kotoilija 07.04.2013 10:11:44 | |
---|
Omasta Squier Standard Telecasteristani on tuon jackin liimaus ilmeisesti pettänyt, koska se putoaa jatkuvasti siitä kolostaan. Mikä olisi paras tapa kiinnittää se uudestaan? "It's good to dream." |
tracyjacks 07.04.2013 10:35:25 (muokattu 07.04.2013 10:37:00) | |
---|
Cool-guitarist: Omasta Squier Standard Telecasteristani on tuon jackin liimaus ilmeisesti pettänyt, koska se putoaa jatkuvasti siitä kolostaan. Mikä olisi paras tapa kiinnittää se uudestaan? Onko siinä siis tälläinen: https://www.martinsixstringcustoms. … ages/uploads/SiklineTeleJackCup.jpg ? Tuota ei liimailla paikalleen, vaan jakki kiristää tuon "holkin" puuhun (tai toisinpäin, miten sen nyt haluaakaan sanoa), jolloin se pysyy paikallaan. Kannattaa asettaa tuo holkki eri kohtaan, mistä se on aikaisemmin napannut puusta kiinni, niin pitäis pysyä taas. Jos ei pysy, niin ehkä järkevintä siinä tapauksessa on hommata siihen uusi jakin levy/kuppi. Edit. Mainostusta tähän väliin - jos liikuskelet sieltä Forssasta tänne Saloon päin joskus, niin voin tuon laittaa sulle kuntoon. Pieni soitinhuoltoyritys mulla pystyssä täällä. :) http://pistolaguitars.wordpress.com/ |
LaMotta 07.04.2013 10:37:18 (muokattu 07.04.2013 10:50:29) | |
---|
Cool-guitarist: Omasta Squier Standard Telecasteristani on tuon jackin liimaus ilmeisesti pettänyt, koska se putoaa jatkuvasti siitä kolostaan. Mikä olisi paras tapa kiinnittää se uudestaan? Korvata se LP-tyyppisellä ratkaisulla. Sitten Teleenkin saa kiinni kulmaplugin. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
kotoilija 09.04.2013 19:22:21 | |
---|
tracyjacks: Onko siinä siis tälläinen: https://www.martinsixstringcustoms. … ages/uploads/SiklineTeleJackCup.jpg ? Tuota ei liimailla paikalleen, vaan jakki kiristää tuon "holkin" puuhun (tai toisinpäin, miten sen nyt haluaakaan sanoa), jolloin se pysyy paikallaan. Kannattaa asettaa tuo holkki eri kohtaan, mistä se on aikaisemmin napannut puusta kiinni, niin pitäis pysyä taas. Jos ei pysy, niin ehkä järkevintä siinä tapauksessa on hommata siihen uusi jakin levy/kuppi. Edit. Mainostusta tähän väliin - jos liikuskelet sieltä Forssasta tänne Saloon päin joskus, niin voin tuon laittaa sulle kuntoon. Pieni soitinhuoltoyritys mulla pystyssä täällä. :) Kiitos avusta. Nyt pysyy taas paremmin. "It's good to dream." |
mik 22.04.2013 17:58:00 | |
---|
Nyt on Thinline 72" Ri:n mikit päivitetty. Käytin kitaran Jarno Salolla kun en tykännyt alkuperäisen tallamikin kapeasta soundista. Jarno käämi uuden mikin vanhoihin kuoriin (koska häneltä ei löydy WideRange-kokoista tuotannostaan), mutta kertoi joutuneensa vaihtamaan myös toisen magneeteista sen oltua lähes kuollut. Aika outo juttu, sillä kitara on sarjanumeron mukaan 2006 mallinen, eli olisi luullut kestävän pidempään - mutta siinä ehkä olikin sitten se isompi syy soundin hentoisuuteen. Yhtä kaikki, kyllä nyt kelpaa - sain juuri sellaista tanakkuutta ja rouheutta tallamikkiin kuin halusin ja kaulamikistä tykkäsin entuudestaankin. Lisänä Jarno teki myös puolitukset sekä kaulaan että tallaan, puolitusta hallinoidaan push/pull tone-napilla. Toimii hyvin yksikelaisetkin soundit sekä tallassa että kaulassa. Tuli kertaheitolla melko monikäyttöinen Tele tuosta - suosittelen mietiskelemään tällaistakin vaihtoehtoa jos WideRange tuntuu heikolta. Enemmän tunteella kuin taidolla. |
^ Heh, itselle juuri kaulamikkinä tuo reissue wide range tökkii, muttei niinkään tallassa. Ja siis tässähän on jo valmiina puolitus volumepotikassa? E: Ah, siis joo voit puolittaa nyt erikseen molemmat? Cool. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista |
Tawsky 24.04.2013 19:53:38 | |
---|
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
tracyjacks 24.04.2013 19:59:28 | |
---|
http://pistolaguitars.wordpress.com/ |
jyrkalt 24.04.2013 20:18:14 | |
---|
tracyjacks: Mukavan tuhti kaula ja mun mielestä noi contourit on vain plussaa. Mut eihä se sit enää oo tele ;) When im dead, i want to be buried face down. So anybody who doesn't like me can kiss my ass. |
tracyjacks 24.04.2013 20:52:49 | |
---|
jyrkalt: Mut eihä se sit enää oo tele ;) Sorry, my mistake! ;D http://pistolaguitars.wordpress.com/ |
Tawsky 25.04.2013 12:05:34 | |
---|
tracyjacks: Mulla oli tuollanen aikoinaan ja täytyy kyllä sanoa, että oli aivan perhanan hyvä Telecaster! Mukavan tuhti kaula ja mun mielestä noi contourit on vain plussaa. Huhhuh, oliko vielä vihreä? Mehukkaan näköinen. "Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
tracyjacks 25.04.2013 12:07:06 | |
---|
ADEHD: Huhhuh, oliko vielä vihreä? Mehukkaan näköinen. Joo just tuollanen vihreä. Törkeän värinen, muttei kuitenkaan liian. http://pistolaguitars.wordpress.com/ |
LaMotta 29.04.2013 16:58:47 | |
---|
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
blues guitar 29.04.2013 17:18:07 | |
---|
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
varakeef 29.04.2013 20:09:39 (muokattu 29.04.2013 20:11:01) | |
---|
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Gabe 29.04.2013 22:20:22 | |
---|
|
LaMotta 29.04.2013 22:21:39 (muokattu 29.04.2013 22:21:55) | |
---|
Gabe: Hyi.. nousi oikein niska karvat pystyyn. :) Ei varmaan parin tunnin keikalla paina yhtään kyynärpäätä tuo halavatun reuna normi Telessä? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Gabe 29.04.2013 22:27:43 | |
---|
LaMotta: Ei varmaan parin tunnin keikalla paina yhtään kyynärpäätä tuo halavatun reuna normi Telessä? Telecaster on elämäntapa, pitää tehdä uhrauksia. :) No joo, kukin ostaa sellaisen kepin minkä tykkää. Itse en vain ole kokenut ikinä noista viisteistä mitään mainittavaa helpotusta, olen ehkä jotenkin omituisen mallinen. Tuo Telen pökkelömäisyys viehättää minua noin esteettisesti todella paljon. Tuon ranneviisteen vielä ehkä sulattaisin, ja se voisi olla ihan hyödyllinenkin. |
Tawsky 29.04.2013 22:55:50 | |
---|
Mua ei ole ikinä telen muodot häirinneet. Ei paina, ei kolota mistään. Stratohan istuu syliin kuin nakutettu mutta ei se telekään huono ole. Gibsonit ei sitten meinaa istua kirveelläkään. "Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
Joees 29.04.2013 23:38:58 | |
---|
LaMotta: Ei varmaan parin tunnin keikalla paina yhtään kyynärpäätä tuo halavatun reuna normi Telessä? Ei painanut kuuden tunnin reenisessioissa eikä parin tunnin keikka sen kummempi ole. Mulle kelpaa perinteinen tele ilman viisteitä samoin kuin viisteidenkin kanssa. Ei mitään väliä. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |