassa.
 
Decadetroll
08.05.2013 15:27:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ancci: Viimeisimmän tiedon mukaan ne tehdään Pohjois-Koreassa.
 
Varmaan yksisarvisista tehdään siellä ne. Kim Jong Un siellä itse henkilökohtaisesti koesoittaa jokaisen älteedeen. Kim Jong Ilhän aikoinaan opetti Joe Satrianin ja Yngwie Malmsteenin soittamaan ja huhut kertovat, että Kim Jong Un opetti esimerkiksi Jari Mäenpään sweeppailemaan ja Paul Gilbertille kuinka alternatepikataan. Yksi kansa, Yksi valtakunta, YKSI SUURI JOHTAJA!
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
pippu
08.05.2013 22:38:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhlamm: Itse kuitenkin suosittelen tutustumaan jacksonilta ainakin dkmg:hen.
 
Toi DKMG vaikuttaa ainakin arvostelujen puolesta hyvältä, tiädäks onko F-musiikilla Turun liikessä sellasta et vois käydä rimputtelemassa?
 
taikatatti
09.05.2013 00:37:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Varmaan yksisarvisista tehdään siellä ne. Kim Jong Un siellä itse henkilökohtaisesti koesoittaa jokaisen älteedeen. Kim Jong Ilhän aikoinaan opetti Joe Satrianin ja Yngwie Malmsteenin soittamaan ja huhut kertovat, että Kim Jong Un opetti esimerkiksi Jari Mäenpään sweeppailemaan ja Paul Gilbertille kuinka alternatepikataan. Yksi kansa, Yksi valtakunta, YKSI SUURI JOHTAJA!
 
sieltä pamahti plussa
 
"No matter how hard life gets, remember there is nothing harder than pooping when you don't have to poop."
jhlamm
09.05.2013 01:39:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pippu: Toi DKMG vaikuttaa ainakin arvostelujen puolesta hyvältä, tiädäks onko F-musiikilla Turun liikessä sellasta et vois käydä rimputtelemassa?
 
Lue yltä ;) ja jos et jaksa niin kyllä ainakin oli viime käynnilläni.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
JaaGeRMaisTeR
09.05.2013 01:46:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Tjaa, onko nykyiset deluxet indoja? Ennen olivat korealaisia. :)
 
Voipi ollakkin että dlx tehdään koreassa.. Halvemmat sitten indoneesiassa :)
 
V
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «