Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: How I met your mother (Ensi silmäyksellä)
1 2 3 4 5
haunted
20.02.2008 16:33:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mtv 3 alkoi esittää kyseistä sarjaa primetime -aikaan keskiviikkoisin 13.55 =)
 
Voin suositella kaikille ihmisille tätä sitcom pläjäystä. Jenkkilässä kolmatta kautta tainnut 11 jaksoa tulla, ja homma vain paranee kokoajan. Älyttömän hyvä käsikirjoitus (nerokasta huumoria minun makuun, sekä yllättäviä "juonenkäänteitä" tällaiseen sarjaan) ja sopivat/hyvät näyttelijät saivat minut täysin hullaantumaan ko. sarjaan.
 
Sarjaa voisi varovasti rinnastaa tai verrata Frendeihin (toivottavasti fanaatikot ei loukkaannu), tarkoitan vaan että, tämä pesee kaikki muut tämän hetken vastaavat (väkisin nauretut) sitcomit mennen tullen.
 
Atomikellojen vuosittainen kalibrointi toteutetaan Herra Hoglanin timen avulla.
Tawsky
22.04.2013 19:53:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1888 päivää ja kukaan ei ole pukahtanutkaan tästä? Mä olen (vasta nyt) tähän hurahtanut. 3. tuotantokausi puolivälissä ja oon tykännyt. Barney on päällikkö.
 
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
obiwan
22.04.2013 20:05:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ADEHD: 1888 päivää ja kukaan ei ole pukahtanutkaan tästä? Mä olen (vasta nyt) tähän hurahtanut. 3. tuotantokausi puolivälissä ja oon tykännyt. Barney on päällikkö.
 
Helvetin hyvä sarja, Barney kyllä pelastaa useimman jakson kun muut hahmot alkavat tylsistyttää. Itsekin tuli lähdettyä tähän jälkijunassa ja katsoinkin 7 kautta aika lailla putkeen, kasia Netflixiin odotellessa.
 
Vaikea sanoa, onko tämä mennyt huonommaksi niinkuin yleensä käy sarjoille n. vitoskauden kohdalla. Itse en ainakaan mitään radikaalia tasonlaskua ole huomannut, tuskin se tällasessa sitcomissa niin selkeesti näkyy. Pikkasen toistoa ehkä havaittavissa.
 
carnation
22.04.2013 21:09:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin minun mielestäni sarjan hauskuus ja iskevyys oli lähes yksinomaan Barneyn harteilla, muista hahmoista en liiemmin jaksanut innostua ja katsominen jäikin ensimmäiseen kauteen. Mutta onhan Barney hauska ja osuvasti näytelty. Onko siitäkin nyt pari vuotta, kun katsoin. Ekalla kaudella touhu tuskin on vielä kaikkein elinvoimaisimmillaan, ja periaatteessa lisäkatsominenkin kiinnostaa, mutta sen verran katselulistalla on jos jonkinlaista tv-sarjaa, ettei tällainen "katsottavaa keskitasoa" edustava sarja ole ihan prioriteettilistan ykkösenä. Ehkä jokus kolmen vuoden päästä ehtii taas.
 
Kai tässä oli sitten liiaksi frendit-tyyppistä ihmissuhdetouhua, ettei napannut. Haluan huumorini ilkeänä. Vähän myös väsyttää ja katselukynnystä nostaa se useimpien jenkkisitcomien helmasynti, että sarjan täytyy kestää vähintään kahdeksan kautta ja toistasataa jaksoa. No joku Seinfeld sentään selvisi vastaavasta urakasta ilman mainittavaa tason laskua. Tiedä tästä sitten.
 
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
aivokuolio
22.04.2013 21:23:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1-2 ekaa kautta lämmittelyä, 3-6 aikalailla rautaa ja jotenki nyt seiskakauden aikana on iskeny aika totaalinen väsähtäminen koko hommaan. Tuntuu että kaikki ideat ja kombot on jo käytetty ja mukaan pitäny tuoda ties mitä väkinäistä sivuhahmoa jne. Varmasti tulee silti jossakin vaiheessa katottua loppuun ihan vaan sen "mysteerin" selviämisen takia.
 
Ihan pikkukiva sarja siis kyseessä mutta esim. Seinfeldiin verrattuna aikalailla paperia.
Tawsky
22.04.2013 21:24:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

carnation: Ainakin minun mielestäni sarjan hauskuus ja iskevyys oli lähes yksinomaan Barneyn harteilla, muista hahmoista en liiemmin jaksanut innostua ja katsominen jäikin ensimmäiseen kauteen.
 
Musta on parantunut kolmoskauteen mennessä, kannattaa katsella jos jaksaa. Ja onhan tuossa Barneyn lisäksi muitakin hyviä hahmoja. No joo, Ted ja kumppanit on monesti vähän tylsiä, mutta mamu-taksikuski on ihan huikea.
 
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
ekikoo
22.04.2013 21:29:51 (muokattu 22.04.2013 21:30:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katsoin pari vuotta sitten kai about viisi kautta ja sitten lopahti. Nakertaa kun jotkut modernit nuoret aikuiset kaverin tuttavapiirissä ovat kehdanneet väittää tämän voittavan Frendit. Siis mitä saatanaa. Tässähän päähahmoista hyviä on tasan 20%, Frendeissä sentäs ainakin 83,3%. Alyson Hannigan ei ole hauska :S
 
Mutta on tässä hetkensä!
 
Do we need harmonics in the range above 8 kHz? Are a lot of dogs going to listen to your solos? - J. Johansson
kyseinen
22.04.2013 23:25:01 (muokattu 22.04.2013 23:26:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ekikoo: jotkut modernit nuoret aikuiset kaverin tuttavapiirissä ovat kehdanneet väittää tämän voittavan Frendit
 
Yleensä pyrin välttelemään nostalgian haittaavaa vaikutusta arviointikykyyn, mutta onhan tuo nyt ihan totaalisen huono näkemys. Ei tää nyt aivan Frendit-tasoa ole.
 
Ihan samoilla linjoilla kuin muutkin. Sarja menee juoksumatolla ajantappona haukotellen "katsottuna". 100-prosenttisesti en viitsisi keskittyä tällaiseen mitenkään. Noin joka 5. jakso on hyvä, loput sellaista keskinkertaista meh-osastoa. Barney pelastaa mitä pelastettavissa on, Marshall on välillä ihan hassu ja Robinin kanadalaisuudesta saa ihan OK vitsejä. Tedissä ja Lilyssä ei ole mitään hauskaa. Ei siis kertakaikkiaan mitään.
 
Nuorten kaupunkilaisten "hukassa olemisen" ja ihmissuhteiden kuvauksessa onnistutaan silloin tällöin ihan nasevasti, siitä miniplussa.
 
Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen
Wradlin
22.04.2013 23:33:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtava sarja, tai no varsinkin kaudet 1-5. Tullut katsottua useampaan kertaan, poislukien nämä uusimmat. Seiskakausi oli vähän väsynyt, nykyinen on taas parempi mutta jutut alkaa menemään välillä vähän liian epärealistiseksi.
 
Suomen tv:stä olen tainnut nähdä kerran yhden jakson, ihmeen huonot esitysajat tälle jaettu kun ilmeisesti aina on tärkeämpää näyttää Frendejä tuhannetta kertaa.
 
Informaatiokameli
22.04.2013 23:54:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oisko tosiaan ollu johonki vitoskauteen asti ihan mahtisettiä, sen jälkeen laatu laskenut huimasti. Nykyään ihan kamalaa roskaa, ei naurata yhtään.
 
Katson silti joka jakson.
 
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
haunted
23.04.2013 09:59:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Informaatiokameli: Oisko tosiaan ollu johonki vitoskauteen asti ihan mahtisettiä, sen jälkeen laatu laskenut huimasti. Nykyään ihan kamalaa roskaa, ei naurata yhtään.
 
Katson silti joka jakson.

 
Muuten sama, mutta nauran myös joka jaksos. Ja hyvää on kaikki vieläki.
 
"Anteeks mulla on pakkoliikkeitä" -Natolasse
Wolfgang
23.04.2013 12:09:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki jaksot olen katsonut. Alkuun todella laadukasta settiä, mutta vedetty ihan liian pitkäksi. Tedin olisi pitänyt löytää lastensa äiti jo jossain viidennen kauden kieppeillä.
 
Muista sitcomeista How I met your mother poikkeaa ainakin perusasetelmassaan: kaikki jaksot ovat periaatteessa takaumia ja muisteluita, joita Ted kertoo lapsilleen. Tiedämme siis kaikki että lopussa Ted löytää elämänsä naisen, mutta nähtäväksi jää miten. Tämä idea on kuitenkin alun jälkeen ollut täysin hukassa, eikä Tedin sohvalla istuvaa jälkikasvua edes näytetä kuin pari kertaa kaudessa. Koko touhu on mennyt vähän sellaiseksi saippuaoopperaksi, johon ympätään muutama vitsi aina silloin tällöin muistuttamaan että komediaa tässä katsellaan. Tedin ja Stellan suhteilut olivat tylsintä HIMYM:a ja Stella muutenkin helvetin ärsyttävä hahmo. Myös Barneyn isän etsiminen oli vähän turhanpäiväinen juonikuvia, joka ei johtanut oikein mihinkään. Muutenkin Barneyn "inhimillistäminen" on vienyt sarjasta hohtoa. Alkuun hieno hahmo, joka huijasi naisia härskisti sänkyynsä, mutta sitten ilmeisesti päätettiin, että eihän sellaista moraalittomuutta sovi esittää, vaan Barneykin on pohjimmiltaan vain väärinymmärretty pikkupoika, joka kaipaa rinnalleen vakituista kumppania.
 
No hitusen viimeisin kausi taas skarppasi, mutta eipä tuo oikein enää jaksa innostaa. Kyllä mie sen loppuun saakka aion katsoa kuitenkin.
 
"Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio
Informaatiokameli
23.04.2013 12:32:45 (muokattu 23.04.2013 12:33:38)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wolfgang: Muutenkin Barneyn "inhimillistäminen" on vienyt sarjasta hohtoa.
 
Juuri näin, tämä harmittaa sarjan huononemisessa eniten. Sarjan paras hahmo vajosi tylsimmäksi hahmoksi todella vauhdikkaasti tämän takia.
 
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Peoplez
23.04.2013 14:39:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Menkää ny Frendit-fanit jonneki iha muualle. Näillä kahdella sarjalla ei ole MITÄÄN tekemistä toistensa kanssa ja hyvä niin. HIMYM oli parhaimmillaan parasta ja fiksuinta sitcomia mitä koskaan on tehty :) Kutoskaudesta lähtien on tosiaan sarjan taso laskenut, mutta silloin tällöin tulee silti nappijakso eli pakko katsoa edelleen!
 
Linnunlaulupuu
23.04.2013 16:26:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Informaatiokameli: Juuri näin, tämä harmittaa sarjan huononemisessa eniten. Sarjan paras hahmo vajosi tylsimmäksi hahmoksi todella vauhdikkaasti tämän takia.
 
En mä ainakaan enää jaksanut pätkääkään sitä legen----dary -lineä. Ihan hyvä vaan, että toivat vähän kontrastia siihen jäbään.
 
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
AnonHero
23.04.2013 16:34:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peoplez: HIMYM oli parhaimmillaan parasta ja fiksuinta sitcomia mitä koskaan on tehty :
 
Aika hyvä läppä.
 
ekikoo
23.04.2013 17:07:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peoplez: Näillä kahdella sarjalla ei ole MITÄÄN tekemistä toistensa kanssa ja hyvä niin.
 
Munsta niillä on paljonkin tekemistä, ja mahtava vertailla keskenään. HIMYMhän on omalla laillaan hyvä, paljon nykyaikaisempi, mutta makuuni silti ei niin hauskaa tai hyvin kirjoitettua tai näyteltyä kuin Frendit.
 
Sanoinhan jo että tykkäsin kausista 1-5 pääsääntöisesti... Näyttelijät ei vaan oikein ole hauskoja loppujenlopuksi.
 
Do we need harmonics in the range above 8 kHz? Are a lot of dogs going to listen to your solos? - J. Johansson
haunted
23.04.2013 22:44:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HIMYM oli parhaimmillaan parasta ja fiksuinta sitcomia mitä koskaan on tehty :)
 
Mulla on ihan sama mielipide. Tää on vaan usein liikaa frendi- ja seinfeldi-faneille. Mulle taas edelliset on sellasta keskinkertasuutta jota jaksaa katsoo silloin tällöin ja vähä nauraa väkisin. Paitsi seinfeldille ei jaksa.
 
"Anteeks mulla on pakkoliikkeitä" -Natolasse
Linnunlaulupuu
23.04.2013 23:17:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

haunted: Paitsi seinfeldille ei jaksa.
 
And what about these TV DINNERS!? Huh? Am i right folks? Yee
 
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
Secreterial
24.04.2013 07:34:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On tullu seurattua tätäkin jo pitkään. Ykköskauden katsoin joskus kauan kauan sitten, mutta jätin sillon siihen. Vasta myöhemmin aloin sitten aktiivisemmin seuraamaan. 3-6 kaudet oli ehkä kovinta, mutta taso on nyt laskenut. Barney on kunkku ja kannattelee sarjaa melko yksin.
 
"I never bluff" - Cordell Walker
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «