Urho 03.05.2013 14:08:30 | |
---|
Kokeile Elixirin 10-46 settiä, ei liian kirkkaat, eikä liian tumput vaan ainakin omaan korvaan juuri sopivat. Tummempi soundinen piuhakin vois toimia. The difference between stupidity and genius is that genius has its limits. - Albert Einstein |
At-Land-is 06.05.2013 10:50:16 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Loistavia ideoita ja hyvää keskustelu, kiitos niistä... Lisää vain tulemaan, tämän luulisi hyödyttävän muitakin saman ongelman kanssa painivia... OSTA LESPA!! Kitara tykkää, että sillä soitetaan! |
LaMotta 06.05.2013 10:55:14 | |
---|
At-Land-is: OSTA LESPA!! Väärä soundi. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Laulava Kylätohtori 06.05.2013 10:59:42 | |
---|
LaMotta: Väärä soundi. Ja väärä tatsi.... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
LaMotta 06.05.2013 11:01:41 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ja väärä tatsi.... Bänditreeneissä tein eilen sellaisen havainnon kun soitin taas pitkästä aikaa Stratolla (pahkoineen....heh), että ykskelainen mikki lataa iskuäänet aivan eri tavalla kuin humpparikitara. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Kefiiri 06.05.2013 11:05:12 | |
---|
LaMotta: ykskelainen mikki lataa iskuäänet aivan eri tavalla kuin humpparikitara. Jep. Humpparin kela-labyrintissä pyöriessään elektronit menevät pyörälle päästään ja hoipertelevat vahvariin tokkuraisina, vailla tarmoa. "Musiikki on ainut melu josta täytyy maksaa." -Alexandre Dumas |
aristoteles666 06.05.2013 11:17:44 (muokattu 06.05.2013 11:19:19) | |
---|
Kefiiri: Jep. Humpparin kela-labyrintissä pyöriessään elektronit menevät pyörälle päästään ja hoipertelevat vahvariin tokkuraisina, vailla tarmoa. erittäin hyvin kuvattu. ja totta, humbucker kuulostaa aina kuin olisi kompressori välissä, ja sen takia alakielet kuulostaa niin ponnettomilta verrattuna yksikelaisen pianon kuuloiseen alakertaan. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
calluna 06.05.2013 11:22:38 | |
---|
aristoteles666: erittäin hyvin kuvattu. ja totta, humbucker kuulostaa aina kuin olisi kompressori välissä, ja sen takia alakielet kuulostaa niin ponnettomilta verrattuna yksikelaisen pianon kuuloiseen alakertaan. Entä jos ei halua pianon soundia? Vaan sähkökitaran? "B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen |
aristoteles666 06.05.2013 11:24:29 (muokattu 06.05.2013 11:25:30) | |
---|
calluna: Entä jos ei halua pianon soundia? Vaan sähkökitaran? laita särö päälle. humbucker kuulostaa haitarilta josta on unohdettu ottaa suojapussi pois päältä. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Kefiiri 06.05.2013 11:27:07 | |
---|
aristoteles666: humbucker kuulostaa haitarilta josta on unohdettu ottaa suojapussi pois päältä. En voinut olla tyrskähtämättä nauruun. "Musiikki on ainut melu josta täytyy maksaa." -Alexandre Dumas |
Laulava Kylätohtori 06.05.2013 11:29:19 | |
---|
LaMotta: Bänditreeneissä tein eilen sellaisen havainnon kun soitin taas pitkästä aikaa Stratolla (pahkoineen....heh), että ykskelainen mikki lataa iskuäänet aivan eri tavalla kuin humpparikitara. Jep, ja siksi juuri strato on lespaa parempi... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
LaMotta 06.05.2013 11:32:54 (muokattu 06.05.2013 11:36:04) | |
---|
Ei tästä kannata tehdä humppari vs singlecoil sotaa. Kummallakin on omat puolensa. Kyllä noissa humpparivehkeissä yleisesti on kuitenkin sellaista sävyttömyyttä soundissa. Ei siitä mihinkään pääse. Kun joskus saisi sellaisen kitaran, jossa on tyydyttävästi kummankin hyvät puolet yhdessä paketissa. Strato periaattessa on aika lähellä sitä kun tallamikkinä on humppari. Siihen kuin saisi vielä PRSn kaulaliitoksen ja skaalan niin se olisi melko lähellä täydellistä kitaraa. Tremolokin siinä on, millä myös saa maukasta väritystä aikaiseksi. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
aristoteles666 06.05.2013 11:56:40 | |
---|
LaMotta: Ei tästä kannata tehdä humppari vs singlecoil sotaa. Kummallakin on omat puolensa. Kyllä noissa humpparivehkeissä yleisesti on kuitenkin sellaista sävyttömyyttä soundissa. Ei siitä mihinkään pääse. Kun joskus saisi sellaisen kitaran, jossa on tyydyttävästi kummankin hyvät puolet yhdessä paketissa. Strato periaattessa on aika lähellä sitä kun tallamikkinä on humppari. Siihen kuin saisi vielä PRSn kaulaliitoksen ja skaalan niin se olisi melko lähellä täydellistä kitaraa. Tremolokin siinä on, millä myös saa maukasta väritystä aikaiseksi. yksi pacifica, olikohan 902 tiu diu diu, oli loistava juuri siksi että siinä tallahumppari oli tehty kahdesta yksikelaisesta jotka oli vierekkäin, ja kun puolitit sen, sulle jäi yksi oikea yksikelainen. se oli juuri kuinka tehdä moinen juttu. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
LaMotta: Kun joskus saisi sellaisen kitaran, jossa on tyydyttävästi kummankin hyvät puolet yhdessä paketissa. P90:sillä pääsee minun mielestäni aika lähelle. |
Numb 06.05.2013 12:27:27 | |
---|
Gabe: P90:sillä pääsee minun mielestäni aika lähelle. Mun lempparit, juuri tuosta syystä. Humpparin huonona puolena on mun mielestä cleanit, en jotenkin pakkaavat humppareilla "kolisemaan". Perinteisten kapoisten single coilien ongelmana taas mulle on liiallinen "kireys" särösoundeissa. P90 -mikeissä ei ole kumpaakaan mainituista. |
Laulava Kylätohtori 06.05.2013 12:43:43 | |
---|
LaMotta: Ei tästä kannata tehdä humppari vs singlecoil sotaa. Kummallakin on omat puolensa. ... Jep, näin juuri. Mutta toiseen ongelmaan. Tuossa taannoisella keikalla mikitetty soundi oli myös kirkas. Siis jotenkin kirkkaampi ja räikeämpi kuin mitä vahvarista tulee ilman mikitystä. Missähän vika? Tai ei varsinainen vika, hyvältähän se silti kuulosti, mutta kuitenkin, periaatetasolla olisi mielenkiintoista tietää? Äänimies oli tod. ammattilainen ja laitteet ladukkaita. Väärät säädöt pöydässä vai mikki väärin sijoitettu? Jälkimmäinen lienee todennäköistä, kun jouduin sitä itse vähän siirtelemään... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
StJerky 06.05.2013 12:49:11 (muokattu 06.05.2013 12:50:00) | |
---|
Minun ongelma on liian tummat soundit. Kertokaapa mitkä on mielestänne kirkassoundisimpia kieli (että aloittaja voi välttää niitä ja minä kokeilla). entä kirkassoundisia putkia 12ax7 ja EL84? |
JaaGeRMaisTeR 06.05.2013 12:50:24 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Jep, näin juuri. Mutta toiseen ongelmaan. Tuossa taannoisella keikalla mikitetty soundi oli myös kirkas. Siis jotenkin kirkkaampi ja räikeämpi kuin mitä vahvarista tulee ilman mikitystä. Missähän vika? Tai ei varsinainen vika, hyvältähän se silti kuulosti, mutta kuitenkin, periaatetasolla olisi mielenkiintoista tietää? Äänimies oli tod. ammattilainen ja laitteet ladukkaita. Väärät säädöt pöydässä vai mikki väärin sijoitettu? Jälkimmäinen lienee todennäköistä, kun jouduin sitä itse vähän siirtelemään... Veikkaus.. mikki liian keskellä elementtiä. Jotenkin fiksummasti selitettymä että: Ääni tulee mikille suoraan eikä osittain sivuun niin kuin pelkällä vahvarilla. Vähän mikkiä sivuun niin ääni olisi vähän tummunut. Ei sitten ole äänimiehen hommasta käryä mutta näin se toimii korvilla. :D olipas yaas fiksua tekstiä :D V |
Numb 06.05.2013 12:51:39 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mutta toiseen ongelmaan. Tuossa taannoisella keikalla mikitetty soundi oli myös kirkas. Siis jotenkin kirkkaampi ja räikeämpi kuin mitä vahvarista tulee ilman mikitystä. Missähän vika? Tai ei varsinainen vika, hyvältähän se silti kuulosti, mutta kuitenkin, periaatetasolla olisi mielenkiintoista tietää? Mitä keskemmällä kaiutinta mikki on, sitä enemmän tulee yläpäätä. Mikki kun on melkein kiinni siinä ämyrissä, niin korvahan kuulee jotakin ihan muuta. Niin kuin tosin muulloinkin. Jos mikin tällää siihen missä korva on, niin ei se silti kuulosta samalta. Jos haluaa vähemmän kirkkautta, niin tilttaa mikkiä tai siirtää lähemmäksi ämyrin reunaa. |
ReBeat 06.05.2013 12:57:00 | |
---|
StJerky: Minun ongelma on liian tummat soundit. Kertokaapa mitkä on mielestänne kirkassoundisimpia kieli (että aloittaja voi välttää niitä ja minä kokeilla). entä kirkassoundisia putkia 12ax7 ja EL84? Keskimääräistä kirkkaampia on vissiin Ernie Ball Cobalt, JJ ECC803S ja Sovtek EL84 |