Grugi 01.04.2013 15:07:59 (muokattu 01.04.2013 15:11:07) | |
---|
Tortu: Nyt on tää Macbookki (13" pro) alkanut jumittamaan siihen malliin että jotain on vialla. Formatoitu ja OSX 10.6. asennettu uusiks alle puoli vuotta sitten, joten ongelman täytyy olla raudassa. Logic huutaa jatkuvasti "disk too slow or system overload", kone saattaa jäätyä vaikka jotain flash-sivua selatessa ja välillä finderikään ei suostu toimimaan ja on pakko laittaa virtanapista kone kylmäksi kun on puli tuntia katsellut sateenkaaripalloa. Onkohan ongelma siis kovalevyssä vai prossussa vai molemmissa? Jonkin verran näistä ymmärrän mutta en kuitenkaan tarpeeksi jotta osaisin itse paikantaa vian ja ostaa sopivan varaosan. e. speksit: Intel core 2 duo 2,26Ghz 2GB RAM (ddr3) NVIDIA GeForce 9400M Alkuperäinen 160GB kovo, levymallinen Millasen ajan/kuormituksen jälkeen toi ongelma ilmenee vai onko se heti kun koneen käynnistää? Pölyjen putsaus koneen sisältä kanttaa tehdä joka tapauksessa. The only true wisdom is in knowing you know nothing. |
Jaava 01.04.2013 15:10:07 (muokattu 01.04.2013 15:12:24) | |
---|
Tortu: Nyt on tää Macbookki (13" pro) alkanut jumittamaan siihen malliin että jotain on vialla. Formatoitu ja OSX 10.6. asennettu uusiks alle puoli vuotta sitten, joten ongelman täytyy olla raudassa. Logic huutaa jatkuvasti "disk too slow or system overload", kone saattaa jäätyä vaikka jotain flash-sivua selatessa ja välillä finderikään ei suostu toimimaan ja on pakko laittaa virtanapista kone kylmäksi kun on puli tuntia katsellut sateenkaaripalloa. Onkohan ongelma siis kovalevyssä vai prossussa vai molemmissa? Jonkin verran näistä ymmärrän mutta en kuitenkaan tarpeeksi jotta osaisin itse paikantaa vian ja ostaa sopivan varaosan. e. speksit: Intel core 2 duo 2,26Ghz 2GB RAM (ddr3) NVIDIA GeForce 9400M Alkuperäinen 160GB kovo, levymallinen Ja activity monitor ei näytä mitään erityistä kulutuspiikkiä? Näyttääkö konsoli jotenkin erityisen määrän virheilmoituksia, kun kone hidastuu? kuumeneeko kone voimakkaasti? Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari |
taikakameli 01.04.2013 15:13:04 | |
---|
Grugi: Millasen ajan/kuormituksen jälkeen toi ongelma ilmenee vai onko se heti kun koneen käynnistää? Pölyjen putsaus koneen sisäätä kanttaa tehdä joka tapauksessa. Pölyt oon putsannu, äsken heti käynnistyksen jälkeen avasin yhen proggiksen ja samantien huutaa erroria. Myös kun tuota edellistä kirjoitusta päivitin niin tuli taas kuoleman sateenkaaripallo joten ei tässä pelkästä pölyisyydestä ole kyse. Yea, thou I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil; for I am the evilest son of a bitch in the valley. |
taikakameli 01.04.2013 15:28:15 (muokattu 01.04.2013 15:41:10) | |
---|
Jaava: Ja activity monitor ei näytä mitään erityistä kulutuspiikkiä? Näyttääkö konsoli jotenkin erityisen määrän virheilmoituksia, kun kone hidastuu? kuumeneeko kone voimakkaasti? Konsoli ennen äskeistä kaatumista: 4/1/13 2:06:26 PM_0x0-0x34034.com.apple.logic.pro277_ECMemReserve: allocating in MainStage mode 4/1/13 2:06:40 PM_MIDIServer288_MIDIServer 288 starting; arch=x86_64 4/1/13 2:31:21 PM_0x0-0x3a03a.com.apple.logic.pro373_ECMemReserve: allocating in MainStage mode 4/1/13 2:31:26 PM_MIDIServer383_MIDIServer 383 starting; arch=x86_64 4/1/13 2:33:17 PM_firefox411_invalid drawable 4/1/13 2:41:57 PM_0x0-0x3b03b.org.mozilla.firefox411_NOTE: child process received `Goodbye', closing down Eli ei. Nyt kun yritän saada tätä logiccia junnaamaan jotta näkisin tosta monitorista jotain niin eihän tietenkään niin käy, mutta äsken tota jäätyilyä tapahtui sellasessa projektissa missä oli paljon sämpleriraitoja, joten arvelisin ettei kone ehdi lukea sämpletiedostoja tarpeeksi nopeasti? e. ei kuumene e2. no nyt tuli taas system overloadia samaan aikaan kun oli pieni piikki levyltä luetun datan määrässä. eeeee. Ja nyt toisen kerran putkeen. Levy liian hidas? Prossun kuormituksessa ei näy samanlaisia piikkejä. Toisaalta nyt tuli taas overloadia kun logic pyöri taustalla tätä viestiä kirjoitettaessa. Yea, thou I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil; for I am the evilest son of a bitch in the valley. |
Jaava 01.04.2013 16:01:59 (muokattu 01.04.2013 16:04:35) | |
---|
Mä sanoisin tuolla informaatiolla, että kovo on rikki. Edit: mä yrittäisin asentaa koko paskan uudestaan. Jos se korjaa ongelman, vika oli jotain mystistä. Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari |
taikakameli 01.04.2013 21:31:43 (muokattu 01.04.2013 21:34:12) | |
---|
Jaava: Mä sanoisin tuolla informaatiolla, että kovo on rikki. Edit: mä yrittäisin asentaa koko paskan uudestaan. Jos se korjaa ongelman, vika oli jotain mystistä. Ekalla kerralla jääty taas kesken asennuksen, tokalla kerralla putsasin koko levyn pidemmän kaavan kautta ja sitten suostu asentaan. En sit tiiä, mystiseltä vaikuttaa. Vähän kyllä sellanen fiilis että kovon vois vaihtaa jos alkaa noin kyykkäämään vaikka vaan reilu kolmasosa koko tallennuskapasiteetista käytössä. Nyt en oo vielä uskaltanut asentaa logiccia tai oikeastaan muitakaan ohjelmia selaimen ja skypen lisäksi. Kiitoksia avusta! Yea, thou I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil; for I am the evilest son of a bitch in the valley. |
taikakameli 01.04.2013 22:29:03 (muokattu 01.04.2013 22:33:54) | |
---|
Nyt kun lueskelen vähän tosta kovon vaihtamisesta mäkkiin niin joka paikassa sanotaan että pitäis jotenkin "kloonata" vanha kovo ennen uuden asentamista ja sitten palauttaa se klooni uudelle kovolle. Mitä väliä tuolla on? Eikö riitä että sen uuden kovon alustaa tukemaan mäkin tiedostojärjestelmää? Vielä tämmönen aloittelijakysymys, onko noilla eri SATA-liitännöillä muuta eroa kuin siirtonopeus? Voinko ihan vaan hommata vaikka SATA kolmosella varustetun palikan ja liittää tähän kiinni, vai riippuuko jostain muusta saako siitä ns. kaiken irti? Yea, thou I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil; for I am the evilest son of a bitch in the valley. |
Klezberg 01.04.2013 22:45:51 (muokattu 01.04.2013 23:09:54) | |
---|
Tortu: Nyt kun lueskelen vähän tosta kovon vaihtamisesta mäkkiin niin joka paikassa sanotaan että pitäis jotenkin "kloonata" vanha kovo ennen uuden asentamista ja sitten palauttaa se klooni uudelle kovolle. Mitä väliä tuolla on? Eikö riitä että sen uuden kovon alustaa tukemaan mäkin tiedostojärjestelmää? Kloonattu levy toimii laakista niinkuin se aikaisempikin. Siellä on käyttis ja kaikki omat tiedostot valmiina. Olikohan vielä niin että Lionista alkaen koneissa ei tule asennus-dvd:tä mukana? Siksikin on hyvä saada käyttis sinne uudellekin levylle. Tuossa on ainakin kaksi vaihtoehtoa. Tekee kloonin ulkoiselle levylle ja sitten vaihtaa juuri tämän levyn sinne sisälle. Time machine on sitten toinen vaihtoehto. Homma lähtee siitä että levystä on jo backup Time Machinella. Time Machine -kopio ei ole klooni vaan siellä on kokonainen backuphistoria. Siksi sitä levyä ei voi vaihtaa suoraan macin sisälle, vaan kone käynnistetään uudella tyhjällä kiintolevyllä niin että time machinesta haetaan tiedostot. En tunne yksityiskohtia, itse tein kloonin ennen vaihtoa, kun siinä pystyi varmistamaan että kaikki toimii ennen kuin teki itse vaihdon. PS. Kuulostaa että tuo mitä kyselet "ensin kloonataan ... sitten palautetaan klooni" tarkoittaa juuri tuota Time Machine -hommaa. Mutta kun Time Machine ei ole klooni, vaan backuphistoria, niin sen kanssa pitää toimia juuri noin. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
Aki 02.04.2013 01:58:13 (muokattu 02.04.2013 02:01:33) | |
---|
Tortu: pitäis jotenkin "kloonata" vanha kovo ennen uuden asentamista ja sitten palauttaa se klooni uudelle kovolle. Jos palauttaa kloonatun kovon osien vaihdon jälkeen, saattaa myöhemmin tulla mystisiä erroreita. Parin hieman epäonnistuneen kokeilun jälkeen olen aina asentanut käyttiksen puhtaalle pöydälle, myös käyttiksen upgraden jälkeen. Ilmeisesti et aiemmin ole tätä tehnyt joten noi sun ongelmat ei johdu tuosta. Taitaa olla vaan uuden kovalevyn aika. Edit: Mulla oli pieniä ongelmia edellisen kovon kanssa (originaali 2010 500GB) kun Spotlight ei aina löytänyt haluttuja tiedostoja, ja kovoa rasittaessa saattoi koko systeemi hirttää kiinni. Vaihdoin tilalle Seagate Momentus XT 750GB hybridin ja olen ollut tyytyväinen. Lisänopeus on aika kiva, ohjelmat aukeaa paljon reippaammin. Etenkin OpenOffice oli aiemmin todella hidas käynnistymään, nyt ei kestä kuin viitisen sekuntia. "En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää."
- Nokia Lumia 800 -käyttäjä, 12/2012. |
Klezberg 02.04.2013 10:35:19 | |
---|
Jaa tässä olikin tuommoinen ongelmatapaus eikä muuten vain levyn vaihto. En huomannut. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin |
lindo 02.04.2013 14:49:32 | |
---|
Tortu: Nyt on tää Macbookki (13" pro) alkanut jumittamaan siihen malliin että jotain on vialla. Formatoitu ja OSX 10.6. asennettu uusiks alle puoli vuotta sitten, joten ongelman täytyy olla raudassa. Logic huutaa jatkuvasti "disk too slow or system overload", kone saattaa jäätyä vaikka jotain flash-sivua selatessa ja välillä finderikään ei suostu toimimaan ja on pakko laittaa virtanapista kone kylmäksi kun on puli tuntia katsellut sateenkaaripalloa. Onkohan ongelma siis kovalevyssä vai prossussa vai molemmissa? Jonkin verran näistä ymmärrän mutta en kuitenkaan tarpeeksi jotta osaisin itse paikantaa vian ja ostaa sopivan varaosan.
No comments. (hymyilyä) Rok rok |
kotoilija 07.04.2013 10:18:04 | |
---|
Miten Cubasessa saa tuon "tahtipalkin" näyttämään jokaisen tahdin numerot? Yhdessä projektissani se näyttää vain joka toisen tahdin numerot, enkä ole löytänyt keinoa sen muuttamiseen. Cubase versioni on LE5. "It's good to dream." |
Jabe 08.04.2013 10:33:33 | |
---|
Cool-guitarist: Miten Cubasessa saa tuon "tahtipalkin" näyttämään jokaisen tahdin numerot? Yhdessä projektissani se näyttää vain joka toisen tahdin numerot, enkä ole löytänyt keinoa sen muuttamiseen. Cubase versioni on LE5. Näin ulkomuistista sanoisin, että se riippuu vaan sen zoomauksen tasosta. Eli jos zoomaat vaan pienen pätkän biisiä (vaikka 8 tahtia) näkymään ruudulle, niin jokaisen tahdin nro näkyy. Jos zoomaat kaiken näkyviin (vaikka 100 tahtia), niin Cubase jättää automaattisesti osan tahdinnumeroista kirjoittamatta, kun ne ei siihen mahdu. |
kotoilija 09.04.2013 19:25:27 | |
---|
Jabe: Näin ulkomuistista sanoisin, että se riippuu vaan sen zoomauksen tasosta. Eli jos zoomaat vaan pienen pätkän biisiä (vaikka 8 tahtia) näkymään ruudulle, niin jokaisen tahdin nro näkyy. Jos zoomaat kaiken näkyviin (vaikka 100 tahtia), niin Cubase jättää automaattisesti osan tahdinnumeroista kirjoittamatta, kun ne ei siihen mahdu. Kiitos. Helpotti huomattavasti joidenkin raitojen siirtelyä ja editointia. "It's good to dream." |
|
JuhaHo 16.04.2013 21:57:59 | |
---|
Selainta pitäisi vissiin vaihtaa. Minulla on muutama työn puolesta tarpeellinen sivusto, joka ei toimi ainakaan Chromella, eikä IE10:llä. Firefoxiko näiden lisäksi pitäisi olla vai ihan joku muu. |
Danko 16.04.2013 21:59:16 | |
---|
JuhaHo: Selainta pitäisi vissiin vaihtaa. Minulla on muutama työn puolesta tarpeellinen sivusto, joka ei toimi ainakaan Chromella, eikä IE10:llä. Firefoxiko näiden lisäksi pitäisi olla vai ihan joku muu. Operasta oon henk.koht. tykkäillyt aika paljon. "No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974 |
Grugi 16.04.2013 22:17:47 | |
---|
JuhaHo: Selainta pitäisi vissiin vaihtaa. Minulla on muutama työn puolesta tarpeellinen sivusto, joka ei toimi ainakaan Chromella, eikä IE10:llä. Firefoxiko näiden lisäksi pitäisi olla vai ihan joku muu. Mikähän se sivu on mikä ei toimi Chromella? Voisin testata ihan mielenkiinnosta kun en ole vielä sivuun törmännyt joka ei Chromella olis toiminut. The only true wisdom is in knowing you know nothing. |
JuhaHo 16.04.2013 22:26:37 | |
---|
Grugi: Mikähän se sivu on mikä ei toimi Chromella? Voisin testata ihan mielenkiinnosta kun en ole vielä sivuun törmännyt joka ei Chromella olis toiminut. Näitä on muutamia, mutta yksi on ainakin käyttämäni polttoainekortin laskupalvelin. En siis saa bensalaskua paperisena postin kautta, vaan se pitää noutaa palvelimelta. Laitoin Firefoxin ja sivu toimi moitteetta, samoin yksi toinenkin tökkivä sivusto. Tuohon Operaan pitäisi varmaan joskus tutustua. |
Aki 17.04.2013 02:09:40 | |
---|
Danko: Operasta oon henk.koht. tykkäillyt aika paljon. Opera on myös mun ykkösselain vaikka Chromella ja Safarilla on parempi yhteensopivuus joidenkin sivustojen kanssa. Operalla toimimattomat sivut tosin ovat vähentyneet vuosien varrella mukavasti. "En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää."
- Nokia Lumia 800 -käyttäjä, 12/2012. |