Aihe: Ääni & Vimma 2004
1 2 3 4 5
Cathi777
04.05.2004 15:52:44

Pitkavirta, onko oma lehmä ojassa?

Taitaa olla.
Veri on vettä sakeampaa
Anri8000
04.05.2004 18:16:51

Täälläpäs on tunnetta säähköä ilmassa.Kannan siis korteni kekoon ja bensaa päälle...Mun mielestä toi voittajabändin musa on ärsyttävää runkkaamista.Wiidakko ja Prinston pesee sujuvuudellaan mennentullen.Mutta,makuasia.Yritystä näköjään riittää nuorilla bändeillä ja se on hyvä.Kokemuksen kautta toimintaan tulee tyyliä ja erikoisuuden tavoittelu ei ole enää itsetarkoitus.
Lehmä pariutuu sonnin kanssa saadakseen vasikan, sonni vain huvin vuoksi. - Sverre 6 v.
Kapane
04.05.2004 18:41:43

Sitä mä olen tässä koko ajan meinannut, että finaalin taso oli heikko, eikä niinkään tuon kilpailun. Finaalin ulkopuolelle jäi juuri ne parhaat bändit, kuten esimerkiksi tuo My Fate.

sitä lähinnä virkkasin kun sanoivat, että koko kilpailun taso oli huono ja arvostelivat pelkkiä finaali bändejä.
mua ei huvita enää yhtään mikään. [Kyllä Lähtee]
VÄKIPÄÄ
04.05.2004 19:38:36
On muuten outoa, että täällä jengi vetää herneen nenään siitä jos arvostelee joitain bändejä huonoksi. Täällä palstalla tehdään sitä muutenkin jatkuvasti, mutta tää tuntui suututtavan porukkaa enemmän. No eihän siinä sinänsä mitään, mutta ei tätä keskustelua tunnu olevan enää mitään järkeä jatkaa.

No shit, Bro?!?
Vihaan musiikkia. Se on suurilta osin pelkkää paskaa. Suurin osa puheestakin on paskaa. Vihaan ihmisiäkin!...Perkules... Itseasiassa kaikki muu on paskaa paitsi kusi!!!
Järvihirviö
04.05.2004 22:37:10
Taitaa olla.

Ei, hän vittuilee täysin perusteetta ja lisäksi väärälle henkilölle. Hän kärsii tourretten taudista.
dakota
04.05.2004 22:59:49
olihan siellä semifinaaleissakin ihan saatanan kovia bändejä...

My fate
hiton hyvä keikka. huonoja biisejä tosin kun matskussa on parempaakin. Baneflow tosin loistava.

Collarbone
hohhohhoo mahtava keikka, mikä lava show. pallisti rulaa...

Skripta
olivat harjoitelleet. musa nyt ei tod. iskeny, mutta osasivat soittaa. tai näin ainakin kuulin

ja strawles(?)
hiton kovia kavereita niin nuoriksi. tosin tylsä lavashow.. tuli kyllä vähän jau jau mieleen...

Näistä ei yksikään ole saatanan kova. Miksi? Siksi, että samanlaisia runkuttajia löytyy pilvin pimein sekä Suomesta että muualta. JOTAIN IHAN OMAA PITÄÄ OLLA POJAT JA TYTÖT!
Klown85
05.05.2004 00:51:28
JOTAIN IHAN OMAA PITÄÄ OLLA POJAT JA TYTÖT!
Osittain yhdyn tähän. Musiikkigenret ja -lajitukset ovat näitä käsittämättömimpiä ilmiöitä, nimeltään muoti, mitä maa päällään kantaa. Ottakaa päät pois hanureista ja alkakaa kuunnella musiikkia lattialla maaten, silmät kiinni, nupit kaakossa.

Toisaalta, kyse saattaa olla vain populaarikulttuurin vastaanottamisesta ja väärinkäytöstä - no, käykää ensin taidenäyttelyssä ja kuunnelkaa sitten jotain hyvää rock-levyä tyyliin OK Computer tai Help!.
www.marbleframe.cjb.net
Cathi777
05.05.2004 08:48:58

Näistä ei yksikään ole saatanan kova. Miksi? Siksi, että samanlaisia runkuttajia löytyy pilvin pimein sekä Suomesta että muualta. JOTAIN IHAN OMAA PITÄÄ OLLA POJAT JA TYTÖT!

No joo, mutta eipä voi mistään finalististakaan sanoa, että ne nyt olisivat jotain uutta ja ihmeellistä tälle pallolle tuoneet.
Veri on vettä sakeampaa
Pitkavirta
05.05.2004 13:57:05
perseestähän tuo meirän yhtye on. mut ei se tähän liity hevon vittua. nauratti vain, kun luin cathi777:n kommentteja ja kuuntelin samalla yhtyeensä cathi brien biisejä mikseri.netissä. pahoittelen huumorintajutonta luonnettani :) kesän jatkoja.
Cathi777
05.05.2004 20:34:32 (muokattu 05.05.2004 20:39:29)

perseestähän tuo meirän yhtye on. mut ei se tähän liity hevon vittua. nauratti vain, kun luin cathi777:n kommentteja ja kuuntelin samalla yhtyeensä cathi brien biisejä mikseri.netissä. pahoittelen huumorintajutonta luonnettani :) kesän jatkoja.

Et saa anteeksi. ;) Niin ja mitä meidän yhtyeeseen tulee niin en lähde kommentoimaan. En ole missään vaiheessa väittänyt meidän olevan mitään ammattilaisia, mutta ei se tarkoita etten vois muiden musiikkia analysoida. Tehdään musaa mikä meistä tuntuu hyvältä ja katsellaan mitä jengi siitä sitten dikkaa. Viime keikallakin oli aika helvetin hyvä meininki, että se kertoo ainakin jotain.
Veri on vettä sakeampaa
dakota
05.05.2004 21:00:19
Et saa anteeksi. ;) Niin ja mitä meidän yhtyeeseen tulee niin en lähde kommentoimaan. En ole missään vaiheessa väittänyt meidän olevan mitään ammattilaisia, mutta ei se tarkoita etten vois muiden musiikkia analysoida. Tehdään musaa mikä meistä tuntuu hyvältä ja katsellaan mitä jengi siitä sitten dikkaa. Viime keikallakin oli aika helvetin hyvä meininki, että se kertoo ainakin jotain.
No oli pakko käydä mikserissä kuuntelemassa, että mikä Lahren ihme tämän hässäkän aloitti. Ei paskaa missään tapauksessa, mutta toisaalta - onhan näitä tosiaankin aika paljon eli ei hirveästi erotu. Mutta hyvä jos saatte keikoilla jengin messiin, eihän siitä voi mitään pahaa sanoa :)
Jack D
06.05.2004 14:51:39
olihan siellä kovia bändejä, mut rattlesnake:lla oli eniten pändäreitä :D
Jesus did it for the chicks.
sientenystävä.
08.05.2004 13:08:05
Hmm.
Kisassa oli mielestäni tänä vuonna erittäin kova taso, vaikka mielestäni ehkä parhaimmat bändit putosi jo alkukarsinnoissa taikka viimeistään semeissä.
Tietenkin finaaleissakin oli monta erittäin hyvää bändiä ja kun tarkemmin miettii, että minkä takia mikäkin bändi pääsi jatkoon, en yhtään ihmettele miksi pääsivät jatkoon vaikken itse kaikisat finaalipaikan lunastaneista bändeistä tykännytkään.

Tässä muutama erittäin hyvä bändi, jotka eivät ihan finaaliin asti päässeet:

Hienosäätö, Rooms, Denatured, Ihana Räkä, AD/HD, Sydän, sydän..

Finaalibändeistä eniten iskivät Smak, Marble Frame ja Meureltaibaobab.
mikkotuomasantero.
Kapane
09.05.2004 13:40:06

päinvastoin, mun mielestä ei ole paha jos tekee jotain, mitä joku muukin tekee... musatyylejä ei ole olemassa loputtomiin joten jossain vaiheessa alkaa tekeminen loppua kesken. pointti on se että asiat on van tehtävä paremmin, kuin muut.
Kapane
09.05.2004 13:44:04

Varttuneempi rock-musiikin kohdussa kasvanut kaveri. Kaikki hyvähän tehtiin jo 60- ja 70-luvuilla ;), nothing new under the sun

ei pahalla, mutta susta kertoo tuo myös tuo aika paljon, jotes jätetään ne pipohevin arvostelut muille.
dakota
09.05.2004 17:45:39
ei pahalla, mutta susta kertoo tuo myös tuo aika paljon, jotes jätetään ne pipohevin arvostelut muille.

Eipä kerro muuta kuin iän suurinpiirtein. Pystyn kuuntelemaan ja arvioimaan pipoheviäkin siinä kuin sinä tai kuka muu tahansa, muun muassa siksi, että tiedän ja ymmärrän taustat - eli jätä rasismi vähän tyhmemmille.
Kapane
09.05.2004 18:34:07

Eipä kerro muuta kuin iän suurinpiirtein. Pystyn kuuntelemaan ja arvioimaan pipoheviäkin siinä kuin sinä tai kuka muu tahansa, muun muassa siksi, että tiedän ja ymmärrän taustat - eli jätä rasismi vähän tyhmemmille.

Kaikki hyvähän tehtiin jo 60- ja 70-luvuilla ;), nothing new under the sun

tota tarkotin. se miten minä sen käsitän on se, että kaikki tehtiin tuolloin ja loppu on kopiointia. joten niin.
dakota
09.05.2004 18:46:50 (muokattu 09.05.2004 18:49:33)
Joku ehkä myös huomasi sen vinkkaus-smilen tuossa dakotan kuvauksessa... Eli tottakai kaikki hyvä tehtiin jo populaarimusiikin alkuvuosikymmenillä (50-luku tietysti mukaanlukien), eikä kyse ymmärtääkseni ole siitä, että syytetään nykybändejä kopioinnista, vaan nykyinen populaarikulttuuri ja sen alakulttuurit pyörittävät samoja teemoja, rakenteita ja fiiliksiä, mutta omista esteettisitä lähtökohdistaan. Nämä genrepelleilyt ovat toisaalta taiteen raiskaamista raskaalla kädellä, mutta onhan pop-musiikki suureksi osaksi viihdettä.

"Kaikki on jo sanottu, mutta minä vain sanon sen - vielä kerran." Ja miksikäs ei. Luonnollinen tarve.

EDIT: Noniin, näin siinä käy kun kaksi ihmistä kirjottelee samalta koneelta :) Eli tämän kirjoittaja on Klown85 eikä dakota.
Klown85
09.05.2004 18:55:43
Lisäys vielä, mikäli joku ei tajunnut pointtia. Sama siis pätee tietysti kaikkeen taiteeseen. Kirjallisuudessa (proosassa ja runoudessa), kuvataiteessa ja jokaisella taiteen alalla kaikki hyvä on jo sanottu ja tehty. Kyse on "vain" näkökulmasta. Eri aika, eri aatteet, eri persoonat - muuttuva näkökulma.
www.marbleframe.cjb.net
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)