Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Musiikkibisnes »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Demon julkaisupaikkoja?
1
RiikkaO
17.04.2013 20:36:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaapa, mikä nykyään on paras paikka julkaista omia demoja? MySpace, Soundcloud, Hitlantis, Mikseri.net, JokuMuuMikä? Olisi kiva kuulla plussia ja miinuksia erilaisista vaihtoehdoista. Omia webbisivujakin olen harkinnut, mutta sosiaalisemmassa mediassa kuulijoita eksyisi paikalle helpommin. Yhdessä vaiheessa kaikki tuntuivat olevan MySpacessa, mutta olen ollut huomaavinani, että bändit eivät enää hirveästi vie sinne uutta matskua.
Tarkoitus on siis saada houkuteltua biiseille jokunen muukin kuulija, kuin minä itse ja ehkä saada niistä jotain palautetta. Fiksu käyttöliittymä ja helppo verkostoituminen olisi plussaa.
 
djanni
17.04.2013 21:12:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ainakin tykkään Soundcloudista.
+ helppo käyttöliittymä
+ helppo verkostoitua "follow & get followed"
+ minun makuuni riittävän hyvä äänenlaatu
+ paljon käyttäjiä
+ mobiilisovelluksetkin löytyvät
 
Mikseriäkin käytän, mutta minulla se on vähän jäänyt lapsipuolen asemaan. Siellähän toki on keskustelupalstakin. Mikserissä en muista nähneeni montaakaan käyttäjää jotka olisivat vain kuuntelemassa musiikkia. Kaikilla on se oma lehmä aina mukana - Soundcloudissa olen enemmän törmännyt väkeen jotka ovat vain kuuntelijoina mukana.
 
Revernation on myös yksi mahdollinen. Siinä on hyvää Facebookiin integroituva soitin.
 
Minkälaista musiikkia teet? Se voi vaikuttaa siihen mitä suosituksia saat paikkojen suhteen.
 
Objectif Lune
18.04.2013 08:31:00 (muokattu 18.04.2013 08:32:43)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä biisit sekä Bandcampissa, Soundcloudissa, Spotify:ssa että kaikennäköisissä myyntipalveluissa kuten iTunes ja Amazon. Bandcampissa on mm. mahdollisuus myydä musiikkia, jos sellainen kiinnostaa. Lisäksi Bandcamp-sivun pysyy itse suunnittelemaan hyvännäköiseksi. Soundcloudissa on kyllä hyvä se verkostoitumisominaisuus. Harmi, ettei ole itse tullut oikein hyödynnettyä sitä.
 
Jos demo on laadukas, kannattaa se tunkea Spotify:hin. Siihen tarvitsee jonkun firman väliin, mutta niitä firmoja löytyy. Meillä on musa siellä pienlevy-yhtiön kautta, joten en itse tiedä tarkemmin Spotify:ssa julkaisusta.
 
Myös Youtubesta olisi hyvä löytyä. Yleisesti tuntuu siltä, että musiikkia harrastavat kyllä tykkäävät käyttää Soundcloudia tai Bandcampia, mutta suurin osa ihmisistä haluaa käyttää Spotify:ta tai jostain kumman syystä Youtubea.
 
Nykyään kannattaa pysyä kaukana MySpacesta. Se kaataa ainakin mun selaimen, joten en kuuntele sieltä mitään. Kuulostaa siltä, että Soundcloud vois olla sun paikka.
 
Hopeakala: https://www.facebook.com/Hopeakala // http://hopeakala.bandcamp.com/
PJS
18.04.2013 08:57:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppia äskeiselle. Eli Esim. Record Unionin kautta matsku Spotifyhyn, iTunesiin yms. Etenkin Spotifyhin, jossa kuuntelijoita on sen ilmaisuuden ansiosta ihan kiitettävästi. Pikkasen toi lysti maksaa, olisko ollut jotain pari kolkyt euroo alkuun + sit vajaan kybän vuosimaksu/julkaisu, mut esim. meillä on tota kautta tullut niin paljon kuunteluita, että vuosimaksut saa katettua molemmille siellä oleville julkaisuille.
 
Soundcloud on tällä hetkellä aika ehdoton ja siellä tosiaan on paljon sekä musasta kirjoittavia tahoja, muita bändei mitkä hakee samanoloisia ryhmiä esim. yhteiskeikoille ja muutenkin jengiä jotka kuuntelee musaa. Esim. meidän nyt vajaa puoltoista kuukautta vanha äänite on kerännyt yli 4000 kuunteluu jo tässä vaiheessa.
 
Bandcamp on kolmas "iso ja tärkee"
 
Myspace:n voit unohtaa. Mikserikin on vähän niin ja näin.
 
Peace!
RiikkaO
23.04.2013 16:48:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista! Jotain tuon suuntaista olin MySpacesta kuullutkin. Harmi sinänsä, kun se vielä muutama vuosi sitten oli ihan paras paikka demoille.
Mun musiikki on kevyttä folk-liemessä suurustettua poppia ja tuo SoundCloud kuulostaa mulle just sopivalta. Tuo biisien myynti ei tällä omalla projektilla ole ajankohtaista ihan vielä, mutta bändin matskuja voisi tuonne Spotifyhyn alkaa tarjota. Pitääpä ottaa härkää sarvista. :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «