Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Les Paulin lapa..
1 2
Gypsy
25.04.2013 16:29:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heippa!
 
Miten teillä on vakuutusyhtiö suhtautunut noihin katkenneisiin lapoihin ja millaisissa tilanteissa? Kävi nimittäin itellä klassiset ja katkes. Siististi meni ja laitoin elmukelmua, että ei mitään kappaleita pääsis häviään. Helpostihan ton itekin sais korjattua, mutta haluaisin vakuutukseen. Kotivakuutusta ei ole, mutta IF:n erillinen vakuutus on kitaroille.
 
Kiitoksia!
 
Aamen
Estranged
25.04.2013 16:31:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se ei varmaan sieltä vakuutusyhtiöstä selviäis helpoimmalla?
 
✡ "Vittu sinä oot huono ihminen ollaksesi kuitenkin niin paska jätkä." -Painajaismainen | "Vielä ku Esso ois kaunis. Ja nainen. Kun nyt se on komea. Ja mies. Junou. Melkeen sama mutta enempi munaa suussa." -Kitaravirtuaali
Gypsy
25.04.2013 16:35:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No toki sinnekin ajattelin soittaa, mutta sinä taisit juuri hävittää pointin.
 
Aamen
Gypsy
25.04.2013 16:36:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen nimittäin jo pitempään ajatellu vakuutusyhtiön vaihtoa.
 
Aamen
sickboy
25.04.2013 17:08:37 (muokattu 25.04.2013 17:10:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gypsy: Olen nimittäin jo pitempään ajatellu vakuutusyhtiön vaihtoa.
 
No mutta, jos sulla kerta on erillinen vakuutus soittimille, niin mistä meidän pitäisi tietää mitkä ehdot sulla on siina? Etkö ite tiedä millasen vakuutussopimuksen oot solminut?
 
Mulla on Pohjolassa soittimille erillinen vakuutus, joka kattaa myös omat sössimiset esim. kaatumisen roudatessa tms. Se kattaa myös autosta pöllimiset (ei aikavälillä 21:00-06:00). Vois äkkiseltään kuvitella et se sun vakuutus kattaa oman möhlimisen, mutta soita nyt ihmeessä sinne äläkä täällä kysele, ei me sun soppareista voida tietää.
 
EDIT: Miksi muuten olet ajatellut vaihtaa vakuutusyhtiötä?
 
Mandarax
25.04.2013 17:15:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändikaverin LP:stä katkesi lapa kun muksu tiputti seinätelineestä ja kotivakuutus maksoi korjauksen (miinus omavastuu). Sehän toki riippuu minkälainen vakuutus sulla on - itelläni kotivakuutus korvaa omatkin/muksujen toheloinnit, lisäksi mulla on tuonne treenikselle soittovermeille erillinen vakuutus. Kysy siis vakuutusyhtiöltä mimmonen vakuutus tuli hankittua, IF kun on kyseessä niin ei varmaan kummonen.. ;)
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
hallu
25.04.2013 17:30:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gypsy: Heippa!
 
Miten teillä on vakuutusyhtiö suhtautunut noihin katkenneisiin lapoihin ja millaisissa tilanteissa? Kävi nimittäin itellä klassiset ja katkes. Siististi meni ja laitoin elmukelmua, että ei mitään kappaleita pääsis häviään. Helpostihan ton itekin sais korjattua, mutta haluaisin vakuutukseen. Kotivakuutusta ei ole, mutta IF:n erillinen vakuutus on kitaroille.
 
Kiitoksia!

 
No se voi olla vähän siinä ja siinä, että ylittääkö korjauksen hinta omavastuuosuuden. Itse korjautin yheksänkytluvulla LesPaulin lavan niin maksoi jotain viisi- tai kuusisataa markkaa eli euroissa tommononen satasen juttu. Sehän riippuu tietenkin siitä työstä että minkälainen korjattava se on miten esimerkiksi ne lakkauksen korjaukset tulee teettämään työtä, että mikä se lopullinen hinta on (voihan se maksaa kaksikin sataa). Mutta kotivakuutuksissa ainakin itselläni on korkeahkot omavastuut ja mietin että itselläni ei lavan korjauttaminen monella kympillä välttämättä ylittäisi sitä omavastuuta.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Gypsy
25.04.2013 17:37:03 (muokattu 25.04.2013 17:39:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tiedän, kuten monet muutkin, mutta tiedättehän te vakuutusyhtiöt? Sitä käytännön kokemusta nimenomaan peräänkuulutan, mistä täälläkin on ollu joskus juttua.
 
Lisäys: Ja tosiaan jopa omat toheloinnit pitäis korvata, mutta..
 
Aamen
Laulava Kylätohtori
25.04.2013 17:39:54 (muokattu 25.04.2013 17:43:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sickboy: EDIT: Miksi muuten olet ajatellut vaihtaa vakuutusyhtiötä?
 
Johan hän sen jo kertoi. Koska IF.... ;)
 
Hallulle sanoisin puhtaan mutun pohjalta, että ei varmasti tänä päivänä saa laadukkaalta ja tunnetulta tekijältä lavankorjausta lakkauksineen päivineen kahteen sataan. Ja tämä siis 100 % mutua.
 
Ymmärrän kyllä, että aloittaja kyselee käytännön kokemuksia, vaikka tietää vakuutusehtonsa, koska kyllähän te tiedätte... vakuutusyhtiöt... Kusettajia pahimmasta päästä...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
tender.insanity
25.04.2013 17:41:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Köyhät vakuuttaa soittimensa. Ei-sossupummit ostavat uuden.
 
Gypsy
25.04.2013 17:42:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: No se voi olla vähän siinä ja siinä, että ylittääkö korjauksen hinta omavastuuosuuden. Itse korjautin yheksänkytluvulla LesPaulin lavan niin maksoi jotain viisi- tai kuusisataa markkaa eli euroissa tommononen satasen juttu.
 
Niin tosiaan mitähän tommonen nykyään maksaa ja kuka olis hyvä tekemään. Asun Tampereella. Ite vaihdatin buutseihin markka-aikojen lopussa kantoja ja se oli jotain 70 markkaa. Nyt 45€ ^_^
 
Aamen
Gypsy
25.04.2013 17:43:20 (muokattu 25.04.2013 17:55:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Köyhät vakuuttaa soittimensa. Ei-sossupummit ostavat uuden.
 
No anna muutama tonni, niin haen uuden.
 
Lisäys: Tolla kitaralla on muuten tunnearvoa ja on aika hyvä yksilö.. Custom Shopin Les Paul kyseessä.
 
Aamen
Mandarax
25.04.2013 19:40:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Köyhät vakuuttaa soittimensa.
 
Köyhillä ei oo mitä vakuuttaa.... ;)
 
No joo, mutta niihin omakohtaisiin kokemuksiin - tosiaan bändikaverin kanssa tuo vakuutusrumba hoidettiin (josta tuolla aiemmin siis kerroin) ja kahdesta pääkaupunkiseudun soitinkorjaajapajalta tarjoukset kyseltiin (toinen mallia "pieni" ja toinen mallia "tunnettu"). Toinen arvio oli 300€ ja toinen 800€, kyseessä siis irtipoikkikatkenneen lavan korjaus niin, että vauriota ei huomaa - varmaan pääsee halvemmalla jos ei tehdä uutta pintakäsittelyä, sehän nyt on omalla tavallaan vaan kosmeettinen juttu.
Mutta kun vakuutusyhtiö kerran maksoi niin se "tunnettu" paja fiksasi kepin vimosen päälle eikä vauriota löytänyt jälkikäteen edes kolmannen asteen lampun alla. Lysti maksoi kaverille 150€ (omavastuu) ja hyvin on gibsoni pelannut sen jälkeen.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
tender.insanity
25.04.2013 19:55:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gypsy: No anna muutama tonni, niin haen uuden.
 
Voi voi tätä kaikki-mulle-heti -porukkaa. Säästät pari kuukautta, niin siinä on sulle kitararahat.
 
Gypsy
25.04.2013 20:12:24 (muokattu 25.04.2013 20:12:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Voi voi tätä kaikki-mulle-heti -porukkaa. Säästät pari kuukautta, niin siinä on sulle kitararahat.
 
Voisin muuten hakea, mutta haluan juuri ton kuntoon. En ymmärrä, mikä sulla nyt on mua vastaan. Vaippa vinossa? Kiirehän tässä ei ole, kun noita kitaroita löytyy. Ja kiitän kaikkia asiallisen kommentin jättäneitä. Kiitoksia; TV. Markku. Tänään on muuten Markun nimipäivä :D
 
Aamen
Hynkel
25.04.2013 20:18:12 (muokattu 25.04.2013 20:20:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harmi ettei ole kotivakuutusta, ne yleensä korvaa tämmöisen. Luultavasti myös soitinvakuutuksesi, mutta tosiaan, selviää vain soittamalla...
 
Vaihdoin itse IF:n Lähivakuutukseen, eikä ole tarvinut katua. Sieltä saa tosi asiallista ja nopeaa palvelua.
 
t. Ville (nimipäivät meni jo, samoin hääpäivä, vaimo ei muistanut kumpaakaan)
 
Olin Fender-mies, kunnes kokeilin Gibsonia.
Vladi
25.04.2013 20:22:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jännä, että monilla tuntuu olevan IF:istä huonoja kokemuksia. Itse vaihdoin IF:iin aikoinaan, kun sanoi autovakuutukseen 20% lisää alennusta ja ainoassa korvaustapauksessani täytin netissä lomakkeen ja kahden päivän päästä oli rahat tilillä. Enpä olis uskonut siitä pyöränrotiskosta saavani sellaisia rahoja... :D
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Gypsy
25.04.2013 20:42:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No juu, ei nyt tapella vakuutusyhtiöistä. Tais olla Pohjola, joka laitto mun hampaisiin yli 70 000 markkaa. IF:stä vaan olen juuri soittimien osalta kavereiden huonoja kokemuksia kuullu. No hard feelings ^_^ -Make
 
Aamen
JaaGeRMaisTeR
25.04.2013 21:59:15 (muokattu 25.04.2013 22:00:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Jännä, että monilla tuntuu olevan IF:istä huonoja kokemuksia. Itse vaihdoin IF:iin aikoinaan, kun sanoi autovakuutukseen 20% lisää alennusta ja ainoassa korvaustapauksessani täytin netissä lomakkeen ja kahden päivän päästä oli rahat tilillä. Enpä olis uskonut siitä pyöränrotiskosta saavani sellaisia rahoja... :D
 
If on kuulemma hyvä tuossa korvauspuolessa. Mutta ite vaihdoin auton vakuutukset ja oikeastaan muutkin pohjolaan... Sieltä sain halvemmalla ja sitten tuo op omistaja - asiakas homma maksaa osan vakuutuksista.. Moottoripyörä on vielä Ifissä, koska muut ei pystynyt lähellekkään sitä 307€ vuosi osakaskoineen.
 
Pieni offtopic
 
V
Tympee Huttunen
25.04.2013 22:06:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mukava nähdä Gypsy taas kuvioissa, mutta joo, uskon kyllä tuon menevän soitinvakuutuksen piikkiin. Korjauksen hinnallahan ei sen jälkeen ole väliä, joten parhaalle sepälle suoraan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «