Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soundcheck
1 2
Roweami
14.04.2013 03:39:38 (muokattu 14.04.2013 17:14:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus harvoin näkkee arkityötä.
Tänään (eilen ) "kakosorkeri" teki töitä hartiavoimin (kiitos) kunnes ykkösokesterin oli vuoro.
Yleisö odotti vartin kunnes rumpali olisi syönyt pitzansa (tanssiaikaa kulunut kaksi tuntia luulisi siinä ajassa ehineen)
Kun viimein rumpali suvaisi polkea bassorumpua, niin huomattiin (kuultiin), että kahdeksan viisitoistatuumaisa pohjasi ja sylki särön joka ei kuulu kuunneltavaksi.
Setit kasikymmentä vuotta vanhoja, joku isäntä sanoi notta jos ne tänne vielä tuloo, niin utethaan kairokoskes.
 
E: Totuuden nimissä on lisättävä, että kun ääni puolen tunnin jälkeen sekeytyi niin se oli erinomaista ja sitä oli riitävästi.
Notta ristus riivat.
 
ferodoz
14.04.2013 04:11:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jännän äärellä.
 
Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin.
Lucky 7
14.04.2013 06:19:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mennään ajoissa paikalle ja tehdään saundsheck. Sitte syömään, jos jotain on tarjoolla.
 
TÄ?
EP
14.04.2013 06:31:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei Suomessa saa kun Iso-D antaa yleisön odottaa! :D
 
kouho
15.04.2013 22:58:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tehräänkö hunppahommissakin sauntsek? :-o
 
Tankero
15.04.2013 23:07:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kouho: Tehräänkö hunppahommissakin sauntsek? :-o
 
Eipä juuri ruukata ja edelliseen kommenttiin, että Iso-D vois myöhästyä vaikka lopullisesti.
 
Humppajyrä
Roweami
16.04.2013 02:15:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kouho: Tehräänkö hunppahommissakin sauntsek? :-o
 
Heh, kyllä kuulemma jotkut tekevät.
Mixauspöytäkin oli siististi PA:n vieressä, eikä keskilattialla ymäröitynä rourauslaatikoilla, tukkimassa liikennettä.
Muuta kummallistahan tuossa ei ollut kuin puolen tunnin orkesterivaihto tuntui pitkähköltä, ouroksesta.
Sattuuhan niitä töpseleitä paremmissakin piireissä.
 
ferodoz
16.04.2013 09:13:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roweami: Heh, kyllä kuulemma jotkut tekevät.
Mixauspöytäkin oli siististi PA:n vieressä, eikä keskilattialla ymäröitynä rourauslaatikoilla, tukkimassa liikennettä.
Muuta kummallistahan tuossa ei ollut kuin puolen tunnin orkesterivaihto tuntui pitkähköltä, ouroksesta.
Sattuuhan niitä töpseleitä paremmissakin piireissä.

 
Joo mä en käsitä miksi sen miksauspöydän pitää normaalisti olla keskellä salin lattiaa juuri sillä paikalla mistä kuulee parhaiten koko bändin.
 
Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin.
Epämuusikko
16.04.2013 09:16:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Joo mä en käsitä miksi sen miksauspöydän pitää normaalisti olla keskellä salin lattiaa juuri sillä paikalla mistä kuulee parhaiten koko bändin.
 
Mulla sama. Parempi miksata lavalta, vrt. silmämeikkien asetteleminen käsikopelolta (KIITOS Miihkali-sarjakuva Pahkasiasta). Eikä missään nimessä erillistä äänimiestä.
 
hyymör.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
EP
16.04.2013 09:40:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roweami: ..
Muuta kummallistahan tuossa ei ollut kuin puolen tunnin orkesterivaihto tuntui pitkähköltä, ouroksesta..

 
Se vähän riippuu lauteitten koosta ja soittajien yhteistoiminta halukkuudesta käyttää osittain samoja kamoja myös.
 
drtdg
16.04.2013 12:06:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...tehdään ajoissa, soitetaan biisi tai kaks, säädöt kohilleen jne. Jos omat kamat niin säädöt on muistissa, joten suurta ei vaadi se toimenpide, mut jos ulkopuolinen miksaaja ja äänentoisto niin heidän "kykyjen" ja aikataulujen mukaan edetään, mut silti ollaan ajoissa paikalla, ihan näin humppapohjaltakin!!!
Meillä saundi kaiken a ja o, ei volyymin voimakkuus...
Tosin taka-alallakin tietty pitää tahti erottaa jotta voi lavan kiertää ilman kuvittelua ;)
 
Roweami
16.04.2013 13:23:28 (muokattu 16.04.2013 13:50:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: ..olla keskellä salin lattiaa juuri sillä paikalla mistä kuulee parhaiten koko bändin.
 
Kyllä näinkin, toisaalta monet kippuroi ilman ko pömpeliäkin hyvästi.
 
Ei silti, ei tuo minua häiritse enempää, vaikka olisi keskisivussakin.
Eikä sekään, että miksaaja paimentaa linjatuloja ja lähtöjä tarkkana kuin sonnan ajossa.
 
WanhaWetäjä
16.04.2013 16:13:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Joo mä en käsitä miksi sen miksauspöydän pitää normaalisti olla keskellä salin lattiaa juuri sillä paikalla mistä kuulee parhaiten koko bändin.
 
Joo, en mäkään ymmärrä, langattomuus on tätä päivää ja miksauksen voi tehdä näinkin, ei tarvitse rajoittua siihen yhteen kuuntelupisteeseen. Periaatteessa tällä systeemillä varsinainen pöytä voi olla lauteilla, lavan sivussa tai muuten topivapaalla alueella ja topit saa vispata kuvioitaan rauhassa.
http://www.youtube.com/watch?v=Ich2nsMQ4rE
 
EP
17.04.2013 07:23:22 (muokattu 17.04.2013 07:29:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Joo, en mäkään ymmärrä, langattomuus on tätä päivää ja miksauksen voi tehdä näinkin, ei tarvitse rajoittua siihen yhteen kuuntelupisteeseen. Periaatteessa tällä systeemillä varsinainen pöytä voi olla lauteilla, lavan sivussa tai muuten topivapaalla alueella ja topit saa vispata kuvioitaan rauhassa.
http://www.youtube.com/watch?v=Ich2nsMQ4rE

 
Ajoissa paikalla ja bassoon pitkä piuha ajaa saman asian! :D
 
E: Kyllä noissa isommissa konserteissa tms. näyttäs vielä aika usein onneksi olevan se pöytä kauempana lavasta.
Mielenkiintoisempaa..
 
Timi
17.04.2013 08:08:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Ajoissa paikalla ja bassoon pitkä piuha ajaa saman asian! :D
 
E: Kyllä noissa isommissa konserteissa tms. näyttäs vielä aika usein onneksi olevan se pöytä kauempana lavasta.
Mielenkiintoisempaa..

 
Kyll toi WW :n Näyttämä tsydeemi on paljon parempi ko perinteinen!
Mä tykkäisin kovasti.
 
Vaikea.Mutta varma!
Roweami
17.04.2013 08:51:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: ..varsinainen pöytä voi olla lauteilla, lavan sivussa tai muuten topivapaalla alueella ja topit saa vispata kuvioitaan rauhassa.
 
Hyvä näkökanta (yskä ymmärretty).
 
baron
17.04.2013 09:26:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Joo, en mäkään ymmärrä, langattomuus on tätä päivää ja miksauksen voi tehdä näinkin, ei tarvitse rajoittua siihen yhteen kuuntelupisteeseen. Periaatteessa tällä systeemillä varsinainen pöytä voi olla lauteilla, lavan sivussa tai muuten topivapaalla alueella ja topit saa vispata kuvioitaan rauhassa.
http://www.youtube.com/watch?v=Ich2nsMQ4rE

 
Meidän basistilla on langaton mikki ja se menee saliin kuuntelemaan meitä.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
EP
17.04.2013 09:57:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi: Kyll toi WW :n Näyttämä tsydeemi on paljon parempi ko perinteinen!
Mä tykkäisin kovasti.

 
Se ei vaan oo kehitetty ihan loppuunsa.
Miks vaivautua ollenkaan paikalle kun hommat voi tehä vaikka kotisohvalla maaten? Hähähää.. :D
 
ferodoz
17.04.2013 11:07:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainut tiski minkä iPad softa on riittävän kehittynyt saliäänimiksaukseen on Behringerin x32 + XiControl. Muut on vähä nihkeitä. Onhan se tätä päivää, en mä sitä väitäkkään. Tuo aikasempi kommentti oli sitä kuuluisaa sarkasmia mikäli et hiffannut.
 
Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin.
Roweami
17.04.2013 11:40:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: ..Tuo aikasempi kommentti oli sitä kuuluisaa sarkasmia mikäli et hiffannut.
 
Kyllä mää montakertaa luin, täs vähä niinku opetellaan.
 
Yleensä ollaan tores, ku sika rukihis.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «