Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tori Amos
1 2 3 4 5 6 7 8
Prowleri
10.11.2002 07:47:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikea kyllä keksiä minkä kategorian alle Amoksen luokittelisi, on niin omaperäistä musiikkinsa. Mietin taannoin määritelmää ja tuli mieleen että jos Ian Anderson toimisi Vonda Shepardin muusana niin tulos olisi varmaan kaukaisesti jotain Amoksen musiikkia muistuttavaa :)
 
Kävin ostamassa tuoreen Amoksen, levyn nimeltä Scarlet's Walk. Levy liittyy ilmeisesti löyhästi Amoksen jenkkilänkiertelyyn, Special Editionin mukana tulee kartta josta näkee miltä väliltä mikäkin biisi on. Täytyy kyllä sanoa että Amos on yksi harvoista 'siunatuista' laulunkirjoittajista nykypäivänä, todella loistavaa materiaalia.
 
Scarlet's Walk albumina on tosin jossainmäärin tasaisempaa materiaalia kuin Amoksen edelliset hyvinkin dynaamiset levyt, joka lienee johtunee aiempaa kiinteämmästä trio-muotoisesta formaatista, käytännössä jokainen raita pohjaa Amoksen pianon sekä rytmisektion yhteistyöhön.
 
Suosittelen kyllä kaikille jotka olettavat pystyvänsä pianosäesteisestä naislaulusta nauttimaan. Ja varsinkin lähes pakollista kuultavaa nuorille aloitteleville naismuusikoille, Jami hoks.
 

10.11.2002 13:35:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös se ollut joku kuviteltu hahmo joka matkusteli sillä levyllä ja siltä kartalta saattoi seurata missä se menee? Tai jotain emmätiä mutta ihan kiva levy kyllä.
Erittäin lahjakas hyvä muusikkohan se on. Eikös se jo joskus neljä vuotiaana taitanu nuotit ja pimputteli biisejä? Ja erinomaisia tekstejä tekee.
 
P.E Baggström
10.11.2002 20:46:56
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Neito on loistava pianisti, älykäs tekstittäjä ja näkemyksellinen muusikko ylipäätänsä..
 
miinuksia tulee liiallisesta muiden kopioimisesta joka välissä (kate bush noin esimerkiksi) ja välillä naurettavasta rankistelusta (boys for peleä kuunnellessa tulee helposti mieleen että ehkä vähempikin riittäisi..)
 
vaan onhan se loistava ilmestys.. enemmän tykkään kyllä esim. p.j harveystä, mutta makuasioitahan nämä..
 
FastEddie
12.11.2002 14:36:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mimmilla on pari aivan timangia biisia.
 
Parinvuodentakaisesta live-meiningista jai kuitenkin tekotaiteelinen maku suuhun.
 
Pitanee silti hankkia uusinkin levy.
 
Weird Little Boy
12.11.2002 22:53:36
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan Amoksen Tori ihan jees..
Mutta itse kallistun enemmänkin aina niin ihanan Diamanda Galaksen puoleen.
 
Hermanni
13.11.2002 19:18:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itse olen ollut monta vuotta jo Tori Amoksen ehdoton fani... nainen tekee kyllä todella nättejä viisuja ja tulkitsee vielä hyvin. sit ne COverit on kyllä ehdottomnia Amoksen kohdalla... jännä nähdä miten biisejä voi vetää' nii eri tavalla... raining blood ja smell like teen spirit vaikka.. ehdottomia lenppareita Amos poppispuolella
 
joo.
Hermanni
13.11.2002 19:20:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja jos joku tykkää niin kannattaa myös tsekata nainen nimeltä' Fiona Apple
 
joo.
Prowleri
19.11.2002 23:14:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kyllä kovin pettynyt siihen, että joku Strokes kerää enemmän keskustelua kuin Tori Amoksen kaltainen loistava originaali lauluntekijä. Siis tämähän on hei Muusikoiden.ne.. Ai.
 
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
shine
30.11.2002 03:45:14
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

quottaan tota yhtä häiskää tossa edellä. fiona apple on kyllä kans aika loistava. varsinkin biisi sullen girl, se on loistava.....
 
Vilma
08.12.2002 21:29:26
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan Amoksen Tori ihan jees..
Mutta itse kallistun enemmänkin aina niin ihanan Diamanda Galaksen puoleen.

 
JOO!!!! Kiitos!
 
Vilma
08.12.2002 21:33:08
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja jos joku tykkää niin kannattaa myös tsekata nainen nimeltä' Fiona Apple
 
Ehkapa... Kun tyton esikoisalbumi ilmestyi, kavin kuuntelemassa sen levykaupassa. Olin pettynyt. Ne sovitukset oli mun mielesta aika mielikuvituksettomia, ja biisit tylsahkoja. Kylla Tori on maailmaltaan paljon rikkaampi. Ainakin tuon perusteella.
 
1960-1980
08.12.2002 23:16:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistavia yksittäisiä biisejä löytyy kyllä. Levyiltä olen onnistunut toistaiseksi välttymään.
 
finck
09.12.2002 13:35:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torin coverversiot ovat kyllä aika mielenkiintoisia. Kannattaa onkia käsiinsä esim. Amosin versio Leonard Cohenin biisistä Famous Blue Raincoat. Sarjassamme pesee alkuperäisen 6-0. Tuo on julkaistu jollain Cohen-tribuutilla, mutta löytyy netistä kun jaksaa kaivella.
 
www.LetsMakeSomeNoise.com - the best rock/metal webzine ever..
Jen
01.04.2003 18:30:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tutustunut Tori Amokseen vasta ihan tämän viimeisen vuoden aikana, ja täytyy sanoa, että pidän hänestä aivan valtavasti. Amoksen lyriikat ovat todella henkilökohtaisia, hänellä on hieno, kirkas ja puhdas ääni ja hän on hyvä pianisti. Myös coverit toimivat, parhaita imho ovat Smells Like Teen Spirit & Losing My Religion.
 
Mainittavimpia omia biisejä ovat A Sorta Fairytale ja Winter.
 
Minä olen ihan kybällä Tori Amos-fani!
 
The crowd waits and turns their faces towards you expectantly. You give them what they need, but their useless criticism makes you die a bit more inside.
Veke
01.04.2003 21:05:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläinen ei nyt mikään fani ole enkä omista yhtäkään levyä. Mutta tykkään tosi paljon Tori Amoksen musiikista ja hänestä myös :)
 
Zarmo
02.04.2003 10:38:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan Amoksen Tori ihan jees..
Mutta itse kallistun enemmänkin aina niin ihanan Diamanda Galaksen puoleen.

Tuo ihana on nimenomaan paras sana tuohon paikkaan.
 
Kyllä sitä säröä saa miedommillakin säädöillä, pitää vaan hakata lujempaa.
ganesha
03.04.2003 12:52:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kuulin tässä taannoin radiosta Corn Flake Girlin ja meitsistä tuli oitis ehdoton fani!
toinen ehdoton mimmi on Holly Cole tuolta Kanadan maasta!
 
"if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa
Marlowe
03.04.2003 20:53:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torin coverversiot ovat kyllä aika mielenkiintoisia. Kannattaa onkia käsiinsä esim. Amosin versio Leonard Cohenin biisistä Famous Blue Raincoat...
 
Tori Amosin taannoinen cover-levy oli tosiaan aika mielenkiintoinen jo biisivalintojensa puolesta: jänniä biisivalintoja the Beatlesin "Happiness Is a Warm Gunista" Eminemin "Bonnie & Clydeen" ja erikoisia, rohkeita sovituksia.
 
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
Jackie
05.04.2003 19:12:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kaksi uusinta levyä ja täytyy sanoa että on todella lahjakas muusikko.
 
Sleeper
06.04.2003 12:27:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilta löytyy kyllä superbiisejä, vaikka en yleensä kuuntelekaan tuommoista piano/laulu-musiikkia. Lyriikat on ihan hyviä ja onhan naisella mahtava ääni.
 
Ei todellakaan sitä jokaisen perusrokkarin levyhyllymateriaalia.
 
"so let the children play, inside your heart always, and death you will defy, cos your youth will never die"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «