![]() 22.04.2013 22:30:30 | |
---|---|
J.Nikkanen: http://i43.tinypic.com/3586k2u.gif http://www.tumblr.com/tagged/all%20i%20feel Huomenna teen sen lankun ja nauhottelen klipin kun kerkeän. | |
![]() 22.04.2013 23:04:57 | |
zedder: 600€:lla saa jo neck-thru -kaulalla varustettuja keppejä, joissa pääsy ylänauhoille on huomattavasti helpompaa kuin halvoissa pultikaulaisissa (poikkeuksiakin varmaan on). Sellaisella saanee helpommin selville onko ainesta "tiluttajaksi" vai kannattaako suosista suunnata komppipuolelle Noniin, nyt on kyllä kiistatta typerin kommentti taas vähään aikaan :) Yritin pitkään kirjottaa tähän jonkun asiallisen vastauksen, ei vaan pysty. | |
![]() 22.04.2013 23:11:04 | |
Saa nähdä koska aloittaja liittyy jälleen mukaan keskusteluun. :) | |
![]() 22.04.2013 23:18:00 | |
TMik: Noniin, nyt on kyllä kiistatta typerin kommentti taas vähään aikaan :) Yritin pitkään kirjottaa tähän jonkun asiallisen vastauksen, ei vaan pysty. Ai juma! Oli päässyt livahtaan silmien ohi. Huutonaurut! Homojatsit sulla on housuissas. -Santukka | |
![]() 22.04.2013 23:33:25 (muokattu 22.04.2013 23:46:10) | |
Tarkoitin sitä että kaikkein hankalimman malliset laatikko-/kuutiomalliset pulttikaulaliitokset eivät ehkä ole aloittelijalle ainakaan seisten hihnan kanssa soitellessa yhtä käteviä kuin hiukan sirommalla liitoksella tai set-neck/neck thru systeemillä liitetyt kaulat. Toki esim Ibanezilla on paremman oloisia muotoiltuja liitäntöjä. Vaikka voihan sen kitaran nostella hihnalla vaikka navan yläpuolelle jollei muuten osu. Otaksun että yksi osasyy neck-thru keppien olemassaololle on tuo edellä mainittu. Mutta samapa tuo. Pääasia on että väki viihtyy kun kaikki on kirjoitettu aivan tosissaan. | |
![]() 23.04.2013 00:08:08 | |
Nii ja sitten täältä suuntaa viimeinen ohje megamättömiehelle.. Jos päätät ostaa uuden kitaran, suosittelen testaamaan ne ensin... Virkistin muistia ja edelleen olen sitä mieltää, että hankin mielummin Harley Bentonin kun Ibanezin.. Ibanezeissa on varmasti hyvä skeba, mutta istuu omiin käsiin pirun huonosti.. Ainakin ne muutamat mitä olen testannut.. Eli ei kannata tehdä ostopäätöstä sen perusteella mitä täällä sanotaan vaan mikä tuntuu kourassa oikealta. :) V | |
![]() 23.04.2013 00:10:36 | |
JaaGeRMaisTeR: Nii ja sitten täältä suuntaa viimeinen ohje megamättömiehelle.. Jos päätät ostaa uuden kitaran, suosittelen testaamaan ne ensin... Virkistin muistia ja edelleen olen sitä mieltää, että hankin mielummin Harley Bentonin kun Ibanezin.. Ibanezeissa on varmasti hyvä skeba, mutta istuu omiin käsiin pirun huonosti.. Ainakin ne muutamat mitä olen testannut.. Eli ei kannata tehdä ostopäätöstä sen perusteella mitä täällä sanotaan vaan mikä tuntuu kourassa oikealta. :) Böhöhöö!? Mitvit? Montaa iban mallia olet testinyt? Mun mielestä tuo oli jo jonkinmoista pökälettä tuo teksti. Harley Bentonista ei välttis saa soittopeliä muuta kuin uusimalla kaulan, bodyn ja raudat, ibanetsit ovat sentäs jo kitaroita. Homojatsit sulla on housuissas. -Santukka | |
![]() 23.04.2013 00:25:02 (muokattu 23.04.2013 00:33:51) | |
J.Nikkanen: Böhöhöö!? Mitvit? Montaa iban mallia olet testinyt? Mun mielestä tuo oli jo jonkinmoista pökälettä tuo teksti. Harley Bentonista ei välttis saa soittopeliä muuta kuin uusimalla kaulan, bodyn ja raudat, ibanetsit ovat sentäs jo kitaroita. Siksipä sanoinkin että testaa ensin... Kun kaikki ei sovi kaikille.. En montaa ja varmaan ollut halvimmat. Ei vaan istu omille nakeille.. Vai onko muusikoista ibanez pakko? Ja miltä nyt testasin oli joku jossa tai lukea jotain gta:n tyyppistä.. Mutta sen verta siitä kitarasta on pakko sanoa että sitä ei ole moneen vuoteen varmaan viritetty, mutta hyvin oli säilynyt vire. Että. Höhööhöö! ja sitvit! Ei kannata stressata.. Ei se tarkoita että se sun iba on huono ja ibat on huonompia kun benttonit.. :) E: mallia ei löytynyt netistä joten tarkistan kuhan kerkeän.. Gta taitaa olla iban vahvari. V | |
![]() 23.04.2013 00:29:54 | |
JaaGeRMaisTeR: Että. Höhööhöö! ja sitvit! Ei kannata stressata.. Ei se tarkoita että se sun iba on huono ja ibat on huonompia kun benttonit.. :) Eipä stressiä, eikä yhtään ibanetsin kitaraa talossa kun vanhin muksu vein omansa mennessään. Bassoja muutama mutta se on ihan eri tarina. Muutamiakin kertoja käynyt Levytukussa pyörittelemässä eri iboja ja oikeastaan eniten ahdistaa ne hiton tikkukaulaiset RG mallit. Ne ovat vaan niin luonnottomia. Mutta joo, testaamalla nuo hommat selviää. Itse asiassa mulle on hyvinkin samantekevää mitä siellä lavassa lukee jos kitara sopii kouraan. Nykyinen vekotin löytyy profiilista, ei välttämättä se yleisin kitara. Eikä kallein. Saundit sähköistettynä suht köpöt mutta kun ei ole saanut aikaiseksi viskata vaikkapa jotain Tesloja tuonne universaaliin routtaukseen. (=uima-allas) Homojatsit sulla on housuissas. -Santukka | |
![]() 23.04.2013 13:15:08 | |
zedder: Tarkoitin sitä että kaikkein hankalimman malliset laatikko-/kuutiomalliset pulttikaulaliitokset eivät ehkä ole aloittelijalle ainakaan seisten hihnan kanssa soitellessa yhtä käteviä kuin hiukan sirommalla liitoksella tai set-neck/neck thru systeemillä liitetyt kaulat. Toki esim Ibanezilla on paremman oloisia muotoiltuja liitäntöjä. Vaikka voihan sen kitaran nostella hihnalla vaikka navan yläpuolelle jollei muuten osu. Otaksun että yksi osasyy neck-thru keppien olemassaololle on tuo edellä mainittu. Mutta samapa tuo. Pääasia on että väki viihtyy kun kaikki on kirjoitettu aivan tosissaan. Palioko luulet sen aloittelijan viettävän aikaa siellä 20. nauhavälin ja ylitse paikkeilla? ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ | |
![]() 23.04.2013 13:18:28 | |
JaaGeRMaisTeR: Nii ja sitten täältä suuntaa viimeinen ohje megamättömiehelle.. Jos päätät ostaa uuden kitaran, suosittelen testaamaan ne ensin... Virkistin muistia ja edelleen olen sitä mieltää, että hankin mielummin Harley Bentonin kun Ibanezin.. Ibanezeissa on varmasti hyvä skeba, mutta istuu omiin käsiin pirun huonosti.. Ainakin ne muutamat mitä olen testannut.. Eli ei kannata tehdä ostopäätöstä sen perusteella mitä täällä sanotaan vaan mikä tuntuu kourassa oikealta. :) Kannattaako oikeasti ruveta neuvomaan ellei ole kokemusta asiasta? ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ | |
![]() 23.04.2013 14:09:43 | |
lavaamo: Kannattaako oikeasti ruveta neuvomaan ellei ole kokemusta asiasta? Eikös se ollut hyvä neuvo.. Testaa ensin jos ostat kitaran. Koska kitara joka sopii sulle, ei välttämättä sovi mulle :) ja nuo ibat on suosittuja ja aika kaikille sopivia.. Ite en ole löytänyt omaan käteen istuvaa ja siksipä en niitä viitsi suuremmin katsoessaan enään... Kaverikin korvasi lespan ltd:llä ja ei vissiin ole sitä katunut.. Kun ei istu kouraan niin ei istu. Ei siitä kannata ottaa hernettä nenään. Eli kannattaa neuvoa jos sanoma on oikea. :) V | |
![]() 23.04.2013 14:12:51 | |
lavaamo: Palioko luulet sen aloittelijan viettävän aikaa siellä 20. nauhavälin ja ylitse paikkeilla? Jos on yhtään niin kuin minä tuossa vaiheessa, niin liikaa. ;) Mutta oikeesti, kyllä niillä möhkömmilläkin kaulaliitoksille saa soiteltua ihan hyvin, vaatii vaan vähän eri asentoa. | |
![]() 23.04.2013 20:58:22 | |
Näppärästihän tuota se joku ruotsalainen stratollakin tiluttelee vaikka on möhköliitos. | |
![]() 24.04.2013 01:28:18 | |
naavanka_: Näppärästihän tuota se joku ruotsalainen stratollakin tiluttelee vaikka on möhköliitos. Niillä ei ollu sotia. Siks ne on kaikessa parempia kuin me. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! | |
![]() 24.04.2013 10:32:08 | |
Jucciz: Niillä ei ollu sotia. Siks ne on kaikessa parempia kuin me. Tarkoitatko SOTEa? Kai svenssonit sodassa ovat olleet? Silloin aikoinaan kun täällä vaan marjastettiin... Lisää offia: yksi tilumies kans vaikealla kaulaliitoksella taisi olla Edward Van Halen-niminen nuori mies. "B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen | |
![]() 24.04.2013 12:39:55 | |
calluna: Tarkoitatko SOTEa? Kai svenssonit sodassa ovat olleet? Silloin aikoinaan kun täällä vaan marjastettiin... Lisää offia: yksi tilumies kans vaikealla kaulaliitoksella taisi olla Edward Van Halen-niminen nuori mies. Jeff Healey pysty tiluttaan vaikka ois siporexista ollu kaulaliitos. "Kotoo töihi!" | |
![]() 24.04.2013 12:40:21 | |
calluna: Tarkoitatko SOTEa? Kai svenssonit sodassa ovat olleet? Silloin aikoinaan kun täällä vaan marjastettiin... Lisää offia: yksi tilumies kans vaikealla kaulaliitoksella taisi olla Edward Van Halen-niminen nuori mies. Eikös ne jotkut myös ihan perus liimakaulabulkkilespalla tiluttele? Jotain tämmöstä oon kuullu mutta en tiiä sitten. Eikös se kaulaliitos ois parasta jättää kokonaan pois niin ylänauhoille pääsy ois vaivatonta? | |
![]() 24.04.2013 12:56:53 | |
En lukenut kaikkia kirjoituksia ihan tarkkaan mutta: Kannattahan se kitara purkaa ja laittaa taas toimimaan, siitä oppii jotain kitarakoostumuksesta, miten muutokset vaikuttaa soitettavuuteen ja soundiin jne. ja moisesta on jatkossa hyötyä jos soittoharrastus jatkuu pitempään. Sitten osaa myös sen seuraavan paremmuutta hinta/laatusuhteeseen arvioida paremmin eikä tule niin helposti kusetetuksi. Ja voi siitä sitten vaihdossa muutaman euron enemmin pyytää jos päivitys on onnistunut, tietty riski siitä että kaikki menee päin ***tua on myös olemassa. It ain't what you do, it's how do you do? Ketoon, peipi, ketoon. Nothing Toulouse. Turbomaha. | |
![]() 24.04.2013 13:50:18 (muokattu 24.04.2013 13:50:25) | |
KooAa: En lukenut kaikkia kirjoituksia ihan tarkkaan mutta: Kannattahan se kitara purkaa ja laittaa taas toimimaan, siitä oppii jotain kitarakoostumuksesta, miten muutokset vaikuttaa soitettavuuteen ja soundiin jne. ja moisesta on jatkossa hyötyä jos soittoharrastus jatkuu pitempään. Sitten osaa myös sen seuraavan paremmuutta hinta/laatusuhteeseen arvioida paremmin eikä tule niin helposti kusetetuksi. Ja voi siitä sitten vaihdossa muutaman euron enemmin pyytää jos päivitys on onnistunut, tietty riski siitä että kaikki menee päin ***tua on myös olemassa. Kannattaa myös varoa ettei maaginen soundi vahingossa pääse jostain kolosta karkaamaan. Jos yhtään käyttää järkeä ja konsultoi vaikka internetiä niin ei voi mennä vituiksi. Tai voihan se jos todellakin rupeaa urakalla tapittelemaan eikä tiedä yhtään mitä tekee. Pokasaha ja taltta huutamaam. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)