Vladi: Elixirit. Oon käyttänyt niitä jo vuosia, mutta tää oli ensimmäinen kerta, kun ero oli näin valtava. Noitahan kyllä hehkutetaan huipuiksi ellei parhaiksi kieliksi. Täytyy varmaankin lähteä tästä kauppaan. I got myself a Cadillac
But I can't afford the gasoline |
MarkoA 29.04.2013 00:00:01 | |
---|
Meinaatko käydä ikkunaostoksilla ;) Ei, vaan Elixirit on kyllä hyvät. Joskus satunnaisesti käytössä 335:ssä. Ei ne silti maailmaa mullista IMO. Well, I stand up next to a mountain,
Chop it down with the edge of my hand |
Twinkle 29.04.2013 10:26:40 | |
---|
Vladi: Vaihdoin uutukaiseen kielet ja ensimmäisenä heräs kysymys: Onko Gibsonin omat kielet oikeasti noin surkeita? Aivan älytön ero jo pelkästään akustisessa soinnissa. Toki kitaraa on saatettu testailla paljonkin liikkeessä, mutta en silti muista ennen huomanneeni näin valtavaa eroa kieltenvaihdon jälkeen. Kyllähän ne kuolee soittamattakin jos ne on tehtaalla laitettu ja vireeseen, kumminkin matka tehtaalta soittajan käsiin voi olla helposti kuukausien mittainen kun se ensin istuu laivassa, sitten maahantuojan varastossa ja sen jälkeen vielä kaupan varastossa. |
Vilpur1 29.04.2013 18:32:25 | |
---|
Twinkle: Kyllähän ne kuolee soittamattakin jos ne on tehtaalla laitettu ja vireeseen, kumminkin matka tehtaalta soittajan käsiin voi olla helposti kuukausien mittainen kun se ensin istuu laivassa, sitten maahantuojan varastossa ja sen jälkeen vielä kaupan varastossa. Anteeksi typerä kysymys mutta mitä meinaa että kieli kuolee? Ymmärrän että sormista irtoaa likaa ja näin kieli "täyttyy" ja jopa ruostuu mutta miten kieli kuolee soittamatta? Oikeasti mielenkiinnosta kysyn kun en tiedä. I got myself a Cadillac
But I can't afford the gasoline |
JaaGeRMaisTeR 29.04.2013 18:49:25 | |
---|
Vilpur1: Anteeksi typerä kysymys mutta mitä meinaa että kieli kuolee? Ymmärrän että sormista irtoaa likaa ja näin kieli "täyttyy" ja jopa ruostuu mutta miten kieli kuolee soittamatta? Oikeasti mielenkiinnosta kysyn kun en tiedä. Käsittäisin ettei värisee enään samalla tavalla. Kielen liikkuvuus loppuu :) joku korjaa jos on erimieltä tai tietää tarkemmin. V |
Ziggy Bubba 29.04.2013 19:09:37 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Käsittäisin ettei värisee enään samalla tavalla. Kielen liikkuvuus loppuu :) joku korjaa jos on erimieltä tai tietää tarkemmin. Hmm. Vähän kyllä suhtaudun skeptisesti kielen "kuolemiseen" ilman soittamista. Varsinkin jos ei nyt vuosista puhuta kuitenkaan. Toki metalli ruostuu yms. mutta juu. |
JaaGeRMaisTeR 29.04.2013 19:14:17 (muokattu 29.04.2013 21:57:58) | |
---|
Ziggy Bubba: Hmm. Vähän kyllä suhtaudun skeptisesti kielen "kuolemiseen" ilman soittamista. Varsinkin jos ei nyt vuosista puhuta kuitenkaan. Toki metalli ruostuu yms. mutta juu. Siis joo.. Puhutaan siis vuosista... Lisätään tähän vielä, että metalli haurastuu kuten muutkin materiaalit :) V |
Hynkel 29.04.2013 21:13:12 | |
---|
Tjaa, vaihdoin omaan upouuteen uudet kielet ja soitin on kyllä heti ihan eri kuuloinen. En tiedä oliko alkuperäiset kielet, vaikuttivat ihan siisteiltä kyllä ilman ruostetta jne. Olin Fender-mies, kunnes kokeilin Gibsonia. |
Kivijalka 29.04.2013 22:06:28 | |
---|
Hynkel Belzepop: Tjaa, vaihdoin omaan upouuteen uudet kielet ja soitin on kyllä heti ihan eri kuuloinen. En tiedä oliko alkuperäiset kielet, vaikuttivat ihan siisteiltä kyllä ilman ruostetta jne. Eikös Gibsonilla ollut joku kielisetti, joka on valmistettu ihan sitä "vanhan ajan hyvää saundia" varten, jossa ei yläpäät paljoa häiritse? A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
jyrkalt 29.04.2013 22:12:42 | |
---|
Kivijalka: Eikös Gibsonilla ollut joku kielisetti, joka on valmistettu ihan sitä "vanhan ajan hyvää saundia" varten, jossa ei yläpäät paljoa häiritse? Eli kolmen kielen paketti ;) When im dead, i want to be buried face down. So anybody who doesn't like me can kiss my ass. |
Gabe 30.04.2013 00:29:42 | |
---|
Kyllähän kielet vaikuttaa soundiin paljonkin. Itse ainakin vaihdan uusiin keppeihin kielet ihan heti alkuun, enkä muutenkaan tykkää pitää yli kuukautta samoja kieliä. Nyt on kova erilaisten kielien testaus menossa, tämän hetkinen suosikki on D'Addario XL Pure Nickel ja inhokki Ernie Ball Cobalt. |
JaaGeRMaisTeR 30.04.2013 00:43:35 | |
---|
Ite vaihdan kielet oston jälkeen.. Nyt on vuorossa juurikin nuo ylikalliit roton nexus kielet kokoa 09-46 ja on aika oudot.. Gibsoniin ei sovi sitten yhtään mutta tuohon jaskaan todella hyvin. On liukkaat ja sopii nopeaan soittoon. Jota en kyllä osaa :D uudet kielet ja tuntuu siltä että siellä on kolmen sukupolven sormien nahat silottanut kieliä. V |
PIM 30.04.2013 07:39:38 | |
---|
Gabe: Kyllähän kielet vaikuttaa soundiin paljonkin. Itse ainakin vaihdan uusiin keppeihin kielet ihan heti alkuun, enkä muutenkaan tykkää pitää yli kuukautta samoja kieliä. Nyt on kova erilaisten kielien testaus menossa, tämän hetkinen suosikki on D'Addario XL Pure Nickel ja inhokki Ernie Ball Cobalt. Joko olet testannut Optima Goldit? Olisi kiva kuulla tuomiosi. En tyytynyt tavanomaiseen. |
Hynkel 30.04.2013 09:34:03 | |
---|
PIM: Joko olet testannut Optima Goldit? Olisi kiva kuulla tuomiosi. Itseäkin kiinnostaa tämä. Elixirin kanssa olen nyt soitellut, ne on tosi kestäviä, mutta onko ne ehkä vähän sittenkin tumput kielet? Omasta mielestäni Ernie Ballin Slinkyt soi paljon kauniimmin, vaikkeivät kestä puoliakaan Elixiristä... miten on näiden Optima Goldin kestävyyden kanssa, jäsen PIM, verrattuna esim. perus-Ernieen tai D'Addarioon jne.? Thomannilla noita näköjään olis... Olin Fender-mies, kunnes kokeilin Gibsonia. |
PIM 30.04.2013 09:43:21 (muokattu 30.04.2013 09:44:01) | |
---|
Hynkel Belzepop: Itseäkin kiinnostaa tämä. Elixirin kanssa olen nyt soitellut, ne on tosi kestäviä, mutta onko ne ehkä vähän sittenkin tumput kielet? Omasta mielestäni Ernie Ballin Slinkyt soi paljon kauniimmin, vaikkeivät kestä puoliakaan Elixiristä... miten on näiden Optima Goldin kestävyyden kanssa, jäsen PIM, verrattuna esim. perus-Ernieen tai D'Addarioon jne.? Thomannilla noita näköjään olis... No ei noita voi edes verrata mihinkään normidaddarioihin. Mulla on useampikin kitara, joissa on joskus viime vuosikymmenellä viimeksi vaihdetut Optimat. Parempi kun kokeilet itse miten teillä kemiat synkkaa, sillä siitähän se on loppupeleissä kiinni. Nykyäänhän noi on ihan sika halpoja siihen verrattuna, mitä ne maksoi -90 luvun alussa kun ekat setit ostin, ettei ole edes isosta investoinnista kyse. En tyytynyt tavanomaiseen. |
Vladi 30.04.2013 10:03:46 | |
---|
Harashoo, tovarish, harashoo! |
hallu 30.04.2013 10:19:06 | |
---|
Vladi: Tuossa sitä sälää, mitä tuli LP:n mukana. Mitään näistä ei tullut esim. Midtown Customin mukana, miksi nyt? https://dl.dropboxusercontent.com/u/5209543/gibsonromua.jpg Se on markkinointikrääsää, jonka tarkoitus on lisätä tunnetta, että on kohottanut omaa statustaan ostamalla tavaran. Appleltahan tuota markkinointitapaa on totuttu näkemään. Hemmotellaan asiakasta kertomalla henelle, että hän on erityinen;-). Itse kun ostin LesPaulini uutena vuonna 1995, niin sen mukana ei tullut mitään muuta kuin piippuavain ja laukku. Eli tällainen markkinointi on alkanut yleistyä muillakin merkeillä vasta kaksituhatta luvulla. En tiedä sitten voisiko olla myös myymäläkohtaisia eroja siinä että mitä kaikkea krääsää sinne kitaralaukkuun tupataa. Muistan kun ostin uuden Renault merkkisen auton vuonna 1999, niin autoa noudettaessa juotiin kakkukahveja ja otettiin valokuvia ja hanskalokerossa oli pullollinen mustaa renault konjakkia. Siinä tapauksessa luulen, että se oli vain kyseisen myymälän tapa luoda asiakasssuhdetta ja yrittää innostaa suomalaista mielistelemällä. Amerikkalaisiinhan tuollainen tyyli toimii kai paremmin. Olennaistahan on koittaa alleviivata ja luoda tunnetta, että ei ole mikä tahansa juttu ostaa Gibsonia, vaan tämä on pitkän ja lämpimän ystävyyden alku. Tervetuloa perheeseen;-). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Vladi 30.04.2013 10:32:35 | |
---|
hallu: Se on markkinointikrääsää, jonka tarkoitus on lisätä tunnetta, että on kohottanut omaa statustaan ostamalla tavaran. Appleltahan tuota markkinointitapaa on totuttu näkemään. Hemmotellaan asiakasta kertomalla henelle, että hän on erityinen;-). Ei itse asiassa ihan näin. Apple ei koskaan kerro asiakkaalle, että hän on erityinen, vaan että olet nyt ostanut erityisen tuotteen. En sitten tiedä, onko tällä käytännön eroa... :) Itse kun ostin LesPaulini uutena vuonna 1995, niin sen mukana ei tullut mitään muuta kuin piippuavain ja laukku. Eli tällainen markkinointi on alkanut yleistyä muillakin merkeillä vasta kaksituhatta luvulla. En tiedä sitten voisiko olla myös myymäläkohtaisia eroja siinä että mitä kaikkea krääsää sinne kitaralaukkuun tupataa. Muistan kun ostin uuden Renault merkkisen auton vuonna 1999, niin autoa noudettaessa juotiin kakkukahveja ja otettiin valokuvia ja hanskalokerossa oli pullollinen mustaa renault konjakkia. Siinä tapauksessa luulen, että se oli vain kyseisen myymälän tapa luoda asiakasssuhdetta ja yrittää innostaa suomalaista mielistelemällä. Amerikkalaisiinhan tuollainen tyyli toimii kai paremmin. Ai saakeli, tuo on kyllä hienoa. Eipä ole meikäläiselle auton oston yhteydessä tuommoisia tarjoiltu. Olennaistahan on koittaa alleviivata ja luoda tunnetta, että ei ole mikä tahansa juttu ostaa Gibsonia, vaan tämä on pitkän ja lämpimän ystävyyden alku. Tervetuloa perheeseen;-). Noh, kyllä se ehkä hieman toimii. En mä kyllä noilla tavaroilla oikeen mitään tee, mutta kyllähän sitä ilmaisia juttuja on aina hauska saada... :D Harashoo, tovarish, harashoo! |
Hombre 30.04.2013 11:39:49 | |
---|
Hynkel Belzepop: Itseäkin kiinnostaa tämä. Elixirin kanssa olen nyt soitellut, ... Sama. Eliksiiri-Mieheksi itsekin tunnustaudun, mutta kiinnostavaa kuulla vertailua Optima Goldeista, jotka on suht saman hintasia Eliksiirien kanssa. Kunhan tuo kielipino tuosta hiukan hupenee niin vois ottaa testiin..... - |
Gabe 30.04.2013 11:51:50 | |
---|
PIM: Joko olet testannut Optima Goldit? Olisi kiva kuulla tuomiosi. En ole vielä testannut, mutta ne ovat piakkoin testausvuorossa. Todella mielenkiintoiset kielet kyllä. |