Aihe: Liian kirkas soundi stratossa, neuvoja kaivataan
1 2 3 4
Numb
06.05.2013 12:58:01

Electro-Harmonixin etusputket ovat sieltä kirkkaammasta päästä.
Gabe
06.05.2013 13:20:28
StJerky: Minun ongelma on liian tummat soundit. Kertokaapa mitkä on mielestänne kirkassoundisimpia kieli (että aloittaja voi välttää niitä ja minä kokeilla). entä kirkassoundisia putkia 12ax7 ja EL84?

Kielistä voisit kokeilla Ernie Ballin Cobaltteja, putkista(12ax7) Tungsolia tai Electro Harmonix.

Tungsol 12AX7:

http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=677

Electro Harmonix 12AX7:

http://uraltone.com/kauppa/product_ … p;XTCsid=rt0oumbeo64tkoim65fjs78q54

Ernie Ball Cobalt

http://www.dlxmusic.fi/ProductSecti … n/productlist_family.aspx?id=301063
Laulava Kylätohtori
06.05.2013 15:28:15 (muokattu 06.05.2013 15:29:11)
Joo, täältä tulikin jo hyviä vastauksia tuohon "mikitysongelmaan" ja näin asia varmasti onkin. Hyvä tietää tulevaisuudessa, ettei lykkää sitä mikkiä suoraan siihen elementin keskustaan...

Miten mahtavat Van Zandtin Vintage Plussat suhtautua Duncanin SSL-1:iin? Kokemuksia kellään molemmista?
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
PIM
07.05.2013 11:17:26
Minkäslainen talla sulla siinä stratossa on? Tuli vaan mieleen, että kun talla vaikuttaa sointiin monella tapaa niin jos vikaa kannattaisikin etsiä siitä päästä.
En tyytynyt tavanomaiseen.
aristoteles666
07.05.2013 11:20:07

PIM: Minkäslainen talla sulla siinä stratossa on? Tuli vaan mieleen, että kun talla vaikuttaa sointiin monella tapaa niin jos vikaa kannattaisikin etsiä siitä päästä.

kyllä sitä on muutettu straton soundia ihan toiseksi mikkejä vaihtamalla, eikä tallaan ole koskettukaan.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Laulava Kylätohtori
07.05.2013 11:22:55
PIM: Minkäslainen talla sulla siinä stratossa on? Tuli vaan mieleen, että kun talla vaikuttaa sointiin monella tapaa niin jos vikaa kannattaisikin etsiä siitä päästä.

Hyvä kysymys. Se on alkuperäinen, eli mitä Tokain AST-50:ssä on vuonna 2001 ollut. Tai siis tuohan on ostettu paikallisesta musiikkiliikkeestä, niin kukaan tiedä kuinka kauan se on siellä seinällä ollut ennen kuin ostin sen...
aristoteles666
07.05.2013 11:39:46

Laulava Kylätohtori: Hyvä kysymys. Se on alkuperäinen, eli mitä Tokain AST-50:ssä on vuonna 2001 ollut. Tai siis tuohan on ostettu paikallisesta musiikkiliikkeestä, niin kukaan tiedä kuinka kauan se on siellä seinällä ollut ennen kuin ostin sen...

kyllä se on väärä pää etsiä vikaa.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Laulava Kylätohtori
07.05.2013 12:30:33 (muokattu 07.05.2013 12:31:50)
aristoteles666: kyllä se on väärä pää etsiä vikaa.

No se on tavallaan tämän prosessin spin-off. ;)

Mietinnässä on nyt kuitenkin jos Van Zandtit (Bluesit haluaisin, mutta torilla olisi Vintage plussat) tuohon hommais, mutta tuo talla kiinnostaa muutenkin. Lisäsustain ym. kivat asiat, joita paremmalla tallablokilla voisi saavutta, kelpaisivat kyllä...

edit. tässä nyt mietityttää, että onko SSL-1:ten vaihtossa lähes vastaaviin oikeasti hyötyä...
aristoteles666
07.05.2013 12:31:39

Laulava Kylätohtori: No se on tavallaan tämän prosessin spin-off. ;)

Mietinnässä on nyt kuitenkin jos Van Zandtit (Bluesit haluaisin, mutta torilla olisi Vintage plussat) tuohon hommais, mutta tuo talla kiinnostaa muutenkin. Lisäsustain ym. kivat asiat, joita paremmalla tallablokilla voisi saavutta, kelpaisivat kyllä...

kyllä van Zandit oli ihan hyviä.
Laulava Kylätohtori
07.05.2013 12:34:03
aristoteles666: kyllä van Zandit oli ihan hyviä.

Omakohtaisia kokemuksia? Mistä mallista?
klobasa
07.05.2013 12:35:54
Kannattaa nyt varmaan oikeasti eka katsoa ne potikat ja se vastushomma jos oikeasti haluat vain saada sitä yläpäätä vähän pois.

Musta kuitenkin tuntuu, että kyseessä taitaa olla vain gas. Tuolla yläpäähommalla on "hyvä" perustella miksi vaihtaa mikit, talla yms...
LaMotta
07.05.2013 12:37:44

StJerky: Minun ongelma on liian tummat soundit. Kertokaapa mitkä on mielestänne kirkassoundisimpia kieli (että aloittaja voi välttää niitä ja minä kokeilla). entä kirkassoundisia putkia 12ax7 ja EL84?

Kiinostaisi ihan tietää, että minkälaisella laitteistolla Stratocaster kuulostaa liian tummalta.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
07.05.2013 12:38:24
klobasa: Kannattaa nyt varmaan oikeasti eka katsoa ne potikat ja se vastushomma jos oikeasti haluat vain saada sitä yläpäätä vähän pois.

Musta kuitenkin tuntuu, että kyseessä taitaa olla vain gas. Tuolla yläpäähommalla on "hyvä" perustella miksi vaihtaa mikit, talla yms...

Touché!!!

Pitää pakottaa taas järki mukaan näihin touhuihin... ;)
aristoteles666
07.05.2013 12:40:35

Laulava Kylätohtori: Omakohtaisia kokemuksia? Mistä mallista?

liian kauan aikaa mennyt, en enää muista mallia.
Gabe
07.05.2013 16:17:11
Numb: Mun lempparit, juuri tuosta syystä. Humpparin huonona puolena on mun mielestä cleanit, en jotenkin pakkaavat humppareilla "kolisemaan".

Perinteisten kapoisten single coilien ongelmana taas mulle on liiallinen "kireys" särösoundeissa.

P90 -mikeissä ei ole kumpaakaan mainituista.

Eipä tuota oikein voisi paremmin kiteyttää. Sinullakin on näköjään Phat Catit Flying Veessä, hyvät mikit.
FastEddie
07.05.2013 17:10:04

Numb: Mun lempparit, juuri tuosta syystä. Humpparin huonona puolena on mun mielestä cleanit, en jotenkin pakkaavat humppareilla "kolisemaan".

Perinteisten kapoisten single coilien ongelmana taas mulle on liiallinen "kireys" särösoundeissa.

P90 -mikeissä ei ole kumpaakaan mainituista.

P90 soundaa hyvältä, mutta ne on niiiiiin kiertoherkät.
Ei niin hyvää, jottei jotain pahaakin...
"Rehab is for quitters"
Numb
07.05.2013 17:12:51

FastEddie: P90 soundaa hyvältä, mutta ne on niiiiiin kiertoherkät.

Jaa, ei mulla moista ongelmaa ole ollut. Paitsi Palominossa oli, mutta siinä oli tallamikissä baseplate irti ja vahaukset mitä oli. Nyt ei sekään kiertele.
Joees
07.05.2013 20:39:36
FastEddie: P90 soundaa hyvältä, mutta ne on niiiiiin kiertoherkät.

Ei ne kyllä sen suuremmin kiertoherkät ole olleet kuin mitkään muutkaan. Hurinaa niissä saattaapi ilmaantua kyllä.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
FastEddie
07.05.2013 21:22:15

Numb: Jaa, ei mulla moista ongelmaa ole ollut. Paitsi Palominossa oli, mutta siinä oli tallamikissä baseplate irti ja vahaukset mitä oli. Nyt ei sekään kiertele.

Jaa, enpä tiedä sitten...
Mulla on tällä hetkellä kaksi ja kolmaskin oli. Melkoista tasapainottelua hi-gain asetuksilla.
"Rehab is for quitters"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)