Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5120 121 122 123 124497 498 499 500 501
blues guitar
03.05.2013 18:49:40

Nazareth: Aika usein näkee näitä "kuuntelen asiallisia tarjouksia". Mikä on asiallinen tarjous? Jos jonku tavaran hinnasta ei oo hölkäsen aavistusta ni menee melkoseks arpomiseks.

Tää meikäläistäkin ärsyttää. Jos myyjä ei itse tiedä hintaa, niin miten ostaja voisi sen tietää? Tai sitten myyjän haluama hinta on niin korkea ettei itsekään ilkeä laittaa sitä näkyville.
Itse kyllä ohitan suosiolla kaikki ilmoitukset joissa hintaa ei ole.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
jhlamm
03.05.2013 19:48:20
En tiedä mikä asiaton tarjous on... Siis usein kamalla on luultua enemmän arvoa (tunne tai mikälie) ja sitten puolet uudesta tarjottu on asiaton. Mielestäni se on asiallinen tarjous johon tulee vastata kiitos ei, jos on myyjän mielestä liian vähän. Monta tarjousta tulee tehtyä jossain ihme ostoshuumassa(?) viikossa ja osaan tulee kieltävä vastaus ja joskus harvoin tulee jopa kaupat. Yleensä hetken vääntämisen jälkeen tulee kaupat tai jää ostamatta. Kuitenkin ihmettelen ihmisiä, jotka jättävät vastaamatta viesteihin. Itse ainakin yritän kaikkiin aina vastata, vaikka vastaus onkin "ei se nyt niin halvalla lähde".
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Antsa Lipsanen
03.05.2013 21:48:26
Sanoisin että asiallisen tarjouksen kriteerejä on kaksi: Hinta on jollain lailla tontilla ja tarjouksen esittäjä mainitsee oman nimensä ja yhteystietonsa tarjouksen lopussa. Ei se sen kummempaa ole ja keskustelu pääsee varmasti alkamaan ja jopa jatkumaan. Mitä se tontilla olo sitten on, niin eiköhän vaikka tämä internet anna osviittoja uusien ja vastaavien tuotteiden hinnoista. Jos myyjä on täysin tutkalla, niin eihän sitä keskustelua varmaan sitten edes kannata aloittaa.
oiva tumpeloinen
03.05.2013 23:14:09
Antsa Lipsanen: Sanoisin että asiallisen tarjouksen kriteerejä on kaksi: Hinta on jollain lailla tontilla ja tarjouksen esittäjä mainitsee oman nimensä ja yhteystietonsa tarjouksen lopussa. Ei se sen kummempaa ole ja keskustelu pääsee varmasti alkamaan ja jopa jatkumaan. Mitä se tontilla olo sitten on, niin eiköhän vaikka tämä internet anna osviittoja uusien ja vastaavien tuotteiden hinnoista. Jos myyjä on täysin tutkalla, niin eihän sitä keskustelua varmaan sitten edes kannata aloittaa.

Mitä niillä yhteystiedoilla tekee siinä vaiheessa? Jos myyjä antaa tietyt tavat pitää yhteyttä, ja vastaa viesteihin, niin mitä sen kummempia yhteystietoja voi kaivata puolin tai toisin? Ostajaehdokkaan tavoittamiseen tarvittavat tiedot löytynee kuitenkin tavasta ottaa yhteyttä, jos ei salaisesta numerosta soita. Semmoista ei ainakaan tähän mennessä ole omalle kohdalle sattunut.
Antsa Lipsanen
03.05.2013 23:33:26
oiva tumpeloinen: Mitä niillä yhteystiedoilla tekee siinä vaiheessa? Jos myyjä antaa tietyt tavat pitää yhteyttä, ja vastaa viesteihin, niin mitä sen kummempia yhteystietoja voi kaivata puolin tai toisin? Ostajaehdokkaan tavoittamiseen tarvittavat tiedot löytynee kuitenkin tavasta ottaa yhteyttä, jos ei salaisesta numerosta soita. Semmoista ei ainakaan tähän mennessä ole omalle kohdalle sattunut.

No, ehkä ne yhteystiedot on turhan laajasti sanottu. Lähinnä tarkoitin puhelinnumeroa ja nimeä. Kuitenkin aika ajoin tulee näitä nimettömiä "lähteex satasella?" tiedusteluja pikaviestinä ilman nimeä ja puhelinnumeroa tuotteesta, jonka ihan asiallinen pyynti on vaikka 350€. Näihinkin tulee kuitenkin vastattua, vaikka ei ehä tarvitsisi vaivautua. Jotenkin vaan aina olisi hauska tietää kenen kanssa viritellään keskustelua tavaran ja rahan vaihtamisesta.
FensonGibder
04.05.2013 07:48:48
Asiattomaankin viestiin v o i s i vastata kohteliaasti.

Maailman kusipäisyys ei lisäänny kohteliaasta vastauksesta, vain turhasta riehunnasta.

Just think about it.
Riffi, nyt.
TTV
04.05.2013 08:30:11
Taitaa mennä "asiallisten tarjousten" perusteella (jos niilläkään), pyynti on meinaa kohtalaisen kova:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=754431
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Antsa Lipsanen
04.05.2013 09:07:45
FensonGibder: Asiattomaankin viestiin v o i s i vastata kohteliaasti.

Maailman kusipäisyys ei lisäänny kohteliaasta vastauksesta, vain turhasta riehunnasta.

Just think about it.

Turhasta riehunnasta?! Tämä oli aika outo heitto tähän kohtaan, mutta olet varmasti oikeassa ja minä aion vastedes olla "riehumatta turhasta" käydessäni kauppaa torilla. Jep...
mpekkanen
04.05.2013 09:25:54
TTV: Taitaa mennä "asiallisten tarjousten" perusteella (jos niilläkään), pyynti on meinaa kohtalaisen kova:

Jospa kaveri elää jostain syystä vielä markka kaudella. En tosin tiedä olisiko tuo pyynti sittenkään kohdillaan?
Seba
04.05.2013 11:08:12

TTV: Taitaa mennä "asiallisten tarjousten" perusteella (jos niilläkään), pyynti on meinaa kohtalaisen kova:

Tainnut nolla lipsahtaa liikaa
Jep.
JaaGeRMaisTeR
04.05.2013 13:35:13
Ei suoraa hintaa löytynyt kun nettiä tutkin mutta siinä 300 ja 60000 välissä ne stealtit pyöri :D 3st oli 1000-2000$ :) Nopea vilkasu oli
Jeszse
06.05.2013 18:58:56
Vittu mitä paskaa pistetään sleijeriä. » The Jasser Arafats «
JaaGeRMaisTeR
06.05.2013 19:49:00
Jeszse: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=755348

EX-50 kolmellasataa. Joopa.

Menipä kauan, että tuli tänne tuo :) No eihän se ny kallis.. kitara 200 ja emg 100 :D
V
Jeszse
06.05.2013 19:57:41 (muokattu 06.05.2013 19:57:57)
JaaGeRMaisTeR: Menipä kauan, että tuli tänne tuo :) No eihän se ny kallis.. kitara 200 ja emg 100 :D

Kyllähän se on useempaan otteeseen puitu täällä ettei noi mikkien vaihdot ihan hillittömästi jälleenmyyntiarvoo nosta.

Mä ostin aikoinaan ton mun dinkyn torilta 300 eurolla kovan laukun kans, siinä oli EMG-X -mikit kii jotka maksaa tompalla 205e pari. Nytki taitaa torilla olla pari DK2:ta viidelläsataa alkuperäsillä mikeillä.
Vittu mitä paskaa pistetään sleijeriä. » The Jasser Arafats «
LL
06.05.2013 22:54:09
tää on varmaan oikea paikka pohtia torin kullituksia. vai onko multa joku vitsi jäänyt kuulematta?
JaaGeRMaisTeR
06.05.2013 23:18:44
Jeszse: Kyllähän se on useempaan otteeseen puitu täällä ettei noi mikkien vaihdot ihan hillittömästi jälleenmyyntiarvoo nosta.

Mä ostin aikoinaan ton mun dinkyn torilta 300 eurolla kovan laukun kans, siinä oli EMG-X -mikit kii jotka maksaa tompalla 205e pari. Nytki taitaa torilla olla pari DK2:ta viidelläsataa alkuperäsillä mikeillä.

Ei nosta ei.. mutta tuli tuollanen ajatus miten tuon kitaran hinta on laskettu :)
V
Alfons Åberg
07.05.2013 06:16:46
blues guitar: Tää meikäläistäkin ärsyttää. Jos myyjä ei itse tiedä hintaa, niin miten ostaja voisi sen tietää? Tai sitten myyjän haluama hinta on niin korkea ettei itsekään ilkeä laittaa sitä näkyville.
Itse kyllä ohitan suosiolla kaikki ilmoitukset joissa hintaa ei ole.

Samoja ajatuksia itselläkin. Varsinkin autojen kohdalla olen huomannut, että hinnan ilmoittamatta jättäminen tarkoittaa juurikin, ettei sitä pyyntiä ilkeä laittaa näkyviin. Mutta ilmoitus on laitettu koska haaveilu on ilmaista ja aina elää toive, että joku onneton maksaisi jopa sitä haaveiluhintaa enemmän.
Se vaan tarjoaa myös plussana sen vaihtoehdon, että mutkasta voi poistua tyylikkäässä hallitussa luisussa, jos haluaa. -AWKM
Skebaristi
10.05.2013 10:32:22

Olenko ainoa jonka mielestä nuo Suhrien hinnat torilla näyttää lähtevän vähän lapasesta? Pro seriesiä myydään käytettynä yli 2000 euron hintaan, vaikka esim guitarguitarista saa uusia n 2300 euron hintaan. Nytkin näyttää olevan yksi malli torilla ja hintana 2100 euroa. Hohhoijaa.

En tiedä mihin hintaan nuo kaupaksi menee, mutta aika jäätäviä on nuo hintapyynnöt.
Hynkel
10.05.2013 10:50:43
Skebaristi: Olenko ainoa jonka mielestä nuo Suhrien hinnat torilla näyttää lähtevän vähän lapasesta? Pro seriesiä myydään käytettynä yli 2000 euron hintaan, vaikka esim guitarguitarista saa uusia n 2300 euron hintaan. Nytkin näyttää olevan yksi malli torilla ja hintana 2100 euroa. Hohhoijaa.

En tiedä mihin hintaan nuo kaupaksi menee, mutta aika jäätäviä on nuo hintapyynnöt.

Jos ne menee kaupaksi, niin silloinhan hinta on sopiva. Erinomaisia kitaroita, joten tottakai hintaakin voi olla.
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)