klobasa 20.04.2013 12:54:12 | |
---|
Jos vahvarit vaihtuu tiheään tahtiin syystä tai toisesta, niin itse ainakin jättäisin comic sans fontit käyttämättä tilaustyönä tehdyssä vahvarissa, heh. Herrat ja rouvat voikin lukea ajatuksella tuon ekan viestini ja miettiä, että kannattiko asiasta alkaa vääntämään. Fakta: comic sans on kiistatta maailman vihatuin fontti. Google auttaa ymmärtämään asiaa. Tämä kommenttihan teki minusta tietysti Bluetonettoman ulisijan. Nerokas päätelmä :) |
Laulava Kylätohtori 20.04.2013 13:06:36 | |
---|
klobasa: Herrat ja rouvat voikin lukea ajatuksella tuon ekan viestini ja miettiä, että kannattiko asiasta alkaa vääntämään. Fakta: comic sans on kiistatta maailman vihatuin fontti. Google auttaa ymmärtämään asiaa. Tämä kommenttihan teki minusta tietysti Bluetonettoman ulisijan. Nerokas päätelmä :) Kuten jo sanoinkin, niin minusta em. tilanteessa ei kannata ostaa customia ollenkaan. Niin, tai no miksei... Ihan sama se oikeastaan minulle on, millä perusteella kukakin ostaa ja myy vahvistimiaan. Itse ostan vain niitä, jotka itseä miellyttää ja uskon muiden tekevän samoin. Turhaa vääntöä. Ymmärrän kyllä, että jos esim. Marshallin alkaisi käyttämään comic sansia, niin siitä tulisi kritiikkiä, mutta en sitä, että jonkun ostaessa custom-vahvistimen itseä miellyttävillä spekseillä, siitä aletaan vääntämään... Ps. ja jos joku nyt tosissaan vihaa jotain fonttia, niin eipä ole kaveri ihan normaali päästään... ;) Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Vladi 20.04.2013 13:16:12 | |
---|
Ovelasti ohjaan keskustelun takaisin aiheeseen, eli tänään saapui Ironman takaisin, tosin tästä eteenpäin se kulkee nimellä Dusty Road. Parit soinnut särökanavan läpi kaverilta lainassa olevalla Les Paul-henkisellä PRS:llä ja johan hymy levis. Tässä on se soundi, mitä on vuosikaudet tullut haettua. Dusty Roadin särössä tuntuu olevan myös paljon enemmän dynamiikkaa Ironmaniin verrattuna ja sellaista middleä, josta pidän todella paljon. Kevyilläkin säröillä vahvistin säröytyy just, eikä melkein niinkuin pitääkin. Olipa kyllä erittäin hyvä modi, kannatti tehdä. Ironman oli mainio, mutta meikäläiselle tämä on vielä parempi. :) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
TTV 20.04.2013 13:18:01 | |
---|
Vladi: Ovelasti ohjaan keskustelun takaisin aiheeseen, eli tänään saapui Ironman takaisin, tosin tästä eteenpäin se kulkee nimellä Dusty Road. Parit soinnut särökanavan läpi kaverilta lainassa olevalla Les Paul-henkisellä PRS:llä ja johan hymy levis. Tässä on se soundi, mitä on vuosikaudet tullut haettua. Dusty Roadin särössä tuntuu olevan myös paljon enemmän dynamiikkaa Ironmaniin verrattuna ja sellaista middleä, josta pidän todella paljon. Kevyilläkin säröillä vahvistin säröytyy just, eikä melkein niinkuin pitääkin. Olipa kyllä erittäin hyvä modi, kannatti tehdä. Ironman oli mainio, mutta meikäläiselle tämä on vielä parempi. :) Eli, sulla on nyt se SLO100 kanava korvattu Dustyllä? "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Vladi 20.04.2013 13:18:29 (muokattu 20.04.2013 13:22:26) | |
---|
TTV: Eli, sulla on nyt se SLO100 kanava korvattu Dustyllä? Jep, juurikin näin. Sulla taitaa olla tossa toisessa nupissa kätevästi molemmat. :) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
TTV 20.04.2013 13:23:59 | |
---|
Vladi: Jep, juurikin näin. Ymmärrän hyvin muutoksen, mulla sen kuulee kanavaa vaihtamalla :-) SLO ja 800 kanavilla pärjää niin hyvin, ettei tavallista puhdasta edes osaa kaivata. Ai niin, kai muuten pyysit Harrya vaitamaan pleksiisi Comic Sansit, jotta nupin katu-uskottavuus menee nollaan ;-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
Vladi 20.04.2013 13:28:29 (muokattu 20.04.2013 13:31:39) | |
---|
TTV: Ymmärrän hyvin muutoksen, mulla sen kuulee kanavaa vaihtamalla :-) SLO ja 800 kanavilla pärjää niin hyvin, ettei tavallista puhdasta edes osaa kaivata. Ai niin, kai muuten pyysit Harrya vaitamaan pleksiisi Comic Sansit, jotta nupin katu-uskottavuus menee nollaan ;-) No hemmetti, se kyllä unohtui. :D Jos asiallisesti puhutaan, niin kyseinen fontti ärsyttää lähinnä, jos on paljon tekstiä luettavana, koska se muuttuu tuolla kirjaisintyypillä todella raskaaksi lukea. Muuten on tullut tehtyä päivätöissä ties minkälaisia hirvityksiä asiakkaan toiveiden mukaan, joissa Comic Sans jää aika pieneksi murheeksi muuhun sisältöön verrattuna... Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Laulava Kylätohtori 20.04.2013 13:31:35 | |
---|
TTV: Ymmärrän hyvin muutoksen, mulla sen kuulee kanavaa vaihtamalla :-) SLO ja 800 kanavilla pärjää niin hyvin, ettei tavallista puhdasta edes osaa kaivata. Ai niin, kai muuten pyysit Harrya vaitamaan pleksiisi Comic Sansit, jotta nupin katu-uskottavuus menee nollaan ;-) Tuolla 800 kanavalla saa (tietysti kitaran mikeistä ja gain-asennosta riippuen) todella puhdasta kitaran volumea vähentämällä. Ainakin single coileilla, jos gain ei ole täysillä ja boost päällä. Ja yllättävän hyvin tuo puhdistuu, vaikka olisikin... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Gabe 20.04.2013 13:33:13 | |
---|
Täytyy kyllä sanoa että fontti on viimeinen asia johon itse kiinnitän vahvistimessa huomiota. Paljon oleellisempaa on oikeasti näkyvät ulkonäköön liittyvät seikat. Muutenkin lienee turha keskustella siitä mitä kukainenkin custom peliinsä haluaa. Harryn tehtäväksi jää kyhätä hyvältä kuulostava ja toimiva vahvistin, ja tämä puoli on käsittääkseni hyvin hallussa. Se mitä hassua tilaaja tuotteeseensa haluaa on sitten tilaajan päänvaiva mahdollisessa jälleenmyynti tilanteessa. Virolaisissa ROMU vahvistimissa Kaido vetäisee tekstit ronskisti käsin tussilla, eikä siitäkään kukaan ole huomauttanut. Itse pari custom rompetta tilanneena olen pyrkinyt tilaamaan itseäni mahdollisimman hyvin miellyttäviä tuotteita, jälleenmyynnin helppoutta en oikeastaan edes miettinyt. |
TTV 20.04.2013 13:37:40 | |
---|
Vladi: No hemmetti, se kyllä unohtui. :D Jos asiallisesti puhutaan, niin kyseinen fontti ärsyttää lähinnä, jos on paljon tekstiä luettavana, koska se muuttuu tuolla kirjaisintyypillä todella raskaaksi lukea. Muuten on tullut tehtyä päivätöissä ties minkälaisia hirvityksiä asiakkaan toiveiden mukaan, joissa Comic Sans jää aika pieneksi murheeksi niihin verrattuna... Juu, en minäkään raportteja tai muutakaan luettavaa tekstiä ko. fontilla tykkää lukea, noin yksittäiset sanat menee kyllä ilman tuskaa. Tämä oli kyllä mielenkiintoinen aihe, sillä en tiennyt valitsevani maailman vihatuinta fonttia nuppeihin. Onneksi en itse kuuluu tähän vihamassaan :-) Asiaan palatakseni, poikkesin torstaina Bluetonen pajalla ensivisiitillä ja täytyypä sanoa, että kyllä oli Matti ja Harry tehneet itselleen kodikkaan kolon. Sähkötyöpuoli oli kuin kitaristin olohuone ja puutyöpaja siistimpi kuin koulun puutyöluokat kesäloman aikaan. Kaappipuolella näytti olevan tulollaan Custom 4x10" punaisella tolexilla, tunnustaako kukaan jäsen omakseen? Kaappi näytti todella laadukkaalta ja siitäpä sitten heräsikin seuraavan projektini aihe; 2x10" kotisoittoon. Täytyy Harryn ja Matin kanssa ideoida ja haarukoida tuo kokonaisuus ensin jollain aikavälillä ennen varsinaista starttia. Sitä valmistuvaa 4x10" koitan päästä testaamaan omalla nupilla ja kitaralla ennen postitusta, jotta saan suuntaa omaan hankkeeseeni. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
Laulava Kylätohtori 20.04.2013 13:38:18 | |
---|
Vladi: Ovelasti ohjaan keskustelun takaisin aiheeseen... Kiitos... ;) eli tänään saapui Ironman takaisin, tosin tästä eteenpäin se kulkee nimellä Dusty Road. Parit soinnut särökanavan läpi kaverilta lainassa olevalla Les Paul-henkisellä PRS:llä ja johan hymy levis. Tässä on se soundi, mitä on vuosikaudet tullut haettua. Dusty Roadin särössä tuntuu olevan myös paljon enemmän dynamiikkaa Ironmaniin verrattuna ja sellaista middleä, josta pidän todella paljon. Kevyilläkin säröillä vahvistin säröytyy just, eikä melkein niinkuin pitääkin. Olipa kyllä erittäin hyvä modi, kannatti tehdä. Ironman oli mainio, mutta meikäläiselle tämä on vielä parempi. :) Dynamiikan pitäisi kyllä riittää vähän vaativammallekin soittajalle. Ja itse olen myös ihastunut tuohon middleen. Ennen väänsin yleensä middleä tosi pienelle, mutta nykyisin paljon enemmän. Ja jos hymy on leveä nyt, niin bändin kanssa muuttuu vieläkin leveämmäksi. Näin ainakin itselle kävi... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Vladi 20.04.2013 13:39:20 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Dynamiikan pitäisi kyllä riittää vähän vaativammallekin soittajalle. Ja itse olen myös ihastunut tuohon middleen. Ennen väänsin yleensä middleä tosi pienelle, mutta nykyisin paljon enemmän. Ja jos hymy on leveä nyt, niin bändin kanssa muuttuu vieläkin leveämmäksi. Näin ainakin itselle kävi... Joo voin kuvitella... Nytkin soittaessa teki koko ajan mieli vääntää isommalle, kun soundi parani sillä joka kerta. Naapurisovun pitämiseksi johonkin oli lopetettava... :) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
TTV 20.04.2013 13:40:18 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tuolla 800 kanavalla saa (tietysti kitaran mikeistä ja gain-asennosta riippuen) todella puhdasta kitaran volumea vähentämällä. Ainakin single coileilla, jos gain ei ole täysillä ja boost päällä. Ja yllättävän hyvin tuo puhdistuu, vaikka olisikin... Juuri näin, itselläni on Maxonin OD-820 pikkuisen tiukentamassa molempin kanavien saundia ja sen kun ottaa pois päältä, niin toi 800-kanava puhdistuu todella nätisti kitaran volalla jopa humpparikitaralla, puolituksista puhumattakaan. Omat gainit ovat korkealla ja boost päällä ja siltikin puhditus on todella hyvä, ei tietenkään mikään fender mutta riittävä. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
Gabe: Virolaisissa ROMU vahvistimissa Kaido vetäisee tekstit ronskisti käsin tussilla, eikä siitäkään kukaan ole huomauttanut. Itse pari custom rompetta tilanneena olen pyrkinyt tilaamaan itseäni mahdollisimman hyvin miellyttäviä tuotteita, jälleenmyynnin helppoutta en oikeastaan edes miettinyt. Vielä loppukaneettina kuva mun omasta tilaustyönä teetetystä vahvarista, jonka jälleenmyyntiä en ole miettinyt tippaakaan...ehehe. http://i1.aijaa.com/b/00652/12113932.jpg |
Hynkel 20.04.2013 15:13:13 | |
---|
klobasa: Tämä kommenttihan teki minusta tietysti Bluetonettoman ulisijan. Nerokas päätelmä :) Hymiö viestisi lopussa antaa toivoa siitä, että ymmärsit huumoriksi. C'é solo un Capitano. |
TMik 22.04.2013 17:21:11 | |
---|
Mun custom pleksi on kohta valmis! Vapiskaa! Ja ei, siihen ei tule comic sans fonttia. |
AngieRainbow 22.04.2013 18:26:38 (muokattu 22.04.2013 18:27:09) | |
---|
TMik: Mun custom pleksi on kohta valmis! Vapiskaa! Ja ei, siihen ei tule comic sans fonttia. Minkälainen custom sulla on tulossa? Mulla on Bluetone JMP50-nuppi. Itseasissa Bluetonen sivulla on kuvia juuri tuosta minun yksilöstä violetilla tolexilla: http://www.bluetone.fi/fi/bluetone-plexi-lead-head/ Minkäslainen on siis sun custom kone? What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
TMik 22.04.2013 19:46:14 | |
---|
AngieRainbow: Minkälainen custom sulla on tulossa? Mulla on Bluetone JMP50-nuppi. Itseasissa Bluetonen sivulla on kuvia juuri tuosta minun yksilöstä violetilla tolexilla: http://www.bluetone.fi/fi/bluetone-plexi-lead-head/ Minkäslainen on siis sun custom kone? Emmä oikeen osaa kertoa. Mulla oli se joku harryn 18w proto testissä ja sen perusteella halusin samanlaisen mutta isomman (50w) kun sillä pikkusella ei oikeen saanu edes mitään cleanin tapastakaan kun se oli heti rutussa. 4x ecc83 ja 2x el34 muistaakseni. Efektilooppi, ppimv. Ulkonäkö marsukopiona. Tommonen simppeli rokkikone, oon sen verran laiska etten jaksa ruuvailla sitä vahvaria kokoajan, sieltä pitää automaattisesta tulla oikeanlaista möykkää :) |
jniska 22.04.2013 20:43:04 | |
---|
Mä kävin Bluetonella lauantaina, kiitokset vaan Harrylle. Mahtavat keskustelut oli ja tulipahan tyyppäiltyä useita Bluetonen vahvistimia. Tuosta custom JMP:stä, niin siinä taitaa olla sekä JCM 800 että JMP-kytkennät etuasteelle, putkilooppi, mastervolumea yms. Siinähän se hyllyssä odotteli kotelointia. Mainio vahvistin tulossa sulle, onnea vaan. Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !! |
TMik 25.04.2013 16:40:33 (muokattu 25.04.2013 16:42:53) | |
---|
Noniin It's big, black, mean and very pissed off! Bluetone custom plexi. 2kpl input-jakkeja, toisessa on marsusäröä ja toisessa vielä enemmän marsusäröä. Nigel Tufnelin Marshall meni 11 asti mutta mulla on jo pelkkää gainia 2x10, en uskaltanu vielä vääntää kaikkia kaakkoon kun tuntu että korvat repee päästä. Kyseessähän siis on marsujohdannainen ala Bluetone. Menee tarvittaessa _todella_ ruttuun. Putsaantuu myös tosi kivasti. Nopean testin perusteella tuosta löytyisi pleksi ja jcm800 osastot melko kevyesti cleaneista aina täyteen ruttuun. Tässä kohtaa custom plexin gainit on noin puolivälissä ja lisää veivaamalla tuntuisi aukeavan helvetinportit. Tuntuisi että tämä tekee kaikista marsuista turhia. Reagoi tosi kivasti soittotatsiin ja semmonen himmaileva pikkurosolauleskelu lespan ja reverbin kanssa tulee melkeen itsestään. On melko äänekäs, ppimv tosin jeesii mutta senkin kanssa. Vloppuna raahaan tuon sivummalle kovempaan testiin, en viitsi ok-talossakaan ihan tosissani luukuttaa tuota. Paperilla : Ulkoisesti musta plexi-kopio. High/low inputit, 2xgain, bass, middle, treble, presence, master volume, boost. Efektilooppi jalkakytkimellä ja 4,8 & 16ohm. lähdöt kaapille. Bluetonen sivuille käsittääkseni ilmestyy jotain kuvia jossain vaiheessa ko. laitteesta. Kerron sitten lisää kunhan olen tuota enemmän koeajanut. Tuntus kyllä olevan juuri sitä mitä halusin. _the vahvistin_ . |