Aihe: Deep Purple
1 2 3 4 5123 124 125 126 127167 168 169 170 171
moelanen
26.04.2013 16:23:27 (muokattu 26.04.2013 16:24:10)
moelanen: Hieno ja harvinainen Blackmoren haastattelu. Hän kun ei niitä paljon anna.

Black Knight on kopsattu, tai sen riffi.
Backmoren taituruus ei siitä häviä, saa Morse yrittää ja yritykseksi se jääkin.

Led Zeppelinin Jimmy Page on myös myöntänyt kopsanneensa ainakin 20 biisiä muilta, lähinnä bluesmiehiltä.
Se ei heikennä hänenkään musiikillista lahjakkuutta, ja sävellystyötä.

Aivan kuin Blackmoren.
Hän oli Purplen sielu, biisien tekijä.
Nykyinen kitaristi ei osaa tehdä ainuttakaan hittiä.
Ja tämä on fakta

Olen Wanhana kitaristina kyllä kuunnellut Morsen soittoa.
Ok tekniikkaa hänellä on kyllä.
Mutta.. mitään omaa, siis omintakeista tyyliä miehellä ei ole.
Täysin rivikitaristi, joka omaa tietyn tasoisen tekniikan.
En anna mitän arvoa Morselle.
Tawsky
26.04.2013 16:44:45
moelanen: Olen Wanhana kitaristina kyllä kuunnellut Morsen soittoa.
Ok tekniikkaa hänellä on kyllä.
Mutta.. mitään omaa, siis omintakeista tyyliä miehellä ei ole.
Täysin rivikitaristi, joka omaa tietyn tasoisen tekniikan.
En anna mitän arvoa Morselle.

:---DD

eiss...
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
moelanen
26.04.2013 16:47:25
ADEHD: :---DD

eiss...

Mitä tarkoitat?
ja perustele...en ymmärrä tollasta "eiss" kommenttia.
moelanen
26.04.2013 16:53:13
moelanen: Mitä tarkoitat?
ja perustele...en ymmärrä tollasta "eiss" kommenttia.

No ei tarvitse kun et kykene.
Miten laitat kitaran C viereestä vaikka D vireeseen.
lähdetäänkö tästä..?
Tawsky
26.04.2013 17:00:37
Sori kun en ollut f5-nappia runkkaamassa. Kommenttini edusti huvittunutta, mutta toisaalta epäuskoista tunnetilaa.
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
EvilDead
26.04.2013 17:02:26
eeiissss...
Oh by the way, which one's Pink?
moelanen
26.04.2013 17:10:45
EvilDead: eeiissss...

Tääkin menee ohi.
Jos nyt otetaan Purplen musiikki ja Blackmoren riffit.
Nehän on aina mollisoinnutuksia, ei juuri koskaan duureissa ja ne menee välille F ja G.

Vai olenko väärässä?
Artturi
26.04.2013 17:17:14
Nonni ihmiset, menkäähän kuunteleen Now What-levyä, älkääkä täällä tapelko :-) On muuten tömäkkä levy, etten sanoisi hieno suoritus herroilta! Ja Don Airey mielettömän kovassa tikissä (miksei muuten hänestä koskaan puhuta, aina vaan niistä kitaristinplantuista??). Ja onhan se sopivaakin, kun levy on maestro Lordille omistettu. Joka kuuntelukerralla paranee ja täytyy todeta, että tämä on nyt sitä hienostunutta 2010-luvun Purplea.. ei tartte liikoja pullistella kun osaa!! 70-luvulla piti, mutta se kuului asiaan, heh!
moelanen
26.04.2013 17:24:03
Artturi: Nonni ihmiset, menkäähän kuunteleen Now What-levyä, älkääkä täällä tapelko :-) On muuten tömäkkä levy, etten sanoisi hieno suoritus herroilta! Ja Don Airey mielettömän kovassa tikissä (miksei muuten hänestä koskaan puhuta, aina vaan niistä kitaristinplantuista??). Ja onhan se sopivaakin, kun levy on maestro Lordille omistettu. Joka kuuntelukerralla paranee ja täytyy todeta, että tämä on nyt sitä hienostunutta 2010-luvun Purplea.. ei tartte liikoja pullistella kun osaa!! 70-luvulla piti, mutta se kuului asiaan, heh!

Airey on vieläkin koskettimissa hyvä.
Oli jo -77 alkaen Rainbow:n luottomies.
Lordin poistuttua hän paikkaa.
Edelleenkin kysyn, mitä nuo nulikat tietävät?
Soundi ei ole mielestäni hyvää, biisit ovat keskinkertaisia ja mitäänsanomattomia.
Numb
26.04.2013 17:29:32 (muokattu 26.04.2013 17:31:37)

moelanen: Edelleenkin kysyn, mitä nuo nulikat tietävät?
Soundi ei ole mielestäni hyvää, biisit ovat keskinkertaisia ja mitäänsanomattomia.

Sun mielipide ei ole mun mielipide, joten mun mielipide on väärä?

Ketä ja mitä tarkoitat nulikoilla?
Tawsky
26.04.2013 17:33:17
Olen vasta parikymppinen ja tykkään Steve Morsen soitosta. Ehkä pitäisi vaan pitää turpansa kiinni kun Wanhat tietää kuitenkin paremmin.
moelanen
26.04.2013 17:36:58
Numb: Sun mielipide ei ole mun mielipide, joten mun mielipide on väärä?

Ketä ja mitä tarkoitat nulikoilla?

No, pyydän anteeksi sanomistani.
En tarkoittanut oikeestaan ketään.
Ehkä halusin korostaa, täysin tarpeettomasti, omaa musiikin soittotajua ja jotenkin siihen suuntaan..
Anteeksi jos loukkasin
oksatboys
26.04.2013 17:37:20

ADEHD: Olen vasta parikymppinen ja tykkään Steve Morsen soitosta. Ehkä pitäisi vaan pitää turpansa kiinni kun Wanhat tietää kuitenkin paremmin.

Näin. Ennen oli kaikki paremmin. Nojoo, kyllähän se wanha kunnon purple on legendaarinen bändi ja oli helvetin kova, mut ei tää levy nyt enskuulemalta sysipaska ole. Ja biisit on iha hyviä!
"Itseasiassa Bugeran tunnus on BE. Bugera kertoo määritelmän mukaan laitteen ongelmien (Bug) määrän ajanjaksossa (Era)." - mattim
Artturi
26.04.2013 17:47:07
Mielipiteet kuuluvat ihmisen perusoikeuksiin, ei niitä saa loukata ;-) Kyllä mä ymmärrän jos tää moderni Purple ei putoo ja uppoo. Onhan tämä toki niin eri bändi kuin silloin vuonna jotain.

Mut mun mielipiteeni on, että Purple on edelleen kovin relevantti, uusiutumiseen kykenevä, taitava rock-yhtye. Ei menneisyydessään säälittävästi roikkuva äijäretkue, joita maailma on pullollaan. Nimenomaan studiolevyillä tämä, livesetteihin saisivat kieltämättä ottaa paljon enemmän Morse-aikaista kamaa. Mutta annetaan se nyt anteeksi kun on perjantai ja punaviinilasi kourassa!
moelanen
26.04.2013 17:48:47
oksatboys: Näin. Ennen oli kaikki paremmin. Nojoo, kyllähän se wanha kunnon purple on legendaarinen bändi ja oli helvetin kova, mut ei tää levy nyt enskuulemalta sysipaska ole. Ja biisit on iha hyviä!

Juu, mä olen 30 v soittanut tuota keppiä ja kuunnellut siinä sivussa jonkinlaista musiikkia.
Mulle on, ja vain mulle, tuo oikea soitto tärkeetä, ja se miltä se kuulostaa.
Jokainen pitää siitä, mistä pitää, se on näin.
Mulle on tärkeetä, että peli ei ole keinotekoista, väkisin väännettyä.
pitäiskö kuunnella Fireball
http://www.youtube.com/watch?v=MANZfk8Et9Y
Tawsky
26.04.2013 17:53:33
moelanen: pitäiskö kuunnella Fireball

Juu, tuosta: http://www.youtube.com/watch?v=ALtYpTZOByc
moelanen
26.04.2013 18:00:21
ADEHD: Juu, tuosta: http://www.youtube.com/watch?v=ALtYpTZOByc
Hyvä veto.
Ian Paice tekee takuuvarmaa työtä, Glover tykittää hyvät bassot..ja Gillan vetää ihan upeasti vokalit.
Koskettimet menee mielestäni heikoimmin, kitaraahan tässä ei juuri kuulu.
StJerky
26.04.2013 18:28:27 (muokattu 26.04.2013 18:28:34)
Artturi: Nonni ihmiset, menkäähän kuunteleen Now What-levyä

Katohhan vaan, Spotifysta jo löytyy.
moelanen
26.04.2013 18:34:02
moelanen: Hyvä veto.
Ian Paice tekee takuuvarmaa työtä, Glover tykittää hyvät bassot..ja Gillan vetää ihan upeasti vokalit.
Koskettimet menee mielestäni heikoimmin, kitaraahan tässä ei juuri kuulu.

Erinomainen esimerkki, ellei jopa loistava, siitä mitä Purple oli. Siis ei ole enää.
Biisi oli aikoinaan -72 ennen Machine headia uskomatonta tykkitulta. Ja niin se on vieläkin.
Kuka biisin teki?

Blackmore.
Ja erikoista on se, että siinä ei ole kitarasoolon pätkääkään.
kaikki menee G: stä, siis koko komppi
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)