Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5117 118 119 120 121497 498 499 500 501
mondo
23.04.2013 08:17:52
Vanha sananlaskuhan sanoo,hullu se joka ostaa,ei se joka myy.
Vladi
23.04.2013 08:28:12
KUNU: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=750693

Turvonnut vai ei, varattuna ja varmaankin pyyntihinnalla, erikoista. Uuden vastaavan saa kantaa kaupasta samalla hinalla kotia.
Tämä voi olla hyvä merkki siitä että markkinat ovat nostamassa taas arvoaan ja kepeistä voi alkaa pyytämmäänkin jo hyviä hintoja jatkossakin.

Äläs nyt olettele siinä mitään, kitara on tosiaan varattuna, mutta ei ilmoituksen hintaan. Oon saanut useamman hyvin asiallisen tarjouksen ja yhden moisen tekijä pyysi laittamaan soittimen varaukseen. :)

Ja se on taas vähän sitä, että mitkä asiat kokee sellaisiksi, joista haluaa maksaa. Kaupasta hankittavaan versioon ei taida saada ainakaan erikseen tilaamatta tuollaisella profiililla varustettua kaulaa(?), toista pleksiä + tallamikkiä ja ammattilaisella vaihdettua luusatulaa, alkuperäisen monet ovat ainakin arvostelujen perusteella kokeneet ongelmalliseksi kyseisissä kitaroissa. Minusta nuo jutut ovat pelkkää plussaa perusversioon verrattuna ja kuten sanoin, varteenotettavia tarjouksia on tullut. Yhtä pelleä lukuunottamatta hintakeskustelukin on ollut asiallista, mikä on suorastaan yllättävää.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
UkkonenIskee
23.04.2013 09:13:03 (muokattu 23.04.2013 09:15:04)
Vladi:Ja se on taas vähän sitä, että mitkä asiat kokee sellaisiksi, joista haluaa maksaa.

Näinhän se on kun on kyse omasta myynti-ilmoituksesta, muiden ilmoituksista voi kyllä, ja pitää vittuilla.
Kunnon kaksinaamaisuutta.
Ei tuo kyllä ihan sen sinun vannoman 0.7 kertoimen mukaan mene ja modaukset laskee hintaa 50%.
Tuollaisen sai kaveri kerran m.net torilta hintaan 800 euroa.
Veli Vladimjir taas ukottaa köyhää!
KUNU
23.04.2013 09:36:00
Vladi: Äläs nyt olettele siinä mitään, kitara on tosiaan varattuna, mutta ei ilmoituksen hintaan. Oon saanut useamman hyvin asiallisen tarjouksen ja yhden moisen tekijä pyysi laittamaan soittimen varaukseen. :)

Ja se on taas vähän sitä, että mitkä asiat kokee sellaisiksi, joista haluaa maksaa. Kaupasta hankittavaan versioon ei taida saada ainakaan erikseen tilaamatta tuollaisella profiililla varustettua kaulaa(?), toista pleksiä + tallamikkiä ja ammattilaisella vaihdettua luusatulaa, alkuperäisen monet ovat ainakin arvostelujen perusteella kokeneet ongelmalliseksi kyseisissä kitaroissa. Minusta nuo jutut ovat pelkkää plussaa perusversioon verrattuna ja kuten sanoin, varteenotettavia tarjouksia on tullut. Yhtä pelleä lukuunottamatta hintakeskustelukin on ollut asiallista, mikä on suorastaan yllättävää.

Mulle ja monelle muullekkin kaikki modaukset laskee arvoa, tai eivät ainakaan sitä nosta oli tallamikkejä ja pleksejä mukana vaikka kolme. Olet mitä mieltä tahansa niin silti tuo pyyntihinta on jäätävä. Viime viikolla taisi mennä Suhrin Standard custom shoppi tuohon hintaa, ja se oli pakattu huomattavasti paremmilla palikoilla.

Kerro toki mitä tuo sinun "pelle" on tarjonnut niin katoma kuinka pahasti hän aliarvio kepin arvon. Itse monen Suhrin omistaneena en alkaisi maksamaan tuosta senttiäkään 1700 euroa enempää, ja tässä ollaan jo yli tuon monen hehkuttaman 0.7 kertoimen kauppahinnasta.
The Ultimate HorseFace
Numb
23.04.2013 11:26:16

KUNU: Itse monen Suhrin omistaneena en alkaisi maksamaan tuosta senttiäkään 1700 euroa enempää...

Pitäiskö siis myyjän ja ostajan tehdä kauppa sillä hinnalla, joka sun mielestä on oikea?
KUNU
23.04.2013 11:36:13 (muokattu 23.04.2013 11:38:51)
Numb: Pitäiskö siis myyjän ja ostajan tehdä kauppa sillä hinnalla, joka sun mielestä on oikea?

Jos nuin ymmärsit tuosta kirjoituksestani niin aika erillä tavalla tulkitsemme asian.
Tässä keskustellaan käsittääkseni turvonneista hintapyynnöistä, joten annoin oman näkemykseni asiaan ja kerroin mitä mieltä itse olen kyseisen kepin arvosta.
Kukin määrää hinnan omalle myynnissä olevalle laitteessen, mutta kun kerran tämmöinen aihe on avattu niin kai niistä hinnoista voi silloin keskustella ja esittää omia mielipiteitä?
The Ultimate HorseFace
JaaGeRMaisTeR
23.04.2013 14:20:02
KUNU: Jos nuin ymmärsit tuosta kirjoituksestani niin aika erillä tavalla tulkitsemme asian.
Tässä keskustellaan käsittääkseni turvonneista hintapyynnöistä, joten annoin oman näkemykseni asiaan ja kerroin mitä mieltä itse olen kyseisen kepin arvosta.
Kukin määrää hinnan omalle myynnissä olevalle laitteessen, mutta kun kerran tämmöinen aihe on avattu niin kai niistä hinnoista voi silloin keskustella ja esittää omia mielipiteitä?

Mun mielestä voi.. :)

Mutta toisaalta eikös se hinta ole hyvä sillon kun ostaja ja myyjä on tyytyväisiä :)
V
Numb
23.04.2013 14:27:34

KUNU: Tässä keskustellaan käsittääkseni turvonneista hintapyynnöistä, joten annoin oman näkemykseni asiaan ja kerroin mitä mieltä itse olen kyseisen kepin arvosta.

Jonkinlainen määrä oikeassaolemista oli kyllä mukana siinä miten tämä mielipide oli ilmaistu.

...kai niistä hinnoista voi silloin keskustella ja esittää omia mielipiteitä?

Ilman muuta voi, ja hyvänä näen hintakeskustelun.

Mutta, the case at hand: asiathan riippuvat siitä mitä ostaja on hakemassa. Modaukset tms. voi nostaa instrumentin myyntihintaa, jos ostaja hakee tehdyn tyyppistä modausta. Esimerkiksi itse olin jo jonkun aikaa metsästellyt valkoista Flying V:tä, tarkoituksena vaihtaa siihen P90 -tyyppiset mikit. Mutta sattuikin sitten niin, että eteen tuli valkoinen Flying V, jossa oli po. mikit jo valmiiksi. Olettaen, että olisin laittanut samanlaiset mikit kuin Flygarissa on, säästin kutakuinkin 160 euroa + mikkienvaihdon vaivan.
Khassera
23.04.2013 21:25:09
Miten 300e kitarasta (Squier) kaulan irrottamalla voi kaula maksaa 200e?

Sehän kannattaa käyttää silloin irti, pultata takasin ja myydä kitara vaikka 400e? Wtf?

Tämä, kun askarruttaa torilla liikkuvat 150-200e squier-kaulat. Olettais että ne on niitä japsilandian silverkauloja? Mutta...Hä? Paljonko jonku räpsyoravan kaulasta pitäs maksaa?
"Adaptation hinders progress."
elsewhere
23.04.2013 22:08:55
Hyvä kysymys. Todella hyviä kauloja nuo ovat ja silloin kun minulla oli parikin eri CV:tä, ne istuivat käteen todella hyvin, mutta että 200 euroa..? Samalla vaivalla ostaa koko kitaran.
~ Love broke out and I forgot it's war.
JaaGeRMaisTeR
23.04.2013 22:52:22
elsewhere: Hyvä kysymys. Todella hyviä kauloja nuo ovat ja silloin kun minulla oli parikin eri CV:tä, ne istuivat käteen todella hyvin, mutta että 200 euroa..? Samalla vaivalla ostaa koko kitaran.

Olen umminko oravakitaroissa... Vissiin ihan pariin hunttiin ei irtoa ainakaan tuo täällä esitetyn kaulan koko kitara.. Mutta ei se silti niin kallis ole että kannattais 200€ maksaa.
V
elsewhere
23.04.2013 23:10:36
Joo, ei se ihan pariin hunttiin varmaan irtoa. 250 eurolla noita näkee joskus... ja minulla kävi joskus tuuri ja hetken aikaa oli CV50 strato, josta maksoin 190 euroa aikoinaan. Siinä oli kyllä aika paljon kitaraa siihen rahaan...
~ Love broke out and I forgot it's war.
Twinkle
23.04.2013 23:26:15
Numb: Mutta, the case at hand: asiathan riippuvat siitä mitä ostaja on hakemassa. Modaukset tms. voi nostaa instrumentin myyntihintaa, jos ostaja hakee tehdyn tyyppistä modausta.

Minusta on pöhköä väittää, etteikö modaukset nostaisi esineen arvoa olettaen että osilla on jotakin arvoa, alkuperäiset seuraa mukana jos ne on edes etäisesti jonkin arvoiset ja jos muutos on helppo peruuttaa kotikonstein. Se on sitten toinen kysymys että kannattaako se soitin tuollaisessa tapauksessa sitten palauttaa orkkiskuosiin ja myydä osat erikseen.

Vaihdettujen osien aiheuttama hinnan lasku vaan on ihmisille pinttynyt keräilyvehkeiden hinnan muodostamisesta ja tästä johtuen ihmisillä on taas uusi tekosyy tinkiä. Kumminkin myyjällä on aina oikeus arvottaa tavaransa omilla perusteillaan, mikä yleensä perustuu vekottimen hintaan.
Jucciz
24.04.2013 00:52:14
Harvasta alkuperäiskuntoisestakaan voi pyytää näin paljon, saati sellaisesta, jossa ei esim. ole alkuperäistä verkkomuuntajaa.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=751183

Käypä hinta keikkuu puolentoista tonnin korvilla, olipa miten "hieno yksilö" tahansa. Jännä miten nää muuten onkin aina hienoja yksilöitä. Edes keskinkertaisia en oo yleensä torilla nähnyt.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
JaaGeRMaisTeR
24.04.2013 00:59:17 (muokattu 24.04.2013 00:59:34)
Jucciz: Harvasta alkuperäiskuntoisestakaan voi pyytää näin paljon, saati sellaisesta, jossa ei esim. ole alkuperäistä verkkomuuntajaa.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=751183

Käypä hinta keikkuu puolentoista tonnin korvilla, olipa miten "hieno yksilö" tahansa. Jännä miten nää muuten onkin aina hienoja yksilöitä. Edes keskinkertaisia en oo yleensä torilla nähnyt.

Meillä varsinais-suomessa on aina ollu vähän kovemmat hinnat käytetyissä tavaroissa :D
V
Krice
24.04.2013 00:59:35

Tulipa mieleen yhtäkkiä, että mitähän järkeä on ostaa joku vanha, kulahtanut vahvistin, jossa osiakin on pakosti vaihdettu uusiin että se edes toimisi. Ja kaikki hintaan, jolla saisi uuden vahvistimen. Onko se vain niin, että vintage-harrastus siirtyy kitaroista myös vahvistimiin, koska kaikki vanha on automaattisesti hienompaa?
hallu
24.04.2013 01:10:11
Krice: Tulipa mieleen yhtäkkiä, että mitähän järkeä on ostaa joku vanha, kulahtanut vahvistin, jossa osiakin on pakosti vaihdettu uusiin että se edes toimisi. Ja kaikki hintaan, jolla saisi uuden vahvistimen. Onko se vain niin, että vintage-harrastus siirtyy kitaroista myös vahvistimiin, koska kaikki vanha on automaattisesti hienompaa?

No en osaa tuohon järkipuoleen sanoa, mutta minusta on ihan okei ostella vanhoja vahvareita tai kitaroita jos niistä tykkää. Itsekin ostelisin jos olisin vauras persoona. Kaikki vanha ei ole automaattisesti hienompaa, vaikka osa onkin. Kannattaa huomata se vanha totuus myös (joka on automaattisesti hienompi), että vaikka vintage on vanhaa romua, niin kaikki vanha romu ei ole vintagea;-).

Sama kun kysyisit joltain viinin harrastajalta, että kannattaako noita vanhoja viinejä ostaa kun uusia saa paljon halvemmalla:-)
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
ReBeat
24.04.2013 01:15:03

Kotelo niissä maksaa, tonnin tai pari. Tekniseltä osin alkaa monessa olla se vintage-henki päätynyt huoltojen myötä pala kerrallaan roskalaareihin.
Hynkel
24.04.2013 08:01:12
Krice: Tulipa mieleen yhtäkkiä, että mitähän järkeä on ostaa joku vanha, kulahtanut vahvistin, jossa osiakin on pakosti vaihdettu uusiin että se edes toimisi. Ja kaikki hintaan, jolla saisi uuden vahvistimen. Onko se vain niin, että vintage-harrastus siirtyy kitaroista myös vahvistimiin, koska kaikki vanha on automaattisesti hienompaa?

Ei kai siinä oikein järkeä olekaan, niin kuin ei monessakaan asiassa - etenkään kitarakamapalstalla ;) Mutta kivaahan se on kun nurkassa pöhisee oikein kunnon vanhan ajan vehjes, tehty ennen Hendrixin ekaa levytystä, ritisee ja tuoksuu... kyllähän ennen vanhaan tehtiin paljon hyviä laitteita, vaikka nykyään pystytäänkin oikeastaan joka osa-alueella parempaan työnjälkeen ja kestävyyteen. Mutta kun historia ja patina eivät tule kuin ajan kanssa. Kitaroiden osalta voi argumentoida puiden kuivumisella jne, mutta eiköhän niissäkin ole lopulta kyse enemmän mojosta ja korvien välissä sijaitsevasta parhaudesta.

Tänne oli joku postaillut testipätkää vanhasta Deluxe Reverbistä hiljattain, kyllähän se kertoi jo aika paljon siitä, mitä vanha vahvistin voi parhaimmillaan olla. Kyseisessä pätkässä todennäköisesti kuitenkin olisi aika lailla erilainen fiilis, jos soittajana olisi kaltaiseni tuppusormi, eikä maagista tatsia omaava demottaja. Olen itsekin kokeillut noita vanhoja laitteita välillä, minulla on pari kaveria jotka ovat VOX-miehiä, onhan ne pirun hyviä. Mutta historiallisuus niissä meikäläistä eniten puhuttaa, soundi sitten seuraavaksi.

Toisaalta ei kai vintage-vahvistinten arvostus niin uusi ilmiö ole? Viisaammat korjailkoon...
Olin Fender-mies, kunnes kokeilin Gibsonia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)