Gabe 07.05.2013 15:42:46 | |
---|
Numb: Eihän semmoisesta kerro kuin tilastollinen otanta aikävälillä x, eikä sekään kerro jonkin tietyn yksilön luotettavuudesta kuin todennäköisyyden. Totta.. :/ |
Vetehinen 07.05.2013 15:59:58 (muokattu 07.05.2013 16:06:32) | |
---|
Evergrey: Thomann: Myydyimmät tuotteet tässä tuoteryhmässä 1._Bugera 333XL Infinium 2._Bugera 333 Infinium 3._Bugera Trirec Infinium Jos suurin osa myydyistä kamoista on Bugeraa niin tottakai niitä myös eniten raportoidaan kosahtelevan. Ihan sama oli valmistaja kuka tahansa. Tämä. Laulava Kylätohtori: Tämäpä juuri. 200 euron Bugeroita myydään 1000 kpl yhtä 2500 euron Fenderiä/Marshallia kohti, joten jos Bugerasta on 1000 vikajuttua yhtä F/M:ää kohti, niin silloin vikaprosentti on sama. Toki asiaa ymmärtämätön voi kuvitella, että Bugera on tuhat kertaa huonompi, mutta ei se ole... Ja tämä. Iskin blussat. Onhan se hyväksyttävää jos sataa myytyä Marshallia kohden löytyy yksi viallinen mutta auta armias jos 2000 myytyä Bugeraa kohti löytyy 20 viallista. Niistä nousee intter neteissä jo iso poru. Edit. en siis tahdo olla mikään Bugeran äänitorvi, mutta olisi ihan mukavaa, jos nämä tarinat perustuisivat edes jollain tasolla todellisuuteen, eikä pelkkiin kuvitelmiin.. Samoilla linjoilla olen. Eipä minultakaan Bugeroita kaapista löydy, muuta kuin menneisyydessä. Ihan vakuuttavia pelejä olivat V22 ja 333 Infinium. Bugeran disauttelu on elitismiä. Ei siinä sen kummempaa. "When I die, I want you to bury me upside down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass!" -Red |
A.O.K. 07.05.2013 16:19:57 (muokattu 07.05.2013 17:25:28) | |
---|
beliel: Samoilla linjoilla olen. Eipä minultakaan Bugeroita kaapista löydy, muuta kuin menneisyydessä. Ihan vakuuttavia pelejä olivat V22 ja 333 Infinium. Bugeran disauttelu on elitismiä. Ei siinä sen kummempaa. Juuri näin, eikä niitä pleksimarsuja kaikille soittajille riittäisikään. Well by seventy-six we'll be A.O.K. |
Jucciz 07.05.2013 16:22:34 (muokattu 07.05.2013 16:22:48) | |
---|
beliel: Bugeran disauttelu on elitismiä. Tää on kyllä aika karkeasti yleistetty. Veikkaan, että moni useamman Bugeran omistanut ja kerta toisensa jälkeen merkkiin pettynyt dissaa koneita yhtä lailla, vaikka elitismistä tuskin voitaisikaan puhua. Onko se elitismiä, jos on saanut havaita loputtoman monta kertaa, että halvalla ei saa hyvää ja suvaitsee todeta sen ääneen? Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Vetehinen 07.05.2013 16:29:34 | |
---|
Jucciz: Onko se elitismiä, jos on saanut havaita loputtoman monta kertaa, että halvalla ei saa hyvää ja suvaitsee todeta sen ääneen? Onko se "loputtoman monta kertaa" havaitsemista, jos lukee netistä eikä kertaakaan itse kokeile? Jos on varaa ostaa 3000 euron Mesa, niin kannattanee laittaa sellainen. Jos haaveilee suunnilleen samasta saundista neljäsosahinnalla, niin ehkä on kohtuullista ottaa se riski että takuuhuoltoja voi joutua tekemään. Tai sitten ei ole kohtuullista. Anyways, Thomannilta takuuhuoltojen lähetyskulutkaan eivät koidu asiakkaan maksettaviksi. Ei siinä niin suuri riski minusta ole kuluttajan kannalta. Mutta sinua tämä ei koske. Sinulla on selvästi vain agenda, joka vaikuttaa elitismiltä. "Jos ei ole varaa eurooppalaiseen tai jenkkivahvistimeen, on parempi olla ilman". tjsp Noi tapaukset joissa samalle kaverille on tullut pari kertaa rikkinäinen laite, pistää epäilemään sen seudun kuriirifirman toimintaa. "When I die, I want you to bury me upside down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass!" -Red |
Jucciz 07.05.2013 16:33:02 (muokattu 07.05.2013 16:33:47) | |
---|
beliel: Onko se "loputtoman monta kertaa" havaitsemista, jos lukee netistä eikä kertaakaan itse kokeile? Pitääkö mun vielä itse kokeilla sen lisäksi, että saan täällä netissä vähän väliä lukea muiden pettymyksistä? Sittenkö vasta saa olla jotain mieltä, jos oma Bugera hajoaa - ei vielä siinä vaiheessa kun kyseessä on kaverin tai nettitutun kone? Mua henkilökohtaisesti kyllä sapettaa tämmöiset asiat, vaikka eivät omalle kohdalle osukaan. Ja ihan yhtä lailla ne rakentavat luottamusta eri merkkejä kohtaan silloinkin. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Jucciz: Pitääkö mun vielä itse kokeilla sen lisäksi, että saan täällä netissä vähän väliä lukea muiden pettymyksistä? Sittenkö vasta saa olla jotain mieltä, jos oma Bugera hajoaa - ei vielä siinä vaiheessa kun kyseessä on kaverin tai nettitutun kone? Mua henkilökohtaisesti kyllä sapettaa tämmöiset asiat, vaikka eivät omalle kohdalle osukaan. Ja ihan yhtä lailla ne rakentavat luottamusta eri merkkejä kohtaan silloinkin. Edelleenkin kyse on tämän hetken myydyimmästä vahvistinmerkistä. Mieti sitä. "When I die, I want you to bury me upside down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass!" -Red |
hjukke 07.05.2013 16:37:06 | |
---|
beliel: Jos on varaa ostaa 3000 euron Mesa, niin kannattanee laittaa sellainen. Jos haaveilee suunnilleen samasta saundista neljäsosahinnalla, niin ehkä on kohtuullista ottaa se riski että takuuhuoltoja voi joutua tekemään. Tai sitten ei ole kohtuullista. Anyways, Thomannilta takuuhuoltojen lähetyskulutkaan eivät koidu asiakkaan maksettaviksi. Ei siinä niin suuri riski minusta ole kuluttajan kannalta.
Tuota tuota, mites sitten kun se takuuaika umpeutuu? Käytännössä saattaa etenkin hintaan nähden olla korjaus kaikkea muuta kuin kannattavaa. Ei sillä että minkään muunkaan vahvistimen korjailu halpaa olisi. |
Decadetroll 07.05.2013 16:51:13 | |
---|
hjukke: Tuota tuota, mites sitten kun se takuuaika umpeutuu? Käytännössä saattaa etenkin hintaan nähden olla korjaus kaikkea muuta kuin kannattavaa. Ei sillä että minkään muunkaan vahvistimen korjailu halpaa olisi. No jos kolme vuotta kone kestää ja sitten hajoaa, niin eikö ole ihan sama ostaa uusi muutaman sadan euron vahvari, jos korjaus tulee kalliimmaksi kuin uusi ja oli tyytyväinen entiseen? ;) I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. |
Jucciz 07.05.2013 17:01:54 | |
---|
beliel: Edelleenkin kyse on tämän hetken myydyimmästä vahvistinmerkistä. Mieti sitä. Kykenetkö jalostamaan tätä ajatusta pidemmälle niin, että se sisältää myös jonkinlaisen lopputuleman tai edes aiheellisen kysymyksen? Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Vladi 07.05.2013 17:11:22 | |
---|
Bugeraa ei taideta pahemmin myydä USA:n puolella? Saattais useampikin lafka haastaa kyseisen puljun pikavauhtia oikeuteen. |
Vetehinen 07.05.2013 17:17:02 (muokattu 07.05.2013 17:17:22) | |
---|
Jucciz: Kykenetkö jalostamaan tätä ajatusta pidemmälle niin, että se sisältää myös jonkinlaisen lopputuleman tai edes aiheellisen kysymyksen? Se ajatus oli jo tämän sivun toisessa viestissä ylhäältä laskettuna. "When I die, I want you to bury me upside down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass!" -Red |
Jucciz 07.05.2013 17:20:26 | |
---|
Mites siellä Kummelissa sanottiinkaan... "paskalla on tekijänsä". Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Twinkle 07.05.2013 17:25:01 | |
---|
Vladi: Bugeraa ei taideta pahemmin myydä USA:n puolella? Saattais useampikin lafka haastaa kyseisen puljun pikavauhtia oikeuteen. Eipä siitä juuri mutuilla tarvitse, kun vekottimen jälleenmyyjät listataan muun muassa firman kotisivuilla: http://www.bugera-amps.com/EN/Distributors/default.aspx |
sarkain 07.05.2013 17:29:08 | |
---|
^ Nyt alkaa kirjoittelu olla jo semmoista, että voisi kohta lukkoa ketjulle harkita. Bugerat kyllä tuntuu herättävän tunteita. Yleensä näissä keskusteluissa vaan päädytään hyvin pian näiden Veikkaus-kuvien postailuun ja muuhun kummaliseen rölöttelyyn. Vaikka tämä onkin erittäin karkea yleistys, eikä koske suurtakaan osaa m.netin käyttäjäkunnasta: Aina kun kyseessä on halvemmat laitteet, keskustelu lipuu hetkessä ihan asiattomalle linjalle. |
Socialite 07.05.2013 17:32:00 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Täällä on muuten ennenkin keskusteltu, että ns. harrastajilla on paljon paremmat ja kalliimmat vehkeet kuin ammattilaisilla. Yksi syy on tietysti se, että harva pääsee koville tienesteille soitamalla ja toisaalta työkaluihin ei välttämättä kiinnosta sijoittaa muuta kuin se, mitä pakko on. Rahastahan se enimmäkseen lie kiinni ja toisekseen ns. divaritason turakeikoilla ei huvita roudata mukana jotain boutique-osaston vehkeitä kolhittavana. Just jotkut joyo-pedaalit ja squierin kitarat on ihan loistavia keikkatyökaluja. Toki kestävyys on yksi kriteeri, sillä täytyyhän soittovehkeiden toimivuuteen luottaa. Siksi en ole itse uskaltanut bugeraan koskea kun näitä tarinoita on täältä lukenut. Hassu juttu on, että ainoat minulla kesken keikan sipanneet vahvistimet olivat molemmat made in usa. |
trih 07.05.2013 17:37:16 | |
---|
Twinkle: Eipä siitä juuri mutuilla tarvitse, kun vekottimen jälleenmyyjät listataan muun muassa firman kotisivuilla: http://www.bugera-amps.com/EN/Distributors/default.aspx Kivalta näyttää, mutta kun kyselin onko kukaan nähnyt Bugeraa stadin kaupoissa niin ei kuulemma ole. Itsekään en ole nähnyt. Kiva olisi kokeilla miltä kuulostaa kun kuullotettu Trirec karahtaa karille :) Eikös tuo Bugeran 1960 ole pleksi-marsusta hyvä versio? Sitäkin olisi kiva kokeilla, mutta ei. Taitaa kauppiaita pelottaa, että jos asiakas testaa Bugeraa ja "sitä tuttua merkkiä", niin jää "tutut merkit" hyllyyn :) Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
Jucciz 07.05.2013 17:40:18 | |
---|
sarkain: ^ Nyt alkaa kirjoittelu olla jo semmoista, että voisi kohta lukkoa ketjulle harkita. Bugerat kyllä tuntuu herättävän tunteita. Yleensä näissä keskusteluissa vaan päädytään hyvin pian näiden Veikkaus-kuvien postailuun ja muuhun kummaliseen rölöttelyyn. Vaikka tämä onkin erittäin karkea yleistys, eikä koske suurtakaan osaa m.netin käyttäjäkunnasta: Aina kun kyseessä on halvemmat laitteet, keskustelu lipuu hetkessä ihan asiattomalle linjalle. Jotenkin en yllättynyt kirjoittajan omakuvasta. :D Halvalla on mahdollista saada hyväsoundinen ja kestävä kitara, koska kitara nyt vaan on niin yksinkertainen vekotin. Halvalla voi myös saada hyväsoundisen vahvistimen, mutta kestävyydestä saattaa joutua tinkimään pahimmillaan rajustikin. Tai sitten kaikki ovat vaan valehdelleet mulle internetissä. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Antsa Lipsanen 07.05.2013 18:06:52 | |
---|
Bugera herättää näköjään tunnetiloja molempiin suuntiin ja sehän on hyvä asia. Itse en ole ensimmäistäkään testannut, mutta nyt alkoi uteloittamaan ja täytyypä jossain vaiheessa ja jollain ilveellä ajautua testitilanteeseen. Tuossa ylempänä puhuttiinkin riskinotosta ja kyllähän edullisten vermeiden kanssa varmaan jonkinmoinen riski on ilmassa. 500€:n ja 3000€:n hintaisissa vahvistimissa on todennäköisesti (toivottavasti) vähän muutakin eroa kuin pelkkä merkki ja tämä ero saattaa sitten realisoitua luotettavuudessa, jos soundipuoli on kuitenkin kunnossa. Uskoisin, että jokainen tämän ymmärtää, mutta eihän se silti naurata kun ratkaisevassa paikassa perälauta pettää. Itse keikkailen harrastelumielellä (maks. 60 keikkaa/vuosi) ja olen siinä onnellisessa asemassa, että voin rahoittaa tätä harrastustani päivätyöllä:) Välillä menee ihan hassutteluksi, kun kalustoa päivitetään ja vermeet eivät ole tehneet minusta yhtään parempaa pelimannia. Mieleisellä kalustolla on kuitenkin mukavaa lähteä keikalle ja viikolla ei ole aikaa leluja huollattaa, joten niiden soisi pysyvän kunnossa. Jos tekisin tätä työkseni, niin aika paljon pitäisi karsia, jotta sidosryhmätkin pysyisivät edes jollain tavoin tyytyväseinä. Toivottavasti musapiireissä ei kuitenkaan ole samaa henkeä kuin myöskin rakkaan harratukseni, kalastuksen parissa: Pari kesää takaperin kalatoverilleni tultiin asiallisesti kysymään, että kaipa hän tietää perhostelevansa halvimmilla mahdollisilla vehkeillä ja saalista tuskin noilla tulee. No ei tullut, tosin ei tullut koskelta sinä päivänä muillekaan:) Liittyikös tämä puheenvuoro nyt mihinkään, eipä tainnut?! |
Kefiiri 07.05.2013 18:10:54 | |
---|
Jucciz: Halvalla voi myös saada hyväsoundisen vahvistimen, mutta kestävyydestä saattaa joutua tinkimään pahimmillaan rajustikin. Tai sitten kaikki ovat vaan valehdelleet mulle internetissä. Johan se nyt maailmanluokan temppu olisi, jos murto-osalla kalliin vahvistimen hinnasta saataisiin aikaan joka suhteessa yhtä hyvä vehje. Ei se onnistu, eikä tarvitsekaan. On hyvä että vahvistimia on saatavana myös nuorisohintaan. Ei tarvitse sohlata putkiradioiden kanssa kuten ennen vanhaan. Siinä meinasi välillä mennä henkikin. "Musiikki on ainut melu josta täytyy maksaa." -Alexandre Dumas |