2541 05.05.2004 11:29:31 | |
---|
Rantasaunahan on jo vanha termi. Jo pikkupoikana bongasin ensimmäiset rantasauna-kutsumanimet mussiikkilehdistä.
Vanhahan se on, itse kuulin nimitystä käytettävän eka kerran jostain helvetinmoisesta Marshallin kaapista, oisko ollu peräti 4x15", eli ihan oikeasti jo melkein saunan kokoinen.:) |
2541 05.05.2004 11:33:24 | |
---|
Ei taida r*********a 2000 euroon saada? No ei taida, mutta elättelen toiveita, että vanhan 70-luvun mallin saisi. Vai onko niidenkin hinnat menneet ihan pilviin? |
Noin niinkun hupimielessä Luulin jo että sait sairauskohtauksen! My name is Baron, U.Honey Baron. |
Maisteri 05.05.2004 12:48:36 | |
---|
Onko tosi, jotta Marshalli olisi tehnyt hyvän bassovahvarin? Vaikken ny pastisti olekaan niin on jäänyt semmoinen viilis että ne on olleet aika kuravehkeitä aiemmin. ? Onhan se tosi, että viimeistäänkin tää VBA on loistava. Pakkohan 400W putkikoneen on olla. Pari keikkaa olen VBA:lla vetänyt ja uskallan sanoa, että painiskelee aika lailla varmasti sen ylistetyimmän eli SVT:n kanssa tasaväkisesti samassa sarjassa, vaikken SVT:tä olekaan testannut. Noista 100W JMP ja JCM Marsuista toiset tykkää, toiset ei. Minä tykkään kovasti ainakin JiiSeeÄmmästä. |
vanttera 05.05.2004 14:33:57 | |
---|
Pari keikkaa olen VBA:lla vetänyt ja uskallan sanoa, että painiskelee aika lailla varmasti sen ylistetyimmän eli SVT:n kanssa tasaväkisesti samassa sarjassa, vaikken SVT:tä olekaan testannut. Erikoinen lause, ja hyvin perusteltu. JMP ok, JCM ei. Munsta. "Käyn vessassa kattomassa että vieläkö panettaa, ja jos panettaa, ni sitten tuun sun lua yäks." |
Pitkavirta 05.05.2004 21:57:59 | |
---|
mitässe askomiko täälä pasisteja kiusaa?? :) |
chief 05.05.2004 23:22:50 | |
---|
Ylläri: Seconded, kuinka ollakaan... Ihan omana vaatimattomana mielipiteenäni sanoisin että bassokamoja hankittaessa kannattaa kiinnittää erityistä huomiota kaappeihin - kitaristeillehan kaiutin on yleensä vaan se välttämätön paha ja kaikki raha laitetaan nuppiin. Paskaa komeroa ei pelasta paraskaan vahvari, mutta hyvän kaapin läpi melkein mikä vaan kuulostaa ainakin siedettävältä. Ylläri muuten, sulla kun on tuo NEO, mitä luulet, pärjäisikö sillä 12-tuumaisella kahden äänekkään (molemmilla 100w putkinupit ja 4x12") kitaristin kinkereissä? Koklasin sitä tänään soundatalla ja ainakin soundien puolesta tuntu olevan aika asiallinen kaappi. Botnea ei kyllä ihan lähteny samalla tavalla kuin EBS:n 15-tuumaisesta. Toinen vaihtoehto mitä oon miettiny on Hartken XL 4x10". Siitä on ainakin hyviä kokemuksia. Nuppiin tulee väh. 300w. C.H.I.E.F
Chaplinmaisen Hempeä ja Ivallisen Etuileva Folklaulaja |
Ylläri 06.05.2004 00:41:37 | |
---|
Ylläri muuten, sulla kun on tuo NEO, mitä luulet, pärjäisikö sillä 12-tuumaisella kahden äänekkään (molemmilla 100w putkinupit ja 4x12") kitaristin kinkereissä? Riippuu ja roikkuu, voi olla siinä ja siinä mutta toisaalta myös ehkä mahdollisesti näinkin...;) Ei siitä NEOsta ihan loputtomasti mökää lähde, varsinkaan jos yrittää hakea ultimaalista botnea. Kaappihan ei ole kovin herkkä ja vaikka vahvistintehoa löytyisikin reilusti, tulevat fysiikan lait väistämättä vastaan jossain vaiheessa. Kaksi NEOa on jo toinen juttu, mutta jos aina tarvitsee sen kaksi kaappia niin ehkä sitten kannattaa saman tien hankkia yksi isompi; itselläni kun keikkojen volyymitaso vaihtelee niin mahdollisuus muutella setin kokoa tilanteen mukaan on kova juttu. Täytyy tosin myös sanoa että olin positiivisesti yllättynyt kun olin miksaamassa kaverini bändiä pari viikkoa sitten. Basisti soitti minun kamoillani, jonka lisäksi basso tuli myös PA:sta. Jossain vaiheessa laskin uteliaisuuksissani hetkeksi bassokanavaa kuullakseni paljonko settini puskee yksinään. Hämmästykseskseni volyymi ei laskenut juuri lainkaan. Alapää toki oheni, mutta ei mitenkään järkyttävästi. Myös vappukeikalla Tampereen YO-talolla NEO pisti ihan kiitettävästi kampoihin kitaristimme Mesa-läjälle. Mutta tosiaalta soundini painottaa enemmänkin alamiddleä kuin botnea, joten jos haluat todella mörisevää alapäätä niin isompi laatikko on ehkä järkevämpi ratkaisu - näinhän itsekin arvelit. Toki myös NEOn ja vaikkapa 15-tuumaisen yhdistelmä voisi olla soundiltaan erittäin vakuuttava ja samalla modulaarinen - pikkukeikoilla voisi hyvinkin pärjätä pelkällä NEOlla. Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
Maisteri 06.05.2004 12:21:33 | |
---|
Erikoinen lause, ja hyvin perusteltu. JMP ok, JCM ei. Munsta. Tuli nimittäin sellanen tunne, että tätä parempaa saundia ei voi enää mistään muista kamoista irrota. Tai jos voi, niin korkeintaan minimaalinen on ero siihen "maailman parhaaseen saundiin". Pitäisi tuonkin kelvata perusteluksi sille, että uskoo vermeen painivan kaikista raskaimmassa sarjassa. |
askomiko 10.05.2004 01:24:49 | |
---|
mitässe askomiko täälä pasisteja kiusaa?? :) Tulin tänne sohimaan. "Mikä on kun ei onnistu, mikä on kun ei taidot riitä" on hyvä piisi. |
Prowleri 11.05.2004 02:43:48 (muokattu 11.05.2004 02:47:19) | |
---|
Eniten ei ehkä mallia "Gööääöä" vaan "GÖM!" olisi muuten ehdottomasti SWR:n stäkki mallia 350X-nuppi sekä Henry the 8x8 -kaappi. Ei uskoisi millainen isku 8x8" kaapista voi lähteä. Kaappi taitaa olla siinä karvan yli tontun, nuppi jossain samoissa. Hellas-pianossa oli ainakin vasta tuollaiset kamat. Eläkeläiset Euroviisuihin! |