Kapane 04.05.2004 20:22:44 | |
---|
onko kellään kokemuksia.. toimiiko tuo mitenkään. paperillahan tuo olisi kiva.. ei enää volume droppia eikä mitään muutakaan.. mutta käytännössä?? tuolta lisää http://www.vhtamp.com/frames.htmlmua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] |
Shaft 04.05.2004 20:35:34 | |
---|
Kyllä kai tuo asiansa ihan hyvin ajaa, mutta buffereita saa kyllä halvemmallakin. |
Kapane 04.05.2004 20:37:27 | |
---|
Kyllä kai tuo asiansa ihan hyvin ajaa, mutta buffereita saa kyllä halvemmallakin. kuten esim. minkä merkkisiä... mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] |
Shaft 04.05.2004 20:52:13 | |
---|
kuten esim. minkä merkkisiä... MXR Micro Amp, RM Crossroads, Skrydstrup r&d, BJF Baby Pink Booster.. Osa noistakin on tosin melko hintavia, mutta vaihtoehtoja siis on. Tuossa VHT:ssä on kyllä bonuksena ne virtaliittimet. Halvin vaihtoehto on tietysti rakentaa itse.. Joissakin efekteissäkin on muuten sisäänrakennettu bufferi. |
Kapane 04.05.2004 21:19:22 (muokattu 04.05.2004 21:19:40) | |
---|
MXR Micro Amp tuo voisi kyllä olla yksi - mutta tuossa vhtssä on boonuksena myös se putki siellä sisällä... mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] |
J-PPP 04.05.2004 21:30:05 | |
---|
Toi on vähän turha laite... tai kallis ainakin siihen nähden mitä se tarjoaa; virtalähteen ja putkibufferin. Useimmissa nykypedaaleissa (Boss, Ibanez) on ihan siedettävä bufferi, verrattuna vaikka vanhoihin Electro-Harmonixeihin, joista osa oli aikamoisia soundin tuhoajia. Kannattaa lukea tämä juttu ja miettiä asiaa uudestaan. http://www.custom-sounds.com/truebypass.htm ei enää volume droppia eikä mitään muutakaan.. mutta käytännössä?? Mitä muutakaan? Kannattaa kokeilla mikä pedaali toimii omassa ketjussa parhaiten ensimmäisenä muunkin kuin käyttötarkoituksen kannalta jos on jotain ongelmia. FOR SALE/TRADE: HAMER USA SUNBURST, ks. tori! WANTED: Musta telecaster tai pelkkä body, tarjoa! |
Mitä muutakaan? Kannattaa kokeilla mikä pedaali toimii omassa ketjussa parhaiten ensimmäisenä muunkin kuin käyttötarkoituksen kannalta jos on jotain ongelmia. Toihan sanoo, että efektien volume muutokset katoaa. huonojen piuhojen tonen hävitys katoaa. pitkien efekti ketjujen syömä tonen kadotus häviää... toi olis siitä ideaali, että oon aikamoinen piuhan talloja ja niitä piuhoja menee eli jos soitan kymmenen vuotta niin tulee halvemmaks... mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] |
askomiko 04.05.2004 23:36:40 (muokattu 04.05.2004 23:38:22) | |
---|
toi olis siitä ideaali, että oon aikamoinen piuhan talloja ja niitä piuhoja menee eli jos soitan kymmenen vuotta niin tulee halvemmaks... Emmää nyt ymmärrä miten se piuhan elinikää pidentäisi. Kuten tuolla jo joku sanoi, hyvin monessa pedaalissa on nykyään erittäin toimiva bufferihärdelli, joka vähentää sen jälkeisien pedaaleiden soundinsyöntiä, äärimmäisen turhana pitäisin erikseen sitä varten hommata laitetta. Joku Roger Mayerin säröpurkki vaikka eteen, saa särön kaupanpäälle, ja murto-osalla hinnasta. |
Shaft 05.05.2004 00:07:13 | |
---|
Emmää nyt ymmärrä miten se piuhan elinikää pidentäisi. Kai tuossa oli ideana, että voisi käyttää halpoja peruspiuhoja ilman että tone kärsii. Kuten tuolla jo joku sanoi, hyvin monessa pedaalissa on nykyään erittäin toimiva bufferihärdelli, joka vähentää sen jälkeisien pedaaleiden soundinsyöntiä, äärimmäisen turhana pitäisin erikseen sitä varten hommata laitetta. Joku Roger Mayerin säröpurkki vaikka eteen, saa särön kaupanpäälle, ja murto-osalla hinnasta. Eivät nuo pedaalien bufferit välttämättä aja ihan samaa asiaa ja toisinaan ne voivat värittää soundia siinä sivussa. Tämä on tosin aika tapauskohtaista. Olen samaa mieltä siitä, että tuo VHT:n laite on kallis siihen nähden mitä se tarjoaa. |
askomiko 05.05.2004 00:23:35 | |
---|
Roger Mayerin ulostulossa ja big muffin ulostuloissa on eroa. |
Kapane 05.05.2004 09:02:05 | |
---|
Kai tuossa oli ideana, että voisi käyttää halpoja peruspiuhoja ilman että tone kärsii. juurikin näin... en usko että mulle siitä hirveesti apua olisi, mutta aion ottaa siitä selvää. mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] |
Shaft 05.05.2004 09:28:55 | |
---|
Roger Mayerin ulostulossa ja big muffin ulostuloissa on eroa. Toki. Mayerin pedaalit ovatkin sieltä paremmasta päästä. Ilmeisesti homma toimii vain voodoo-sarjan tuotteilla, rocket-sarjassa oli muistaakseni true bypass. |