Aihe: Uniklubi-Rakkautta ja piikkilankaa
1 2 3 4 5 6 7 8
Järvihirviö
03.05.2004 00:28:10
kattokaa nyt miten söpö laulaja:

www.universalmusic.fi/video.html

Sinä päivänä, kun glam menee pois muodista, tanssin alasti jerikon muureilla.
tollo
03.05.2004 11:28:51

Huh, enpä oo vähään aikaan yhtä kehnoa piisiä kuullut! Teksti vetää vertoja jopa Levottomalle Prinssille.....

Tää on vielä huonompi kun Technicolour ja Negative yhteensä.
Spiralmind
03.05.2004 13:29:26

Eihän se oli pessimistinen vaan ihan selvä totuus. Miten muka voit keksiä jotain uutta, kun maailmassa on ehkä miljardeja biisejä, niin yritäppä tehdä jotain sellaista, mitä ei olis jo tehty.

Musiikki on kieli ja sillä voi kertoa omaa tarinaa. Ei tarvitse keksiä yhtään uutta sanaa että voi kirjoittaa hyvän ja omaperäisen kirjan. Kyllä uutta voi aina tehdä mutta tottakai uudessa näkyy viittauksia samankaltaisuuksia jo olemassaolevaan. Luominen ja pinnallinen plagiointi on kuitenkin kaksi eri asiaa vaikka luodessa aina vaikutteita otetaankin ja senkään että biisistä löytyy joku jo olevassaoleva melodia tai sointukulku ei välttämättä tarvi olla plagiointia oli säveltäjä sitten kuullut melodian/sointukulun ennestään tai ei.
a squid eating dough in a polyethylene bag is fast and bulbous, got me?
Cathi777
03.05.2004 16:01:22 (muokattu 03.05.2004 16:01:35)

Musiikki on kieli ja sillä voi kertoa omaa tarinaa. Ei tarvitse keksiä yhtään uutta sanaa että voi kirjoittaa hyvän ja omaperäisen kirjan. Kyllä uutta voi aina tehdä mutta tottakai uudessa näkyy viittauksia samankaltaisuuksia jo olemassaolevaan. Luominen ja pinnallinen plagiointi on kuitenkin kaksi eri asiaa vaikka luodessa aina vaikutteita otetaankin ja senkään että biisistä löytyy joku jo olevassaoleva melodia tai sointukulku ei välttämättä tarvi olla plagiointia oli säveltäjä sitten kuullut melodian/sointukulun ennestään tai ei.

Juuri tätä minä tarkoitan. Olet selvästi sisäistänyt asian.
Veri on vettä sakeampaa
Fortune
04.05.2004 15:20:00
Hyvä biisi ja laulaja.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
gorak
04.05.2004 16:03:33
En vittu tajua, miksi tällaista paskaa myydään. Ja miksi näiden kaikkien glam-bändien pitää ilmoittaa vaikutteekseen Nirvana, joka on oikeasti hyvää musiikia verrattuna tällaiseen saastaan.
True sailing is dead.
Tupuna
04.05.2004 16:06:02
En vittu tajua, miksi tällaista paskaa myydään. Ja miksi näiden kaikkien glam-bändien pitää ilmoittaa vaikutteekseen Nirvana, joka on oikeasti hyvää musiikia verrattuna tällaiseen saastaan.

Niin, no eihän tossa Uniklubin musiikissa ole edes mitään Nirvanaa. Minä näen ja kuulen tuossa yhtyeessä vahvan 80-luvun suomirockin comebackin... samanlainen meininki, samantyylinen biisi jne. En ole mistään lukenut muiden ajattelevan näin, mutta oletteko samaa mieltä?? Miksi Uniklubi muistuttaa minua esim. Dingosta? Olenko aivan harhateillä?
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
PerttuS
04.05.2004 18:07:18
Kiva piisi. Ois kaivannu elämää isomman skittasoolon. 8)
Cathi777
04.05.2004 18:56:42

Niin, no eihän tossa Uniklubin musiikissa ole edes mitään Nirvanaa. Minä näen ja kuulen tuossa yhtyeessä vahvan 80-luvun suomirockin comebackin... samanlainen meininki, samantyylinen biisi jne. En ole mistään lukenut muiden ajattelevan näin, mutta oletteko samaa mieltä?? Miksi Uniklubi muistuttaa minua esim. Dingosta? Olenko aivan harhateillä?

Aivan, mutta mitäs vikaa Dingossa on. Siinä on kyllä bändi mikä on osannut tehdä aika järkyttävän paljon hittibiisejä. Vaikka en oo koskaan Dingoa hirveemmin kuunnellut tai omista yhtään levyä niin nyt dvd:tä katsoessani huomasin, että kaikki biisit olivat todella tuttuja ja osasin sanat ulkoa. Ja ne biisit on oikeasti hyviä ja toimivia. En yhtään ihmettele, että niistä tuli niin järkyttävän suosittuja. Mitä ei ikävä kyllä sitten kauaa kestänyt kuitenkaan, mutta ne biisit elävät edelleen.
Veri on vettä sakeampaa
ten
04.05.2004 19:54:17
Mua vaan niin vituttaa ku toi on niin hyvä biisi, mutta ne jätkät on todella vastenmielisen näkösiä! Joskus muinoin kävin niiden sivuilla ni sillon ne näytti siltä että olis karannu Pahat Pojat-leffan kuvauksista ja nyt ne on jotain gootti-glam-rokkareita. Niin se musabisnes vaan heittelee. :)
Plussa on miinuksen negatiivinen puoli.
rok
05.05.2004 09:46:36
Niinpä, pojat on saanu levy-yhtiön ja sitäkautta myös managerin+ stailistin+yms. alan ammattilaiset taakseen. Ja katsos eka hittipiisihän on tosiasia. Näin se homma vaan menee ei sieltä treenikämpiltä kukaan tuu hakemaan vaikka olisi kuinka hyvä....siellä treenataan setti kuntoon ja loput hoitaa alan ammattilaiset. Jos vaan uskoo asiaansa tarpeeksi.
Sillehän sit ei voi mitään jos "oma tyyli" ei oo tarpeeksi myyvä (ulkomusiikilliset seikat) sitte laitetaan vähän ketjulompakko-osastoa lisäks ni jopas tapahtuu...tätähän musabisnes on kautta aikain ollu ja tulee olemaan joten jos et ole valmis siihen niin se on voi, voi. ja goodbye.

Tää on täyttä totta, jos haluaa pitää sen "oman tyylin" loppuun asti, niin sitten tehdään DIY-meiningillä. Harvalla bändillä taitaa vaan kantti riittää sanoa levy-yhtiölle ei. Tietty jos luo riittävän pohjan hommalle itse niin voi sanella levy-yhtiöillekin vähän tiukempia ehtoja (esim.Hellacopters).
"Floor it, that's technical talk!"
aivokuolio
05.05.2004 16:59:30
Tää on täyttä totta, jos haluaa pitää sen "oman tyylin" loppuun asti, niin sitten tehdään DIY-meiningillä. Harvalla bändillä taitaa vaan kantti riittää sanoa levy-yhtiölle ei. Tietty jos luo riittävän pohjan hommalle itse niin voi sanella levy-yhtiöillekin vähän tiukempia ehtoja (esim.Hellacopters).

no esim. hellacoptersissa onkin kyse oikeasti laadukkaasta rock-musiikista, helvetillisestä työmäärästä ja rakkaudesta musiikkiin.
Jenka
05.05.2004 22:05:38

Tätä triidiä aloittaessani en tajunnut millaisen suosion tämä saisi.

Ehkä siinä on sitten oikeasti JOTAIN kun näin paljon saa keskustelua aikaan. ;)
It takes a fool to remain sane.
vaurio
05.05.2004 23:37:48
Näin just kyseisen videon ekaa kertaa.
ei siinä ole.
hei.. mitä sä teet? Hei! Et kyllä ruuvaa mun kitaraa kiinni seinään!!!
musa
06.05.2004 09:34:12
Näinpä mäkin tuon paljonpuhutun videon ensimmäistä kertaa eilen illalla. Biisin olin kyllä kuullut jo monta kertaa aikaisemminkin.

Mun mielestä Rakkautta ja piikkilankaa on todella keskinkertainen biisi. Ihan hyvä meininkihän siinä on - tempo nopea ja soitto tiukkaa. Kitaroiden vitossointurunttaus alkoi vituttaa ainaskin mua jossain vaiheessa. Joitain pieniä juttuja olis voinut ainaskin kertseihin heittää, jotta biisin harmoniaa olisi saanut vähän stydimmäksi. Lisäksi mun mielestä eri osiin menot töksähtelee aika pahasti. Jussin laulusoundi on mukavan tumma, ja enpä ihmettele sitäkään, että herran ulkonäkö naisiin vetoaa.

Mut en mä kyllä johda tästä minkäänlaisia assosiaatioita Dingoon :-)
Vilhelmus
13.05.2004 22:49:36

Kuulin biisin (ihan totta) ekaa kertaa tänään futismatsissa. Tarttuvaa, suoraviivaista rokkia. Enpä tajua mikä helvetti sitä ihmiset saa niin kovin vihaamaan.
lxi
13.05.2004 22:52:23
Enpä tajua mikä helvetti sitä ihmiset saa niin kovin vihaamaan.

Itse en ole biisiä kuullut, mutta jos se nyt vain on jonkun mielestä paskaa?
"Everyone is entitled to his own opinion but not his own facts." -- Daniel Patrick Moynihan
MattiAuer
13.05.2004 23:32:58

Enpä tajua mikä helvetti sitä ihmiset saa niin kovin vihaamaan.

Ehkä seitsemän sivua vuodatusta näistä vihan syistä sanoo tarpeeksi. Ne kun selailee, saa hyvän yleiskäsityksen.
"Uniikki unikorni olikin korni koni!" .m.
Fortune
14.05.2004 19:20:14
Ehkä seitsemän sivua vuodatusta näistä vihan syistä sanoo tarpeeksi. Ne kun selailee, saa hyvän yleiskäsityksen.

Kyllähän taidepoppareita vituttaa, kun eivät osaa tehdä kertsiä, joka jää ihmisten päähän pyörimään ja josta saaduilla rojalteilla voi jopa maksaa ehkä sähkölaskun ja vuokran.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)