Muusikoiden.net
17.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vaihtoehtoa putkinupille?
1 2
dynning
05.05.2013 15:25:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistan tällä hetkellä Peavey Triple XXX 120 wattisen nupikan ja suoraan sanottuna kyllästyttää tuon jytkyn roudaaminen näin selkävikaisena ukkona. Haluaisin siis löytää kevyemmän / roudausystävällisemmän vaihtoehdon, jonka voin helposti napata mukaan ja hipeltää myös kotikäytössä saundeja ja mahdollisesti efektejäkin kohdilleen.
 
Olen pidemmän aikaa suunnitellut siirtyväni räkkivehkeisiin, mahdollisesti jopa transistoripäätteeseen ja mallintavaan etuasteeseen, mutta minulla ei ole minkäänlaista hajua mikä nykypäivänä on se "hyvä". Mun oma lempisaundini on lamb of god / stam1na -tyylinen selkeä ja napakka saundi. En tykkää monimutkaisista multiefektihärdelleistä jossa yhdestä napista tapahtuu kymmenen asiaa, vaan sellainen perinteinen yksi toiminto / nappi ja helppokäyttöisyys yleensäkin houkuttaa. Ja palatakseni perimmäiseen ajatukseen, niin se roudaushelppous olis tärkeää mulle sekä se ettei sitä tarvitse räplätä lattialla. Räkki/nuppimalli siis kenties voisi olla kohdillaan?
 
Gearissa on ollut tähän mennessä
- Boss GT-10 (en älynnyt paskaakaan)
- Line6 HD300 (tajusin ja tykkäsinkin muuten, mutta kotikäytössä lattiamalli ei ole kiva, eikä treenikäytössä saundit vakuuttanut)
 
Olen kuullut AXE:sta ja Kempereistä, mutta ymmärrettävistä syistä käyttäjäkokemuksia ei ainakaan näin hevimiehille tuntunut olevan tarjolla. Lähinnä hienosti miksattuja soittonäytteitä youtubesta. En uskaltaisi paria tonnia lähteä tuuppaamaan säkkisialle, joten jos joku teistä guruista osaisi auttaa hevimiestä hädässä?
 
Kimmo Angervaniva www.lamuerte.fi www.toraband.com
TTV
05.05.2013 15:32:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dynning: nut)
 
Olen kuullut AXE:sta ja Kempereistä, mutta ymmärrettävistä syistä käyttäjäkokemuksia ei ainakaan näin hevimiehille tuntunut olevan tarjolla. Lähinnä hienosti miksattuja soittonäytteitä youtubesta.

 
Ymmärrettävät syyt? Oletko lukenut Kemper tai Axe ketjuja ollenkaan? Kyllä niissä keskustellaan myös särösaundeista :-) Kyllähän ihan nimibändit heittää keikkansakin mallintavien kautta (Wintersun, Megadeth, Steve Vai, Animals as Leaders, Periphery, Pestilence, ...), joten kaippa niistä sullekkin saundi löytyy? Itellä on ollut mm. POD HD, GT-8, 11R, Kemper ja Axe-II, joista Axe-II jäi pitopeliksi. En tiedä suurinta osaa sen ominaisuuksista tai mallinnoksista, yksi ainoa 5150 pohjainen saundi riittää kotimetallointiin vallan mainiosti. Jos tarvisin muunlaista saundia, sen kyllä löydän tuosta pömpelistä.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
jhlamm
05.05.2013 15:36:29 (muokattu 05.05.2013 15:44:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kemperille tulee itseltä ääni. Soundit ovat samalla makuasteella itselläkin ja ei ole tarvinnut pettyä missään kohtaa tuohon vehkeeseen. Käyttöliittymältään väittäisin tuon olevan hieman yksinkertaisempi kuin axe. Toki halutessaan axessa on enemmän säätömahdollisuuksia, mutta mielestäni riittävän hyvään pääsee kemperilläkin. Jos ikinä Turussa päin liikut niin tuota saa tulla vapaasti testailemaan, minä keitän kahvit sinä tuot pullaa ;)
 
Jos soundien puolesta miettii, niin kyllähän tuolta saa melko lailla samanlaiset soundit kuin monessa nauhoituksessa on. Ainakin Keith Merrow (lamb of godin fanina saatat jopa tykätäkin) on jakanut osan nauhoittelusaundeistaan suoraan kemperin käyttäjille. Ovat melko raskaita ja napakoita omasta mielestäni. http://www.youtube.com/watch?v=3W250Ew1AK8
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
dynning
05.05.2013 15:38:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitänee tutustua noihin aiempiin keskusteluihin. Käytätkö minkälaisella päätteellä / kaapilla itse tuota axea?
 
Kimmo Angervaniva www.lamuerte.fi www.toraband.com
TTV
05.05.2013 15:44:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dynning: Pitänee tutustua noihin aiempiin keskusteluihin. Käytätkö minkälaisella päätteellä / kaapilla itse tuota axea?
 
Axella soittelen pelkästään kuulokkeisiin, joskus olen ajanut sitä ihan putkinupin päätteen kautta. Kaappina on tuossa laittalla joko ENGL tai Mesa 1x12". Hyvältä kuulostaa molemmilla tavoilla.
 
Kemper on helpompi käyttää suoraan vekottimen painikkeista, mutta Axen PC-editori tasoittaa tilanteen kummasti. Tuunausvaiheessa ja varsinkin vaihtelevissa käyttöympäristöissä annan pisteet Kemperin nappuloille, vaikka kyllä Axenkin tuunaus sen nappuloista onnustuukin.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
dynning
05.05.2013 15:44:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhlamm: No kemperille tulee itseltä ääni. Soundit ovat samalla makuasteella itselläkin ja ei ole tarvinnut pettyä missään kohtaa tuohon vehkeeseen. Käyttöliittymältään väittäisin tuon olevan hieman yksinkertaisempi kuin axe. Toki halutessaan axessa on enemmän säätömahdollisuuksia, mutta mielestäni riittävän hyvään pääsee kemperilläkin. Jos ikinä Turussa päin liikut niin tuota saa tulla vapaasti testailemaan, minä keitän kahvit sinä tuot pullaa ;)
 
Jos soundien puolesta miettii, niin kyllähän tuolta saa melko lailla samanlaiset soundit kuin monessa nauhoituksessa on. Ainakin Keith Merrow (lamb of godin fanina saatat jopa tykätäkin) on jakanut osan nauhoittelusaundeistaan suoraan kemperin käyttäjille. Ovat melko raskaita ja napakoita omasta mielestäni.

 
Kiitoksia vastauksesta! Pidetään kahvitarjous mielessä! :) Tosiaan itsellä oli tuossa pod hd:ssa se ongelma että saundit kuulosti kotisoitossa pirun hyvältä, mutta treenikäytössä saundi oli sellaista muhjua ettei saanut mitään selvää. Takana oli kyllä nappi studio ja livekäyttöön, mutta muistaakseni live-kytkennällä saundi oli jotain ihan hirveää. Myin laitteen muutaman viikon kiroilun jälkeen pois, koska koko ajan oli joku päin persettä.
 
Onko sulla kemperistä tuo vahvistimella oleva versio vai pelkkä etuaste?
 
Kimmo Angervaniva www.lamuerte.fi www.toraband.com
JaaGeRMaisTeR
05.05.2013 15:45:08 (muokattu 05.05.2013 15:50:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhlamm: No kemperille tulee itseltä ääni. Soundit ovat samalla makuasteella itselläkin ja ei ole tarvinnut pettyä missään kohtaa tuohon vehkeeseen. Käyttöliittymältään väittäisin tuon olevan hieman yksinkertaisempi kuin axe. Toki halutessaan axessa on enemmän säätömahdollisuuksia, mutta mielestäni riittävän hyvään pääsee kemperilläkin. Jos ikinä Turussa päin liikut niin tuota saa tulla vapaasti testailemaan, minä keitän kahvit sinä tuot pullaa ;)
 
Jos soundien puolesta miettii, niin kyllähän tuolta saa melko lailla samanlaiset soundit kuin monessa nauhoituksessa on. Ainakin Keith Merrow (lamb of godin fanina saatat jopa tykätäkin) on jakanut osan nauhoittelusaundeistaan suoraan kemperin käyttäjille. Ovat melko raskaita ja napakoita omasta mielestäni.

 
Minkä hintasia laitteita. Alkoi iteäkin kiinnostamaan.
 
E: ja kiinnostus loppui nopeasti kun näki hinnan. :D ei vielä moista raski miettiä
 
V
dynning
05.05.2013 15:48:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Axella soittelen pelkästään kuulokkeisiin, joskus olen ajanut sitä ihan putkinupin päätteen kautta. Kaappina on tuossa laittalla joko ENGL tai Mesa 1x12". Hyvältä kuulostaa molemmilla tavoilla.
 
Kemper on helpompi käyttää suoraan vekottimen painikkeista, mutta Axen PC-editori tasoittaa tilanteen kummasti. Tuunausvaiheessa ja varsinkin vaihtelevissa käyttöympäristöissä annan pisteet Kemperin nappuloille, vaikka kyllä Axenkin tuunaus sen nappuloista onnustuukin.

 
Itselläni on kotikäytössä vanha ja vaihtelevalla uskollisuudella palvellut Pod XT johon onnistuin joskus puolivahingossa tekemään niin kovan nauhoitus-presetin etten malttais vaihtaa pois. :)
 
Eli toisinsanoen tuo uusi kampe tulisi ensisijaisesti livesoittoon ja treenikselle, mutta silleen että kotona voi säädellä saundit ja efektit kohdilleen. Katsoinkin että tuossa kemperissä oli aavistuksen enemmän nappuloita, joka on mun mielestä plussaa. Liian monta funktiota yhden namikan takana saa meikäläiselle ripulin aikaan. :)
 
Kimmo Angervaniva www.lamuerte.fi www.toraband.com
jhlamm
05.05.2013 15:50:40 (muokattu 05.05.2013 15:53:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on tuo pelkkä etuasteellinen versio ja soittanut tuolla aktiivimonitoreihin sekä myös isompiin RCF:n aktiivikajareihin. Samoin soittanut PA-vahvistimen kautta passiivisiin kokoäänikaappeihin. Soundissa on pientä eroa kuultavissa suoraan kaappien välillä, mutta ei suoranaista huonouseroa, vaan enemmänkin pieniä nyansseja, jotka kyllä saa eq:lla kompensoitua.
 
Kotona käytössä Behringer truth 2030A. Voluumit ovat melko hyvät eli täytyy aina pyytää naista poistumaan ennen soittelua. Toisinaan kuulokkeiden läpi, mutta tuo oma kuulokeliitäntä noissa on hieman sihisevä. Soitankin kuulokkeilla audio boxin läpi AKG:n 271 mkII luureihin ja on todella muhkea saundi silloinkin.
 
Kovassa soitossa kuulostaa myös melko hyvältä, ainakin omaan korvaan enkä eroa huomaa juurikaan tuohon kotisoitteluun. Ensi viikolla tulee päätevahvistimeksi rocktronin velocity eli kunhan tuolle kaapin saa alle niin näkee miten toimii kitarakaappien kanssa. Kemper-ketjussa ovat sanoneet toimivaksi.
 
EDIT: eli hintaluokkaa vielä. Kemper on 1550e tompalla ilman vahvistinta, 2099 vahvistimen kanssa. B-stockina vähemmän molemmat. Toimiva RCF:n aktiivikaappi on tossa 500e molemmin puolin tuoreudesta ja mallista riippuen. Ja tarjous on jägerillekin voimassa, teretulemast koesoittamaan ;)
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
dynning
05.05.2013 16:01:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhlamm: Itsellä on tuo pelkkä etuasteellinen versio ja soittanut tuolla aktiivimonitoreihin sekä myös isompiin RCF:n aktiivikajareihin. Samoin soittanut PA-vahvistimen kautta passiivisiin kokoäänikaappeihin. Soundissa on pientä eroa kuultavissa suoraan kaappien välillä, mutta ei suoranaista huonouseroa, vaan enemmänkin pieniä nyansseja, jotka kyllä saa eq:lla kompensoitua.
 
Kotona käytössä Behringer truth 2030A. Voluumit ovat melko hyvät eli täytyy aina pyytää naista poistumaan ennen soittelua. Toisinaan kuulokkeiden läpi, mutta tuo oma kuulokeliitäntä noissa on hieman sihisevä. Soitankin kuulokkeilla audio boxin läpi AKG:n 271 mkII luureihin ja on todella muhkea saundi silloinkin.
 
Kovassa soitossa kuulostaa myös melko hyvältä, ainakin omaan korvaan enkä eroa huomaa juurikaan tuohon kotisoitteluun. Ensi viikolla tulee päätevahvistimeksi rocktronin velocity eli kunhan tuolle kaapin saa alle niin näkee miten toimii kitarakaappien kanssa. Kemper-ketjussa ovat sanoneet toimivaksi.
 
EDIT: eli hintaluokkaa vielä. Kemper on 1550e tompalla ilman vahvistinta, 2099 vahvistimen kanssa. B-stockina vähemmän molemmat. Toimiva RCF:n aktiivikaappi on tossa 500e molemmin puolin tuoreudesta ja mallista riippuen. Ja tarjous on jägerillekin voimassa, teretulemast koesoittamaan ;)

 
Aaa! Itselläni tulisi laite Genz-Benzin kaapin alle treenikäytössä joten periaatteessa päätteellä ja räkkimallilla menis aika mainiosti. Suositteletko mielummin tuota käytettävän siis kitarakaapilla vai pa:n kautta?
 
Kimmo Angervaniva www.lamuerte.fi www.toraband.com
jhlamm
05.05.2013 16:07:17 (muokattu 05.05.2013 16:10:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dynning: Aaa! Itselläni tulisi laite Genz-Benzin kaapin alle treenikäytössä joten periaatteessa päätteellä ja räkkimallilla menis aika mainiosti. Suositteletko mielummin tuota käytettävän siis kitarakaapilla vai pa:n kautta?
 
No itse olen kerran soittanut tuota kitarakaapin kautta enkä sen suuremmin saundia vertaillut kun soiteltiin vain. Mielestäni oli suht ok ilman suurempaa säätämistä (kaappina harley benton 212 vintage V30:llä). PA:n kautta ei ainakaan itsellä ole ollut ongelmia. Sen olen huomannut, että yrittäessä soittaa putkivahvarin läpi (efektilenkin sisääntuloon ohittaen pääteasteen) värittyy soundi huomattavasti eli en suosittele välttämättä käytettäväksi putkipäättäreitä joilla on selkeä oma soundi. Toki se voi vahvistaa sitä omaa haluttua soundia, mutta myös sekoittaa tuota jo olemassa olevaa aktiivikajareilla säädettyä presettiä.
 
Mä palailen tuon kitarakaapin osalta kun joskus pääsen testailemaan paremmin (ehkä ensi viikon jälkeen), mutta ainakin muut käyttäjät ovat kehuneet yhtä toimivaksi myös kitarakaapilla kunhan muistaa ottaa kaappimallinnuksen pois päältä kemperistä (yksi napin painallus).
 
Vahvistimeksi on suositeltu siis jotain vähän värittävää. Rocktron velocity halvemmasta päästä ja sitten "paremmista" vehkeistä matrix amplificationin päätteet, joita käyttää monet myös axen kanssa.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
aristoteles666
05.05.2013 16:21:49 (muokattu 05.05.2013 16:24:15)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dynning: Itselläni on kotikäytössä vanha ja vaihtelevalla uskollisuudella palvellut Pod XT johon onnistuin joskus puolivahingossa tekemään niin kovan nauhoitus-presetin etten malttais vaihtaa pois. :)
 
Eli toisinsanoen tuo uusi kampe tulisi ensisijaisesti livesoittoon ja treenikselle, mutta silleen että kotona voi säädellä saundit ja efektit kohdilleen. Katsoinkin että tuossa kemperissä oli aavistuksen enemmän nappuloita, joka on mun mielestä plussaa. Liian monta funktiota yhden namikan takana saa meikäläiselle ripulin aikaan. :)

 
jos tulee treenikämpällä muhjua, sulla on liikaa gainiä ja / tai liian pieni pääte.
(liikaa bassoa ja liian vähän middleä tekee kanssa saman)
 
kotona soittaminen on eri, kamoista riippumatta kuin kovaa soittaminen, ja ne soundit, Gain ym, täytyy säätää sen mukaan.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Karhukoira74
05.05.2013 16:36:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun täytyy sanoa että vaihtoehtoa putkinupille...ei ole. Ite kans lähin hypetyksen mukaan ja möin Dualin, että sain 11R:n ja hypetetyn äänimaailman. Oli mulla pari viikkoa ja pistin kiertoon. Mun korville en saanu säätelyistä huolimatta putken kuuloista soundia 4X12 Mesan kaapin kautta, sitte huonostikaan. Samoin kävi räkkistandardin TC G-major2:n kanssa, kahet treenit ja pois. Itselleni vahvistui se, jonka jo ehkä tiesinkin, että mitä enemmän nippeliä, parametriä ja multitoimintoa on niin sitä väärempi laite se on mulle. Plus se juttu, mikä on vaan analogisessa putkarissa. Luulin etten erottaisi, mutta kyllä se vaan erottui treeniksellä soundin totaalisena paskentumisena entiseen verratuna. Joo...joku kuka jaksaa säätää niin säätäkööt. Putkinupissa ne potikat on siinä, ja korvin kuulee heti mitä mistäkin tapahtuu. Siis tuli tehtyy kaupat Dualista uudelleen...kun sais nyt rahat ja haettuu niin hoihoi! Efektit haen analogispeduista kokeilen vielä kerran, ja Bossin ME-70 -lankun jos sillä pärjäis. Tästä seikkailusta on taas lisää velkaa ja tosin Rocktronin VooduValve ja Englin E530, ja V300 pääte jää räkkilootaan kakkoslaitteiksi. Niitä uskallan suositella ns. budjettivehkeinä...hyvää soundia, vaikken ole jaksanu niitäkään säätää yhtään.
 
Jos on säätökammo kuten mulla, älä vaihda. Tai sitte jos on jaksava ja osaava kaveri tiedossa säätämään niin eikun vaan.
 
-So many assholes, so few bullets-
aristoteles666
05.05.2013 16:40:12 (muokattu 05.05.2013 16:40:30)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karhukoira74: Mun täytyy sanoa että vaihtoehtoa putkinupille...ei ole. Ite kans lähin hypetyksen mukaan ja möin Dualin, että sain 11R:n ja hypetetyn äänimaailman. Oli mulla pari viikkoa ja pistin kiertoon. Mun korville en saanu säätelyistä huolimatta putken kuuloista soundia 4X12 Mesan kaapin kautta, sitte huonostikaan. Samoin kävi räkkistandardin TC G-major2:n kanssa, kahet treenit ja pois. Itselleni vahvistui se, jonka jo ehkä tiesinkin, että mitä enemmän nippeliä, parametriä ja multitoimintoa on niin sitä väärempi laite se on mulle. Plus se juttu, mikä on vaan analogisessa putkarissa. Luulin etten erottaisi, mutta kyllä se vaan erottui treeniksellä soundin totaalisena paskentumisena entiseen verratuna. Joo...joku kuka jaksaa säätää niin säätäkööt. Putkinupissa ne potikat on siinä, ja korvin kuulee heti mitä mistäkin tapahtuu. Siis tuli tehtyy kaupat Dualista uudelleen...kun sais nyt rahat ja haettuu niin hoihoi! Efektit haen analogispeduista kokeilen vielä kerran, ja Bossin ME-70 -lankun jos sillä pärjäis. Tästä seikkailusta on taas lisää velkaa ja tosin Rocktronin VooduValve ja Englin E530, ja V300 pääte jää räkkilootaan kakkoslaitteiksi. Niitä uskallan suositella ns. budjettivehkeinä...hyvää soundia, vaikken ole jaksanu niitäkään säätää yhtään.
 
