Aihe: Mayones-bassot
1 2 3
balzary
08.03.2004 16:01:57 (muokattu 08.03.2004 16:05:41)

Jos nyt kuitenkin pysyisin kotona... :D

äh, mitä turhia :) käyt samalla reissulla neuserin tehtaalla slovakiassa ja jotain muita mitä siellä ny löytyy.

edit: kaverin juttujen perusteella saattas uskaltaa ostaa ihan sian säkissäkin. eli mistään harley bentoneista ei tod ole kysymys.
Str prd skrz prdel!
Incarnation
08.03.2004 16:53:18
edit: kaverin juttujen perusteella saattas uskaltaa ostaa ihan sian säkissäkin. eli mistään harley bentoneista ei tod ole kysymys.

no onhan tuo 500€ kuitenkin sen verran köyhän koululaisen pussista ettei sitä ihan heti takaisin kynitä jossei basso miellytäkään ja palautusoikeutta ei ole. Täytyy kysellä sitten tuolta tehtaalta kun asia tulee ajankohtaiseksi.
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
Incarnation
08.03.2004 23:04:51
Sain Mayonesin jonkinsorttiselta edustajalta (joka ilmeisesti majailee Suomessa) vastauspostia bassoihin liittyen. Hän sanoi postissa, että tilaaminen helpottuu Puolan EU:hun liittymisen myötä (ei tullimaksuja ja sitä rataa...). Sitten hän ehdotti, että hän voisi tuoda henkilökohtaisesti minulle haluamani merkkisen Mayonesin ja vielä OMASTA mielestään parhaan yksilön. Sanoi olevansa basisti ja sitä kautta tuntevansa hyvän basson. Tästä rahtaamisesta hän veloittaisi 100€. Tällainen mahdollisuuskin siis olisi.
Kuitenkin epäselväksi jäi, että olisiko minulla sitten testausmahdollisuus eli minun ei olisi sitä pakko ostaa ellen olisi siihen täysin tyytyväinen. Lähetin takaisin kysymyksen tähän liittyen ja pistän sitten tänne infoa jos sieltä jotain maata järisyttävää diiliä tarjotaan.
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
balzary
09.03.2004 09:47:50

Sain Mayonesin jonkinsorttiselta edustajalta (joka ilmeisesti majailee Suomessa) vastauspostia bassoihin liittyen. Hän sanoi postissa, että tilaaminen helpottuu Puolan EU:hun liittymisen myötä (ei tullimaksuja ja sitä rataa...). Sitten hän ehdotti, että hän voisi tuoda henkilökohtaisesti minulle haluamani merkkisen Mayonesin ja vielä OMASTA mielestään parhaan yksilön. Sanoi olevansa basisti ja sitä kautta tuntevansa hyvän basson. Tästä rahtaamisesta hän veloittaisi 100€. Tällainen mahdollisuuskin siis olisi.
Kuitenkin epäselväksi jäi, että olisiko minulla sitten testausmahdollisuus eli minun ei olisi sitä pakko ostaa ellen olisi siihen täysin tyytyväinen. Lähetin takaisin kysymyksen tähän liittyen ja pistän sitten tänne infoa jos sieltä jotain maata järisyttävää diiliä tarjotaan.

jos ei oo pakko ostaa, niin sittenhän se on oikein buenoa diili. pistät vaan tarkkaa speksiä että mitä haet bassolta. sitten kun ostat niin roudaat sen miittiin kaikkien karvaisten käsien käpälöitäväksi :)
Str prd skrz prdel!
Incarnation
09.03.2004 15:19:39
jos ei oo pakko ostaa, niin sittenhän se on oikein buenoa diili. pistät vaan tarkkaa speksiä että mitä haet bassolta.

Näin EHKÄ teenkin.

sitten kun ostat niin roudaat sen miittiin kaikkien karvaisten käsien käpälöitäväksi :)

Hehe. Täytyypä miettiä. Sitä seuraavassa miitissä kaikilla sitten Majoneesit... :D
balzary
09.03.2004 16:12:33

Hehe. Täytyypä miettiä. Sitä seuraavassa miitissä kaikilla sitten Majoneesit... :D

näinhän siinä käy sitten :) noi tuntemattomammat merkit ei kovin helpolla soittajille eksy, esim tuo neuser minkä ostin, en voi tajuta miten noin hyvää bassoa ei kukaan alkuperäsellä hintapyynnöllä torilta ostanu.
Str prd skrz prdel!
Teijo K.
09.03.2004 18:10:45

Ovat muuten melkoisen nättejä yksilöitä.

Empä pitkään soittelisi tuollaisella. Ei jotenkin ulkonäkö... Tuo yläsarvi ei muotoilunsa puolesta kyllä minulle...
Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi
chief
09.03.2004 18:34:05
näinhän siinä käy sitten :) noi tuntemattomammat merkit ei kovin helpolla soittajille eksy, esim tuo neuser minkä ostin, en voi tajuta miten noin hyvää bassoa ei kukaan alkuperäsellä hintapyynnöllä torilta ostanu.

Olikos se viisikielinen? Mites toimii b jos on?
What demands an answer, but newer Ask`s a question?
balzary
09.03.2004 19:34:10

Olikos se viisikielinen? Mites toimii b jos on?

nelikielinen versio, se mikä tuolla torilla näkyy vieläkin.
Str prd skrz prdel!
Incarnation
09.03.2004 19:45:06
Empä pitkään soittelisi tuollaisella. Ei jotenkin ulkonäkö... Tuo yläsarvi ei muotoilunsa puolesta kyllä minulle...

Ei täydellinen, mutta kaunis.
Teijo K.
09.03.2004 20:05:50

Ei täydellinen, mutta kaunis.

Yksi tykkää äiteestä, toinen tyttärestä. Näinhän tämä menee.
Den sanna skönheten är inte ansiktets skönhet.
- Guareschi
Incarnation
09.03.2004 20:56:40

Hehe, ei tätä paremmin voisi enää kyllä sanoa.
Ylläri
10.03.2004 12:15:37

Ja jotkut jopa isukista. Not that there´s anything wrong with that!
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
Teme007
04.05.2004 20:19:03 (muokattu 04.05.2004 20:31:48)
Nostetaan aihe takas. Onko kellään mitään uutta tietoa koskien ko. aihetta? Näyttää kyll todella hjuvilta vehkeiltä!

EDIT: Kattelin tota hinnastoo ja valuuttamuuntimella sain noitten "custom" -mallien hintahaarukaksi 1045.55 EUR - 1129.36 EUR!!! Ilman lisäoptioita.

Aivan käsittämättömän halvalta kuulostaa jos vertaa ulkonäköön.

Perkele ku pääsis testaan HETI NY!!!

Hinnasto: http://www.mayones.com/cennik/may-cennik_gitary_kwiecien_2004.pdf

Valuuttamuunnin: http://users.utu.fi/tesape/valuutta/
Cockscene
29.10.2007 11:16:15
Nostetaanpas tätä ketjua vähän kun ajankohtaiseksi tuli.

http://www.musicstore.de/is-bin/INT … gAAAEVxhxWf70R&JumpTo=OfferList

Tuollaisen Famen löysin ko. sivuilta ja mieleen heräsi kysymys että mitähän nämä Famet eli entiset Mayones merkkiset bassot ovat laadultaan ja soundiltaan? Warwickin soundista olen aina pitäny mutta ulkonäkö ja kaulaprofiili eivät ole miellyttäneet niin paljoa. Selväähän on että melkein kopiolinjalla mennään näiden Famejen kanssa mutta miten paljon ja kuinka hyviä kopioita nämä sitten ovat?

Onko kenelläkään näin pari vuotta edellisen keskustelun jälkeen kerrottavaa enemmän aiheesta? :)
Basisti on lyömäsoitin.
markus16
31.01.2013 12:49:49
Mayones Be Exotic vitosena. Huhhuh. Aim in lööv.

Warwick corvettea oon himostellut jo hyvän tovin, nyt löytyi keppi joka toimittaa kaiken saman kuin W ja vielä enemmän. Ulkonäkönsä puolesta aika paljon samaa maailmaa, mun silmään paljon herkumpi http://www.mayones.com/en/katalog/be_series/be_5_exotic
Ja se saundi... Herramunjee että puristi palleista se murina, vaikken ampegin kotitreenikomboa isommalla päästellyt. "Uskottava" lienee hyvä adjektiivi. Namikoita riittää ruuvattavaksi, ja saundi tosiaan tottelee niitä. Löytyy aika montaa eri sfääriä.

Avaan säästötilin nimeltä "majoneesi" nyt heti.

Onko muilla kokemuksia ko. kapineesta? Kertokaa ihmeessä mitä mieltä olette/olitte.
Kirka saatana!
bassopekka
12.02.2013 20:11:53
Kyllä Mayonesit ovat huipputuotteita, käsinvalmistettuja ja parhaista materiaaleista. Ovat erittäin jämäköitä soittaa kovemmallakin tatsilla eivätkä rämise niin kuin jotkut halppikset,squierit,ibanetsit ym... Saundeissa tosiaan löytyy valikoimaa.Itselläni on Mayones Classic slogan 4 ja Classic slogan 4 frettless, G&L 2500 made in usa. Olen omistanut Fender Jazz bassoa, Tokai jazz bassoa,Yamahaa mutta nämä nykyiset eivät enää vaihtoa kaipaa. Tuo Be sarja jota katselet on edullisemmasta päästä,mutta kuitenkin hyviä pelejä. Tiedän tuollaisen käytettynä myynnissä.
jperala
12.02.2013 20:28:13
bassopekka: Kyllä Mayonesit ovat huipputuotteita, käsinvalmistettuja ja parhaista materiaaleista. Ovat erittäin jämäköitä soittaa kovemmallakin tatsilla eivätkä rämise niin kuin jotkut halppikset,squierit,ibanetsit ym... Saundeissa tosiaan löytyy valikoimaa.Itselläni on Mayones Classic slogan 4 ja Classic slogan 4 frettless, G&L 2500 made in usa. Olen omistanut Fender Jazz bassoa, Tokai jazz bassoa,Yamahaa mutta nämä nykyiset eivät enää vaihtoa kaipaa. Tuo Be sarja jota katselet on edullisemmasta päästä,mutta kuitenkin hyviä pelejä. Tiedän tuollaisen käytettynä myynnissä.

Hyvä mainos :) enkä halua puuttua maijojen laatuun, varmasti hyviä vehkeitä. Mutta tuo "halpis" kommenti pisti korvaan :)

Terve tuloa kokeilemaan halpista ja ihmettelen jos saat sen rämisemään soitit sitten millä tatsilla tahansa. Kyllä minäkin saan arvokkaan ja käsintehdyn basson "rämisemään".
Se että et ole osannut säätää tai pitää huolta soittimesta ei tarkoita sitä että kaikki on samanlaisia.

Pyydän anteeksi vielä kerran häiriötä.
Jazz Bass Fretless
bassopekka
13.02.2013 15:40:36
Oli miten oli, mutta bassoja on monentasoisia.Jos otat Mayonesin käteen ja vertaat sitä esim. Squieriin niin ne ovat ihan eri maailmasta. Sanoisin enempää mainostamatta,että Mayonesit on ammattikäyttöön ja nämä " halppikset# harrastekäyttöön. Tietysti hintakin on sen mukainen.Basson säätämisestä sanoisin omalta kohdaltani että olen soittanut 35 vuotta bassoa ja pelannut niiden kanssa, niin eiköhän ne ole tullut tutuksi säätöjen ym. kohdalta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)