Aihe: Kitarapiuha
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
mattim
18.04.2013 19:37:18

slapvete: ...ja budjetti riittää käristettyjen langattomien uusimiseen.

Meneekö ne rikki toisen pedaalin yliohjauksesta, en osta.
Jungleman
18.04.2013 20:08:32
Kamart: Mites olisi kitaran ja ekan pedaalien väliin Zzyzx Snap Jack

http://www.guitarworld.com/zzyzx-snap-jack-cables

http://www.premierguitar.com/Magazi … ay/Jodavi_ZZYZX_SnapJack_Cable.aspx

http://www.youtube.com/watch?v=YpYsGybKX2o

Tuollaisen kanssa ette itse revi liittimiä irti tai piuhaa poikki eikä roudaritkaan raiskaa piuhoja koska liitinosaa ei tarvi irroittaa ollenkaan pedaaleista tai kitarasta.

En osaa sanoa kuinka hyviä ovat sähköisesti mutta magneettikiinnitys on kyllä oiva mielestäni,
pelastanut monta kertaa vahingolta.

Tuo on ammattilaisille joten ei taida löytyä Thomannilta ;-)

No nyt on pakko kommentoida.

Tuohan on ihan lelu. Tai no, kyllä se piuha on. En yhtään ihmettele ettei firman tuotteita enää löydy kuin eBaysta - itse tosiaankin ostin uteliaisuudesta Snap Jack -piuhan, silloin kun niitä vielä sai uutena. Ostin muuten Thomannilta, ja ei, en ole ammattilainen ;-)

En ole kuskannut piuhaa koskaan keikoille tai edes treenikämpälle, kotona se on ihan ok - vaikken koskaan viitsi kaivaa sitä esille kotonakaan, kun on kätevämpiäkin vaihtoehtoja. Itse plugit vaikuttavat ihan tukevilta, ovat tosin jopa hiukan turhan massiivisia - letku tuntuu jäykähköltä ja paksuhkolta peruslakunauhalta. Paremman tuntuisia (ja halvempia) vaihtoehtoja ihan ammattikäyttöönkin löytyy helposti, itse tekemällä tai hyvinvarustelluista alan myymälöistä.

Viime kädessä aika turhake. Eipä mulla muuta.
Liikaa säätöä.
kimurantti1
18.04.2013 22:46:00
Jungleman: No nyt on pakko kommentoida.

Tuohan on ihan lelu.

Jep, tätä mäkin tuolla vähän hienovaraisemmin yritin ilmaista. Ei tuollasia voi käyttää keikalla, ei ammattilaiset eikä sen kummemmin harrastajatkaan.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Black Zombie 82
20.10.2019 11:26:31

Minkä pituinen piuha olisi hyvä himassa soitteluun? Mulla on tosi pitkä piuha, joka on varmaan 6 metriä. Se on hankala. Olisiko 2 tai 3 metrinen sopivampi? Ja mikä olisi hyvä merkki? Sain Thomannilta lyhyen piuhan, joka hajosi parissa kuukaudessa. Mutta se ei tullut yllätyksenä, kun se oli kaupanpäällinen.
Kefiiri
20.10.2019 12:06:27 (muokattu 20.10.2019 12:06:54)
Black Zombie 82: Minkä pituinen piuha olisi hyvä himassa soitteluun? Mulla on tosi pitkä piuha, joka on varmaan 6 metriä. Se on hankala. Olisiko 2 tai 3 metrinen sopivampi? Ja mikä olisi hyvä merkki? Sain Thomannilta lyhyen piuhan, joka hajosi parissa kuukaudessa. Mutta se ei tullut yllätyksenä, kun se oli kaupanpäällinen.

Liian pitkä johto menee helposti sotkuun. Hifistelijät kenties vastustavat ajatusta, mutta itse pyöräyttäisin osan johdosta kiepille jotenkin niin, että käyttöön jää sopivalta tuntuva osuus ja että kiepin saa tarvittaessa avattua johdon pidentämiseksi. Jossain välissä sitten huomaa mikä on se optimi pituus jossa kieppiin ei tarvitse kajota. Sitten hommaa tarvikkeet ja kolvaa itse sen mittaisen johdon Neutrikin plugeilla.
En ole musiikin asiantuntija.
hallu
20.10.2019 15:57:16
Black Zombie 82: Minkä pituinen piuha olisi hyvä himassa soitteluun? Mulla on tosi pitkä piuha, joka on varmaan 6 metriä. Se on hankala. Olisiko 2 tai 3 metrinen sopivampi? Ja mikä olisi hyvä merkki? Sain Thomannilta lyhyen piuhan, joka hajosi parissa kuukaudessa. Mutta se ei tullut yllätyksenä, kun se oli kaupanpäällinen.

Jokaisella on makunsa, mutta mun mielestä toimivin himassa (ja treeneissäkin) on kierrejohto. Ei mene sotkuun eikä tarvitse pujotella mistään hihnan takaa kun ei kiskaise plugia irti vaikka piuhan päälle astuisi, mahtuu pieneen tilaan ja tarvittaessa yltää käymään kauempanakin vahvistimesta...... etc. tyylikkyys tulee tietenkin ihan kaupantekijäisiksi bonuksena :-).

Huonoja puolia on vaikea keksiä, mutta ehkä paino voisi olla sellainen eli esimerkiksi kitara, jossa jakki on kannessa suoraan (ei stratotyylisesti) kierrejohdolla plugiin kohdistuu enemmän vääntövoimaa kun se on vähän painavampi johto. Toinen heikkous on huono saatavuus ja valikoima, mutta onneksi sellaisen voi tehdä itse kuumailmapuhaltimella :-).

Muutenhan se kotosalla usein menee, että semmoinen piuha joka sattuu olemaan käsillä ja on ehjä, on paras. Itse kokeilin erilaisia pituuksia enkä osaa sanoa muuta kuin, että lyhyin mikä riittää on paras.
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
LaMotta
20.10.2019 17:45:15 (muokattu 20.10.2019 17:49:20)

Jaa? Mulla on joku jim hendrix kierrepiuha. Se ainakin vaikuttaa jämäkältä.

Vissiin tämä https://www.kitarapaja.com/fender-j … mi-hendrix-voodoo-child-cable-black
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Metalkallo
20.10.2019 18:23:07 (muokattu 20.10.2019 18:29:21)
LaMotta: Jaa? Mulla on joku jim hendrix kierrepiuha. Se ainakin vaikuttaa jämäkältä.

Vissiin tämä https://www.kitarapaja.com/fender-j … mi-hendrix-voodoo-child-cable-black

Mulla sama johto valkoisena. Hyvä ja jämäkkä johto on, mutta ehkä hiukka ylihintainen sekä hieman painava johdoksi. Solmuun ei ole mennyt tosiaan kertaakaan. Jos haluaa kierrejohdon, niin taitaa tuo olla paras vaihtoehto?

Tuossa tuo yksi pää on suora ja toihen sillein kulma, et on ehkä tehty käytettäväksi pedaalien kanssa enempi kuin kitara-vahvari kokoonpanolla.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
LaMotta
20.10.2019 18:32:09 (muokattu 20.10.2019 18:50:47)

Painaahan se kun siinä on 9m tukevaa piuhaa.....Joo käytän tuota juurikin kitaran ja laudan välissä.

Kokoonpuristunut pituus noin 1,75m.

Piuhoissa ei kyllä kannata säästellä jos käyttö on muualla kuin kotona.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Mikko1978
20.10.2019 18:44:05
Kaksimetrinen on mulle juuri hyvä piuha kotisoitteluun.
hallu
20.10.2019 19:12:54
LaMotta: ........

Piuhoissa ei kyllä kannata säästellä jos käyttö on muualla kuin kotona.

Piuhoissa ei ole syytä säästellä kotonakaan. Niin ja tosiaan mulla on toi sama piuha valkoisena ja on kyllä hyvä, toinen valmiina ostettu kierrepiuha oli joku Shulzin letku Uraltonesta, hyvä sekin ja kestänyt jo monta vuotta.
Jos joskus huomaat tivaavasi typeryksen kanssa, niin pidä huoli ettei se toinen tee samoin :-)
Black Zombie 82
21.10.2019 01:58:04 (muokattu 21.10.2019 01:58:50)

Mikko1978: Kaksimetrinen on mulle juuri hyvä piuha kotisoitteluun.

Yritin löytää netistä 2 metristä, mutta löytyi vain 3 metrisiä. Mutta ehkä 3 metrinen oliskin mulle parempi, koska olen itse jo melkein 2 metrinen.
Jucciz
21.10.2019 03:48:31 (muokattu 21.10.2019 03:50:57)

Tämä ei ole selvinnyt ties kuinka monen vuoden jazzin soittamisen aikana?

Voisikohan trolli lakata trollaamasta? Kenties jonkun vanhan tuttavamme uudet tunnukset / alter ego.
Laulava Kylätohtori
21.10.2019 11:39:41
Black Zombie 82: Yritin löytää netistä 2 metristä, mutta löytyi vain 3 metrisiä. Mutta ehkä 3 metrinen oliskin mulle parempi, koska olen itse jo melkein 2 metrinen.

Ota nyt pari metriä kasvunvaraa, jos oletkin huomenna nelimetrinen.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Kefiiri
21.10.2019 21:01:47
Jucciz: Tämä ei ole selvinnyt ties kuinka monen vuoden jazzin soittamisen aikana?

Voisikohan trolli lakata trollaamasta? Kenties jonkun vanhan tuttavamme uudet tunnukset / alter ego.

Ihan hyviä aiheitahan Zomppa laittelee. Kierrepiuha on kotioloissa tosiaan paras, itselläkin oli jonkin aikaa jokin halpa ja ruman värinen kierrejohto ja siitähän tuli heti rollingstones fiilis.
En ole musiikin asiantuntija.
mopar
21.10.2019 21:27:15

Multa kans ääni kierrekaapelille. Toimii talossa ja puutarhassa. Itellä on Lava Cable:n retro coil. Ei mee sekasin sitte millään, kuten sit nää halvemmat kierrekaapelit ajan mittaa menee.
I'm so broke I can't pay attention
Gypsy
21.10.2019 23:09:56
Neutrikin liittimet joissa on todella hyvä vedonsuojaus ja sitten jotain kaapelia.

Tuosta voi vähän katsella: http://www.shootoutguitarcables.com … es-explained/capacitance-chart.html
Aamen
Gypsy
22.10.2019 01:58:49
Jucciz: Tämä ei ole selvinnyt ties kuinka monen vuoden jazzin soittamisen aikana?

Ja voisitko sinä hihhuli pitää sen pääsi kiinni? Vielä jumalauta nykyäänkin sinä auot täällä päätäsi joka ketjussa. Ihme, ettei ole bannivasara heilunut. Oletko monta kertaa muuten saanut turpaasi?
Aamen
Guildfinger
23.10.2019 23:35:09
Proco Lifeline vm. -86 on vieläkin käytössä spedujen ja styrkkarin välissä. Vähän olen joutunut piuhaa pätkimään ja juottamaan kiinni uusiksi. Eikös kaikki hifikorvat aina hauku noita?!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)