Aihe: Jumalauta mitä keksintöjä
1 2 3 4
Ocku
04.05.2004 14:26:17
Käykää kattomassa http://www.vansevers.com/musicians.html

Siellä löydätte 375 dollarin hintaisia virtapiuhoja jotka parantaa soundia vaikka valmistaja itse ei tiedä miksi!

"We don’t know for sure why it works, just that it does"

Eikä siinä kaikki. "Tavallisten" kitarapiuhojen lisäksi sieltä voi ostaa satojen dollareiden hintaisia Pocket Rocket puupaloja jotka parantavat soundiasi. Miten? No pistämällä nämä puupalikat taskuihin! Ihan totta, en keksi näitä juttuja itse.

http://www.vansevers.com/pocket_rocket.html
noir
04.05.2004 15:35:28 (muokattu 04.05.2004 15:36:35)
Multa saa ostaa Onnea Tuottavaa Taskunöyhtää. Toimii kokeissa, keikalla, kotona ja mökillä. Niukan tuotannon takia hinta on tosin aika korkea, mutta se on takuulla just sen arvoista.

EDIT: ei muuten ihan halpoja ole nuo VansEversin tuotteetkaan.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
askomiko
04.05.2004 15:46:39 (muokattu 04.05.2004 15:47:13)
No voi helevettiläine, enpäs ole moista paskaa vielä kuunaan nähnyt! Kai se on niin että kun lyö tarpeeksi ison hintalapun niin aina joku ostaa, vaikka möisi pieruja purkissa.

edit: ainiin, niinhän joku jo möi, muistankin. Ebayssa oli myytävänä haamu lasipullossa, avaaminen omalla vastuulla. Mukaan tuli kummitusjuttukin.
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Trebla
04.05.2004 16:03:26
Tätä samaa lannoitettahan on ollut HiFi ja etenkin HiEnd-harrastuksessa jo vuosikymmeniä. Välijohdoissa kuullaan eroja, CD-soitinten jalkojen alle aseteltavilla lyijylevyillä saadaan ääneen lisää kuulautta jne.

No toisaalta... Kyllähän sitä soittajapiireissäkin. Soittimen pitää olla just kuin esikuvalla naarmuja myöden, muutoin ei soundi ole kohdallaan.

Jos joku (kahjo) saa paremmat fiilikset tommonen nyrkkirauta munissaan ja täten pystyy soittaan paremmin korkealta ja kovaa, niin se hänelle suotakoon =) =) =)

(Tarviskohan sitä alkaa kauppaamaan jotain taskuunpantavaa 50 kilon alasinta ihan vaan sillä perusteella, että saa soundiin vähän enemmän metallista alapäätä. Perusteluiksi parit integraalifunktiot ja derivaatat)
Hei, täällähän on jo joku!
noir
04.05.2004 16:13:32
Tätä samaa lannoitettahan on ollut HiFi ja etenkin HiEnd-harrastuksessa jo vuosikymmeniä. Välijohdoissa kuullaan eroja, CD-soitinten jalkojen alle aseteltavilla lyijylevyillä saadaan ääneen lisää kuulautta jne.

Saakeli! Mä olen niin tumpelo näissä audiojutuissa, etten edes tiedä mitä "kuulaus" tekee äänessä. Voi penteleen himpeli... *pyörittelee käsissään kullattuja piuhojaan*
Teijo K.
04.05.2004 16:16:56

Käykää kattomassa http://www.vansevers.com/musicians.html

Siellä löydätte 375 dollarin hintaisia virtapiuhoja jotka parantaa soundia vaikka valmistaja itse ei tiedä miksi!

"We don’t know for sure why it works, just that it does"

Eikä siinä kaikki. "Tavallisten" kitarapiuhojen lisäksi sieltä voi ostaa satojen dollareiden hintaisia Pocket Rocket puupaloja jotka parantavat soundiasi. Miten? No pistämällä nämä puupalikat taskuihin! Ihan totta, en keksi näitä juttuja itse.

http://www.vansevers.com/pocket_rocket.html

Pyöreät puukuulat, yksi kumpaankin etutaskuun. Antaa soittoon sitä ihteään? Erityisesti kasarihevin parissa operoiville ns. sukkahousubändeille.
Ei me mitään musakaupaa tarvita, me ollaan jo se, keskenään.
- hemmo off-topic mumoista.
Shaft
04.05.2004 16:24:39
Virtajohtojen välillä voi olla kyllä ihan kuultavia, joskin pieniä eroja. Tuo Pocket rocket oli kyllä jo aika naurettava. Jollakin on hyvä mielikuvitus.
Lego
04.05.2004 16:52:49
Ei helekutarallaa miten jollakin on välähtänyt, hahah! Nuo keksinnöt on kyllä loistavia.

Virtajohtojen välillä voi olla kyllä ihan kuultavia, joskin pieniä eroja.

Ootko ihan tosissasi nyt, ei helvetti..
Selitys: Olin humalassa.
SaBer
04.05.2004 19:03:03

Virtajohtojen välillä voi olla kyllä ihan kuultavia, joskin pieniä eroja.

Jos vahvistin saa liian vähän virtaa, niin joo, voi olla saundissa eroa, mutta että muhkeat ala-keskiäänet. Pah!
"En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies
Teme007
04.05.2004 19:14:06
Ei hyvää päivää ja huh huh. Only possible in America. Toi on kyll isointa saissee mitä on vähään aikaan nähty, pitäiskö kysyä ukolta sähköpostilla, et kuis suksi luistaa?
JCM
04.05.2004 19:25:50

http://www.vansevers.com/qupr.html

Siitä vaan taskuraketteja tilaamaan.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
noir
04.05.2004 19:35:52
Jos vahvistin saa liian vähän virtaa, niin joo, voi olla saundissa eroa, mutta että muhkeat ala-keskiäänet. Pah!

Käsittääkseni normaalissakaan markettijohdossa ei ole niin suuria vastuksia, etteikö siinä sähkö kulkisi vallan mainiosti. Tietysti tosihifimuusikko käyttää pelkästään syväjäädytettyjä suprajohteita piuhoiksi.
Puavali
04.05.2004 20:01:04
Käsittääkseni normaalissakaan markettijohdossa ei ole niin suuria vastuksia, etteikö siinä sähkö kulkisi vallan mainiosti. Tietysti tosihifimuusikko käyttää pelkästään syväjäädytettyjä suprajohteita piuhoiksi.

Kaverilla on useiden kymmenientuhansien eurojen hintaiset poppivehkeet, ja sitten se käyttää jotain halpoja (parin kolmenkymmenen euron) piuhoja!?!? Ja silti sen putkitekniikkaan perustuva cd-soitin kuulostaa paremmalta kuin muut.

Mutta nämä "ensin en kuullut eroja, mutta kolme viikkoa näitä kullattuja kaijutinpiuhoja sisääajettuani huomasin uutta kirkkautta ja selkeyttä trumpettisektion vastadektyyleissä..." tarvitsisivat elämän.
Shaft
04.05.2004 20:20:37

Eivät ne erot välttämättä kovin merkittäviä ole, mutta turha kommentoida jos ei ole kokeillut asiaa.

Mutta nämä "ensin en kuullut eroja, mutta kolme viikkoa näitä kullattuja kaijutinpiuhoja sisääajettuani huomasin uutta kirkkautta ja selkeyttä trumpettisektion vastadektyyleissä..." tarvitsisivat elämän.

Ylilyöntejä voi olla, mutta harrastakoot ihmiset mitä itse haluavat. Yleensä hifiharrastajille naureskelijat eivät itse ymmärrä asiasta tuon taivaallista.
vaurio
04.05.2004 21:44:17
Piuhoissa on kyllä eroja, mutta ne on niin älyttömän pieniä ettei niillä käytännössä ole merkitystä.
tuo taskuun laitettava juttu on kyllä ihan humpuukia.
Eihän se sieltä taskusta se resonaatio voi mitenkään johtua kitaraan asti. Taas tietämättömiä pannaan halvalla kuus nolla.
hei.. mitä sä teet? Hei! Et kyllä ruuvaa mun kitaraa kiinni seinään!!!
SaBer
04.05.2004 22:30:33

En missään vaihessa sanonut, etteikö perus-vahvistin saisi perus-johdosta tarpeeksi virtaa. Heikoin lenkki on joka tapauksessa pistorasian liitin. Vasta kilowattien vahvistimissa rupeaa tulemaan ongelmia. Silloin käytetään voimavirtaa. Ei neljän sadan dollarin piuhoja...
"En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies
KeljuK
04.05.2004 23:01:55 (muokattu 04.05.2004 23:49:00)
Yleensä hifiharrastajille naureskelijat eivät itse ymmärrä asiasta tuon taivaallista.

Tuon taivaallista on hyvin sanottu. Hifiharrastuksessa kun on monesti kyse omanlaisestaan uskonnollisesta hurmoksesta jolla ei ole mitään tekemistä fysiikan tai järjen kanssa.

Pahinta on se että tälläisen "herätyksen" saaneilta tyypeiltä nyhdetään rahaa 2000€/metri virta/kaiutin- kaapeleilla sun muilla huuhaajutuilla jotka ovat suoraan verrannollisia tv-saarnaajien rahankeräyksiin.

Helppo sanoa että ei se ole tyhmä joka pyytää, mutta rajansa kaikella sekä hetkellisten mielenhäiriöiden hyväksikäytölläkin- ihminen kyllä kuulee tai näkee ihan mitä vaan kun tarpeeksi kovasti itselleen uskottelee. Joko muiden "uskovien" tai kauppiaan tuella.
Shaft
04.05.2004 23:51:10
Tuon taivaallista on hyvin sanottu. Hifiharrastuksessa kun on monesti kyse omanlaisestaan uskonnollisesta hurmoksesta jolla ei ole mitään tekemistä fysiikan tai järjen kanssa.

Pahinta on se että tälläisen "herätyksen" saaneilta tyypeiltä nyhdetään rahaa 2000€/metri virta/kaiutin- kaapeleilla sun muilla huuhaajutuilla jotka ovat suoraan verrannollisia tv-saarnaajien rahankeräyksiin.

Kuinka paljon olet itse perehtynyt hifiin ja kuunnellut erilaisia laitteistoja? Kuinka monta hifistiä tunnet henkilökohtaisesti? En nimittäin usko että kovinkaan moni hifisti tunnistaa itsensä näistä stereotypisistä yleistyksistä.

Vaikka ylilyöntejäkin varmaan tapahtuu, vain harva hifisti ostaa kalliita laitteita tai tarvikkeita hetken huumassa myyntipuheita kuunneltuaan.

Helppo sanoa että ei se ole tyhmä joka pyytää, mutta rajansa kaikella sekä hetkellisten mielenhäiriöiden hyväksikäytölläkin- ihminen kyllä kuulee tai näkee ihan mitä vaan kun tarpeeksi kovasti itselleen uskottelee.

High end-bisneksessä on tietysti paljon ylihinnoiteltuja tuotteita ja varmasti ihan huuhaatakin. Sikäli kriittiisyys on toki paikallaan. Mutta tämä tietysti pätee moniin muihinkin asioihin.
KeljuK
05.05.2004 00:16:06 (muokattu 05.05.2004 01:10:55)
Kuinka paljon ...

Vaikka ylilyöntejäkin...

High end-bisneksessä...

Paljon.

Yhden entisen "Hardcore- uskovaisen", sekä pari ihan järkevää äänentoiston harrastajaa jotka kuulevat mitä kuulevat eivätkä mitä haluavat kuulla tai uskovat kuulevansa.

Ei varmasti ostakkaan. Päinvastoin yleensä pitkän uskottelun(oman ja muiden) jälkeen. Sitten uskotaan että ilmavuuden puute diskanteissa korjaantuu vaihtamalla sadan euron välikaapeli kymppitonnin malliin, vaikka ilmavuus löytyisi lääkitystä tarkistamalla.

Se että huuhaata on, ja sillä rahastetaan herkkäuskoisia, ei tarkoita sitä että se pitäisi hyväksyä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)