Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5116 117 118 119 120497 498 499 500 501
vilpor79
21.04.2013 07:56:22 (muokattu 21.04.2013 08:24:15)
samiko: ei pitänyt kirjoittaa mutta pakkohan se on

jaa mitä lisäarvoa on ostaa uutena kitara tonnilla versus käytettynä 800e. ykkösenä takuu, käytetyssä soittimessa on "takavalotakuu" eli voe voe jos ongelmia myöhemmin ilmenee.

kakkosena sitten että uusi on käyttämätön, ei naarmuja, ei kulumia, ei pelkoa että joku osaamaton on kitaraa kaltoin kohdellut. täällä joku ihmetteli että miksi joku ei osta 800 eurolla tonnin kitaraa käytettynä ja eikö ymmärrä rahan arvoa. no minä juurikin ymmärrän sen rahan arvon. 200e lisähinnalla takaan esim t-kaupasta ostaessani että tuote on juurikin sitä mitä pitää, ja jos ei ole, voin palauttaa tuotteen. sitten se että presiis sama tuote löytyy käytettynä...juu juu, autotkin on aina naisopettajien vanhoja jne. kitarassa on kuluvia osia ja just esim nauhoillakin tietty elinikä. se että kitaralla on soitettu 100 tuntia, se lyhentää nauhojen ikää sadalla tunnilla.

on jätetty tinkivaraa... no jos suomikaupasta ostaa niin kyllä jos heittää vaikka 950e tiskiin niin kyllä se tonnin kitara siitä kaupasta irtoaa.

mä en ole missään vaiheessa puhunut myöskään mistään prosenteista tai että gibson lp vuodelta 57 pitäis katsoo tkaupan hinnoilla. aika halpaa myös on edes vihjailla narsistiksi, trokariksi, köyhäksi tai muita idioottimaisia profilointeja. se että saa pyytää mitä haluaa ja ei ole pakko ostaa niin kyllähän se niinkin on mutta tämä sivusto on taas osalla ihmisistä profiloitunutkin paikaksi, mihin ei kannata tulla ees mitään katsomaan kun kannattaa sitten pikkasen kalliimmalla/samalla hinnalla ostaa kaupasta. tehän ette niiden ihmisten kommentteja täällä sivuilla lue kun he eivät tänne tule. niin todellakin moni ihminen valitsee toisen paikan mistä ostaa romunsa. toki täältä löytyy ostajia ja myyjiä kunhan vaan jaksaa kahlata.

Tuo takuu kattaa ainakin mun tietääkseni vaan valmistusviat ja ne siis ovat jo todennäköisesti käytetyssä kitarassa tulleet esille. Toi nauhajuttu on periaatteessa totta, mutta eiköhän sen nyt kuitenkin näe käytetystä soittimesta missä kunnossa ne nauhat on. Käytetyissä niitä myöhemmin ilmeneviä ongelmia nyt ei juurikaan pitäisi enää ilmentyä, puut on elämisensä eläneet jne. Ja tosiaan siinä vaiheessa kun käyt se 1000€ kitara kädessä liikkeen ulko-ovella kääntymässä maksaa se ihan saman kuin se kusettajan myymä naarmuinen 800€ kitara muusikoiden.netin torilla.

Ja sitten taas tulevaisuutta ajatellen on ainakin todennäköisesti melko paljon kannattavampaa ostaa se 1000€ kitara käytettynä 800€ kuin 1000€ kivijalka kaupasta. itseasiassa tasan 200€ vähemmän ottaa jatkossa turpaan kun sitä myy eteenpäin. Lisäksi on mahdollista että se liikkeen "uusi" kitara on roikkunut siellä kaupan seinällä 2 vuotta ja sitä on siellä käynyt joka päivä joku nuorisojoukko räpläilemässä ja siis soittotunteja on todellisuudessa enemmän kun sillä torilla myynnissä olevassa soittimessa jonka joku on ostanut lähinnä seinäkoristeeksi. No joo, aika ääripään esimerkit, mutta ainakin teoriassa mahdollista.

Mitä taas tulee muusikoiden.nettiin ostopaikkana niin ainakin mun mielestä se on yksi parhaista. Olen vajaan kymmenen vuoden aikana torilta ostanut varmaan n. 30-40 kitaraa. Hinnat on poljettu todella alas, yhtään varsinaista kusetusta ei ole tullut vastaan ja jokainen soitin mistä on tarvinnut eroon päästä on myös eteenpäin mennyt. Yhden ainoan kitaran kohdalla joutui hiukan enemmän huoltoa tekemään, mutta sekin oli ihan odotettavissa kun kyse oli 80-luvun kitarasta. Kaikki muut on olleet oikeestaan uutta vastaavassa kunnossa.

En nyt tiedä viittasitko muhun noilla "vihjaillaan trokariksi, köyhäksi" mutta jos näin on niin pahoittelut, mutta sua en tässä noilla tarkoittanut.
blues guitar
21.04.2013 08:08:19

Twinkle: Tuo nyt oli peruja siltä ajalta kun fyrkkaa ei ollut säännöstelin paljon. Tein paljon safkaa sillä periaatteella, että pistän pakkaseen, päivän annoksen hinnaksi tuli useimmiten jotakin alta euro. Söin aamulla puuroa ja hedelmiä, päivälliseksi jotakin lämmintä ruokaa peruselintarvikkeista mitä saa halvalla kuten perunaa, riisiä, nuudeleita, makaronia ja tämmöistä, siihen jotakin kylkeen sitten mitä saa pikkurahalla. Illalla söin perussalaattia, ostin aineksia neljäksi päiväksi niin annoksen hinnaksi tuli just jotakin 60 senttiä. Halvimmillaan sain ruokaan menemään kuukaudessa jonkun 62 euroa. Pidin rahankulutuksesta aika tarkkaa kirjaa, pistin talteen kaikki kuitit ja mietin tosissaan koko viikon etukäteen että mitä teen sapuskaksi, laskin annoshintoja, -kokoja ja ravintosisältöjä.

Siis ei se helppoa ollut, en voi väittää että söin ees erityisen yksipuolisesti mutta tarjouksia kyttäämällä ja punalappuisia heti aamulla hakemalla niin sai kyllä pysymään paketin kasassa. Aikaa tuohon suunnitteluun sai menemään tosi paljon ja kyllähän siinä karsia piti kalliimmista elintarvikkeista.

Ei se tosiaan enää onnistuisi, kun ansiot kasvoi niin kasvoi kulutuskin. Toki sitä selvisi aika halvalla kun söi yhden aterian per päivä töissä, illalla sitten just jotakin leipää, hedelmiä ja tämmöistä. Nyt taas pääsemässä takaisin tohon "alle sadan euron" -kerhoon kun lopetin lounaalla käymisen töissä ja teen omat eväät.

Sen verran pitää vetää takas, että tällä hetkellä tuo parisataa riittää n. 1,5 kuukaudeksi.

Ok. Hatunnoston arvoinen suoritus. Varsinkin työttömille ja miksei myös muillekin vähempituloisille joilla on aikaa, erittäin suositeltavaa. Mutta työssäkäyvällä ei oikein tahdo olla aikaa moiseen, varsinkin jos on muitakin harrastuksia.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
UkkonenIskee
21.04.2013 10:01:58 (muokattu 21.04.2013 10:04:11)
Samiko on täydellinen esimerkki hinnoista narisijasta joka tulee vaan tänne aukomaan päätään ilman että hänellä olisi edes (lue) pienintäkään halua tai tarvetta ostaa käytettyjä tavaroita mistä hän keuhkoaa.
Hänen edellinen viesti teki tämän (jo tiedostetun) asian varmasti kaikille selväksi.

Lisäksi kukaan ei ole sinua samiko henkilökohtaisesti haukkunut millään edellämainitsemistasi haukkumanimistä, mutta minulle on ok jos tunnistat itsesi niistä.
Seba
21.04.2013 10:21:28

Saahan sitä olla tyhmä ja tuhlata rahaa uusiinkin soittimiin tietenkin.
Uuden takuu on paskin argumentti ikinä jonkun kitaran ollessa kyseessä.
Jos ostohetkellä käytetty kitara on kunnossa ja hyvissä säädöissä ja vaivautuu tsekkaamaan että ns kaikki toimii, niin mikäs sellaista ostaessa.
Jos siitä joku potikka yms pimenee, niin vaihtaa siihen uuden.
Uuden kitaran ollessa kyseessä toimisin samoin. Aika harva niitä lähtee roudaamaan takuukorjauksiin pikkuvikojen vuoksi, ellei nyt itse ihan täys tumpelo ole, ja ei edes tunne ketään jolla olisi kolvi.

Suurempi todennäköisyys on uusilla kitaroilla vetää kaula kieroon, maalin halkeamiin yms isompiin vikoihin kuin muutaman vuoden vanhalla.

Kukin perustelee hankintansa itselleen miten tahtoo, itse ostan sen mikä kiinnostaa, oli se sitten uusi tai vanha.
Yleensä parhaat kepit on olleet käytettyjä, samalla ollen halvempia.
Ja maailma pelastuu.
Jep.
Laulava Kylätohtori
21.04.2013 10:42:30
JaaGeRMaisTeR: Eiköhän kaikessa ole se sama legendaarinen autokauppailmiö... Ensimmäinen ottaa aina eniten nokkiin.

Itse asiassa olet väärässä. Uuden auton osto ja sillä ajaminen on halvinta, näin osoittaa tutkimus. Tosin tutkimus on autokauppiaidentekemä, mutta eihän se mihinkään vaikuta, eihän...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
vilpor79
21.04.2013 10:57:10
Laulava Kylätohtori: Itse asiassa olet väärässä. Uuden auton osto ja sillä ajaminen on halvinta, näin osoittaa tutkimus. Tosin tutkimus on autokauppiaidentekemä, mutta eihän se mihinkään vaikuta, eihän...

Riippuu hiukan varmaan kuinka kauan sitä pitää. Onhan tossa tuo takuukorjaus elementti, mutta toisaalta hinta kyllä tippuu melkosesti myös autoissa kun sen ajaa liikkeestä pihalle. Meinaan kyllä melko paskan käytetyn yksilön saa käytettynä saada jos meinaa että saisi takuukorjauksella kuitattua tuon tuhansien eurojen hinnan tippumisen. Ja myydäänhän niitä "täystakuita" myös käytettyihin.
blues guitar
21.04.2013 10:57:18 (muokattu 21.04.2013 10:58:59)

Laulava Kylätohtori: Itse asiassa olet väärässä. Uuden auton osto ja sillä ajaminen on halvinta, näin osoittaa tutkimus. Tosin tutkimus on autokauppiaidentekemä, mutta eihän se mihinkään vaikuta, eihän...

Joo....selkeästi taas sellainen "tilattu tutkimus". Ei kyllä voi mitenkään pitää paikkaansa. Itselläni edellinen uutena ostettu auto maksoi 45K€ ja 100 000km myöhemmin siitä sai vaihdossa 17K€. Joten mielestäni aika kalliita kilometrejä. :(
Lisäksi ne takuuehdot edellyttävät takuuhuollot on niitä millä autoliikkeet tiliä tekee.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
antnis
21.04.2013 11:28:24
blues guitar: Joo....selkeästi taas sellainen "tilattu tutkimus". Ei kyllä voi mitenkään pitää paikkaansa. Itselläni edellinen uutena ostettu auto maksoi 45K€ ja 100 000km myöhemmin siitä sai vaihdossa 17K€. Joten mielestäni aika kalliita kilometrejä. :(
Lisäksi ne takuuehdot edellyttävät takuuhuollot on niitä millä autoliikkeet tiliä tekee.

Taisit valita kärryn jolla ei ole Suomessa menekkiä. Olisit ostanu uuden Polon kahdella kympillä!
blues guitar
21.04.2013 11:32:34

antnis: Taisit valita kärryn jolla ei ole Suomessa menekkiä. Olisit ostanu uuden Polon kahdella kympillä!

Kyllä Polo olisi edullisempi, mutta kun tarvii olla iso maasturi hevoskopin vetoon.
Twinkle
21.04.2013 12:31:16
blues guitar: Joo....selkeästi taas sellainen "tilattu tutkimus". Ei kyllä voi mitenkään pitää paikkaansa. Itselläni edellinen uutena ostettu auto maksoi 45K€ ja 100 000km myöhemmin siitä sai vaihdossa 17K€. Joten mielestäni aika kalliita kilometrejä. :(

Juu, ei se paikkaansa pidä. Tuossa sinun tapauksessa kilometrin hinnaksi pelkässä arvonalenemassa tulee tulee 27 senttiä, mikä ei sisällä mitään ajamiseen liittyviä kuluja, esimerkiksi polttoaineet on itselläni n. puolet kokonaishinnasta. Itselläni kokonaiskulut sisältäen kaiken (polttoaineet, verot, vakuutukset, huollot) on suurin piirtein tuota luokkaa kun alla on 2004 vuoden auto, joka on pahimmat alenemisensa jo tehnyt.
antnis
21.04.2013 12:49:10
blues guitar: Kyllä Polo olisi edullisempi, mutta kun tarvii olla iso maasturi hevoskopin vetoon.

No sullahan on jo koni ja koppi, mihis enää autoa tarviit? :) Puhuin ihan normiajosta, tuskin mikään kovin suuri prosentuaalinen osuus ostajista vetelee heppoja tai veneitä etc autonsa perässä.
Illu
21.04.2013 12:53:20
antnis: No sullahan on jo koni ja koppi, mihis enää autoa tarviit? :) Puhuin ihan normiajosta, tuskin mikään kovin suuri prosentuaalinen osuus ostajista vetelee heppoja tai veneitä etc autonsa perässä.

Niin no, Mätä-Saabin vm. -92 arvon aleneminen 100000km aikana oli tonnin, pari, eli saman verran kuin eukon Fordissa vuodessa.... No, toki remontteihen meni varmaan toinen tonni, pari, mutta niinhän tota yleensä menee. Ja nyt kun auton myin, se meni kaupaksi noin tunnissa.... :D
RaskasMielinen
21.04.2013 13:04:03 (muokattu 21.04.2013 13:23:23)

Takuuargumentista...

Yhden ainoan mnetin torilta ostamani kitaran kohdalla on käynyt niin, että olen joutunut kantamaan sen korjaajalle.

Kyse on tuosta: http://www.thomann.de/fi/esp_eclipse_ii_qm_dbsb.htm

Maksoin siitä 880 € eli selvästi alle puolet Thomannin pyynnistä.

Kun en saanut kieliä niin alas kuin halusin, niin vein kitaran Lottoselle, joka kertoi, että monissa - myös kalliimmissa - etenkin LP-malleissa käy ajan myötä niin, että kaula nousee hieman liitoskohdaltaan. Asiahan ei haittaa jos kieliä ei pidä saada todella alas.

Kun työ sitten valmistui, niin minulle sanottiin, ettei kukaan ole halunnut kieliä niin alas kuin minä - mutta siinä onnistuttiin. Sitä varten puolet nauhoista piti poistaa, otelauta shimmata ja uudet nauhat takaisin. Lisäksi päälle muut normaalit säätötoimenpiteet. Työn jälki on täysin huomaamaton. Ja mikä soittotuntuma! Kyllä lähtee tilutukset:)

Maksoi kokonaiset 200 €. Siten kokonaishinnaksi tuli 880 € + 200 € eli 1 080 €, vastaan Thomannin pyytämä 1 849 €. Kitarani takapuolella on pari lakkanaarmua vyönsoljesta. Nekin saisi häivytettyä jos viitsisi mutta so what!
Numb
21.04.2013 13:28:35

Seba: Suurempi todennäköisyys on uusilla kitaroilla vetää kaula kieroon, maalin halkeamiin yms isompiin vikoihin kuin muutaman vuoden vanhalla.

Isommat duunaukset mulla on tähän mennessä ollut uutena ostettujen kitaroiden kanssa kuin käytettyjen. Nytkin on torilla mulla tuo Dean, joka on nyt käytettynä paljon paljon parempi soitin kuin se uutena oli.
vilpor79
21.04.2013 13:57:06
Numb: Isommat duunaukset mulla on tähän mennessä ollut uutena ostettujen kitaroiden kanssa kuin käytettyjen. Nytkin on torilla mulla tuo Dean, joka on nyt käytettynä paljon paljon parempi soitin kuin se uutena oli.

Aivan sama mulla. johtunee varmaankin aikas paljon siitä että jos kitaran ostaa soittajalta niin se on yleensä suurin piirtein siinä kunnossa että sillä voi soittaa :P Ja toinen syy on varmaan tuo puiden eläminen. Puhumattakaan sitten siitä että ainakin omasta mielestä kaulat tuntuu "mukavammilta" käteen kun niillä on reippaasti soitettu. Ja kultakorvat puhuu myös puiden auki soittamisesta mut siittä en tiiä...
reverend
22.04.2013 11:56:27
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=750448

Squjun kaula 200e, johan tuolla hinnalla melkein saa koko kitaran.
ReBeat
22.04.2013 19:03:41

reverend: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=750448

Squjun kaula 200e

hyvät röhönaurut irtosi :D
JaaGeRMaisTeR
22.04.2013 21:40:29
reverend: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=750448

Squjun kaula 200e, johan tuolla hinnalla melkein saa koko kitara

No kattaa kaula reilun puolet kitarasta :D
V
KUNU
23.04.2013 07:19:44
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=750693

Turvonnut vai ei, varattuna ja varmaankin pyyntihinnalla, erikoista. Uuden vastaavan saa kantaa kaupasta samalla hinalla kotia.
Tämä voi olla hyvä merkki siitä että markkinat ovat nostamassa taas arvoaan ja kepeistä voi alkaa pyytämmäänkin jo hyviä hintoja jatkossakin.
The Ultimate HorseFace
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)