Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 5116 117 118 119 120300 301 302 303 304
pappasfin
30.04.2013 12:39:49
Vladi: Tuossa sitä sälää, mitä tuli LP:n mukana. Mitään näistä ei tullut esim. Midtown Customin mukana, miksi nyt?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/5209543/gibsonromua.jpg

Mielenkiintoista, että tuon kamapaketin mukana ei tullu kuitenkaan sitä piippuavainta kaularaudan säätöön. Ainakaan mulla ei tullu tuota tuon paketin mukana mutta myyjä laittoi mukaan piippuavaimen, joka muistaakseni myyjän puheen mukaan on varsinaisesti Greshin piippuavain mutta käyp tuohon Gibsoniinkin.

Mikähköhän siinä muuten on, että monet merkit eivät laita tuota säätöavaintaan mukaan? Se kun ei paljoa maksais ja mun mielestä säätöavaimet pitäis olla vakiovarusteena kitaran mukana.

Ite en ole noita Gibsonin kieliä laitellu tuohon vaan heti alkuun meni Elixirin 010 setti kiinni ja ne on toiminu hemmetin nätisti, mä käytän niitä ihan kaikissa kitaroissa.

Noista pinnoitetuista sen verran, että:

Jos haluaa kokeilla jotain muitankin niin ainakin Addariolla on se pinnoitettu setti, joka vois olla tutustimisen arvoinen.

Akustisissa on pari muutakin kuin Elixir eli Cleartonen pinnoitettu Phosphor Bronze ja Matinin LS pinnoitettu Phosphor Bronze setti.
Noista akustisista sen verran, että Elixir on aavistuksen kirkkaampi kuin taas noi kaksi muuta on hieman tummemman soundisia. Elixir lähtee soundillisesti toimimaan heti kun taas noi kaksi muuta hakee vähän aikaa kun soundi puhkeaa kukkaan eli n. 1-2 päivän päästä ne on kukassa (tämä vaan mun mielipide ja kokemuksen pohjalta tehty huomio). Mikäköhän siinä muuten on, että noi kaksi muuta tuntuu "aukeavan" vasta 1-2 päivän päästä?

Joo ja sorry jo offtopikin menevät kielistä kirjoitteluni :)
PappaSFin
Vladi
30.04.2013 12:54:11
pappasfin: Mielenkiintoista, että tuon kamapaketin mukana ei tullu kuitenkaan sitä piippuavainta kaularaudan säätöön. Ainakaan mulla ei tullu tuota tuon paketin mukana mutta myyjä laittoi mukaan piippuavaimen, joka muistaakseni myyjän puheen mukaan on varsinaisesti Greshin piippuavain mutta käyp tuohon Gibsoniinkin.

Mikähköhän siinä muuten on, että monet merkit eivät laita tuota säätöavaintaan mukaan? Se kun ei paljoa maksais ja mun mielestä säätöavaimet pitäis olla vakiovarusteena kitaran mukana.

Hmm, mulla tuli kyllä säätöavainkin. Noiden kuvassa olevien härpäkkeiden lisäksi mukana oli siis säätöavain, pleksi (eng. pickguard), aitoustodistus, ohjekirja ja vielä joku Gibson-tuotteiden mainoslappunen. Ihmettelinkin kaiken tuon sälän määrää, Midtown Customin mukana kun ei tullut säätöavain, ohjekirja ja aitoustodistus. Näköjään aika paljon heittoa asiassa kitarakohtaisesti.
Harashoo, tovarish, harashoo!
pappasfin
30.04.2013 15:54:15
Joo, heittoa on jopa saman tuotemerkin sisällä. Voihan se olla että omaan pakettiin tuo säätöavainkin on myös kuulunut mutta liikkeen tarkastuksessa se vahingossa jääny johonkin muualle kuin sinne kitaran kovalaukkuun, eipä sen väliä kun kuitenkin sain piippuavaimen säätämistä varten.

Mitäs Vladi tykkää uudesta Stankun LP:stä, jokos on soundeja testailtu ja ruuvailtu, ite pidän melkoisesti ja olen pitäny hyvänä hankintana, tosin pitkään mä tän LP:n hankintaa mietinkin :-)
PappaSFin
Vladi
30.04.2013 16:41:21 (muokattu 30.04.2013 16:43:32)
pappasfin: Mitäs Vladi tykkää uudesta Stankun LP:stä, jokos on soundeja testailtu ja ruuvailtu, ite pidän melkoisesti ja olen pitäny hyvänä hankintana, tosin pitkään mä tän LP:n hankintaa mietinkin :-)

Kyllähän tuo kolahti ja lujaa. Myönsin itselleni vihdoinkin, että olen LP-miehiä ja ei ainakaan vielä kaduta. Kitaran viimeistely ei ole ihan 10+, mutta virheet on niin pieniä, että niitä ei sen kummemmin huomaa, jos ei väkisin etsi. Ei mitään häiritsevää todellakaan ja tuo kansi on kyllä komea.

Vaihdoin tuohon Elixirin 11-49 setin ja johan alkoi soimaan. Kitara soi ja resonoi akustisestikin todella voimakkaasti, mikä on ainakin meikäläisen mieleen. BurstBuckerit yllätti positiivisesti myös, voimakas ja selkeä soundi isommallakin säröllä. Lukkovirittimet ovat myös plussaa ja niissä on miellyttävä ratio, eli tarkkaan virittäminen ei ole nanometristä kiinni. Kaulaprofiili istuu käteen miellyttävästi ja tuo muuttuva radius tekee tästä helpposoittoisimman perinteisen LP:n, mitä oon kokeillut. Mulla olleet PRS-johdannaiset sitten erikseen.

En oo 100% vakuuttunut noista kytkentähommista, tähän mennessä ihan "perusmoodit" tuntuu parhaimmilta. Se bypass-vipu on kyllä hauska ja bändin kanssa soittaessa sille saattais olla kyllä käyttöäkin. Mikkien puolitukset on mun makuun huonosti toteutettu, koska siinä ei varsinaisesti tiputeta toista kelaa pois, vaan se vain ajetaan vastuksen läpi, jolloin kyseisestä kelasta jää "pohjalle" soimaan matalat taajuudet. Lopputuloksena on bassokasta muhjua, joka ei ole mielestäni kauhean käyttökelpoista. Ymmärrän kyllä, että tuossa on haettu hurinattomuutta ja haluttu säilyttää suht sama volumetaso, mutta käytännössä tuo ei mielestäni toimi kovin hyvin. Löysin tosin foorumeilta jo juttua, että tuon vastuksen kytkennästä poistamalla nuo puolitukset saa toimimaan perinteisesti, eli toinen kela ajetaan kokonaan maahan. Mulla oli yhdessä toisessa LP-henkisessä kitarassa tuollaiset perinteisemmät puolitukset ja käytin niitä kyllä paljon, eli saatan hieman tuota modailla...

Kokonaisuutena olen kyllä tyytyväinen. Eipä ole oikein mikään muu kitara näin kolahtanut heti alusta alkaen, vaikka kyllä tuo mulla käväissyt Suhr oli jo suht lähellä. :)
Harashoo, tovarish, harashoo!
Twinkle
01.05.2013 00:51:03
pappasfin: Mikähköhän siinä muuten on, että monet merkit eivät laita tuota säätöavaintaan mukaan? Se kun ei paljoa maksais ja mun mielestä säätöavaimet pitäis olla vakiovarusteena kitaran mukana.

Kyllähän se yleensä kuuluu mukaan ja tehtaalla mukaan laitetaan, Gibsoneissa on siinä tarkastuslapussakin se toolset tai joku vastaava. Se on tämä bisnes kuulemma mikä sen aiheuttaa että ne ne hukkuu, lootat avataan moneen otteeseen, monessa vaiheessa ja kummallakin puolella rapakkoa. Piippuavaimet sitten joutuu mustaan aukkoon, tuntuu olevan sääntönä että mitä kalliimpi kitara niin sen todennäköisemmin sen matka kuluttajalle on pidempi ja harvemmin sitä myydään tehtaan pakkauksessa sellaisenaan eteenpäin jolloin myös sen hukkumistodennäköisyys on isompi. Joskus heittävät jopa tarkoituksella menemään, kun ne laput ja oheiset on hukassa niin ne voi sitten myydä soittimen siinä laukussa mikä sattuu käteen löytymään, valmstajan vastaava samalle kitaramallille eikä tartte miettiä että se kitara menee justiinsa sen omaan laukkuun.

Tottahan on, että jos uutena ostaa niin se piippuavian kuuluu siihen kauppaan. Jos kattoo niitä papereita mitkä mukana tulee, jos tulee ellei nekin ole jo matkalla kadonnut, niin niissä suositellaan ottamaan yhteyttä myyjään jos jokin kuvatuista vehkeistä uupuu.
Osteri
01.05.2013 11:02:16
Kyllä piippuavain tuli asiaankuuluvasti SG-kaupassa mukana mulle.
Mitä kamaa nää Gibsonin orkkiskielet ovat kun aika hyvin on sormet mustana soittelusta? Jotain ihme paskaa mikä ei ilmeisesti ota loppuakseen.
Enimmäkseen ostellut aina kitarani käytettyinä joten ei ole niin tullut tutustuttua tähän orkkiskielten olemukseen.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
JaaGeRMaisTeR
01.05.2013 13:31:42 (muokattu 01.05.2013 13:33:31)
Osteri: Kyllä piippuavain tuli asiaankuuluvasti SG-kaupassa mukana mulle.
Mitä kamaa nää Gibsonin orkkiskielet ovat kun aika hyvin on sormet mustana soittelusta? Jotain ihme paskaa mikä ei ilmeisesti ota loppuakseen.
Enimmäkseen ostellut aina kitarani käytettyinä joten ei ole niin tullut tutustuttua tähän orkkiskielten olemukseen.

Nikkeliähän ne...

Niin ja on Gibson ja kaikki on hyvin jos sen sais vaihdettua vaan johonkin :D Hyvä kitara, mutta vaihtelu virkistää. Ja jos joskus laittaa sitten suoraan studion tai stankun.
Siman huurusta vappua kaikille :P
Osteri
01.05.2013 15:43:03
JaaGeRMaisTeR: .... on Gibson ja kaikki on hyvin jos sen sais vaihdettua vaan johonkin :D

Toisaalta mitä enemmän tällä soittelee ja säätää itselleen, niin sen paremmalta se koko ajan tuntuu. Siinä mielessä vaihtamisen halu vaan loittonee. Hyvää rokkikitaraa ei tarvitse vaihtaa, onhan mahdollista lisätä määrääkin.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
JaaGeRMaisTeR
01.05.2013 17:23:15
Osteri: Toisaalta mitä enemmän tällä soittelee ja säätää itselleen, niin sen paremmalta se koko ajan tuntuu. Siinä mielessä vaihtamisen halu vaan loittonee. Hyvää rokkikitaraa ei tarvitse vaihtaa, onhan mahdollista lisätä määrääkin.

Se on totta :) Hyvältä se taas tuntuikin soittaa pitkästa aikaa :D Ja kyllähän nuita lisätään aina kun rahavarat antaa myöten :D
mattim
01.05.2013 18:14:13

Hyvää Vappua kaikille työn raskaan raatajille Gibsonin kiroissa eläville duunareille ;-)
JaaGeRMaisTeR
01.05.2013 22:35:05
mattim: Hyvää Vappua kaikille työn raskaan raatajille Gibsonin kiroissa eläville duunareille ;-)

Kiitos samoin :)
hallu
04.05.2013 21:40:02
Kaivoin tämä ketjun innoittamana taas pitkästä aikaa LesPaulin laukustaan ja täytyy sanoa, että on se vaan pirun hieno ja inspiroiva soitin:-). Ihan tässä vanhakin taas nuortuu kuin lapsi leikkimään;-).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
arska72
05.05.2013 01:23:08
hallu: Kaivoin tämä ketjun innoittamana taas pitkästä aikaa LesPaulin laukustaan ja täytyy sanoa, että on se vaan pirun hieno ja inspiroiva soitin:-). Ihan tässä vanhakin taas nuortuu kuin lapsi leikkimään;-).
Ahahahahhhaaaaa,hallu heittäytyi pistämään pikku provon.Nooh,mennään mukaaan.
Mulla ei oo kuin toi tän vuoden sg.Oli pakko ottaa se telineestä ja päräyttää putkimarsusta naapurit nauttimaan tällä http://www.youtube.com/watch?v=M7QmAEN5-eQ
Terve ruumis ei työtä kaipaa ja sairas ei voi tehdä.
käsi
06.05.2013 15:36:14

Kaikki on hyvin. Otanpa sen kunniaksi kahvia..,

Ei vaan viimeaikoina on alkanut vähän jurppia kitaran paino. Alaselän kanssa ongelmia, treenien jälkeen on selkän niinsanotusti juntturassa. Toisaalta tuntuu siltä että kitara on saanut ikää sen soundi on auennut ja paranee koko ajan. Tämä toki voi olla psykoakustiikkaa tai vaan ihan parantunutta soittotatsia.

Testasin noita uudempia lessuja. Joissa on noi kevennykset. Ne on jumalattoman kevyitä verrattuna tuohon mun omaan kepukkaan. Onko niistä kertynyt Kokemuksia? Vaikuttaako ne soundeihin kuinka paljon
s151669
06.05.2013 22:53:10

käsi: viimeaikoina on alkanut vähän jurppia kitaran paino.

Osta SG :)
Antikitarasankari
markkuilari
07.05.2013 14:56:28
Tai salille kuukausikortti.
käsi
09.05.2013 09:27:09

Kuntosalilla tulee hiki, ja toistaiseksi treenaaminen ei onnistu.
LaMotta
09.05.2013 10:03:06

markkuilari: Tai salille kuukausikortti.

Eipä auta fyysiset voimat staattiseen kuormitukseen.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
calluna
09.05.2013 10:39:29
LaMotta: Eipä auta fyysiset voimat staattiseen kuormitukseen.

Uskomaton väittämä.
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)