Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 529 30 31 32 33347 348 349 350 351
Gabe
07.04.2013 23:46:49
Old Joe: Sen verran voisi ottaa toiset ihmiset huomioon, ettei yleensäkään tule sinne pysäkkikatokseen tupakoimaan. Itse piiputtelen. mutta kotipiiristä poistuessa jätän tupakointi välineet kotiin.

Näin sen juuri pitäisikin hoitaa. :) Ei minua muiden polttaminen häiritse, kunhan harkintakyky ja käytöstavat ovat mukana.
Sarko
07.04.2013 23:56:03
Funkonaut: Sauhuatko lukiessasi?

Olen suorastaan liekeissä!
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Jucciz
08.04.2013 01:00:31
blues guitar: Kohta 51v tupakoimatta. : )
Single Malt Wiskypaukku maistuu silloitällöin. :D

Että sellaiset huijaukset täällä.

Täällä vasta 31 vuotta. Ainoa puolustukseni on, etten ole yksinkertaisesti elänyt pidempään. Saunakaljat otin eilenkin ja pihevin kanssa punkku maistuu kernaasti.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Laulava Kylätohtori
17.04.2013 18:12:49
Kohta kaksi viikkoa polttamatta (tosin en ole "oikea" polttaja, mutta kumminkin)... :)

Tämä sisältää varmaan muusikkoressujenkin huijauksia. Mielenkiintoista nähdä, tuleeko ehdotonta: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013041716915276_uu.shtml
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
jarkki
17.04.2013 19:28:38
Yli 53 vuotta polttamatta ja saman verran ilman alkoa. Kahvilakko alkoi vuonna 1975 ja pitää edelleen. Muita "paheita" on kuitenkin ....
TvA
17.04.2013 22:24:00
Onko nämä "olen ollut tupakoimatta xx vuotta" sepustukset nyt niitä huijauksia, vai?...
Lindström Overdrive - Tarpeettoman kovaäänistä nuorisomusiikkia 60 ja 70-luvuilta
JaaGeRMaisTeR
17.04.2013 22:33:21
TvA: Onko nämä "olen ollut tupakoimatta xx vuotta" sepustukset nyt niitä huijauksia, vai?...

Kyllä :D

Itehän olen 12 vuotta polttanut ja alkoholia on mennyt aikalailla saman verran... Että semmosta.
V
AngieRainbow
17.04.2013 22:39:40 (muokattu 17.04.2013 22:40:51)
TvA: Onko nämä "olen ollut tupakoimatta xx vuotta" sepustukset nyt niitä huijauksia, vai?...

+
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
komero
18.04.2013 06:32:27
JaaGeRMaisTeR: Kyllä :D

Itehän olen 12 vuotta polttanut ja alkoholia on mennyt aikalailla saman verran... Että semmosta.

Hyvä, että joku uskaltaa puhua totta! "En ole juonut kolmeen sataan vuoteen" -viestejä onkin jo tarpeeksi ;) Mulla tosin kans jäi alkoholin käyttö kokonaan pari vuotta sitten. Ajattelin, että en halua humalassa pienen lapsen kanssa olla kun tuo esikoinen oli tulossa. Kohtuudella sitä meni sitä ennenkin, nykyään ehkä yks saunaolut kerran kahdessa kuukaudessa. Voi niitä aikoja kun reenikämpillä poikaporukalla hauskaa pidettiin, rokki soi ja kaljaa kului.
pappasfin
22.04.2013 17:02:37
Hei ihan asiaakin vaihteeksi täytyy tähän kirjoittaa.

Mitä mieltä olette tilanteesta, jossa myyjä ei anna ostajalle testattavaksi omaa kitaraansa pelkkien henkilötietojen varassa (henkilötodistus) vaan vaatii testilainan pantiksi sen pyytämänsä kauppasumman? Johon ostaja ei oikein haluaisi kun ajattelee, että myyjä ei anna rahoja takaisin.

Eli

1)antaisitteko kitaranne täysin tuntemattomalle henkilölle henkareita vastaan pelkästään?

2) vai vaatisitteko rahapanttia, jolla varmistatte että kitaranne saatte takaisin testistä?

Mitä mieltä olette?
PappaSFin
Laulava Kylätohtori
22.04.2013 17:06:20
pappasfin: Hei ihan asiaakin vaihteeksi täytyy tähän kirjoittaa.

Mitä mieltä olette tilanteesta, jossa myyjä ei anna ostajalle testattavaksi omaa kitaraansa pelkkien henkilötietojen varassa (henkilötodistus) vaan vaatii testilainan pantiksi sen pyytämänsä kauppasumman? ....

Ei se ostajan nimi paljon lohduta, kun se on häipynyt kitaran kanssa kadoksiin... Toisaalta ostajana ei ole mitään takuita, että rahoja saa takaisin, jos ei haluakaan kauppaa tehdä...
PapaGomez
22.04.2013 17:11:06 (muokattu 22.04.2013 17:13:17)

pappasfin: Hei ihan asiaakin vaihteeksi täytyy tähän kirjoittaa.

Mitä mieltä olette tilanteesta, jossa myyjä ei anna ostajalle testattavaksi omaa kitaraansa pelkkien henkilötietojen varassa (henkilötodistus) vaan vaatii testilainan pantiksi sen pyytämänsä kauppasumman? Johon ostaja ei oikein haluaisi kun ajattelee, että myyjä ei anna rahoja takaisin.

Eli

1)antaisitteko kitaranne täysin tuntemattomalle henkilölle henkareita vastaan pelkästään?

2) vai vaatisitteko rahapanttia, jolla varmistatte että kitaranne saatte takaisin testistä?

Mitä mieltä olette?

Tää on kyllä todella kaksipiippuinen juttu. Ymmärrän molempien osapuolien huolet. Ihan kenelle tahansa en kitaraani antaisi testiin, kyllä jotenkin haluaisin vakuuttua siitä, että toinen osapuoli on ihan tolkun mies/nainen. Jos olisin ostaja ja myyjä pyytäisi kauppasummaa vakuudeksi, sama ehto pätisi. Kovin on tapauskohtaista minun mielestäni, erittäin hyvä kysymys silti.

EDIT: Olenpas täällä kerran akustisen kitaran lähettänyt ostajalle ennen maksua ja sovittiin, että maksaa parin kk päästä. Kyseessä pitkäaikainen jäsen ja meillä on yhteisiä tuttujakin. Kaikki sujui hienosti, heppu oli tyytyväinen kitaraan ja itse sain rahani juuri silloin kuin pitikin. Ihan kenen tahansa kanssa en varmasti toimisi noin.
teukka
22.04.2013 17:31:44
Tuntemattomalle en antais testimahkua kun paikanpäällä ja naamatusten. Tutulle,jota tosin en ole koskaan tavannut olen lähettänyt etukäteen skeban. Maksu tuli heti kun niin halusin. Samoin eräs slovakki lähetti minulle kitaran etukäteen suomeen. Lyhyesti: tuntemattomalle no fucking way. Tutulle miksipä ei.
Siis onko muita kuin V-mäisiä kitaroita?
komero
23.04.2013 09:52:08
pappasfin: On nämä osto- ja myyntikuviot kyllä ihan älyttömän paljon helpompia liikkeen ja kuluttajan kanssa, asiat on siellä selvät eli testaat, maksat ja saat tavaran (ellei sitten tosiaan saa jotain laskulla).

Eihän kait yksikään liike anna mitään testiin pelkkien henkareitten perusteella?
Toki Thomannilta saa kaman ja sitä voi "testiä" mutta sekin perustuu maksuun.

Eräästä oululaisesta kitarakaupasta on ehdotettu, itse sitä kysymättä, kotitestiin laitteita joiden kanssa olen pähkinyt ostaisinko vai jättäisinkö hyllyyn. Tosin olin sinne kantanut rahaa noin 1500e edellisen kuukauden aikana, mutta eipä sen nyt pitäisi olla mikään luotettavuuden tae. Ehkäpä siellä saa laitteita kotiin testattavaksi, jos on jollain tapaa osoittanut myyjälle, että ei ole pelkkä renkaanpotkija, vaan saattaa jopa ostaakin ko. laitteen.

Tuolloin ei kyllä ollut kyse kitaroista, vaan keinokuormasta ja vahvistimesta, hintahaarukalla 250-2000e. Eli aika kallistakin roinaa uskaltavat antaa testiin. En ole (tai ainakaan ollut silloin) mitenkään erityisen tuttu myyjän kanssa, tuskinpa hän muisti edes nimeäni (etunimi sukunimi) tai millä autolla isäni ajaa (foordilla).
Vetehinen
23.04.2013 16:52:32 (muokattu 23.04.2013 17:01:43)
Laulava Kylätohtori: Tämä sisältää varmaan muusikkoressujenkin huijauksia. Mielenkiintoista nähdä, tuleeko ehdotonta: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013041716915276_uu.shtml

1v 8kk ehdotonta. Kippis!
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288559629320.html

Ed: Eetu Pakkanen oli '89 ja Sami Sinisalo '91, onkos tässä tuon isoimman kakun ottaja viimemainittu? Kun uutisessa puhutaan vain parikymppisestä.. Verorahoillahan se irtiotto nyt maksetaan mutta eipähän ole häiritsemässä toriasiointia puoleentoista vuoteen. :P Tosin eiköhän näitä ammattilaisia löydy lisääkin.
"When I die, I want you to bury me upside down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass!" -Red
Laulava Kylätohtori
23.04.2013 20:55:57
beliel: 1v 8kk ehdotonta. Kippis!
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288559629320.html

Ed: Eetu Pakkanen oli '89 ja Sami Sinisalo '91, onkos tässä tuon isoimman kakun ottaja viimemainittu? Kun uutisessa puhutaan vain parikymppisestä.. Verorahoillahan se irtiotto nyt maksetaan mutta eipähän ole häiritsemässä toriasiointia puoleentoista vuoteen. :P Tosin eiköhän näitä ammattilaisia löydy lisääkin.

Hyvä homma. Olisihan se jotenkin ihmeellistä, jos 50000 petoksista ei saisi rangaistusta ollenkaan, vaikka huijatut sinisilmäisiä olisivatkin.

Ja yleisesti, ei sinulle. Eihän vankilarangaistuksen tarkoitus olekaan tienata rahaa yhteiskunnalle. Se maksaa, kyllä, mutta niin sen kuuluu toimiakin. Se on valitettavasti pakollinen osa sivistynyttä yhteiskuntaa, eikä säästämisen varjolla voida alkaa jättää rikollisia rangaistukseen tuomitsematta...
Old Joe
23.04.2013 21:19:52
beliel: 1v 8kk ehdotonta. Kippis!
Verorahoillahan se irtiotto nyt maksetaan mutta eipähän ole häiritsemässä toriasiointia puoleentoista vuoteen.

Istuu tuosta ajasta puolet, eli 9 kk.
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
oiva tumpeloinen
23.04.2013 21:31:33
Old Joe: Istuu tuosta ajasta puolet, eli 9 kk.

Miksi ihmeessä istuu ainoastaan puolet?
Laulava Kylätohtori
23.04.2013 21:36:37
oiva tumpeloinen: Miksi ihmeessä istuu ainoastaan puolet?

Jos ei ole 3 vuoteen tuomittu vastaavasta rikoksesta, niin silloin on ensikertalainen ja istuu automaattisesti (maksimissan) puolet. Sitä en tiedä, onko tällä velikullalla kuinka tuoreita tuomioita tilillään...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)