Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuparifolio
1
1275 A+
06.05.2013 18:58:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No just. Sinooperista löytyi kuparifoliota kolme a4 arkkia reilu vitosen kustansi.
No häiriösuojaa rakentelin mikrofoniin ja kuinkas ollakaan juotos pintoja puhdistaessa alta paljastui alumiini näkyviin. No eihän siinä tina pysy.
Alumiinille taitaa olla oma pasta. Josko jollain olis tietoa mitä ja mistä sais tuota kyseistä "juoksutetta".
 
http://soitinrakennusharrastus.nettisivu.org/
okabass
06.05.2013 19:50:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1275 A+: No just. Sinooperista löytyi kuparifoliota kolme a4 arkkia reilu vitosen kustansi.
No häiriösuojaa rakentelin mikrofoniin ja kuinkas ollakaan juotos pintoja puhdistaessa alta paljastui alumiini näkyviin. No eihän siinä tina pysy.
Alumiinille taitaa olla oma pasta. Josko jollain olis tietoa mitä ja mistä sais tuota kyseistä "juoksutetta".

 
Muistaakseni Elfalta löytyy.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Kefiiri
06.05.2013 20:29:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Muistaakseni Elfalta löytyy.
 
Siis pystyykö alumiinia oikeasti juottamaan jollain systeemillä? Olen pitänyt moista varsin haasteellisena hommana. Miten se tapahtuu?
 
"Musiikki on ainut melu josta täytyy maksaa." -Alexandre Dumas
okabass
06.05.2013 21:39:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Siis pystyykö alumiinia oikeasti juottamaan jollain systeemillä? Olen pitänyt moista varsin haasteellisena hommana. Miten se tapahtuu?
 
En ole itse kokeillut, mutta tuolla on juttua.
http://www.kopterit.net/index.php?topic=7830.0
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Kefiiri
06.05.2013 22:34:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: En ole itse kokeillut, mutta tuolla on juttua.
http://www.kopterit.net/index.php?topic=7830.0

 
OK, kiitoksia. Ei se ilmeisesti ihan mahdotonta ole.
 
"Musiikki on ainut melu josta täytyy maksaa." -Alexandre Dumas
Old Joe
06.05.2013 23:31:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: OK, kiitoksia. Ei se ilmeisesti ihan mahdotonta ole.
 
Joskus on juotosroiskeita tehty siten, että tiputetaan juotettavan kohdan päälle öljyä ja sitten raavitaan jollakin terällä sen öljyn läpi pintaa puhtaaksi ja nopea juotos öljyn läpi. Juotoksesta tulee kyllä johtava, mutta ei kovin kaunis.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
MPU
08.05.2013 09:03:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melkeinpä helpommalla pääsisi kun hommaisi kuparifoliota. Vaikkapa Sp-elektroniikasta. Ei tartte turata ja tehdä purkkapatentteja.
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
1275 A+
08.05.2013 20:28:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No juu. Aattelin vain että josko tuohon olis löytynyt joku helppo ratkasu.
Mut nyt on ohutta kupari soiroa. Paikallisesta sähköverstaasta löytyi.
 
http://soitinrakennusharrastus.nettisivu.org/
Murgo
18.05.2013 14:09:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kai niitä häiriösuojauksia juottaa tarvitse? Ainakin itse totesin että jopa alumiiniteipillä (jossa siis liima toisella puolella) syntyy ihan hyvä galvaaninen yhteys kun laittaa reunat 5 milliä limittäin. Olen kyllä vielä varmuuden vuoksi kääntänyt päällimmäisen folion kulmat kaksin kerroin jolloin tulee liimattomat pinnat vastakkain.
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
mattim
18.05.2013 15:31:17 (muokattu 18.05.2013 15:34:16)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Murgo: Ei kai niitä häiriösuojauksia juottaa tarvitse? Ainakin itse totesin että jopa alumiiniteipillä (jossa siis liima toisella puolella) syntyy ihan hyvä galvaaninen yhteys kun laittaa reunat 5 milliä limittäin. Olen kyllä vielä varmuuden vuoksi kääntänyt päällimmäisen folion kulmat kaksin kerroin jolloin tulee liimattomat pinnat vastakkain.
 
Ei tartte jos toimii juottamatta. Nuo suojaukset on hyvä maadoittaa, maadoittaminen tehdään monesti yhdestä kohtaa, mistä syystä galvaaninen yhteys olisi hyvä olla olemassa. Pahimmassa tapauksessa maadoittamattomat suojaukset toimivat antenneina ja lisäävät häiriöitä. En omissa kitraroissa ole juottanut. Joissain suurtaajuussovelluksissa homma on kriittistä ...
 
Mä joku päivä töitä teen, joku helvetin aamu seitsemäksi meen.
Puavali
19.05.2013 11:02:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Murgo: Ei kai niitä häiriösuojauksia juottaa tarvitse? Ainakin itse totesin että jopa alumiiniteipillä (jossa siis liima toisella puolella) syntyy ihan hyvä galvaaninen yhteys kun laittaa reunat 5 milliä limittäin. Olen kyllä vielä varmuuden vuoksi kääntänyt päällimmäisen folion kulmat kaksin kerroin jolloin tulee liimattomat pinnat vastakkain.
 
Saman huomasin, että alumiiniteippi saa sähöä johtavan kosketuksen kun vaan liimaa reunat päällekkäin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «