Aihe: J. Karjalainen
1 2 3 4 510 11 12 13 14 15 16 17
inkognito
19.04.2013 14:23:07
Hannu H.: Eikö kukaan ol käyny livenä kattelemassa?

Tänään Oulussa!
Umpihullu
19.04.2013 15:38:59
Hannu H.: Eikö kukaan ol käyny livenä kattelemassa?
Hehkutusta peliin!

Keskiviikkona ite Turun Klubille tsekkaamaan J livenä.

On käyty livenä kattomassa ja kuulemassa. Omassa lajissaan aivan mahtava keikka, soittivat vain yhden hitaan biisin. Oli aika rokkivetoinen setti äijillä ja vanhat hitaammatkin kipaleet vedettiin sellaisella temmolla läpi, että Dorista kuuntelemaan tulleita pukumiehiä varmaan hirvitti. Biisilista vaihteli mukavasti vanhasta uuteen, alkupäässä uuden levyt biisit ja loppua kohden vanhempaa kamaa. Erikoisuutena vedettiin ihka ensimmäinen Jiin tekemä kipale Älä koskaan luota miehiin joilla on mustat lasit (tai jotain sinnepäin), sekin rokkasi kuin hirvi varaanin päällä.
Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa!
hjukke
19.04.2013 16:43:40

Umpihullu: On käyty livenä kattomassa ja kuulemassa. Omassa lajissaan aivan mahtava keikka, soittivat vain yhden hitaan biisin. Oli aika rokkivetoinen setti äijillä ja vanhat hitaammatkin kipaleet vedettiin sellaisella temmolla läpi, että Dorista kuuntelemaan tulleita pukumiehiä varmaan hirvitti. Biisilista vaihteli mukavasti vanhasta uuteen, alkupäässä uuden levyt biisit ja loppua kohden vanhempaa kamaa. Erikoisuutena vedettiin ihka ensimmäinen Jiin tekemä kipale Älä koskaan luota miehiin joilla on mustat lasit (tai jotain sinnepäin), sekin rokkasi kuin hirvi varaanin päällä.

Varokaa miehiä joilla on mustat lasit. ovet lukitkaa, tytöistänne huolehtikaa, jne, jotain sinnepäin :)
inkognito
19.04.2013 17:36:17
Jos muuten jollakulla löytyy ylimääräinen lippu Oulun keikalle, niin ostan mielelläni. Välttyisi jonotukselta :)
Super-Jari
20.04.2013 09:27:53
Huh huh! Groovaavin bändi miesmuistiin. Kahdesti piti kyynel tirauttaa kun oli niin hyvä.
Adrift
20.04.2013 11:08:37
Perrrrrrrhana, ois vaan pitänyt hankkia ennakkolippu, jäin eilen rannalle seisomaan. Kesän festareita odotellessa.
7atu
20.04.2013 13:19:23 (muokattu 20.04.2013 13:19:51)

Espoossa sellosalissa tuli käytyä kuuntelemassa J. Karjalaista. Ehdottomasti paras keikka missä olen ikinä käynyt, käsittämättömän hieno tunnelma salissa!
Setti oli just sitä matskua mistä mä diggaan, keikka kesti n.2h ja sisälsi 4 encorea...Koko bändi vetää todella varmasti ja taidolla, ja bändistä näkyy oikein soittamisen ilo! :D

Kiitos J.Karjalainen & "The Cosmonauts" ;)
"We're gonna rock this town, rock it inside out..."
rollaattori88
24.04.2013 15:43:57
Hmmm, kellään tietoa mitkä kajarit on lankisella vox:in kavereina?
Jucciz
24.04.2013 17:21:49
rollaattori88: Hmmm, kellään tietoa mitkä kajarit on lankisella vox:in kavereina?

Sinistä pilkistää ainakin promokuvissa... enkä mää nyt aivan ällikällä lyöty olisi, vaikka olisivatkin aitoa 60-luvun alkupuoliskon tavaraa.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Super-Jari
26.04.2013 06:08:30
Rumpalilla oli muuten jännän kova tatsi. Virveli-iskut ei jääny arvailun varaan.

Vieläkin hymyilyttää kun oli niin älyttömän kova keikka.
Jucciz
27.04.2013 05:12:03 (muokattu 27.04.2013 05:12:26)
Kirjoitetaan nyt sitten.

Tampereen keikasta jäi mieleen se, että Haavisto soitti yllättävän monet biisit tukkoon, ts. liian kovaa niissä paikoissa, joissa herkempikin tatsi olisi riittänyt. Liekö tästä vai jostain muusta johtuvaa, mutta myös yleissoundi saliin päin oli varsin tukkoinen ainakin keikan alkupuolella - selkeni kyllä loppua kohden. Olin parin-kolmen metrin päässä miksaustiskistä, joten kuulin hyvin pitkälti sen mitä saliäänimiksaajakin.

Hyviä biisejä tuli paljon, mutta liian aggressiivinen rumputyöskentely kyllä paikoin suorastaan haittasi meininkiä. Jännä nähdä, onko Keitelejazzeilla sama tilanne. Toivottavasti ei, sillä sinänsä Haavisto soittaa todella maukkaasti kun vaan tahtoo, no offence.

Toinen juttu on se, että jostain syystä bändi oli omaan korvaan paikoin hieman levällään: yhteissoitto ei ollut ihan niin saumatonta kuin olisi saattanut olettaa tämän kaliiberin orkesterilta. Myös tämä asia onneksi parani loppua kohden kummasti: muutamat loppupuolen biisit olivatkin silkkaa timanttia mitä tulee bändin keskinäiseen soitantaan.

Gröhnin kiipparitaiteilu oli omiin korviin Tampereen keikan parasta antia, Pekalle tästä iso kiitos!

Keikka oli aivan hyvä, mutta pakko rehellisyyden nimissä sanoa, että erinomaiseen arvosanaan jäi hieman matkaa. Ei nyt toki pettymyskään silti.

P.S. Sinisestä kankaasta -biisi taisi mennä livenä eri sävellajista kuin levyllä. Ainakin kokosävelellä tuntui olevan tiputettu levyversioon nähden. Kuulosti heti vähän oudolta kun oli kerennyt tottua levyversion sävellajiin. Yksi kerrallaan on muuten todella hieno biisi! Samoin Kurjet-biisi toimi upeasti livenä.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
tjj2000
27.04.2013 08:50:30
Joskus vuonna yksi ja kaksi tuli nähtyä J.Karjalaista samalla rumpalistilla; silloinkin olin mielestäni tehnyt myös saman havainnon volyymista... kuin siis edelliset havainnoitsijat
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000
Thyvon
27.04.2013 12:29:55
Saman keikan nähneenä voin allekirjoittaa nämä ajatukset hyvin pitkälti. Jiin tapauksessa tilanne on myös se, että rima on aikoja sitten asetettu niin korkealle, että näinkin kovalla kokoonpanolla on kurottamista. Edellinen bändikokoonpano oli mulle se kovin.

Tunnelma oli Pakkahuoneella erittäin kohdallaan. Jiin bändiä oli todella odotettu, harvoin olen todistanut samanlaista yhteislauluiltaa ja vastaanottoa yleisöltä.

Jucciz: Kirjoitetaan nyt sitten.

Tampereen keikasta jäi mieleen se, että Haavisto soitti yllättävän monet biisit tukkoon, ts. liian kovaa niissä paikoissa, joissa herkempikin tatsi olisi riittänyt. Liekö tästä vai jostain muusta johtuvaa, mutta myös yleissoundi saliin päin oli varsin tukkoinen ainakin keikan alkupuolella - selkeni kyllä loppua kohden. Olin parin-kolmen metrin päässä miksaustiskistä, joten kuulin hyvin pitkälti sen mitä saliäänimiksaajakin.

Toinen juttu on se, että jostain syystä bändi oli omaan korvaan paikoin hieman levällään: yhteissoitto ei ollut ihan niin saumatonta kuin olisi saattanut olettaa tämän kaliiberin orkesterilta. Myös tämä asia onneksi parani loppua kohden kummasti: muutamat loppupuolen biisit olivatkin silkkaa timanttia mitä tulee bändin keskinäiseen soitantaan.

Gröhnin kiipparitaiteilu oli omiin korviin Tampereen keikan parasta antia, Pekalle tästä iso kiitos!
7atu
22.06.2013 12:05:59 (muokattu 22.06.2013 12:08:16)

Olipahan ikimuistoinen juhannus Tavastialla!

Kyllä oli uskomattoman hieno tunnelma tuolla eilisellä J. Karjalaisen Tavastian keikalla :)
Soundit oli koko yhtyeellä taivaalliset! Itse olin eturivissä Lankisen edessä.
Koko yhtye nautti esiintymisestä ja veti täysillä.

Keikka kesti 2h encoreineen...
Kivasti oli tullut "uusia" biisejä ohjelmistoon sitten kevään kiertueen mm. "Laura Häkkisen Silmät", "Oi Mikä Ihana Ilta", "Verinen Mies"...

Keväällä Espoon Sellosalissa oli hyvä meininki, mutta kyllä tämä oli vielä parempi keikka!
Nuo molemmat J. Karjalaisen keikat ovat olleet minulle kaikkien aikojen parhaat keikat! Tuollaista hurmosta vaan ei ole missään muualla :D

"Ystävät mua kuunnelkaa
Ja mukanakin laulaa saa
Kun kerron teille pienen tarinan
Tää on laulu Laura Häkkisen
Ja silmien niin sinisten
Oli juhannus ja siitä aloitan"

Kiitos J.Karjalainen & "The Cosmonauts" :D !!!
"We're gonna rock this town, rock it inside out..."
kivisuo
22.06.2013 21:21:41 (muokattu 22.06.2013 21:24:20)
tjj2000: Joskus vuonna yksi ja kaksi tuli nähtyä J.Karjalaista samalla rumpalistilla; silloinkin olin mielestäni tehnyt myös saman havainnon volyymista... kuin siis edelliset havainnoitsija Janne haavisto se virveliä takoo. Tosi hyvä soittaja.
Zed
16.07.2013 14:57:38

Katsokaas pojat tuosta, Karjalainen Ruisrockissa: http://areena.yle.fi/tv/1943196
Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen.
Milkop
16.07.2013 15:05:48

Zed: Katsokaas pojat tuosta, Karjalainen Ruisrockissa: http://areena.yle.fi/tv/1943196

Hyvä keikka oli mitä eilen katseltiin. Tosin Väinön kohdalla vaihtui kanava pikaisesti.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
ukko idänmies
16.07.2013 17:53:32
Katselin myös tuon Ruisrockin keikan. Toivottavasti en astu nyt kovasti kenenkään nenälle, mutta onpa omaan korvaani ontuva basisti tuossa kokoonpanossa.
Ei elämästä enää edes juovu.
hjukke
16.07.2013 18:26:58 (muokattu 16.07.2013 18:47:32)

Oi mikä ihana ilta, mukavaa vaihtelua vrt klubin ja provinssin keikkaan, muutenkin rennomman oloista meininkiä. Väinön aikana taisin noilla keikoillai itsekin käydä miestenhuoneessa. Oli se alunperin hyväntuulinen biisi, nykyään jokseenkin puhki.

Harmi että J:llä ääni prakaa näköjään jo neljännessä biisissä,
no, kova keikkatahti verottaa Sankariakin :) E: näköjään petraa taas loppua kohden.
Muusikoiden net, encylopedicus maxcimus, wiisaiten ciria.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)