Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: The Blanko
1 2
Hanok
11.06.2011 22:34:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Blanko julkaisi jokunen tovi sitten debyyttialbuminsa Flying Colors. Materiaalista löytyy sekä melodista koukkua, että soitannollista osaamista. Puolikkaan keikan nähtyäni olen myös vakuuttunut trion livekyvykkyydestä.
 
Tuore bändi siis, mutta rakennettu vankan osaamisen varaan. Draivia tuntuisi riittävän myös, mistään AOR-pönötyksestä ei todellakaan ole kyse.
 
Minkälaisia ajatuksia pumppu on teissä herättänyt? Itse olen kovasti diggaillut tuosta levystä.
Hetfield
12.06.2011 22:41:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Levystä kyllä pidän kovasti. Livenä vaan mennyt ohi, mutta eiköhän tässä lähikuukausien aikana tule vielä nähtyä.
 
I quit the band... Now I just play with myself.
Artias
12.06.2011 22:44:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin livenä ja tykkäsin kovastikin, keikalta tarttu levykin mukaan. Sen kuunneltuani, tosin vasta pari kertaa, petyin kohtalaisesti, livenä potki niin paljon lujempaa.
 
Hanok
13.06.2011 10:39:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yle Areenasta löytyy näköjään livevideota:
 
http://areena.yle.fi/video/1306741587814
Mikko
13.06.2011 11:50:58 (muokattu 13.06.2011 13:24:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin keikalla, tykästyin ja ostin levyn, joka on pyörinyt soittimessa aika tiuhaan.
 
Tuolla keikalla oli aika vähän yleisöä, mutta se ei tuntunut vauhtia haittaavan. Bändi soitti todella tiukasti yhteen, biisit oli hyviä, soundit hyvät ja kitaristi/laulajan pöydillä kiipeilyä oli viihdyttävä seurata. Mitäpäs sitä muuta hyvältä rock-bändiltä osaa kaivatakaan.
 
tracyjacks
13.06.2011 12:17:57 (muokattu 13.06.2011 12:21:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hanok: Yle Areenasta löytyy näköjään livevideota:
 
http://areena.yle.fi/video/1306741587814

 
Itse tuon keikan Areenalta kattoneena täytyy kyllä sanoa, että tykästyin bändiin kovasti. Todella hieno meininki tyypeillä lavalla. Kitaristilla on muutenkin tosi hienot kitarasoundit, ja kyllä tuollaisilla kamoilla sopii vedelläkkin.
 
Go back and listen to "Daughters", bitches.
Pieni rumpalipoika
13.06.2011 13:26:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musta tämä on yksi kovimmista pumpuista vuosikausiin. Varsinkin livenä parhaimmillaan mielettömässä kondiksessa. Huonoimmillaankin on yksi parhaista live-akteista tässä maassa. Varmaan parikymmentä vetoa on tullut noilta jo nähtyä.
 
On tullut seurattua ihan uran alusta asti tätä, kun on tuttuja miehiä ja satuttu samoille keikoille joskus.
 
Jos ajatellaan noiden livekuntoa niin top kolmessa mun kokemuksissa löytyy NOFX Messilässä 15 vuotta sitten, Kingston Wall Tavalla joskus kauan sitten ja sit Blanko Libertessä about vuosi sitten. Järjestystä en osaa sanoa : )
 
Mä olen ymmärtänyt, että nää on myös melko poikkeuksellinen orkka siinä mielessä että vaikka kukin ovat soittajina ns. pro-tasoa, he silti treenaavat bändinä määriä, joita treenaavat yleensä nuoruuden innossa olevat uransa alkutaipaleella olevat orkat. Noh, kyllä se sitten näkyy ja kuuluukin.
 
Kitaristinsa on voinut bongailla Leningrad Cowboysistakin jo useamman vuoden. Rumpalinsa Jakke on melkoinen yleishöylä, mutta Rataksessahan se on pisimmän uransa tehnyt. Jossain kohtaa oli vakiotuuraajana myös Katri Ylanderin poppoossa.
 
Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w
itsy
13.06.2011 19:16:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Livenä varsin vaikuttava, eikä levylläkään huono. Yltiötiukkaa ja luovaa soittoa ynnä hyviä melodioita, mitä sitä muuta kaipailemaan.
 
Lamonte
14.08.2011 13:27:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huhhuh. Näin eilen Mikkelin Jurassic Rockissa livenä. Jäi kyllä monttu auki etenkin laulaja-kitaristi Hauta-ahon esiintymisestä. Triolla löytyy kyllä melkoisesti voimaa livenä.
 
Pitää tutustua ihan levymuodossa tähän pumppuun.
 
daredevil
17.08.2011 11:21:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin Karmarockissa livenä, ja täytyy kyllä myöntää että on kyllä yks parhaista livevedoista mitä oon nähnyt.. Melkoinen kikkailija se kitaristi-laulaja.
 
No Stairway, denied!!!
Hanok
17.08.2011 12:15:11 (muokattu 17.08.2011 12:15:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

daredevil: Näin Karmarockissa livenä, ja täytyy kyllä myöntää että on kyllä yks parhaista livevedoista mitä oon nähnyt.. Melkoinen kikkailija se kitaristi-laulaja.
 
Kyllä... Taipuu soitto ja laulu sekä yhdessä että erikseen.
Dominaattori
18.08.2011 19:06:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin puolivahingossa livenä ja täytyy kyllä kehua. Timmi porukka ja taitoakin kyllä löyty ihan tarpeeksi, yksi parhaista keikoista mitä olen hetkeen todistanut.
 
Örp
Hetfield
27.08.2011 02:35:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nonniin. Vihdoin nähty livenä, äsken päättyi keikka. Aivan pirun hyvin vetivät, soitto meni ihan yksiin ja oli taitavaa, kävi niin vaivattomasti joka jannulta. Menkää ihmeessä katsomaan jos mahdollista.
 
I quit the band... Now I just play with myself.
SARJE
30.08.2011 19:02:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan vahingossa itsekkin satuin baarissa keikalle ja vaikken kokonaan nähnytkään niin oli kyllä tiukkaa vetoa! Myöhemmin levyllä myös hyvänkuulosta settiä. Lisätuotantoa odotellessa..
 
Hetfield
02.05.2013 11:14:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha aihe, mutta eiköhän tänne vielä mahdu juttua. Uusi sinkku soi äsken ekaa kertaa Ylex:llä. Äkkiseltään kuulostaa ihan perus Blankolta, väliosa lähti hyvin: http://www.youtube.com/watch?v=F12W3cVrEiQ
 
Keikoille sitten syksyllä viimeistään, tällä viikolla pääsi menemään ohi.
 
I quit the band... Now I just play with myself.
Gritsen
02.05.2013 17:36:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulin ton YLEX -soiton. Muodoton biisi vaikka taidokas bändi selvästi. Liikaa pöljää progesäätämistä mun makuun itse biisin kustannuksella. Ei jääny yhtikäs mitään siitä mieleen.
 
gunner
04.05.2013 09:14:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hetfield: Vanha aihe, mutta eiköhän tänne vielä mahdu juttua. Uusi sinkku soi äsken ekaa kertaa Ylex:llä. Äkkiseltään kuulostaa ihan perus Blankolta, väliosa lähti hyvin: http://www.youtube.com/watch?v=F12W3cVrEiQ
 
Keikoille sitten syksyllä viimeistään, tällä viikolla pääsi menemään ohi.

 
Tossa olis ens viikon keskiviikkona 8.5. äijät keikalla Helsingissä Bäkkärillä. Jengit sanonu Suomen parhaaks livebändiks, täytyy käydä vilkasemassa.
Smoked
22.08.2013 19:40:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi levy pian kaupoissa ja ennakkokuuntelussa jo YleX:llä. Heti huomaa että laatu on huomattavasti parantunut edellisestä lätystä ja miksaukset erittäin kunnossa. Muilla mielipiteitä?
 
"Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!"
Utö
22.08.2013 20:49:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vielä en ole tarkemmin ehtiny levyyn tutustumaan, mutta tänään soitossa ollut Fade Away kuulosti törkeän hyvältä. Brushini tuonut mukanaan kyllä kivaa Massive Attack -vibaa. Toivottavasti muukin materiaali on yhtä tuoretta, mutta kuitenkin Blankon vahvuuksia unohtamatta.
 
Smoked
25.08.2013 23:29:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Smoked: Uusi levy pian kaupoissa ja ennakkokuuntelussa jo YleX:llä. Heti huomaa että laatu on huomattavasti parantunut edellisestä lätystä ja miksaukset erittäin kunnossa. Muilla mielipiteitä?
 
Itseäni lainaten jatkan, että kolme kuuntelukertaa takana ja on kyllä loistavaa tavaraa. Monta biisiä jotka jää korvamadoiksi.
 
"Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «