Muusikoiden.net
26.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nuotti hakusessa
1
Hekku56
07.03.2013 21:32:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vanha klassikko "Yakety yak" saxofonisoolon nuotit hakusessa. Siinä on pari hyvää fonisooloa, eikä nuotteja löydy mistään.

http://www.youtube.com/watch?v=7NmgaZ0RZO8

Kappale tunnetaan suomeksi nimellä "Takataan roos"
 
----

Kyse EI ole siis kappaleesta "Yakety sax", joka on myös hieno ja jonka nuotit olen jo monelta saanut kun olen kysynyt tuota haluamaani.
 
http://www.youtube.com/watch?v=ZnHmskwqCCQ
 
isojussi
30.04.2013 19:29:27 (muokattu 30.04.2013 19:39:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan oman kehityksen kannalta suosittelen, että itse plokkaat. Tulee saman tien opeteltua ja kehittää ihan helvetisti korvaa. Kärsivällisesti vaan ääni kerrallaan. Tekemällä homman oppii yllättävän nopeesti.
 
Tai sit kvg: http://musicminusone.com/25-great-s … -bios-photos-by-eric-j-morones.html
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Hekku56
02.05.2013 12:31:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiitos, vaikuttaa hintansa väärtiltä. Yleensä olen aika nopeasti päässyt juonesta kiinni mutta jostain syystä Yakety Yak ei napsahda kohdalleen vaikka tuntuu yksinkertaiselta
 
Hekku56
06.05.2013 12:40:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jatkan vielä vähän.
 
Olen kohta 60-v vanhanaikaisen musiikkiopiston kasvatti vaikka fonia olen opiskellut pientä kurssia lukuunottamatta itse pianon ja huilun jälkeen. Aikoinaan oli lähes kiellettyä soitella korvakuulolta, jos nuotin vieressä luki f, piti töräyttää lujempaa. Olen seuraillut nuorempia soittajia ja valmiudet soittaa korvakuulolta ja musiikin muokkaaminen tuntuvat olevan helppoa. Olen joskus joltain laulajalta pyytänyt nuotteja johonkin heidän omiin kappaleisiinsa ja hämmästynyt, kun nuotteja ei kuulemma ole olemassakaan vaikka kyseessä on paljonkin alaa opiskelleita laulajia/muusikoita.
 
Kai se vaan pitää hyväksyä, että tämän ikäinen ei enää opi samalla tavalla soittelemaan omiaan. Ihmettelen aina kun joku fonisti lurittelee jonkun soolon joka tuntuu perustuvan soinnun ääniin, itseltä ei moinen onnistu. Opin kyllä ulkoa aika helposti kappaleita ja silloin homma menee enemmän liikeratoina. Jos soitto katkeaa jostain syystä, on vaikea aloittaa keskeltä uudestaan ilman nuotteja mutta jos aloittaa säkeen tms alusta, soitto sujuu taas. Ei sen toisaalta väliäkään ole kun soitan vain omaksi ilokseni. Sukupolvien välinen kuilu on kuitenkin selvä.
 
Nuoteistakin on kiva soittaa
 
EP
17.05.2013 07:53:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hekku56: jatkan vielä vähän.
 
Olen kohta 60-v vanhanaikaisen musiikkiopiston kasvatti vaikka fonia olen opiskellut pientä kurssia lukuunottamatta itse pianon ja huilun jälkeen. Aikoinaan oli lähes kiellettyä soitella korvakuulolta, jos nuotin vieressä luki f, piti töräyttää lujempaa. Olen seuraillut nuorempia soittajia ja valmiudet soittaa korvakuulolta ja musiikin muokkaaminen tuntuvat olevan helppoa. Olen joskus joltain laulajalta pyytänyt nuotteja johonkin heidän omiin kappaleisiinsa ja hämmästynyt, kun nuotteja ei kuulemma ole olemassakaan vaikka kyseessä on paljonkin alaa opiskelleita laulajia/muusikoita.

 
Kyllä niitä nuotteja monelta laulajaltakin alkaa tänäpäivänä löytymään, riippuu tosin vähän genrestä ja piireistä missä sattuu pyörimään so. soittokavereiden tavoista.
Esim. artistikursseilla ja sen tyyppisissä painotetaan hyvin paljon sovituksiin ja oman mapin tekoon laulajillekin.
On ihan asiaa kysyä nuotteja..
 
Kai se vaan pitää hyväksyä, että tämän ikäinen ei enää opi samalla tavalla soittelemaan omiaan. Ihmettelen aina kun joku fonisti lurittelee jonkun soolon joka tuntuu perustuvan soinnun ääniin, itseltä ei moinen onnistu. Opin kyllä ulkoa aika helposti kappaleita ja silloin homma menee enemmän liikeratoina..
 
Ei ku oppia ikä kaikki! : )
Mun mielestä fonin ei tarvi kokoajan äänessä ollakaan, siis pändissä, oikeastaa soittimen hienous tulee esiin mitä 'vähemmän' sillä soitetaan! : )
 
Nuoteistakin on kiva soittaa
 
Kyllä, niin on.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «