Aihe: Kaikki mitä olet halunnut tietää efektilaudasta=pedalboardista
1 2 3 4 5108 109 110 111 112128 129 130 131 132
Keke Urlaub
13.04.2013 11:47:33

Jykä: Näin ainakin itse tein.
Jos haluaa hifistellä, niin patteriluukun tilalle vielä siivu alumiini tms. teippiä.

Etenin siten, että otin kaikki kumitassut ja sen patteriluukun kiinnitysruuvin irti, kääräsin ne foliomutkaan, laitoin mytyn talteen patteriosastoon, ja vuorasin taustan jämäkällä gator-teipillä. Sitten koko pohja velcron peittoon, ja istuu laudassa kuin tatti. Rok rok.
Hei tuota meniskö soittamaan välillä ->
FreshPots
14.04.2013 10:47:02 (muokattu 14.04.2013 12:07:22)
http://muusikoiden.net/dyn/users/111198.jpg

Tällä mennään nyt hetki.

Signaali menee seuraavasti:
SM Fuzz -> EHX/Sovtek Big Muff -> Budda Wah -> Max Power Booster -> TC Electronics Polytune -> Mad Professor Forrest Green Compressor -> Foxrox Octron -> Lovepedal Pickle Vibe -> Blackout Effectors Whetstone Phaser -> Rockett Pedals Chicken Soup OD -> Strymon El Capistan
RikuKS
15.04.2013 10:53:53

FreshPots: http://muusikoiden.net/dyn/users/111198.jpg

Tällä mennään nyt hetki.

Signaali menee seuraavasti:
SM Fuzz -> EHX/Sovtek Big Muff -> Budda Wah -> Max Power Booster -> TC Electronics Polytune -> Mad Professor Forrest Green Compressor -> Foxrox Octron -> Lovepedal Pickle Vibe -> Blackout Effectors Whetstone Phaser -> Rockett Pedals Chicken Soup OD -> Strymon El Capistan

Mahtavaa nähdä toinenkin SM Fuzz-käyttäjä! ;) Mitä oot digannu?
Karhukoira74
15.04.2013 17:58:21

Onkos käyttäjillä kokemuksia/näkemyksiä Bossin ME-70 vs. GT-8? Tarve ois helpot jalkaisella polkaistavat perusefektit (delay, chorus, reverb, mahd. harmonist) putkietusen/päätteen ja vaihtoehtoisesti nupin oman särön päälle, kompaktissa paketissa. G-major2 käväs ja iiiiiihan liikaa säädämistä ja parametriä sun muuta. Läks pois. Myös Nova Systemiä oon funtsinu, mutta nuo Bossit nyt houkuttaa hinnaltaan...kun kerkes se hiano punanen limited menemään torilta just nenän eestä.
-So many assholes, so few bullets-
Exhausted
15.04.2013 20:00:48

Jos parametrit ahdistaa ja efektien tarve on noin vähäinen, eikö kannattais hommata ne yksittäisinä speduina, vaikka just Bossilta?
Genitalripper
19.04.2013 11:17:06
Karhukoira74: Onkos käyttäjillä kokemuksia/näkemyksiä Bossin ME-70 vs. GT-8? Tarve ois helpot jalkaisella polkaistavat perusefektit (delay, chorus, reverb, mahd. harmonist) putkietusen/päätteen ja vaihtoehtoisesti nupin oman särön päälle, kompaktissa paketissa. G-major2 käväs ja iiiiiihan liikaa säädämistä ja parametriä sun muuta. Läks pois. Myös Nova Systemiä oon funtsinu, mutta nuo Bossit nyt houkuttaa hinnaltaan...kun kerkes se hiano punanen limited menemään torilta just nenän eestä.

Mulla oli hetken aikaa GT-6 ja samaan tarpeeseen kuin sinulla tuli se hommattua, mutta ei se oikein toiminut, liikaa säätöä, kun hakusessa nimenomaan oli helppokäyttöinen laite jolla on helppo kokeilla erilaisia efektejä. Möin pois ja ostin tilalle Line6 M13, kannattaa tutustua, itse tykkään ja kuvauksen perusteella juuri sitä mitä olet hakemassa.
Karhukoira74
19.04.2013 18:25:17 (muokattu 19.04.2013 18:26:21)

Genitalripper: Mulla oli hetken aikaa GT-6 ja samaan tarpeeseen kuin sinulla tuli se hommattua, mutta ei se oikein toiminut, liikaa säätöä, kun hakusessa nimenomaan oli helppokäyttöinen laite jolla on helppo kokeilla erilaisia efektejä. Möin pois ja ostin tilalle Line6 M13, kannattaa tutustua, itse tykkään ja kuvauksen perusteella juuri sitä mitä olet hakemassa.

Tosta puuttuu ilmeisesti tuommoinen harmonist, mikä Bossilla on? Kattelin noita Line6:n vehkeitä kans...lähinnä jotain POD Live -tyyppistä ratkaisua...mutta en tiedä, Boss on kuitenkin analogivehjes, ja potikat niin kätevästi just siinä. Ei mitään parametriviidakkoa. Eli oon kyllä jo vähä päättäny että tuon ME-70:n hommaan...ei vaan nuo torilla olevat myyjät käy näköjään netissä kun eivät vastaa tarjouksiin...tai käyvät muttei silti vastaa =) Noh, tuttu myyjä myy hyvään hintaan uuden...ei siinä.
-So many assholes, so few bullets-
Exhausted
19.04.2013 21:25:37 (muokattu 19.04.2013 21:27:10)

Line6 M13:ssa on sekä Whammy-tyyppinen Pitch Glide, että Harmonist-tyyppinen Intelligent Harmonizer. Ekspressiopedaalin se vain vaatii Whammy-, Wah- ja volume-polkemista varten.

Ei kai tuossa Bossissa sentään analogisia efektejä ole? :O Käyttöliittymä ehkä analogihenkisempi siten, että toiminnoille on enemmän omia potikoitaan?
Booombox
22.04.2013 10:13:47 (muokattu 22.04.2013 10:25:19)
Edit. Eiko ei sittenkään mitään tänne.
Shakers Gonna Shake!
MarkoA
23.04.2013 14:32:43 (muokattu 23.04.2013 14:33:27)
Mulla on tämmönen laiskan laatikko. Thomannilta Warwickin iso boksi. Sopii polkimet ja piuhatkin jos niikseen tarvii. Ei ole kyllä mitään hienoa, eikä näytelemisen arvoista sinällään. Vuosikausia olen miettinyt, että jos tekis itse kunnollisen jonne saa piuhatkin piiloon. Mutta aina olen skipannut. No, kyllä tuolla Warwickilla selviää sen minkä tarvii, eikähän sinne muiden tarvitse tuijotella kuin itse. Mitä nyt täällä netissä pari muuta voi sen nähdä ;D
On erivärisiä piuhoja ja vaikka mitä sotkua..

http://tinyurl.com/bleqnzu

Kitara -> Korg DT10 -> VOX 847 -> Vox Valvetone -> Biyang FUZZ -> Fulltone OCD v4 -> Tri-Vibe -> DOD Icebox Chorus -> Biyang delay -> Rocktron Hush - vahvari.

Virtaa syöttää 1-Spot sekä fuzzille oma Line 6:n muuntaja.
Näillä mennään. Kyllä nuo mun korviin soi kohtuullisesti Fender Blues DeVille 212:n kanssa. Ja DeVille on varustettu Weberin Mini MASS:lla.
Well, I stand up next to a mountain, Chop it down with the edge of my hand
kihtaristi
25.04.2013 11:44:34 (muokattu 25.04.2013 11:45:11)
Hei! Miten laittaisitte seuraavat pedaalit järjestykseen:

Mad professor fire red fuzz
TC electronics tuner
Crybaby
Mad professor sweet honey OD
Strymon timeline (delay)
Strymon flint (reverb & tremolo)
Strymon lex (leslie)

En vielä omista kaikkia pedaaleita, mutta kesän aikana tarkoitus noi hankkia..
tracyjacks
25.04.2013 12:08:47
kihtaristi: Hei! Miten laittaisitte seuraavat pedaalit järjestykseen:

Mad professor fire red fuzz
TC electronics tuner
Crybaby
Mad professor sweet honey OD
Strymon timeline (delay)
Strymon flint (reverb & tremolo)
Strymon lex (leslie)

En vielä omista kaikkia pedaaleita, mutta kesän aikana tarkoitus noi hankkia..

Crybaby-Fuzz-Tuner-SweetHoney-Lex-Flint-Timeline.

Kannattaa ihan rohkeasti tietty koittaa eri järjestyksiä. Esim. Fuzz voi toimia paremmin ennen wahia tai vasta tunerin jälkeen.
http://pistolaguitars.wordpress.com/
kihtaristi
25.04.2013 12:58:01
tracyjacks: Crybaby-Fuzz-Tuner-SweetHoney-Lex-Flint-Timeline.

Kannattaa ihan rohkeasti tietty koittaa eri järjestyksiä. Esim. Fuzz voi toimia paremmin ennen wahia tai vasta tunerin jälkeen.

Kiitos vastauksesta! Alkupäässä olisin varmaan aika samoilla linjoilla mennyt, mutta juurikin noitten efektilenkin strymonien järjestyksestä en ollut varma. Ajattelin ainakin koittaa myös fuzzia ennen wahia..
I3enjam1n
25.04.2013 13:26:53 (muokattu 25.04.2013 13:28:27)
Flintiä kannattaa kokeilla myös delayn jälkeen, silloin olisi vastaava tilanne kuin soittais vahvistimella, jossa on reverb ja tremolo. Ja Lexiä kannattaa kokeilla ihan viimeisenä ketjussa, niinhän myös oikea leslie signaaliketjuun sijoittuisi.

Ja tosiaan kannattaa kokeilla ihan itse mistä järjestyksestä tykkää, melko helppoa hommaa kumminkin.
Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet.
kihtaristi
25.04.2013 13:47:47
I3enjam1n: Flintiä kannattaa kokeilla myös delayn jälkeen, silloin olisi vastaava tilanne kuin soittais vahvistimella, jossa on reverb ja tremolo. Ja Lexiä kannattaa kokeilla ihan viimeisenä ketjussa, niinhän myös oikea leslie signaaliketjuun sijoittuisi.

Ja tosiaan kannattaa kokeilla ihan itse mistä järjestyksestä tykkää, melko helppoa hommaa kumminkin.

Pitää tuota leslietä kyllä koittaa noin ihan autenttisuuden nimissä:).. Sillähän näitä kyselee, että välillä joku aina ajattelee erilailla ja joku pedaali saa eri paikassa erilaisia sävyjä aikaan.
MarkoA
25.04.2013 14:21:06
MarkoA:
http://tinyurl.com/bleqnzu

Kitara -> Korg DT10 -> VOX 847 -> Vox Valvetone -> Biyang FUZZ -> Fulltone OCD v4 -> Tri-Vibe -> DOD Icebox Chorus -> Biyang delay -> Rocktron Hush - vahvari.

Piti hieman kokeilla ja muutella järjestystä (viimein) kun tuo laatikko on kotona. Kaivelin esiin pitkästä aikaa Fuzz face kloonin (Finn Face Ge) ja sen kanssa wah ei toimi, jos ei ole tuon fuzzin jälkeen. Samalla nakkasin myös valvetonen ennen wahia, saa sellaisen pehmeän wah soundin. Tässä vain täytyy olla vahvari myös säröllä, muuten volume heittelee aikalailla wahin mukaan. Samalla heitin Biyangin fuzzin pois, kun sen käyttö on ollut todella vähäistä.

Vielä kun hyvän Leslie emulaation sais tuohon. Vaikka ihan mukavasti tuo näilläkin kähisee!

http://tinyurl.com/pedalboard2

Järjestys nyt siis:
Kitara -> Korg DT10 -> Vox Valvetone -> Fuzz -> VOX 847 -> Fulltone OCD v4 -> Tri-Vibe -> DOD Icebox Chorus -> Biyang delay -> Rocktron Hush - vahvari.
kihtaristi
25.04.2013 21:57:00
Vielä kun hyvän Leslie emulaation sais tuohon. Vaikka ihan mukavasti tuo näilläkin kähisee!

Toi Strymonin lex on mun makuun ainakin todella hyvä kuulonen, mutta maksaa tosin sen vajaa 300 €..

Mitä oot tykänny tosta OCD fuzzista?
MarkoA
26.04.2013 00:43:23
Tarkoittanet siis OCD overdrive/distortion purkkia? Tykkään kovasti. Erittäin monipuolinen ja selkeän kuuloinen säristin, joka mun korvaan kuulostaa parhaimmalta miedolla drivellä ja reilusti volumea ohjaamaan vahvaria särölle. Isoilla drive asetuksilla muistuttaa hieman Boss SD-1:ä, eli diskanttivoittoiseksi menee. Jos vain yksi säristin sais olla niin mulla se taitais olla juuri tuo.
Vielä hyvänä ominaisuutena on soundin toiminta volumella, eli puhdistuu hyvin eikä muutu miksikään. Yks parhaista säristimistä IMO.
Niin, ja se toimii myös boostattuna. Mulla on sen edessä Vox valvetone, jossa vola tapissa ja drivepienellä (tais olla ihan minimissä) ja sillä voi lisätä sopivasti driveä OCD:lle halutessaan.
Luja purkki laadukkaista osista. Ja törkeän hintainen..n
MarkoA
26.04.2013 00:45:50
Niin Leslie. Mun makuun Strymon on naurettavasti hinnoiteltu. Kuulostaa mahtavalta, mutta tuohon hintaan saa mun puolesta olla. Käyttö (mulla) ois niin vähäistä, ettei haluta maksaa noin paljon 150€ on kipuraja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)