Jos on säätökammo kuten mulla, älä vaihda. Tai sitte jos on jaksava ja osaava kaveri tiedossa säätämään niin eikun vaan.

 
miten ne putket mihinkään auttaa jos et saanut räkkiputkikamoistakaan soundia.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Karhukoira74
05.05.2013 16:52:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: miten ne putket mihinkään auttaa jos et saanut räkkiputkikamoistakaan soundia.
 
Siis khyl räkkiputkarit jeesh...itekin viime metreille mietin putkipäätettä tuohon räkkiin, varsinkin kun torillakin ois nyt himoitsemanin Graalin malja eli VHT 2/90/2. Tuo E530/V300 toimii kyllä jo hyvin yhdessä...siksi en niistä nyt raaski luopuakaan. Mesan valinnassa halusin nyt palata juurille ja pelata varmasti, tietää mitä saa. Lähinnä kritiikkini kohdistuu nyt -omien kokemusteni kautta- noihin multimiljoonamukaputkisoundivehkeisiin.
 
-So many assholes, so few bullets-
pappasfin
05.05.2013 18:19:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun harkitset kamoja niin älä ohita Elevern Rack (11R), irtoaa soundit kyllä ihan joka menoon ja jos ei irtoa niin sitten on melkeinpä säätäjästä kiinni tai sitten vaan ei tykkää ;-)
 
Mutta joo, tutustu oisiko tuollainen kenties harkinnan arvoinen laite, täällä on kyllä porukkaa, joka tuollaisen omistaa joten kokemustakin on tästä vehkeestä kertynyt.
 
Tuota voi kytkeä suht moenellä eri tapaa muihin vermeisiin joten ei homman pitäisi olla siitäkään kiinni keikkakäytössä.
 
Ite olen tuosta soundit löytänyt hyvinkin helposti ilman hikoilua ja mä tykkään tuon tuottamasta soundista, joka on hyvinkin putkivehkeiden tapainen dynamiikaltaan ja särötkin toimii ainakin mun korvaan.
 
Tuota löytyy ainakin MusaFasulla ja muutamassa muussakin pääkaupunkiseudun liikkeessä.
 
Ja niin kuin totesit niin tosiaan kannattaa harkita kunnolla asiaa kun laittaa rahaa hommaan kiinni.
 
PappaSFin
Durty
05.05.2013 18:22:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blackstarin ID-sarja.
 
jhlamm
05.05.2013 19:31:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Durty: Blackstarin ID-sarja.
 
kerro toki enemmän kokemuksia ;) Ei siis vittuilua, vaan oikeasti itsellä on kiintoa noihin mallintaviin. Hintaluokka? Toimivuus? Soundi?
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
oamkbonor
06.05.2013 00:07:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö keikoilla käynti ole niin hauskaa hommaa ettei kamojen roudaamisen pitäisi sylettää?
 
Laulava Kylätohtori
06.05.2013 09:32:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oamkbonor: Eikö keikoilla käynti ole niin hauskaa hommaa ettei kamojen roudaamisen pitäisi sylettää?
 
Ainakin minunlaiselleni, joka keikkailee harvakseltaan, eikä laskujen maksu ole siitä kiinni...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «