Aihe: Spotify II
1 2 3 4 539 40 41 42 4364 65 66 67 68
Dozer
21.03.2013 11:43:53
Yhä kyllä jaksaa hämmentää tämä uusi Spotify. Erityisesti hämmennyin äsken, kun kuuntelin Simon & Garfunkelin Sound of Silencen siitä artistisivun kuunnelluimpien listaa klikkaamalla. Biisin soidessa etsin ko. kokoelmalevyn listasta ja kuuntelin biisin uudestaan klikkaamalla nyt levyn kohdalta. Miksaushan on täysin eri. Miten se on mahdollista?

Lisäksi ilmeisesti Spotify on jonkin verran siistinyt katalogejaan. Eli aika paljon tuntuu hävinneen kokoelma levyjä yms. Hyvä parannus olisi, että esim. viralliset albumit saisi näkymään eri listassa. Varsinkin vanhempien artistien sivut ovat täynnä mitä ihmeellisimpitä bootleg/re-record levyjä. Kylmät väreet nousee aina kun laittaa jonkun hyvän 60-luvun poppiksen soimaan ja se pärähtääkin hienoilla kasarisoundeilla soimaan. Aiemminhan taisi olla niin, että kokoelmat oli laitettu erikseen, mikä sekin oli mielestäni mainio ominaisuus. No.. eipä ole enää.

Ja vielä yksi ärsyttävä , joskin pieni huononnus on, että soittolistojen organisointiasetus nollaantuu aina kun ohjelman sulkee. Elikkä joutuu erikseen aina säätämään listan aakkosjärjestykseen, jotta selaaminen olisi helpompaa. Eihän tuo ole kuin yksi klikkaus, mutta kun tästä palvelusta maksaa, niin ärsyttää tällaiset takapakit toimivuudessa.
Tuomoo
21.03.2013 12:09:59
Dozer: Aiemminhan taisi olla niin, että kokoelmat oli laitettu erikseen, mikä sekin oli mielestäni mainio ominaisuus. No.. eipä ole enää.

Ei tällaista ominaisuutta mulla ainakaan ole ollu tikinä, aina nuo kokoelmat ja livelevyt ynnä kaikki muu on ollut virallisten albumeiden seassa. Kunpa ne olisivatkin erillään.
teejk
21.03.2013 13:48:40
Minen käsitä.

En saa Spotifyta aukeamaan enää kotikoneella ollenkaan. Aina kun yritän sitä käynnistää, ilmestyy muutaman sekunnin päästä ilmoitus, että "Hupsistakeikkaavaansullekinniin, jotain meni nyt sitten vikaan ja silleen. Koita pärjätä.".

On tullut poistettua ja asennettua ohjelmisto uudestaan jo useammankin kerran, mutta ei auta. Aina sama toistuu.

Mitä mä nyt sitten tolle teen? Premiumiinkin ehdin jo päivitellä.

Käytössä on Mac OS X 10.5.8. Ipadissa toimii täysin moitteetta.
kkaarre
22.03.2013 08:58:56
Nyt Spotify kertoi että uusi versio on saatavilla, just restart Spotify. Nyt toimii taas notkeasti ja aukeaa nopeasti. Ainakin toistaiseksi kop kop.
Tyhmää kirjoittaa tähän jotain.
Tuomoo
22.03.2013 09:17:51
Mitenkäs muuten, jos päivitän Unlimitedistä Premiumiin. Olen tämän kuun osalta maksanut jo Unlimitedistä, ja jos päivitän kesken kuukauden, niin veloitetaanko tämän loppukuun osalta vain hintojen erotus, vai kokonaan Premiumin hinta?
SiwamieS
22.03.2013 15:15:55
SiwamieS: Paska uusi ominaisuus on myös se, että jos kuuntelee jotain albumia sen "omalta sivulta", niin Spotify ei enää stoppaakaan viimeisen biisin jälkeen vaan jatkaa omin päin seuraavaan lättyyn. Plää.

Katos, korjaantui uudessa päivityksessä. Oujeah.
I wanna see movies of my dreams
Tuomoo
22.03.2013 15:21:34 (muokattu 22.03.2013 15:21:50)
Tuomoo: Mitenkäs muuten, jos päivitän Unlimitedistä Premiumiin. Olen tämän kuun osalta maksanut jo Unlimitedistä, ja jos päivitän kesken kuukauden, niin veloitetaanko tämän loppukuun osalta vain hintojen erotus, vai kokonaan Premiumin hinta?

Ja vastaan itselleni, kun tuolta Spotifyn sivuilta näköjään löytyi suoraan mainintaa asiasta. Eli Spotify päivittyy Unlimitedistä Premiumiin välittömästi, ja jäljellä ollut Unlimitedin aika puolitetaan, ja tämän ajan jälkeen veloitetaan Premiumista normaalisti. Loogista.

SiwamieS: Katos, korjaantui uudessa päivityksessä. Oujeah.

Huomasin itsekin tämän, hyvä juttu.
Enigmatic
24.03.2013 12:01:02

Mielenkiintoista luettavaa:

http://www.digitaltrends.com/mobile/why-i-have-to-quit-spotify/

Tämä toimittaja on ollut Premium -tilaajana reilun vuoden ja tullut siihen johtopäätökseen, ettei Spotify korvaa 'perinteisiä' tiedostoja omalla koneella ja lopetti sovelluksen kokonaan. Pitkässä juoksussa musiikin 'omistaminen' on kuitenkin toimivampi tapa sillä musiikin toistopalveluja tulee ja menee mutta hankittu musiikki pysyy.
Aakoo
24.03.2013 14:27:34
Enigmatic: Mielenkiintoista luettavaa:

http://www.digitaltrends.com/mobile/why-i-have-to-quit-spotify/

Tämä toimittaja on ollut Premium -tilaajana reilun vuoden ja tullut siihen johtopäätökseen, ettei Spotify korvaa 'perinteisiä' tiedostoja omalla koneella ja lopetti sovelluksen kokonaan. Pitkässä juoksussa musiikin 'omistaminen' on kuitenkin toimivampi tapa sillä musiikin toistopalveluja tulee ja menee mutta hankittu musiikki pysyy.

Mä en tulkinnut tuota noin. Tiedostojen omistamisesta mä en pikalukemisella nähnyt mitään kommenttia. Enemmän äijä oli huolissaan luomiensa soittolistojen tulevaisuudesta, kun Spotify nyt kuitenkin voi kadota. Eikä kirjoittaja mitään ole lopettanut, vasta haaveilee. Kirjoittaessaan postausta kuuntelee spotifysta musiikkia.

Mä en ymmärrä digitaalisen kopion omistamista. Sehän on vain 1 ja 0 rivissä. Mitä merkitystä sillä on missä ne sijaitsee, kovalevyllä tai pilvessä. Tärkeintä on että näihin pääsee aina käsiksi. Fyysinen levy on eri asia. Sitä voi kosketella ja kansia lueskella ja katsoa.

Spotifyn tulonjaon reiluus on aika monitahoinen kysymys. Mutta allekirjoittanut ei pidä sitä mahdottoman epäreiluna. Spotify ei tee mahdottomasti voittoa, miten se voisi maksaa paremmin? Entä paljonko baarin jukeboksissa soittokerta kartuttaa muusikon kukkaroa? Tuosta jukeboksin soittokerrasta laskutetaan asiakasta aika lailla enemmän, mutta tuottaako se soittajille enemmän, entäs onko kuuntelukertojen määrä samalla tavoin skaalautuva, kuin pilvipalvelussa?

Vähän tietämättömänä voin olla melko väärässä mielipiteitäni kanssa. Oikaiskaa, kertokaa faktoja. Montako kertaa pitää levy soida läpi Spotifyssä, että se tuottaa tekijälleen saman voiton, kuin fyysisen levyn myynti.
Luthanasia
25.03.2013 00:00:45

Itselleni on ainakin molempi parempi. Femman maksan kuussa unlimitedistä, ja hyvin toimii arkikäytössä. Säästyy koneelta tilaa, kun ei tarvitse ylläpitää mediakirjastoa, ja myös uusien bändien löytäminen helpottuu. Kiva kuunnella tässä dataillessa, jos ei jaksa levyhyllyä lähteä tonkimaan. Hyvät levyt luonnollisesti ostetaan myös levykaupasta, fyysinen tuote on kuitenkin itselleni se juttu musiikin omistamisessa. MP3-tiedostoja en ole ostanut kertaakaan.
"Pessimist won't never be disapointed"
SiwamieS
02.04.2013 17:16:48
Minkäs takia tää Spotify ilmoittelee tolla megafonin kuvallansa meikälle jostain playlisteistä jne. mihin en liity yhtään mitenkään? "Sean Parker added a track to Hipster International".. Oujeah hei, hyvä tietää.
I wanna see movies of my dreams
Kimmo72
10.04.2013 16:37:18
Höh, ei toimi toi selainversio. Toimiikohan muilla?
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Tuomoo
10.04.2013 16:59:02
Dream_eater: Höh, ei toimi toi selainversio. Toimiikohan muilla?

Kyllä mulla ainakin toimii. Poista evästeet ja välimuisti, kokeile sitten uudelleen.
Kimmo72
10.04.2013 18:52:46 (muokattu 10.04.2013 18:59:27)
Tuomoo: Kyllä mulla ainakin toimii. Poista evästeet ja välimuisti, kokeile sitten uudelleen.

Ei auttanu. Mulla on silleen että kun hiiren vie jonkun nimen päälle niin normaalisti siihen tulee alleviivaus, ikään kuin linkki. No näin se tekee mulla kun artistin/bändin nimeä klikkaa. Toimii siis. Mutta biisin nimen päälle viedessä ei tapahdu mitään. Outoa. Free accountti on.

E: kokeilin myös toisella selaimella, tuloksetta -_-
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
zekeode
14.04.2013 19:56:10

Näytti taas Spotify päivittyvän. Tällä kertaa isommat fontit ainakin pisti silmään heti.
Muusikon elämä terveellisemmäksi: iHerb alennukset ja kokemuksia - Rouhee Blues - Spotifyn paras blueslista... ...tai aina
Nazareth
28.04.2013 00:23:52
Kettuileeko muilla Spotify? Mulla valittaa koko ajan, että ei toimi offlinetilassa, vaikka koko offlinetila ei oo ees päällä.
Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa.
ballfish
28.04.2013 00:25:51
Viimeisin päivitys.. =/ Tähän asti ollut mallikasta.

Artistisivut ei aina aukee ja yhteys spotifyn päähän takkuilee todella usein.
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
JC
28.04.2013 00:39:00
Nazareth: Kettuileeko muilla Spotify? Mulla valittaa koko ajan, että ei toimi offlinetilassa, vaikka koko offlinetila ei oo ees päällä.

https://twitter.com/SpotifyStatus
Nazareth
28.04.2013 00:41:45
JC: https://twitter.com/SpotifyStatus

Aa tollanen tilantarkkailumorjes, kätsy. Tänks mai frend.
Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)