Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: pienet stuodiomonitorit, mutta kummat..
1
drtdg
26.04.2013 17:03:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

etsin edullisia ja kaksi vaihtoehtoa on
 
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … m-A3X-aktiivinen-2-tie-kaiutin-1kpl
 
http://www.thomann.de/fi/behringer_b1030a.htm
 
kumpi parempi? kokemuksia?
 
löytyykö molemmista jalusta kiinnitys mahdollisuutta?
 
:)
 
L.Ruoska
26.04.2013 20:49:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Behkuja en ole kuullut mutta ulkonäöllä vihjataan johonkin KRK Rokit-klooniin (http://www.thomann.de/fi/krk_rp5_g2_rokit.htm)? Tuumiakin olis sopivasti jotta alataajuuksia voitaisiin kuulla. Isommissa behkuissa ainakin on beissiä sopivasti, joten sen olettaisin olevan hallussa.
 
Adamit mulla oli testissä muutaman illan, tosin päädyin noihin edellämainittuihin körkkeihin :) Laadukkaan oloiset ne kyllä oli. Virtakytkin edessä (miksei kaikissa monitoreissa ole?!) ja mahdollisuus ketjuttaa volumesäätö. Eli säädät volaa toisesta niin toinenkin säätyy. Useimmilla kotinauhoittajilla on joku kontrollipöytä tai interface jossa on master vola joten riippuu ihan käyttäjästä onko tämä plussa.
 
Olisin itse ottanut noi Adamit jos niissä olis hiukan tuhdimpi soundi ollut, mutta kun ei niin ei. ~200€ hintaero sun ehdokkaissa on ihan validi tekijä myös. Parilla huntilla saa vaikka mitä kivaa, kuten hyvät luurit tai vaikka edullisen kielisoittimen :)
 
Do you want your possessions identified? (y/n)
Kalmo
27.04.2013 00:11:00 (muokattu 27.04.2013 00:13:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomasithan, että tuo Adam on tuplasti kalliimpi. Annettu hinta on kappalehinta.
Ajattelin vain, että harvoin ostoa harkitseva pistää rinnakkain vertailuun kaapit, joiden hintaero on n. 100%
Itse ottaisin Adamit jo edessä olevien refleksiaukkojenkin takia, ja varmaan muuutenkin.
 
Kaikista "takareikäisistä", joita olen kokeillut, olen joutunut tukkimaan refleksiaukot, kun joudun sijoittamaan kajarit niin lähelle seinää.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
HK
27.04.2013 06:37:21 (muokattu 27.04.2013 06:37:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

drtdg: etsin edullisia ja kaksi vaihtoehtoa on
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … m-A3X-aktiivinen-2-tie-kaiutin-1kpl
http://www.thomann.de/fi/behringer_b1030a.htm
kumpi parempi? kokemuksia?
löytyykö molemmista jalusta kiinnitys mahdollisuutta? :)

 
Ei löydy jalustakiinnitystä, mutta tuossa hintaluokassa hyväksi todettu monitorikaiutin:
http://www.thomann.de/fi/behringer_b2030a_truth_aktivmonitor.htm
 
Peltikorva puupäässä.
drtdg
27.04.2013 10:51:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu hintahaarukka on tuo 200 - 400
En tiedä saako tällä parilla tuota kaappien eroa mitenkään hyödyks?
 
katsotaan miten tässä käy ja mihin päädyn kiitos kommenteista ja tietty saa muitakin ehdotella, hyviä huomioita kaikki täällä! kiitos
 
TomiTee
27.04.2013 12:27:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alle 400 irtois behkujen paras malli, 3031a. Itselle pitäisi ensi viikolla saapua.
 
saastara
27.04.2013 13:28:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TomiTee: Alle 400 irtois behkujen paras malli, 3031a. Itselle pitäisi ensi viikolla saapua.
 
Itse käyttäisin kenties termejä "isoin" ja "erilainen", parhaan sijaan. Noiden numerosarjoitus ei perustu laatuhierarkiaan vaan pöllittyihin esikuviin. 10xx-sarja Genuilta, 20xx:ää en muista ja ulkonäöstä ja spekseistä päätellen toi 30xx-sarja on ripattu Adamilta. Eli ihan omasta mausta kiinni mikä on "paras".
 
Ainakin noissa 203x-sarjassa ne pienemmät kuulosti musta huomattavasti paremmalta kuin ne kasituumaiset. Käsittääkseni aika yleinen mielipide. Tosin en mä niistä pienintäkään tykännyt. Tai "tykkäsin" mutta en mä niillä mitään järkevää saanut aikaan.
 
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
darkus
27.04.2013 15:17:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostaisin ite ton kokosien kaiuttimien sijasta hyvät kuulokkeet tai säästäisin hieman isompiin pönttöihin.
 
Attack Attack, Were back again baby!
Sahtikone
27.04.2013 15:54:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TomiTee: Alle 400 irtois behkujen paras malli, 3031a. Itselle pitäisi ensi viikolla saapua.
 
Raportoi toki sitten miltä ne kuulostaa. Just tuo malli kiinnostais minuakin kovasti.
 
Riders on the storm.
L.Ruoska
27.04.2013 19:48:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

drtdg: Juu hintahaarukka on tuo 200 - 400
En tiedä saako tällä parilla tuota kaappien eroa mitenkään hyödyks?
 
katsotaan miten tässä käy ja mihin päädyn kiitos kommenteista ja tietty saa muitakin ehdotella, hyviä huomioita kaikki täällä! kiitos

 
Jos Visa kestää tilapäisesti niin ota Thomannilta useampi pari ja palauta häviäjät. 30 päivän money back, no questions. Tai keksi tekosyy tulla Helsinkiin ja käy liikkeissä tyyppaamassa. Saat ihan eri kuvan kun olet kuullut ne. Kuulematta on vähän kun ostais levyä kansien perusteella :-)
 
DLX, Fasu ja nykyään Verkkokauppakin pitää monitoreita kuunneltavina. Siinä palaa päivä kivasti ja tiedät sitten merkittävästi paremmin mikä vastaa mieltymyksiä.
 
Loppupeleissä sama se mitkä nyt otat, ne ei kuitenkaan jää viimeisiksi :-)
 
Do you want your possessions identified? (y/n)
gator
27.04.2013 20:10:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on muutaman vuoden vanhat Behkun truthit ja toinen niistä ottaa hivenen häiriötä hiirestä tjms. Käytin toista noista huollossa takuuaikana ja kuulemma noissa on ollu muuntajien kans hivenen ongelmaa.
Veikkaan että noi ongelmat on jo päivitetty pois.
Tosi hyvät kajarit hintaansa nähden.
Toi mainitsemani häiriö ei haittaa käytännössä.
 
Myy mulle Orangen kaappi?
TomiTee
04.05.2013 11:59:09 (muokattu 04.05.2013 12:04:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin, b3031a testailtu ja huomattava parannus verrattuna 2030. Itse en huomannut joidenkin mainitsemia diskantin ongelmia, paljon selkeämpi ja kirkkaampi kuin 2030. Ihan mukavasti potkua, subia en usko tarvitsevani vaikka toisto ulottuu vain 50hz asti.
 
Vähän huono a/b vertailla kun samalla äänikortti vaihtui focusrite saffire 6 -> echo audiofire 4.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «