Aihe: Floyd Rose tallan viritys
1
mikkosah
04.05.2004 20:07:55
Kertokaa tyhmälle jokin jippo millä sen saa viritettyä kun kielet vaihtaa? On ihan vitun vaikee jos meinaa saada hienosäätöruuvit noin puoliväliin sekä tallan kellumaan kopan suuntaisesti ja tasaisesti.
Let´s go through the wall!!!!
Antti1
04.05.2004 20:23:35
Mä oon aina ennen kielten poisottamista laittanut sinne tallan alle sellasen 9V pariston. Se pitää tallan noin suurinpiirtein samassa linjassa kannen kanssa. Kielilukot auki ja vanhat kielet irtipoikki. Sitten oon ne hienoviritysruuvit vetänyt puoliväliin käyttämällä kuusiokoloavaimen paksuutta mittana ja ihan normaaliin tapaan viritellyt niitä uusia kieliä. Joskus ajan säästämiseksi mä viritän kielet silleen, että ensin ala-e, sitten a, taas ala-e ja a, sitten d, ala-e, a, d jne. Vaikka tuossa joutuu virittämään kielet useampaan otteeseen, säästää se ainakin omaa kitaraani viritettäessä aikaa ja hermoja.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Jäsen X
04.05.2004 21:33:31
Kaikesta helpoin kun vaihdat 1 kielen kerrallaan ja virität..
"Working on a sex farm, Trying to raise some hard love, Getting out my pitch fork, Poking your hay"
skebajaba
04.05.2004 21:49:43

kyllä havaittu hyväksi tekniikaksi.
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
Man1ac
04.05.2004 22:26:17
kyllä havaittu hyväksi tekniikaksi.

Jep, kaikkein vähiten säätämistä, kun vaihtaa kielen kerrallaan. Tosin otelaudan putsaus menee hieman hankalaksi tällä tavalla kieliä vaihdettaessa.
Under Construction...
Antti1
05.05.2004 12:28:04

Tuo on hyvä konsti jos ei tarvitse otelautaa putsata. Unohdin tuon tekstistäni. Mä en oo koskaan oikeastaan vaihtanut yhtä kieltä kerrallaan mun floikkakitaraan, koska siinä on vaahteraotelauta, joka kerää todella herkästi paskaa.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
c_barnes
06.05.2004 12:42:44
^ asiaa puhutaan. Kannattaa antaa lukkojen olla auki vaikkapa päivän ja aina viritellä sitä soittamisen lomassa. Vire alkaa vähitellen pitää (ellet vallan villiinny sillä kammella) ja sen jälkeen vaan lukot kiinni.

Itse en ole laiskuuttani aina noin jaksanut tehdä, mutta silloin kun jaksaa niin voi että on helppoa sen vireen kanssa.
Nyar
06.05.2004 13:39:19

Jos pitää vaihtaa koko setti, niin koko "kasetti" ulos ja vaihtoon.
Älä yritä miellyttää ketään, koska siitä ei ole kuitenkaan mitään hyötyä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)