Tawsky 26.04.2013 17:44:54 | |
---|
TMik: Noniin Ja soundia sitte. Hirveästi näitä hehkutetaan enkä laatua epäilekään mutta tuntuu että näitä on myös paljon ollut torilla ja vielä suht pikaisesti vahvistimen oston jälkeen. Mistähän moinen johtuu, vai luulenko omiani? "Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
Gabe 26.04.2013 18:32:53 | |
---|
ADEHD: Ja soundia sitte. Hirveästi näitä hehkutetaan enkä laatua epäilekään mutta tuntuu että näitä on myös paljon ollut torilla ja vielä suht pikaisesti vahvistimen oston jälkeen. Mistähän moinen johtuu, vai luulenko omiani? Näpytäpäs Youtubeen Bluetone. :) Ei noita minusta mitenkään normaalia enemmän torille ilmesty. Varsinkin custom koneissa on aina se vaara että tilaaja ei ole aina hahmottanut kokonaisuutta kunnolla, kyllä nämä käytetytkin nähdäkseni aika pikaisesti uuden omistajan löytävät. |
jyrkalt 26.04.2013 19:02:05 | |
---|
Mulla itsellä on ollut kolme Bluetonea omistuksessa. Sillä, että mulla just nyt ei tuon merkkistä vahvistita ole, ei ole mitään tekemistä sen kanssa että nei olisi olleet hyviä pelejä. Tämmöstä tää kamakiihkoilu on. Kaikelle aikansa, kun mikään ei riitä ja puolimieli haluaa koko ajan jotain uutta eikä mikään ole pyhää. When im dead, i want to be buried face down. So anybody who doesn't like me can kiss my ass. |
Kivijalka 26.04.2013 19:08:56 | |
---|
Gabe: Näpytäpäs Youtubeen Bluetone. :) Tästä voidaan päätellä, ettei Bluetoneja osta tässä maailmassa kukaan muu kuin svilo? :P A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
Kivijalka: Tästä voidaan päätellä, ettei Bluetoneja osta tässä maailmassa kukaan muu kuin svilo? :P Sulla ei pelaa haku ;) When im dead, i want to be buried face down. So anybody who doesn't like me can kiss my ass. |
250768 26.04.2013 19:26:52 | |
---|
jyrkalt: Mulla itsellä on ollut kolme Bluetonea omistuksessa. Sillä, että mulla just nyt ei tuon merkkistä vahvistita ole, ei ole mitään tekemistä sen kanssa että nei olisi olleet hyviä pelejä. Tämmöstä tää kamakiihkoilu on. Kaikelle aikansa, kun mikään ei riitä ja puolimieli haluaa koko ajan jotain uutta eikä mikään ole pyhää. Siinä se sitten tuli.Yks lähtee, toinen kone sisään ja kolmas jo tulilla ja ehkä neljäs jo alitajunnassa.Hyviä koneita Harry tekee. Onhan noita. Kamat vaihtuu ja vain harvat jää. |
Jii-Gee 26.04.2013 20:44:43 (muokattu 26.04.2013 20:45:13) | |
---|
ADEHD: Hirveästi näitä hehkutetaan enkä laatua epäilekään mutta tuntuu että näitä on myös paljon ollut torilla ja vielä suht pikaisesti vahvistimen oston jälkeen. Mistähän moinen johtuu, vai luulenko omiani? Uuden vahvarin mukana ei sit tullukaan kaupan päälle parempaa soittoa / tatsia / tyylitajua / musikaalisuutta / osaamista jne.. (??!). |
Laulava Kylätohtori 26.04.2013 22:15:21 (muokattu 26.04.2013 22:34:00) | |
---|
Jii-Gee: Uuden vahvarin mukana ei sit tullukaan kaupan päälle parempaa soittoa / tatsia / tyylitajua / musikaalisuutta / osaamista jne.. (??!). No sehän se, kun se kuitenkin on vain ihmisen tekemä vahvistin, joka ainoastaan vahvistaa sitä, mitä soittaja nyplää siellä kitaran päässä. Jos paskasilla käsillä tarttuu konvehtiin, niin eihän se mitään herkkua ole. Hyvä vahvistin mahdollistaa hyvän soundin osaavissa käsissä, mutta jos ei lähde, niin ei lähde, vaikka soittaisi minkä läpi. Se soundi, kun sattuu olemaan myös niissä sormissa, vaikkei sitä kaikki tunnu millään uskovan... jyrkalt: Tämmöstä tää kamakiihkoilu on. Kaikelle aikansa, kun mikään ei riitä ja puolimieli haluaa koko ajan jotain uutta eikä mikään ole pyhää. Hyvin kiteytetty... ;) Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
TMik 27.04.2013 12:09:08 (muokattu 27.04.2013 12:13:39) | |
---|
Laulava Kylätohtori: No sehän se, kun se kuitenkin on vain ihmisen tekemä vahvistin, joka ainoastaan vahvistaa sitä, mitä soittaja nyplää siellä kitaran päässä. Jos paskasilla käsillä tarttuu konvehtiin, niin eihän se mitään herkkua ole. Hyvä vahvistin mahdollistaa hyvän soundin osaavissa käsissä, mutta jos ei lähde, niin ei lähde, vaikka soittaisi minkä läpi. Se soundi, kun sattuu olemaan myös niissä sormissa, vaikkei sitä kaikki tunnu millään uskovan...
