Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Toontrack ez mix2 mitä mieltä?
1
JPQ
29.04.2013 16:12:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toontrack ez mix 2 mitä mieltä? kysyn kun toontrack tarjoaa tuota 31. asti ilmaiseksi no kevyt versiota.
ps. tarkoitus kyllä opetella itse miksamaan ja ostaa tänä vuonna kirja oppimateriaksi.(sitä muuten voi suositella vaikka aika varma valinta onkin tiedossa tutun suosituksen kolmas painos hän suositteli tokaa mutta kolmas tuli vasta)
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
gunner
30.04.2013 07:53:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosiaankin helppo käyttää, kun tarjolla on säätövaraa presettikohtasesti yleensä kahden parametrin verran. Nopee kokeilla ja hakea eri saundeja, eikä tartte varsinaisesti itse tietenkään osata mitään tai keksiä pyöriä uudestaan. Jos tosissaan biisejä äänittäis niin ehkä siinä vaiheessa oma laatutaso menis liian korkeelle, mutta missä tahansa demottelussa tai pienemmissä jutuissa kyllä musta ihan omiaan nopeuttamaan miksaamista. Ja useissa tapauksissa varmasti myös parantamaan niitä, etenkin harrastajien parissa.
Antti1
30.04.2013 12:00:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä toi on hyvä työkalu etenkin ns. biisintekijälle, eikä varsinaiselle studionörtille. Suurin osa preseteistä ei yleensä toimi haluttuun kohteeseen, mutta se yksi hyvähän riittää. Vähän joutuu hakemaan toki ja lisäpaketteja ostamalla kahlaamaan vielä enempi, mutta kyllä sieltä aina jotain löytyy ja pikkuhiljaa oppii ne omat lempparinsa.
 
Mua itseäni harmittaa se, että ostin monta lisäpakettia yhden tarjouksen kautta. Ei siinä mitään, mutta suurin osa niistä hyvistä jutuista olisi löytynyt ilman lisäpakettejakin. Kannattaa siis tarkkaan miettiä mitä ostaa, jos haluaa niitä lisäpätkiä.
 
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
sarkain
30.04.2013 13:53:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kätevä työkalu, helpottaa hyvän kokonaisuuden rakentamista. Toimii varsinkin aloittelijoilla todella hyvin, mutta itsekkin käytän sitä nimenomaisesti demobiisien miksailuun. Säätövaraa preseteissä on hyvin vähän, joten omaa visiotaan ei pääse jahtaamaan kovin tarkasti. Toisaalta kaikki palaset sopivat hyvin yhteen. Ite oon tykännyt varsinkin näistä master-preseteistä, jotka on hyvinkin tasapainosia ja päteviä. Kovinta settiä tulee, kun pläjäyttää rummut vaikka EZdrummerista ja kitarat EZmixistä tai muista vahvistinsimuista. Master-presetit päälle ja se on siinä.
 
Antti1
30.04.2013 14:08:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli mieleen muuten yksi vinkki noiden säätämiseen: input ja output levelin kanssa häslääminen. Jos on joku presetti, jossa on hyvä eq yms., mutta kompura hakkaa liian kovaa ilman säätömahista, niin inputia vaan pienemmälle ja outputia suuremmalle. Joku ehkä itkee verta, jos on kovakin uskovainen kohinan minimoinnin, unity gainin yms. tasojen säätelyn suhteen, mutta tämän kaltaisilla työkaluilla on mun mielestä pakko ottaa käyttöön kaikki keinot. Mä oon saanut tällä tavoin varsinkin noihin masterin presetteihin kovasti lisää järkeä. Olen ketjuttanut useamman instanssin samaa plugaria eri preseteillä peräkkäin, jolloin dynamiikan litistäjät hyppivät aika pahasti silmille ja ko. säätö on ainoa pelastus tilanteeseen.
 
Kaiken kukkuraksi jotkin presetit tuntuvat vetävän signaalin pahasti särölle, jos output-säädin on nollassa, vaikka piikit pysyvät reilusti alle nollatason. Jokin kitaramallinnuskin teki tätä samaa, en muista enää mikä. Yleensä muutaman desibelin vähennys on riittänyt tosta eroon pääsemiseen ja nimenomaan sieltä plugarin ulostulon puolelta.
 
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «