Musta Arkipyhä 20.04.2013 10:12:23 | |
---|
sirdickyj: Ei noi tuomarit voi olla noin pösilöitä. Ei tämmöstä kisaa vissiin voi järjestää Suomessa. Kyllä tuo kehuminen minusta ihan sovitulta vaikuttaa.En tiedä onko ja jos on en tiedä mitä sillä ajetaan takaa. Eilen muuten Riku Mattila heitti kommenteissaan jotain kritiikin tynkääkin :-) "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Askr 20.04.2013 10:17:00 (muokattu 20.04.2013 10:22:58) | |
---|
Tupuna: Niin, kyllähän se Ike pikkasen epävireisesti vetää... ja on totta, että tuossa genressä laulajat on yleensä huippuja. Mutta mulla on vähän sama intuitio kuin Elalla, että Ikestä saattais tulla iso juttu. Sen luonnollinen äänenväri on niin hieno. Ei ole mikään covertähti, vaan saa soundinsa ansiosta biisistä kuin biisistä omansa. Siinä on levylaulajan taika. Minusta se epävire ja ohuus ja käytön latteus oli suurimman osan aikaa sellaista että piti kyllä tietää, että The Äänenväri on siellä, jotta siitä edes aavistuksen kanssa kuuli. Kaikki kuuma mitä siellä oli oli pelkästään nähtävissä. On se joo mielenkiintoista että ylikaupallisena ja ylipinnallisena pidetyssä Amerikassa, Idoleja etsivässä AIssakin, mennään laulu edellä, sekä väri että taito, eikä vain ulkonäöllä tuomareita tai ketään hurmata. Meillä formaatissa, jossa painotetaan laulun merkitystä tuntuu, että kyse on jalkapallojoukkueen poikakalenterin karsinnasta. Lisäksi mietin että kumpi käy kuumana, musiikin ammattilaiset vai kansa. Että onko se kansa tosiaan ostamassa niitä levyjä noilla eväillä. |
Krice 20.04.2013 10:21:55 | |
---|
Askr: Että onko se kansa tosiaan ostamassa niitä levyjä noilla eväillä. Ostaahan kansa esimerkiksi Apulannan ja Yön levyjä, joten pelkkä markkinointi tv-kisailun avulla voi toimia. |
pekkap82 20.04.2013 10:23:06 | |
---|
jazzmies: Absoluuttista musiikkia yritettiin joskus kehnoin seurauksin. Viittaatko tällä nyt johonkin progeen tai beboppiin? |
Krice: Ostaahan kansa esimerkiksi Apulannan ja Yön levyjä, joten pelkkä markkinointi tv-kisailun avulla voi toimia. Ai että Ike tekis suomirock-levyn? Idea tuokin. - voihan se riittää se suosio, etenkin kun sitä hunksiutta nyt korostetaan, mutta kun Ikeä yritetään suomivaihtoehdoksi lajissa, jossa vertailukohtana ovat jokseenkin huiput soulmiehet, niin jotenkin tuntuu, että kyse on on enemmän ylivirittyneistä toiveista kuin todellisuudesta tällä hetkellä. |
jazzmies 20.04.2013 11:00:00 | |
---|
pekkap82: Viittaatko tällä nyt johonkin progeen tai beboppiin? http://fi.wikipedia.org/wiki/Absoluuttinen_musiikki Rytmimusiikin puolella on myös yritetty monella tavalla jättää huomiotta inhimilliskulttuurillisia elementtejä. Ikessä freudilaisuudella on suuri osa niin kuin ihan kaikella musiikilla, katsoo vaikka Rondo-Classican kansilehtiä. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
Tupuna 20.04.2013 11:44:47 | |
---|
Askr: Ai että Ike tekis suomirock-levyn? Idea tuokin. - voihan se riittää se suosio, etenkin kun sitä hunksiutta nyt korostetaan, mutta kun Ikeä yritetään suomivaihtoehdoksi lajissa, jossa vertailukohtana ovat jokseenkin huiput soulmiehet, niin jotenkin tuntuu, että kyse on on enemmän ylivirittyneistä toiveista kuin todellisuudesta tällä hetkellä. No onhan se komee, mut enemmän mä pidän siitä äänenvärin takia. Tuo Spotifyssa oleva Let me love you kuulostaa tosi hyvältä. Levylaulajalle soundilla on tärkein merkitys. Siksi toiset jäävät coverbändien laulajiksi ja toisista tulee tähtiä. Miettikää nyt kuuluisia, persoonallisia soundeja, jotka ovat muun osaamisen ohella erottuneet joukosta. Adele, Amy Winehouse, Paula Koivuniemi, J. Karjalainen... Näitä riittää. Vaikeita imitoitavia. En mä nyt sano että Ike olis mikään Adele, mutta sen soundi vaan erottuu suomalaisessa kontekstissa. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
Musta Arkipyhä 20.04.2013 11:45:00 | |
---|
Krice: Ostaahan kansa esimerkiksi Apulannan ja Yön levyjä, joten pelkkä markkinointi tv-kisailun avulla voi toimia. Mitähän tässä nyt ajetaan takaa? Siis eihän Yö tai Apulanta ole mistää tv-kisailusta ponnistaneet? Sen sijaan Yö ja Apulanta tekee genressään hyviä ja tarttuvia biisejä ja siinähän niiden menestyksen salaisuus onkin.Se tykkääkö tai arvostaaku joku satunnainen nettikirjoittelija niitä on toinen ja irrelevantti kysymys.Apulannasta en diggaile ollenkaan ja Yöstäkin vain jonnekin 90-luvun alkupuolelle saakka ,mutta kyllä ne menestyksensä on "ansainneet" jos näin voidaan sanoa. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Musta Arkipyhä 20.04.2013 11:49:20 | |
---|
Tupuna: No onhan se komee, mut enemmän mä pidän siitä äänenvärin takia. Tuo Spotifyssa oleva Let me love you kuulostaa tosi hyvältä. Levylaulajalle soundilla on tärkein merkitys. Siksi toiset jäävät coverbändien laulajiksi ja toisista tulee tähtiä. Täytyy myöntää etten ole kuullut tuota Spotify-vetoa kun en siellä ole.Voipi olla hyvä - en kiellä.Livenä vaan miehen volyymi on niin onneton etten oikein kuule tuota soundia kunnolla.Levyllä tämä tosiaan voi korjaantua. Miettikää nyt kuuluisia, persoonallisia soundeja, jotka ovat muun osaamisen ohella erottuneet joukosta. Adele, Amy Winehouse, Paula Koivuniemi, J. Karjalainen... Näitä riittää. Vaikeita imitoitavia. En mä nyt sano että Ike olis mikään Adele, mutta sen soundi vaan erottuu suomalaisessa kontekstissa. No J.Karjalainen on lajissaan loistava laulunkirjoittaja joten on minulle aivan toisella tasolla kuin pelkät laulajat.Persoonallinen ääni kyllä ja ymmärrän pointtisi. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
HS 20.04.2013 12:05:32 (muokattu 20.04.2013 12:06:01) | |
---|
Terve Täysin käsittämätöntä, että joku pääsee laulukilpailussa (joka tämä kai ainakin jollain tasolla käsittääkseni on) finaaliin tuollaisella epävireellä. Aivan sama millainen karisma tai äänenväri kaverilla on jos ihan perusasioiden kanssa ollaan näin kuutamolla. Noh, eipä tarvitse tätäkään farssia seurata enää yhtään pidempään. The Voice of Finland - Ääni ratkaisee. Juu! Yleisöäänet. Muulla ei niin väliä. Pitäisikö tästä nyt olla jotain mieltä? |
Wradlin 20.04.2013 12:06:06 | |
---|
Tupuna: Levylaulajalle soundilla on tärkein merkitys. Siksi toiset jäävät coverbändien laulajiksi ja toisista tulee tähtiä. Ja kolmansista tulee sitten niitä levylaulajia. |
Askr 20.04.2013 12:23:44 | |
---|
Tupuna: Miettikää nyt kuuluisia, persoonallisia soundeja, jotka ovat muun osaamisen ohella erottuneet joukosta. Adele, Amy Winehouse, Paula Koivuniemi, J. Karjalainen... Näitä riittää. Vaikeita imitoitavia. Toki, mutta soundin lisäksi ne kykenevät käyttämään sitä soundiaan myös livetilanteessa siten, että se tuottaa eri korkeuksilla olevat sävelet biisin edellyttämällä tavalla. Ike voi kehittyä, mutta juuri nyt se äänenväri jää kysymysmerkiksi kun se ei sitä osaa käyttää, eikä muu tulkinnallinen ilmaisukaan ole kaksista. Äänenväriä lukuunottamatta ääni on mykkä. |
Musta Arkipyhä 20.04.2013 12:26:33 | |
---|
Askr: Toki, mutta soundin lisäksi ne kykenevät käyttämään sitä soundiaan myös livetilanteessa siten, että se tuottaa eri korkeuksilla olevat sävelet biisin edellyttämällä tavalla. Ike voi kehittyä, mutta juuri nyt se äänenväri jää kysymysmerkiksi kun se ei sitä osaa käyttää, eikä muu tulkinnallinen ilmaisukaan ole kaksista. Äänenväriä lukuunottamatta ääni on mykkä. Toinen juttu on se ettei se ole tässäkään kehittynyt oikein yhtään.Mutta levyllähän tuo homma voi onnistua.Menestys ja ura onkin sitten jo toinen juttu. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Askr 20.04.2013 12:28:06 | |
---|
PsychedelicWarlord: No J.Karjalainen on lajissaan loistava laulunkirjoittaja joten on minulle aivan toisella tasolla kuin pelkät laulajat.Persoonallinen ääni kyllä ja ymmärrän pointtisi. Minun mielestäni ihan "pelkällä" laualamisella on mahdollista ilmaista sama maailma, kuin biisinkirjoittamisella. Ei ole kyse välineestä, se voi olla paperille tallennettu biisi tai hetkessä elävä tulkinta, yhtä arvokkaita, vaikka vain toisesta jää pysyvämpi merkintä, vaan sillä on merkitystä mitä haluaa sanoa ja miten sen sanottavansa muille onnistuu välittämään, miten ihmiset kokevat. Oli kyse äänenpainosta tai biisirakenteesta. |
Musta Arkipyhä 20.04.2013 12:48:57 (muokattu 20.04.2013 12:49:53) | |
---|
Askr: Minun mielestäni ihan "pelkällä" laualamisella on mahdollista ilmaista sama maailma, kuin biisinkirjoittamisella. Ei ole kyse välineestä, se voi olla paperille tallennettu biisi tai hetkessä elävä tulkinta, yhtä arvokkaita, vaikka vain toisesta jää pysyvämpi merkintä, vaan sillä on merkitystä mitä haluaa sanoa ja miten sen sanottavansa muille onnistuu välittämään, miten ihmiset kokevat. Oli kyse äänenpainosta tai biisirakenteesta. Tarkennetaan sen verran ,että kyseessä on oma kantani ja arvostukseni.Arvostan lähtökohtaisesti enemmän niitä biisintekijöitä kuin esittäjiä.Logiikkani tässä menee lyhyesti siten ,että ilman niitä biisejä ei ole mitään mitä esittää. Mutta tämä tästä.Näkemyksiä,arvostuksia ja painotuksia on itse kullakin erilaisia ja niin pitää ollakin.Tässä ketjussa kyse on esitysten vertailusta joten jätän tämän dilemman mieluusti tähän. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
eino mutku 20.04.2013 14:50:25 | |
---|
Tulin siihen tulokseen että jos voittaisin jonkin backstage-passin tai "tapaa VoF-tähdet ennen lähetystä"-jutun, niin juoksisin varmaan suoraan sinne jonnekin Torniainen-Kiiski välimaastoon ja jäisin sinne kettingeillä kiinni. Tai pyytäisin sen sohvan siitä lavan edestä sinne taakse. :) On siellä lavalla niin huikeata ryhmää soittamassa. Mitä opimme tästä? Emme yhtään mitään! |
Janus 20.04.2013 18:54:16 | |
---|
|
Bluesmies 20.04.2013 19:10:15 | |
---|
|
T-Stag 20.04.2013 19:37:41 | |
---|
|
Feline 20.04.2013 23:05:04 | |
---|
Bluesmies: Tämä alkaa olla jo pelottavaa... hyvin pelottavaa. Eilen huonoin oli Ike. Paras ehkäpä Gary. Epäilyn alaisen J******n facebook sivukin on hieman pelottavan oloinen... |