Hyvin kiteytetty... ;) Mun mielestä noi omat sormet vaan korostuu kun laitteet paranee, mitä dynaamisempi vahvari sitä parempi lopputulos mutta soittaja joutuu olemaan enemmän mukana kun ei voikkaan renkuttaa sitä monotonista mörköheviä yms. Edit. Itsehän törmään tähän tasasin väliajoin. Aina välillä eukko saa hepulin kun ystävällisesti treenaan stadionvoimakkuuksilla kotona (hei, en pääse oikeeseen fiilikseen jos soundi on väärä! ;)) ja joudun sitten mahdollisesti vaihtamaan pienen pieneen rolandin kuutioon... No tuon säröt on kaikki semmosia tasapaksuja että illan kun sillä soittelee niin joutuu aina sitten hetken totuttelemaan palatessa takaisin putkipeleihin. |
svilo 27.04.2013 12:23:37 | |
---|
Kivijalka: Tästä voidaan päätellä, ettei Bluetoneja osta tässä maailmassa kukaan muu kuin svilo? :P Eihän mulla ole ollut ikuna Bluutonee ... /s "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
TTV 27.04.2013 19:21:47 (muokattu 27.04.2013 19:27:13) | |
---|
Harryn kerrontaa tosta mun tulevasta nupista ( http://www.bluetone.fi/fi/new-amp-projects/ ): " Uudet projektit 2-3 W Bluetone Express Jr. Head Pienitehoisille, hyväsaundisille ja dynaamisille high gain vahvistimille tuntuu olevan enemmän ja enemmän kysyntää. Siksi käynnistimme yhden asiakkaamme kanssa kehitysprojektin, jonka lopputuloksena pitäisi syntyä otsikon mukainen vahvistin. Sen etuaste perustuu legendaariseen Trainwreck Express vahvariin, josta on tullut jo kultti tietyissä kansainvälisissä muusikkopiireissä. Vahvistimen pääteaste on sama kuin Bluetone JCM800 Jr:ssa, eli se on 2x6AK6-putkilla varustettu, joista irtoaa n. 2-3 w tehoa. Vahvistin sisältää Expressin äänensävyn säätöyksikön, master volumen ja päätetehon dynaamisen säädön VVR:n. Tämän Bluetone-perheen uusimman mallin pitäisi olla soitto-/testauskunnossa parin viikon kuluessa. " Mulle lisänä Presence ja cold/warm -kytkin. Standardiversio tullee sisältämään tuon Harryn kuvauksen rakenteen. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Laulava Kylätohtori 29.04.2013 09:34:03 | |
---|
TMik: Mun mielestä noi omat sormet vaan korostuu kun laitteet paranee, mitä dynaamisempi vahvari sitä parempi lopputulos mutta soittaja joutuu olemaan enemmän mukana kun ei voikkaan renkuttaa sitä monotonista mörköheviä yms.. Olen huomannut saman. Hyvältä vahvistimelta saa enemmän, mutta se myös vaatii enemmän, koska pienetkin söheröt kuuluvat läpi. Sormilta vaaditaan enemmän, mutta soundi on hunajaa. Toki tässä voi olla myös yksi syy huippuvahvistimien päätymiseen torille ennen aikojaan. Kuvitellaan, että se huippuputkivahvistin helpottaa soittoa ja mahtavat soundit tulevat ilmoille itsestään, mutta sitten todellisuudessa petytään, kun niitä onkin "vaikeampi" soittaa ja kaikki räpellykset kuuluvat läpi... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Vladi 29.04.2013 09:39:11 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Olen huomannut saman. Hyvältä vahvistimelta saa enemmän, mutta se myös vaatii enemmän, koska pienetkin söheröt kuuluvat läpi. Sormilta vaaditaan enemmän, mutta soundi on hunajaa. Toki tässä voi olla myös yksi syy huippuvahvistimien päätymiseen torille ennen aikojaan. Kuvitellaan, että se huippuputkivahvistin helpottaa soittoa ja mahtavat soundit tulevat ilmoille itsestään, mutta sitten todellisuudessa petytään, kun niitä onkin "vaikeampi" soittaa ja kaikki räpellykset kuuluvat läpi... Juuri näin. Mulla oli Ironmanin kanssa aikoinaan 2-3 viikon tottumisperiodi, ennenkuin pääsi edes omalle tasolleen takaisin. Nykyään jollain vähemmän dynaamisella laitteella soittaessa soitto tuntuu kyllä lennokkaan helpolta, mutta samalla vähän tasapaksulta. Ei vaan ole samanlaista kontrollia soundin suhteen. Eilen tuli soiteltua ekat soinnut Dusty Roadin läpi uudella LP Stankulla. Alkaa olla soundi siinä, vielä kun pääsis luukuttamaan jossain... ;) Harashoo, tovarish, harashoo! |
jniska 29.04.2013 11:01:25 | |
---|
Vladi: ... Alkaa olla soundi siinä, vielä kun pääsis luukuttamaan jossain... ;) Hahhaa, kuuluista viimeiset sanat. Mä en ole sanonut, enkä sano, että saundi alkaa olla siinä. Tiedän että saundimaku ja muukin muuttuu koko ajan. Se on jatkuvaa kehitystä se. Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !! |
Vladi 29.04.2013 11:04:01 | |
---|
jniska: Hahhaa, kuuluista viimeiset sanat. Mä en ole sanonut, enkä sano, että saundi alkaa olla siinä. Tiedän että saundimaku ja muukin muuttuu koko ajan. Se on jatkuvaa kehitystä se. Okei, korjaan lausuntoani: Yksi haluamistani soundeista alkaa olla saavutettu. ;D Harashoo, tovarish, harashoo! |
calluna 29.04.2013 11:22:51 | |
---|
Vladi: Eilen tuli soiteltua ekat soinnut Dusty Roadin läpi uudella LP Stankulla. Alkaa olla soundi siinä, vielä kun pääsis luukuttamaan jossain... ;) jniska: Hahhaa, kuuluista viimeiset sanat. Mä en ole sanonut, enkä sano, että saundi alkaa olla siinä. Tiedän että saundimaku ja muukin muuttuu koko ajan. Se on jatkuvaa kehitystä se. Niin juuri. Näin hiljaa sivusta seuranneena (ja aina GAS-oireita kärsivänä) voisin todeta: Torilla tavataan! :) "B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen |
Joees 29.04.2013 12:18:43 | |
---|
jniska: Hahhaa, kuuluista viimeiset sanat. Mä en ole sanonut, enkä sano, että saundi alkaa olla siinä. Tiedän että saundimaku ja muukin muuttuu koko ajan. Se on jatkuvaa kehitystä se. Mulla on sama perussetti ollut kymmenisen vuotta. Vahvistimia on muutama samoin kuin ruoskiakin mut tästä huolimatta mun perussoundi on hyvin pitkälti aivan sama kuin aina ennenkin. Tottakai vaikkapa tele ja Bluetonen DR kuulostaa yhdistelmänä aivan erilaiselta kuin vaikka ES-339 ja Buddan Superdrive mut itseltäni kuulostan kummallakin läjällä. Eri rojut eri hommiin. Oon paska kamarunkkari. Ei oikein ikinä oo huvittanut vahvistimien ja pedaalien kanssa puljailu ja kitarat ei vaihdu mitenkään erityisellä vauhdilla. Mulle riittäis hyvin Budda(joka mulla on ollut kymmenisen vuotta ja edelleen on ykkösvalinta) ja yksi kitara ja olisin hyvin tyytyväinen mun soundiin edelleen. Toki on kiva että on muutama erilainen ruoska käytettävissä. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Vladi 30.04.2013 14:25:48 | |
---|
Harashoo, tovarish, harashoo! |
TMik 30.04.2013 14:33:25 | |
---|
|
Vladi 30.04.2013 14:41:41 | |
---|
Harashoo, tovarish, harashoo! |